Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Πού θα πάμε, τι θα δούμε, τι θ’ ακούσουμε τη Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου

 ΜΟΥΣΙΚΗ

«Και­νού­ριο κόκ­κι­νο» με τη Ρίτα Αντω­νο­πού­λου στο Θέα­τρο «Τζέ­νη Καρέζη»

Την και­νούρ­για μου­σι­κή παρά­στα­ση «Και­νού­ριο κόκ­κι­νο» με πρω­τα­γω­νι­στές τη Ρίτα Αντω­νο­πού­λου και τον Ιωάν­νη Παπα­ζή­ση παρου­σιά­ζει ο Θέμης Μου­μου­λί­δης στο Θέα­τρο «Τζέ­νη Καρέζη» .

Σταμάτης Κραουνάκη

O Στα­μά­της Κρα­ου­νά­κης παρου­σιά­ζει κάθε Δευ­τέ­ρα στη μου­σι­κή σκη­νή «Σφίγ­γα» (Ακα­δη­μί­ας & Ζωο­δό­χου Πηγής — Πεζό­δρο­μος Κιά­φας 13), στις 9 μ.μ., με τη «Σπεί­ρα Σπεί­ρα» ένα θέα­μα τρα­γου­διών και τίτλο «Τα παι­διά της Σφίγ­γας», από τη Δευ­τέ­ρα 6 Νοέμ­βρη. Μετά από την τερά­στια επι­τυ­χία της παρά­στα­σης «Όλοι ένα — Φίλα με», τα αγό­ρια της «Σπεί­ρας» μαζί με τον Στα­μά­τη Κρα­ου­νά­κη επι­λέ­γουν για το φετι­νό χει­μώ­να να βρε­θούν σε ένα χώρο που υπο­στη­ρί­ζει το καλό ελλη­νι­κό τρα­γού­δι, με μια παρά­στα­ση που δίνει φως στη χαμέ­νη ταυ­τό­τη­τα της ομα­δι­κής διασκέδασης.

ΕΚΔΗΛΩΣΗ

Πολυ­θέ­α­μα με χορούς από την Οκινάουα

Ένα εξω­τι­κό πολυ­θέ­α­μα με φολ­κλο­ρι­κούς και εκλε­πτυ­σμέ­νους αυλι­κούς χορούς, γεμά­το μελω­δί­ες και χρώ­μα­τα από την Οκι­νά­ουα μια από τις σπου­δαιό­τε­ρες κοι­τί­δες του πολι­τι­σμού της Νότιας Ιαπω­νί­ας. Οι χορευ­τές της ομά­δας IZENA-no-KAI με τα μετα­ξέ­νια κιμο­νό, μάσκες, βεντά­λιες από φοι­νι­κό­φυλ­λα, ομπρέ­λες από ριζό­χαρ­το και παρα­δο­σια­κά τύμπα­να αφη­γού­νται, μέσα από τη χάρη και την κομ­ψό­τη­τα των κινή­σε­ων τους, ιστο­ρί­ες που περι­γρά­φουν την καθη­με­ρι­νή ζωή των γεωρ­γών ή των ψαρά­δων, την ολάν­θι­στη φύση, την ομορ­φιά των ιαπω­νι­κών νησιών, τη χαρά της ζωής και του έρω­τα. Μέγα­ρο Μου­σι­κής : Βα.Σοφίας και Κόκ­κα­λη Τηλ.210 7282333. Εισι­τή­ρια 7 ευρώ, 10 ευρώ, 15 ευρώ. Ώρα 20.00

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

«H Χαμέ­νη Λεω­φό­ρος του Ελλη­νι­κού Σινεμά»

Τέσ­σε­ρις ται­νί­ες για την εμπι­στο­σύ­νη, την προ­δο­σία και τον έρω­τα επι­λέ­γει η Ένω­ση Σκη­νο­θε­τών και Παρα­γω­γών του Ελλη­νι­κού Κινη­μα­το­γρά­φου (ΕΣΠΕΚ) και προ­βάλ­λει στον κινη­μα­το­γρά­φο Αστορ στο πλαί­σιο της άτυ­πης κινη­μα­το­γρα­φι­κής της λέσχης «Η Χαμέ­νη Λεω­φό­ρος του Ελλη­νι­κού Σινεμά».Ώρες προ­βο­λών 18:00 «Η Τιμή της Αγάπης»(1984) της Τώνιας Μαρ­κε­τά­κη 20:15, «Η Φωτογραφία»(1986) του Νίκου Παπα­τά­κη ‚22:15 «Τα Χρώ­μα­τα της Ίριδος»(1974) του Νίκου Παναγιωτόπουλου.00.30 «Έρω­τας στη Χουρμαδιά»(1990) του Σταύ­ρου Τσιώ­λη. Στον κινη­μα­το­γρά­φο ‘Αστορ : Στα­δί­ου 28, στοά Κοραή, στά­ση μετρό Πανε­πι­στή­μιο. Τηλ. 21 0321 1950

Το τελευ­ταίο σημείωμα

Θέμα της ται­νί­ας είναι η εκτέ­λε­ση από τους Γερ­μα­νούς των 200 κομ­μου­νι­στών στην Και­σα­ρια­νή, την 1η Μάη 1944. Ο Παντε­λής Βούλ­γα­ρης μετα­φέ­ρει το κοι­νό στο στρα­τό­πε­δο συγκέ­ντρω­σης του Χαϊ­δα­ρί­ου το διά­στη­μα πριν από την Πρω­το­μα­γιά του ’44, παρου­σιά­ζο­ντας ανθρώ­πους και γεγο­νό­τα, με κεντρι­κό πρό­σω­πο τον 34χρονο ήρωα κομ­μου­νι­στή Ναπο­λέ­ο­ντα Σουκατζίδη.

«Όταν ο Μαρξ συνά­ντη­σε τον Ένγκελς»

Μια πολύ ενδια­φέ­ρου­σα ται­νία του Ραούλ Πεκ «Όταν ο Μαρξ συνά­ντη­σε τον Ένγκελς». Η ται­νία πραγ­μα­τεύ­ε­ται την περί­ο­δο από το 1843 μέχρι το 1847. Δηλα­δή την περί­ο­δο που ο Καρλ Μαρξ γνω­ρί­ζε­ται με τον Φρί­ντριχ Ένγκελς και ξεκι­νούν μαζί την κοι­νή τους πορεία, που πρό­σφε­ρε στο εργα­τι­κό κίνη­μα το θεω­ρη­τι­κό και πολι­τι­κό θεμέ­λιο του επι­στη­μο­νι­κού σοσιαλισμού.

ΘΕΑΤΡΟ

«Άρης»

«Άρης» της Σοφί­ας Αδα­μί­δου, σε σκη­νο­θε­σία Βασί­λη Μπι­σμπί­κη, με τον Τάσο Σωτηράκη

Το έργο βασί­ζε­ται στη ζωή και τους αγώ­νες ενός από τα ηγε­τι­κά πρό­σω­πα της Εαμι­κής Εθνι­κής Αντί­στα­σης, του Άρη Βελου­χιώ­τη, που ταυ­τί­στη­κε με τον εθνι­κο­α­πε­λευ­θε­ρω­τι­κό αγώ­να ενά­ντια στη γερ­μα­νοϊ­τα­λι­κή κατο­χή. Τεχνο­χώ­ρος Cartel (Μικέ­λη 4 & Αγ. Άννης Βοτα­νι­κός ‑Στά­ση μετρό Ελαιώ­να ς- τηλ. 693 989 8258)

«Ο βου­βός σερ­βι­τό­ρος» του Χάρολντ Πίντερ

Σε ένα υπό­γειο στο Μπέρ­μιγ­χαμ, δυο πλη­ρω­μέ­νοι εκτε­λε­στές περι­μέ­νουν την επό­με­νη απο­στο­λή τους. Ο βου­βός σερ­βι­τό­ρος ‑ένα ανα­βα­τό­ριο στη μέση του δωμα­τί­ου- αρχί­ζει να φέρ­νει παραγ­γε­λί­ες. Καθώς εκεί­νες αυξά­νουν, τα τρό­φι­μα δεν υπάρ­χουν, η ανυ­πο­μο­νη­σία για τη «δου­λειά» μεγα­λώ­νει και οι ερω­τή­σεις πλη­θαί­νουν, η επι­κοι­νω­νία με τον έξω κόσμο (αλλά και μέσα στο δωμά­τιο) γίνε­ται επι­κίν­δυ­νη υπό­θε­ση μέσα από ένα παι­χνί­δι ερω­τα­πα­ντή­σε­ων όπου θύτης και θύμα δύσκο­λα δια­κρί­νο­νται. Μετά­φρα­ση: Νίκος Πασχί­δης, Ξαν­θή Κρα­νί­δη. Σκη­νο­θε­σία: Νίκος Πασχί­δης, Νουρ­μά­λα Ήστυ. Σκη­νι­κά — κοστού­μια: Εβε­λί­να Δαρ­ζέ­ντα, Δάφ­νη Κολυ­βά. Φωτι­σμοί: Σάκης Μπιρ­μπί­λης. Ερμη­νεία: Κωστής Μπού­ντας, Θανά­σης Ισι­δώ­ρου. Πολυ­χώ­ρος «Κέντρο Ελέγ­χου Τηλε­ο­ρά­σε­ων» (Κύπρου 91Α και Σικίνου,

Η «Προ­δο­σία» στο «Μικρό Παλλάς»

H «Προ­δο­σία» του νομπε­λί­στα συγ­γρα­φέα Χάρολντ Πίντερ ανε­βαί­νει από τη Δευ­τέ­ρα 8 Γενά­ρη στο θέα­τρο «Μικρό Παλ­λάς», σε μετά­φρα­ση Μάριου Πλω­ρί­τη και σκη­νο­θε­σία Οδυσ­σέα Παπασπηλιόπουλου.

«Η Λίμνη που δεν είναι πια» στη θεα­τρι­κή σκη­νή του «Ιλί­σια Βολανάκης»

«Η Λίμνη που δεν είναι πια», του Ντα­βίντ Ντε­σό­λα, με θέμα τον έρω­τα και την ανα­ζή­τη­ση της ευτυ­χί­ας, στη θεα­τρι­κή σκη­νή του «Ιλί­σια Βολανάκης».

Για περιο­ρι­σμέ­νο αριθ­μό παρα­στά­σε­ων μέχρι και τις 19 Δεκέμ­βρη, Δευ­τέ­ρα και Τρί­τη: 20.30.

«Το ημε­ρο­λό­γιο ενός τρελού»

Ο Σωτή­ρης Χατζά­κης σκη­νο­θε­τεί και ερμη­νεύ­ει “Το ημε­ρο­λό­γιο ενός τρελ­λού” του Νικο­λάι Γκό­γκολ στο Ίδρυ­μα Μιχά­λης Κακο­γιάν­νης από τέλος Οκτω­βρί­ου και κάθε Δευ­τέ­ρα και Τρί­τη. Ένα μεγά­λο έργο έτσι όπως το αντι­λαμ­βά­νε­ται σήμε­ρα ο σκη­νο­θέ­της και ηθο­ποιός, που επι­στρέ­φει στη σκη­νή μετά από 17 χρό­νια για να υπο­δυ­θεί τον Ποπρί­στσιν, τον ήρωα του Γκό­γκολ. Η μεγά­λη κωμω­δία της ύπαρ­ξης συνα­ντά την ελευ­θε­ρία της εσω­τε­ρι­κό­τη­τας και ο μικρός άνθρω­πος, που είχε μεγά­λες προσ­δο­κί­ες, εισέρ­χε­ται στη σκη­νή με το επί­ση­μο ένδυ­μα του κλό­ουν. Ίδρυ­μα Μιχά­λης Κακο­γιάν­νης (Πει­ραιώς 206). Στις 21.00. Τιμές εισι­τη­ρί­ων: από 8 έως 12 ευρώ.

«Θα σε πάρει ο δρό­μος» στο Θέα­τρο 104

Οι δέκα μικρές ιστο­ρί­ες ανθρώ­πων που τους βρή­κε κατα­κού­τε­λα ένα ζόρι. Όμως δεν το βάζουν κάτω και συνε­χί­ζουν. Για­τί είναι άνθρω­ποι που τους πήρε ο δρόμος.…Η θεα­τρι­κή παρά­στα­ση «Θα σε πάρει ο δρό­μος» , βασι­σμέ­νη στο ομώ­νυ­μο βιβλίο του Σάκη Σερέ­φα, σε σκη­νο­θε­σία της Στέλ­λας Σερέ­φο­γλου που επα­να­λή­φθη­κε με επι­τυ­χία από την περ­σι­νή χρο­νιά ολο­κλη­ρώ­νει τον φετι­νό της κύκλο στις 7 Νοεμ­βρί­ου. Θέα­τρο 104 (Ευμολ­πί­δων 41, Γκά­ζι). Κάθε Δευτέ­ρα και Τρί­τη στις 21.15. Τιμές εισι­τη­ρί­ων: 10 ευρώ (κανο­νι­κό), 5 ευρώ (ανέρ­γων , ΑΜΕΑ, ατέ­λειες, ομα­δι­κό άνω των 10ατόμων).

 «Θεί­ος Βάνιας»

Το ιστο­ρι­κό και παγκό­σμια ανα­γνω­ρι­σμέ­νο για τη δρα­μα­τουρ­γι­κή του αξία έργο του Τσέ­χοφ «Θεί­ος Βάνιας» ανε­βαί­νει από τις 14 Νοέμ­βρη, κάθε Δευ­τέ­ρα και Τρί­τη, στο ανα­και­νι­σμέ­νο θέα­τρο «Άνε­σις» (Λ. Κηφι­σί­ας 14, Αμπε­λό­κη­ποι, Τηλ. 2107488881–2), σε σκη­νο­θε­σία Δημο­σθέ­νη Παπα­δό­που­λου, ο οποί­ος επι­στρέ­φει στη σκη­νή και με την ιδιό­τη­τα του ηθο­ποιού μετά από απου­σία επτά χρό­νων, δίπλα στη Θάλεια Ματί­κα και τον Βασί­λη Μπι­σμπί­κη. Τη μετά­φρα­ση και τη δρα­μα­τουρ­γι­κή επε­ξερ­γα­σία υπο­γρά­φει ο ίδιος ο σκηνοθέτης.

«Κοριο­λα­νός» στο Θέα­τρο Σημείο

Η σχέ­ση λαού-εξου­σί­ας, αλλά και λαού-ηγέ­τη ανα­λύ­ο­νται στην τελευ­ταία τρα­γω­δία του Σαίξ­πηρ, τον Κοριο­λα­νό, πιο πολύ απ’ οποιο­δή­πο­τε έργο του μεγά­λου δρα­μα­τουρ­γού, ενώ ταυ­τό­χρο­να λυρι­κές διη­γή­σεις και σοφοί μονό­λο­γοι συμπλη­ρώ­νουν ψηφί­δα την ψηφί­δα το ρωμαϊ­κό μωσαϊ­κό που δεν είναι πολύ δια­φο­ρε­τι­κό απ’ αυτό της κοι­νω­νί­ας στην Ελι­σα­βε­τια­νή εποχή.

Αλμπέρ Καμύ «Ο Ξένος»

Το εμβλη­μα­τι­κό έργο του Αλμπέρ Καμύ «Ο Ξένος», σε σκη­νο­θε­σία Δημή­τρη Τσιά­μη μετά τη μεγά­λη επι­τυ­χία που σημεί­ω­σε στον πρώ­το κύκλο παρα­στά­σε­ων και τις εξαι­ρε­τι­κές κρι­τι­κές που απέ­σπα­σε, μετα­φέ­ρε­ται στην Επά­νω Σκη­νή του «Από Μηχα­νής Θέα­τρο», από Δευ­τέ­ρα 23 Οκτω­βρί­ου 2017 έως και Τρί­τη 9 Ιανουα­ρί­ου 2018.

 Αθανασία»

Την παρά­στα­ση «Αθα­να­σία» του Χρή­στου Δήμα παρου­σιά­ζει το Θέα­τρο Οδού Κεφαλ­λη­νί­ας στις 9 μ.μ. με την Αννα-Μαρία Παπα­χα­ρα­λά­μπους σε σκη­νο­θε­σία του συγ­γρα­φέα. Κεφαλ­λη­νί­ας 16, Κυψέλη

«Το δέντρο του Οιδίποδα»

Παρά­τα­ση για το έργο «Το δέντρο του Οιδί­πο­δα» στο Θέα­τρο Αλφα. Ιδέα σε σκη­νο­θε­σία Κώστα Γάκη και ώρα 9 μ.μ. Πατη­σί­ων 37, Πολυτεχνείο

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Θεσ­σα­λο­νί­κη, πριν και μετά την πύρι­νη καταστροφή

Μια ιστο­ρία για την ακμή και το από­το­μο τέλος της κοσμο­πο­λί­τι­κης Θεσ­σα­λο­νί­κης από τα τέλη του 19ου αιώ­να μέχρι την κατα­στρο­φι­κή πυρ­κα­γιά, που σημα­το­δό­τη­σε επί­σης τη μετά­βα­ση από μια εύφλε­κτη ξυλό­πη­κτη πόλη στα μέγα­ρα από μπε­τόν αρμέ, παρου­σιά­ζει το Μορ­φω­τι­κό Ιδρυ­μα Εθνι­κής Τρα­πέ­ζης στη Θεσ­σα­λο­νί­κη με την έκθε­ση «Το τέλος της παλιάς μας πόλης. Θεσ­σα­λο­νί­κη 1870–1917», που εγκαι­νιά­στη­κε την Τετάρ­τη 15 Νοεμβρίου.

Αυτό το τέλος, που περιέ­κλειε μια νέα αρχή, ή, ορθό­τε­ρα, μια νέα συνέχεια.

Για τη συλ­λο­γή του φωτο­γρα­φι­κού υλι­κού και των τεκ­μη­ρί­ων το ΜΙΕΤ συνερ­γά­στη­κε με φορείς της Ελλά­δας και του εξω­τε­ρι­κού και με ιδιώ­τες που διέ­θε­σαν υλι­κό των αρχεί­ων τους, όπως η Εθνι­κή Βιβλιο­θή­κη της Αυστρί­ας, τα Εθνι­κά Αρχεία της Ουγ­γα­ρί­ας, η Βρε­τα­νι­κή Σχο­λή Αθη­νών, η Συλ­λο­γή Καλ­φα­γιάν κ.ά.

Στην έκθε­ση απο­τυ­πώ­νε­ται η κατά­στα­ση της περί­κλει­στης Θεσ­σα­λο­νί­κης πριν από την κατε­δά­φι­ση του θαλάσ­σιου τεί­χους, πανο­ρά­μα­τα της πόλης από το 1890, χάρ­τες πριν και μετά την πυρ­κα­γιά του 1917, τα πρώ­τα πολε­ο­δο­μι­κά σχέ­δια της οθω­μα­νι­κής διοί­κη­σης, αερο­φω­το­γρα­φί­ες, καρτ ποστάλ της πυρί­καυ­στης ζώνης κ.ά.

«Το τέλος της παλιάς μας πόλης. Θεσ­σα­λο­νί­κη 1870–1917», Πολι­τι­στι­κό Κέντρο Θεσ­σα­λο­νί­κης ΜΙΕΤ, Βίλα Καπαν­τζή – Βασι­λίσ­σης Ολγας 108, έως 18 Φεβρουα­ρί­ου 2018.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο