Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Πού θα πάμε, τι θα δούμε, τι θ’ ακούσουμε την Πέμπτη 9 Νοεμβρίου

ΘΕΑΤΡΟ

“Έξυ­πνα, Μικρά Ψέμα­τα” του Πέτρου Φιλιπ­πί­δη στο Θέα­τρο Δανδουλάκη

Μια και­νού­ρια κωμω­δία ανε­βαί­νει στο Θέα­τρο Δαν­δου­λά­κη τον φετι­νό χει­μώ­να. Ο λόγος για τα “Έξυ­πνα, Μικρά Ψέμα­τα” του πολυ­βρα­βευ­μέ­νου Joe Di Pietro, σε σκηνοθεσία/διασκευή του Πέτρου Φιλιπ­πί­δη. Πρω­τα­γω­νι­στούν: Κάτια Δαν­δου­λά­κη, Γιώρ­γος Παρ­τσα­λά­κης, Αλμπέρ­το Φάις, Δανάη Σκιά­δη. Θέα­τρο Κάτια Δαν­δου­λά­κη (Αγί­ου Μελε­τί­ου 61, Κυψέ­λη). Στις 20.00. Τιμές εισι­τη­ρί­ων: από 15 έως 20ευρώ.

«Ο σχοινοβάτης» του Ζαν Ζενέ

O σχοι­νο­βά­της πάνω στο σχοι­νί πρέ­πει να βιώ­σει την από­λυ­τη μονα­ξιά. Να απε­λευ­θε­ρω­θεί από το εγώ του και να προ­σφέ­ρει στου πει­να­σμέ­νους θεα­τές του τσίρ­κου μια βίαιη ομορ­φιά και ίσως έναν βίαιο θάνα­το. Να μπο­ρέ­σει να ανα­με­τρη­θεί με το από­λυ­το. Θα χορεύ­ει στο σχοι­νί σαν ένας άλλος όσο φωτί­ζουν οι προ­βο­λείς του τσίρ­κου. Μια παρα­βο­λή για τον κόσμο. Ο «Σχοι­νο­βά­της» βασί­ζε­ται στην πραγ­μα­τι­κή ιστο­ρία της σχέ­σης του Ζαν Ζενέ με τον 20χρονο ακρο­βά­τη Αμπ­ντά­λα Μπε­ντά­γκα, στον οποίο αφο­σιώ­θη­κε ψυχή τε και σώμα­τι, πλη­ρώ­νο­ντας τους καλύ­τε­ρους εκπαι­δευ­τές και ανα­λαμ­βά­νο­ντας ο ίδιος τη σκη­νο­θε­σία του σόου του επά­νω στο τεντω­μέ­νο σκοι­νί. Η ιστο­ρία τους όμως δεν είχε αίσιο τέλος. Έπει­τα από έναν σοβα­ρό τραυ­μα­τι­σμό του Μπε­ντά­γκα σε μια περιο­δεία, ο Ζενέ τον παρα­τά­ει. Εκεί­νος αυτο­κτο­νεί και ο Ζενέ πέφτει σε βαριά κατά­θλι­ψη. Θα απο­πει­ρα­θεί να αυτο­κτο­νή­σει το 1967. Σκη­νο­θε­σία, μετά­φρα­ση, δια­σκευή: Ζωή Μαντά.

Επι­μέ­λεια από τη γαλ­λι­κή γλώσ­σα: Michele Valley. Επι­μέ­λεια κίνη­σης: Βάλια Παπα­χρή­στου. Σχε­δια­σμός φωτι­σμών: Αλέ­ξαν­δρος Αλε­ξάν­δρου. Ερμηνεύουν:

Βάλια Παπα­χρή­στου, Λευ­τέ­ρης Παπα­κώ­στας. A Small Argo Full of Art: Ελευ­σι­νί­ων 15, Μετα­ξουρ­γείο, 210–5201684.

  • Οι «Τρεις ψηλές γυναί­κες» του Εντουαρντ Αλμπι ανε­βαί­νουν στη σκη­νή του θεά­τρου Οδού Κεφαλ­λη­νί­ας Α΄ σκη­νή σε σκη­νο­θε­σία Αρη Τρου­πά­κη με τις Μπέ­τυ Αρβα­νί­τη, Μαρία Κεχα­γιό­γλου και Νεφέ­λη Κου­ρή στις 8 μ.μ. Κεφαλ­λη­νί­ας 16

«Ο Δρό­μος Περ­νά από Μέσα»

Το εμβλη­μα­τι­κό έργο του Ιάκω­βου Καμπα­νέλ­λη «Ο Δρό­μος Περ­νά από Μέσα» θα παρου­σια­στεί στο Θέα­τρο «Τζέ­νη Καρέ­ζη», σε σκη­νο­θε­σία του Κώστα Καζάκου.

Θέα­τρο «Τζέ­νη Καρέ­ζη» – Πρε­μιέ­ρα: «Ο Δρό­μος Περ­νά από Μέσα»

ΜΟΥΣΙΚΗ

Η ορχή­στρα Σαν Ρα στη Στέγη

Με σύν­θη­μα “Space Is The Place” και σήμα κατα­τε­θέν τους δια­στη­μι­κούς της χιτώ­νες, η ορχή­στρα του θρυ­λι­κού Sun Ra γιορ­τά­ζει στη σκη­νή 60 χρό­νια από­λυ­της μου­σι­κής ελευ­θε­ρί­ας με ήχους από το χτες, το σήμε­ρα και το αύριο της τζαζ.Sun Ra Arkestra στη Στέ­γη Γραμ­μά­των και Τεχνών:Λεωφ.Συγγρού 107–109 Τηλ. 213017800 Εισι­τή­ρια από 25 ευρώ έως 5 ευρώ.Ώρα 21.15.

ΔΙΑΛΕΞΗ

Διά­λε­ξη της Ασλί Ερντογάν

Η πολυ­βρα­βευ­μέ­νη συγ­γρα­φέ­ας Ασλί Εντορ­γάν θα μιλή­σει με θέμα «Η γρα­φή ως αντί­στα­ση και ανάσταση».Μια σημα­ντι­κή διά­λε­ξη της ακτι­βί­στριας συγ­γρα­φέ­ως και δημο­σιο­γρά­φου, η οποία συνε­λή­φθη από το καθε­στώς Ερντο­γάν, με την κατη­γο­ρία της συμ­με­το­χής σε τρο­μο­κρα­τι­κή οργά­νω­ση και απο­φυ­λα­κί­στη­κε υπό όρους το 2016.Αποσπάσματα κει­μέ­νων της δια­βά­ζει η ηθο­ποιός Αμα­λία Μου­τού­ση. Μέγα­ρο Μου­σι­κής Αθη­νών: Βασ.Σοφίας και Κόκ­κα­λη Τηλ.210 72.82.333Ώρα 19.00 Είσο­δος ελεύ­θε­ρη με δελ­τία προ­τε­ραιό­τη­τας Η δια­νο­μή των δελ­τί­ων αρχί­ζει στις 17:30

Έκθε­ση Μαρι­γώς Κάσση

Αέρι­να, φτιαγ­μέ­να από λεπτε­πί­λε­τα χαρ­τιά τα οποία κερώνει,χρωματίζει, επα­να­συν­δέ­ει είναι τα νέα έργα της Μαρι­γώς Κάσ­ση στην έκθε­ση με τίτλο «Από κου­ρέ­λια». Μετα­μορ­φω­μέ­να σε Παλίμ­ψη­στα μνή­μης, όπου το τραύ­μα ως μνή­μη και ως βίω­μα κατα­λή­γει σε ποι­η­τι­κό­τη­τα και ομορ­φιά της ύπαρ­ξης. Επι­μέ­λεια έκθε­σης: Λίνα Τσί­κου­τα. Αίθου­σα τέχνης «έκφρα­ση-γιαν­να γραμματοπούλου»:Βαλαωρίτου 9α. Τηλ. 210 3607598.Ώρα εγκαι­νί­ων 19.30

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο