Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Πού θα πάμε, τι θα δούμε, τι θ’ ακούσουμε την Κυριακή 6 Μαΐου

«Ο Νέος της Μαντίνειας» στο Αθέατο Μουσείο

Το Αθέ­α­το Μου­σείο είναι δρά­ση του Εθνι­κού Αρχαιο­λο­γι­κού Μου­σεί­ου που προ­βάλ­λει επι­λεγ­μέ­νες αρχαιό­τη­τες από τον κόσμο των απο­θη­κών.

Χορογραφίες Αντώνη Φωνιαδάκη και Αλεξάντερ Έκμαν στην Εθνική Λυρική Σκηνή

Το Μπα­λέ­το της Εθνι­κής Λυρι­κής Σκη­νής παρου­σιά­ζει ένα ιδιαί­τε­ρο δίπτυ­χο χορού, για τις ισορ­ρο­πί­ες παρελ­θό­ντος και μέλ­λο­ντος, σε χορο­γρα­φία δύο δια­κε­κρι­μέ­νων χορο­γρά­φων της ευρω­παϊ­κής σκη­νής: του φιλο­ξε­νού­με­νου χορο­γρά­φου του Μπα­λέ­του της ΕΛΣ, Αντώ­νη Φωνια­δά­κη και του Σου­η­δού Αλε­ξά­ντερ Έκμαν. Για τέσ­σε­ρις παρα­στά­σεις, στις 3, 4, 5, 6 Μαΐ­ου.
Λαμπα­δη­δρο­μία στα χνά­ρια των εκτελεσμένων
Στις 6 Μάη θα πραγ­μα­το­ποι­η­θεί συμ­βο­λι­κή λαμπα­δη­δρο­μία, ακο­λου­θώ­ντας τη δια­δρο­μή που έκα­ναν τα καμιό­νια των Γερ­μα­νών από το Μπλοκ 15 του Χαϊ­δα­ρί­ου στον τόπο της εκτέ­λε­σης. Εκκί­νη­ση: 9 π.μ. από το στρα­τό­πε­δο Χαϊ­δα­ρί­ου. Τερ­μα­τι­σμός: 11 π.μ. στο Σκο­πευ­τή­ριο Και­σα­ρια­νής και εκδή­λω­ση τιμής.
Ο ιστο­ρι­κός χώρος του «Θυσια­στη­ρί­ου της Λευ­τε­ριάς» θα παρα­μεί­νει ανοι­χτός από τις 10 π.μ. μέχρι τις 8 μ.μ.

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

«Οι παρ­τι­ζά­νοι των Αθηνών»

Λόγω μαζι­κής προ­σέ­λευ­σης του κοι­νού, παρα­τεί­νο­νται οι προ­βο­λές του ντο­κι­μα­ντέρ «Οι παρ­τι­ζά­νοι των Αθη­νών» στον κινη­μα­το­γρά­φο «Μικρό­κο­σμος» (Λεω­φό­ρου Συγ­γρού 106). Το ντο­κι­μα­ντέρ προ­βάλ­λε­ται καθη­με­ρι­νά από την Πέμ­πτη στις 19.00.

Πρό­κει­ται για ένα ντο­κι­μα­ντέρ για την ΕΑΜι­κή Αντί­στα­ση την περί­ο­δο της Κατο­χής στην Αθή­να (1941-’44). 14 αφη­γή­σεις. 14 ιστο­ρί­ες. Ένας λαός ενά­ντια στους Ιτα­λούς και Γερ­μα­νούς κατα­κτη­τές και τους ντό­πιους συνερ­γά­τες τους. Ένα ντο­κι­μα­ντέρ για τη συλ­λο­γι­κή μνήμη…

Σκη­νο­θε­σία: Ξενο­φώ­ντας Βαρ­δα­ρός, Γιάν­νης Ξυδάς. Ερευ­να — Σενά­ριο: Γιάν­νης Ξυδάς. Αφή­γη­ση: Ρήγας Αξε­λός. Διεύ­θυν­ση φωτο­γρα­φί­ας — Μοντάζ: Ξενο­φώ­ντας Βαρ­δα­ρός. Ηχο­λη­ψία — Μιξάζ: Ανδρέ­ας Γκό­βας. Πρω­τό­τυ­πη μου­σι­κή: drog_A_tek. Κάμε­ρα: Ξενο­φώ­ντας Βαρ­δα­ρός, Χρή­στος Πανά­γος. Απο­μα­γνη­το­φώ­νη­ση: Σέβη Σαλα­γιάν­νη. Μετά­φρα­ση — Υπο­τι­τλι­σμός: Ηλί­ας Διά­με­σης. Γρα­φι­στι­κή επιμέλεια:Κώστας Μηνα­ΐ­δης. Παρα­γω­γή: Ομά­δα Συλ­λο­γι­κή Μνήμη.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΙΝΑΚΟΣ η ζωγρα­φι­κή, η εικο­νο­γρά­φη­ση και οι παράλ­λη­λες διαδρομές

Στην έκθε­ση που διορ­γα­νώ­νει η Δημο­τι­κή Πινα­κο­θή­κη Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη παρου­σιά­ζο­νται έργα και τεκ­μή­ρια από το πλου­σιό­τα­το αρχείο του ζωγρά­φου, που ανή­κει στο γιο του καλ­λι­τέ­χνη Νίκο Νικο­λι­νά­κο. Το κοι­νό θα έχει την ευκαι­ρία να γνω­ρί­σει ιδιαί­τε­ρες πλευ­ρές του ζωγρα­φι­κού έργου του και να απο­κτή­σει μια εικό­να της ακμαί­ας πολυ­μέ­ρειάς του μέσα από εικο­νο­γρα­φι­κές, γελοιο­γρα­φι­κές και γρα­φι­στι­κές δημιουρ­γί­ες του καλλιτέχνη.

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΝΙΚΑΙΑΣ – ΑΓ.Ι.ΡΕΝΤΗ
“ΝΤΙΝΟΣ ΚΑΤΣΑΦΑΝΑΣ”
Ραι­δε­στού 32 & Π. Τσαλ­δά­ρη, Νίκαια

ΘΕΑΤΡΟ

Μια «μπα­σκε­τι­κή» κωμωδία

Ο «Εθνι­κός Ελλη­νο­ρώ­σων» των Αντώ­νη Τσιο­τσιό­που­λου και Γιώρ­γου Παλού­μπη ανε­βαί­νει στο Από Μηχα­νής Θέα­τρο. Πρό­κει­ται για μια κωμω­δία με πρω­τα­γω­νι­στές μια παρέα λίγο μεγα­λύ­τε­ρων παι­διών, που αγα­πούν το μπά­σκετ. Στις 5.15 μ.μ. / Ακα­δή­μου 13

ΥΠΟΘΕΣΗ ΕΡΓΟΥ

Εδώ και τρία χρό­νια, σε μια γει­το­νιά σε μια άκρη του δήμου της Αθή­νας, στο «Ελλη­νο­ρώ­σων», έξι φίλοι γύρω στα σαρά­ντα, μαζεύ­ο­νται, μια φορά τον μήνα, για ένα “μπα­σκε­τά­κι”. Το ραντε­βού συνή­θως πέφτει Σάβ­βα­το — εκεί, κατά το απο­γευ­μα­τά­κι — στο ίδιο πάντα ανοι­χτό γήπε­δο μπά­σκετ. Το κάνουν όπως λένε «για να ξεσκου­ριά­ζουν» …και να πίνουν μετά καμιά μπύ­ρα χωρίς ενο­χές. Και σήμε­ρα το ίδιο. Συνα­ντή­θη­καν, είπαν τα νέα τους, έκα­ναν το ζέστα­μά τους, πήραν την μπά­λα στα χέρια και το παι­χνί­δι άρχισε. 

Ο Εθνι­κός Ελλη­νο­ρώ­σων είναι μία κωμω­δία, για τα παι­διά μιας γει­το­νιάς που λένε ότι μεγά­λω­σαν, για πρη­σμέ­νους αστρα­γά­λους, για πλη­γές που έκλει­σαν και για άλλες που μεί­ναν ανοι­χτές. Ένα έργο για ξεχει­λω­μέ­νες φανέ­λες, ξεφού­σκω­τες μπά­λες και εγκλή­μα­τα. Μετα­φο­ρι­κά και κυριο­λε­κτι­κά. Εξ’ αμε­λεί­ας και μη. 

“Όταν ο άντρας φτά­νει στα σαρά­ντα, πρέ­πει να αρχί­σει να προ­σέ­χει” Michael Jordan

Το εμβλη­μα­τι­κό έργο του Αντον Τσέ­χοφ «Ο Γλά­ρος», που εγκαι­νί­α­σε το Θέα­τρο Τέχνης της Μόσχας, ανε­βαί­νει για πρώ­τη φόρα στο Υπό­γειο του Θεά­τρου Τέχνης «Κάρο­λος Κουν» (Πεσμα­ζό­γλου 5, τηλέ­φω­νο 2103228706), με έναν θία­σο εξαι­ρε­τι­κών ηθοποιών.

«Εύθυ­μες κυρά­δες του Ουίνδ­σορ» (Σαίξ­πηρ) στον χώρο Mask
Η κωμω­δία «Εύθυ­μες κυρά­δες του Ουίνδ­σορ» του Ουί­λιαμ Σαίξ­πηρ σε δια­σκευή μετά­φρα­ση Νίκης Τριανταφυλλίδη,εκδόσεις Βακ­χι­κόν, προ­σαρ­μο­σμέ­νη για να ανέ­βει με σύγ­χρο­νο τρό­πο σε bar theater σε σκη­νο­θε­σία Ζωής Τρια­ντα­φυλ­λί­δη,παί­ζε­ται για 2η συνε­χη χρονιά.Έχουν γρα­φτεί καλές κρι­τι­κές από τους κρι­τι­κούς θεά­τρου Λέαν­δρου Πολε­νά­κη και Κων­στα­ντί­νο Μπούρα.
Ο «Εκκλη­σια­στής» από την Όλια Λαζα­ρί­δου στο ΚΠΙΣΝ
Το Θεα­τρι­κό Ανα­λό­γιο του Κέντρου Πολι­τι­σμού Ίδρυ­μα Σταύ­ρος Νιάρ­χος παρου­σιά­ζει ένα σημα­ντι­κό βιβλίο της παγκό­σμιας λογο­τε­χνί­ας, τον «Εκκλη­σια­στή», άγνω­στου συγ­γρα­φέα, που γρά­φτη­κε, όπως συνά­γε­ται, το δεύ­τε­ρο μισό του 3ου π.Χ. αιώ­να. Την Κυρια­κή των Βαΐ­ων, η Όλια Λαζα­ρί­δου, με την επι­μέ­λεια της σκη­νο­θέ­τη και θεα­τρο­λό­γου Έφης Θεο­δώ­ρου και με τη συνο­δεία του Αλέ­ξη Μαστι­χιά­δη στο τσέ­μπα­λο, θα απο­δώ­σει απο­σπά­σμα­τα του ιδιαί­τε­ρου αυτού κει­μέ­νου σε μετά­φρα­ση του Αλέ­ξαν­δρου Ίσα­ρη. Στο ΚΠΙΣΝ (Λεωφ. Συγ­γρού 364, Καλ­λι­θέα). Ώρα: 7.30 μμ. Είσο­δος ελεύθερη.
Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο