ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Θέμα της ταινίας είναι η εκτέλεση από τους Γερμανούς των 200 κομμουνιστών στην Καισαριανή, την 1η Μάη 1944. Ο Παντελής Βούλγαρης μεταφέρει το κοινό στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Χαϊδαρίου το διάστημα πριν από την Πρωτομαγιά του ’44, παρουσιάζοντας ανθρώπους και γεγονότα, με κεντρικό πρόσωπο τον 34χρονο ήρωα κομμουνιστή Ναπολέοντα Σουκατζίδη.
«Όταν ο Μαρξ συνάντησε τον Ένγκελς»
Μια πολύ ενδιαφέρουσα ταινία του Ραούλ Πεκ «Όταν ο Μαρξ συνάντησε τον Ένγκελς». Η ταινία πραγματεύεται την περίοδο από το 1843 μέχρι το 1847. Δηλαδή την περίοδο που ο Καρλ Μαρξ γνωρίζεται με τον Φρίντριχ Ένγκελς και ξεκινούν μαζί την κοινή τους πορεία, που πρόσφερε στο εργατικό κίνημα το θεωρητικό και πολιτικό θεμέλιο του επιστημονικού σοσιαλισμού.
ΘΕΑΤΡΟ
«Ο Γλάρος»
Τον «Γλάρο» του Σαίξπηρ παρουσιάζει το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, σε απόδοση και σκηνοθεσία Γιάννη Χουβάρδα. Μέρες και ώρες παραστάσεων: Τετ – Πεμ – Παρ: 20.30, Σαβ: 17.00 & 21.00, Κυρ: 19.00.
«Ο συλλέκτης»
Το θρίλερ «Ο συλλέκτης» που βασίζεται στο μυθιστόρημα του Τζον Φόουλς παρουσιάζει το θέατρο Πόλη σε σκηνοθεσία Χρήστου Καρασαββίδη στις 8.30 μ.μ. Φωκαίας 4 και Αριστοτέλους, πλατεία Βικτωρίας
«Η αγάπη άργησε μια μέρα», στο θέατρο «Αργώ» της Αιμιλίας Υψηλάντη (Ελευσινίων 15, Μεταξουργείο). Πρόκειται για το γνωστό και αγαπημένο μυθιστόρημα της Λιλής Ζωγράφου, που μεταφέρει στη σκηνή, υπογράφοντας τη διασκευή και τη σκηνοθεσία, ο Ένκε Φεζολλάρι.
«Στρατηγού Μακρυγιάννη Απομνημονεύματα»
Το «Από Μηχανής Θέατρο» φιλοξενεί την παράσταση του Θανάση Σαράντου«Στρατηγού Μακρυγιάννη Απομνημονεύματα» για 10 μόνο παραστάσεις, κάθε Τετάρτη στις 18.00. Ο λόγος του Μακρυγιάννη παρουσιάζεται σε θεατρική μορφή, με συνοδεία νέυ, ταμπουρά και λαούτου, ζωντανά επί σκηνής από την Σύλβια Κουτρούλη.
“Τι απέγινε η Μπέημπι Τζέην” στο θέατρο Σφενδόνη
Το θρυλικό έργο «Τι απέγινε η Μπέημπι Τζέην» ανεβαίνει για δεύτερη σεζόν, υπό την σκηνοθετική ματιά του Απόλλωνα Παπαθεοχάρη, με τη Ρούλα Πατεράκη στο ρόλο της Μπέημπι Τζέην και τη Μπέτυ Λιβανού στο ρόλο της Μπλανς. Το διάσημο θρίλερ του αμερικάνικου κινηματογράφου είχε ενώσει αριστουργηματικά δυο ιέρειες του Χόλυγουντ, την Μπέτυ Ντέηβις και την Τζόαν Κρώφορντ. Το «Τι απέγινε η Μπέημπι Τζέην;» έγινε τεράστια εμπορική επιτυχία όταν βγήκε στους κινηματογράφους το 1962. Ήταν υποψήφιο για πέντε Όσκαρ, και ο ρόλος της Μπέημπι Τζέην αποτέλεσε για την Ντέιβις και την αίτια για την ενδέκατη υποψηφιότητα της για τα Όσκαρ. Θέατρο Σφενδόνη (Μακρή 4, Πλάκα). Στις 21.15. Τιμές εισιτηρίων: από 10 έως 16 ευρώ.
Η «Μαντάμ Σουσού» επιστρέφει
Η Δήμητρα Παπαδοπούλου υποδύεται τη θρυλική ηρωίδα του Δημήτρη Ψαθά, σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα. Το ρόλο του πτωχού ψαροπώλη συζύγου της Σουσούς θα ενσαρκώσει ο Κώστας Κόκλας. Στο ρόλο του Μηνά ο Άλκης Κούρκουλος. Θέατρο Παλλάς: Βουκουρεστίου 5. Τηλ: 2103213100. Εισιτήρια από 85 ευρώ έως 10 ευρώ. Ώρα 19.00.
- Η «Αριάγνη», το δεύτερο μέρος από την τριλογία «Ακυβέρνητες Πολιτείες» του Στρατή Τσίρκα, παρουσιάζεται στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν στις 6 μ.μ. σε σκηνοθεσία Γιάννη Λεοντάρη. Φρυνίχου 14, Πλάκα
- «Ηταν όλοι τους παιδιά μου» του Αρθουρ Μίλερ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου, στο θέατρο Εμπορικόν στις 8 μ.μ. (Σαρρή 11, Ψυρρή).
“Φυλακισμένες”
Ο Πολυχώρος VAULT παρουσιάζει τις “Φυλακισμένες”, των Ignacio del Moral & Verónica Fernández, σε μετάφραση Μαρίας Χατζηεμμανουήλ και σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά, με έναν 16μελή θίασο.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Πρόσωπα στο βάθος του χρόνου» του Πέτρου Ζουμπουλάκη
«Πρόσωπα στο βάθος του χρόνου» του Πέτρου Ζουμπουλάκη, στο Χώρο Τέχνης «ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ», που περιλαμβάνει μια σύνοψη ζωγραφικών πορτρέτων από το σύνολο της καλλιτεχνικής του δημιουργίας. H Εκθεση θα λειτουργεί έως την Πέμπτη 14 Δεκέμβρη. Το έργο του χαρακτηρίζεται από ποικιλία και πολυμορφία εκφραστικών μέσων με απροσδόκητες τεχνικές και ματιέρες, γεγονός που προκαλεί αιφνίδιες αλλαγές στο ύφος και οδηγεί άλλοτε σε ένα ημιτελές και ηθελημένα πρόχειρο αποτέλεσμα και άλλοτε σε μια επιμελημένη και τεχνικά άψογη εικόνα.
«Πάρις Πρέκας και Μερόπη Πρέκα: Δύο δημιουργοί — Δύο κόσμοι»
«Πάρις Πρέκας και Μερόπη Πρέκα: Δύο δημιουργοί — Δύο κόσμοι», που παρουσιάζεται στο Τελλόγλειο Ιδρυμα (Αγ. Δημητρίου 159Α, τηλ. 2310991610). Η έκθεση θα λειτουργεί έως τις 28 Γενάρη. Στο Τελλόγλειο, στον εκθεσιακό χώρο του ισογείου, θα παρουσιαστούν περισσότερα από εκατό έργα του Πρέκα (ζωγραφικά, γλυπτά, κοσμήματα και έπιπλα), αντιπροσωπευτικά των βασικών σταθμών της καλλιτεχνικής του διαδρομής. Μάλιστα, κάποια από αυτά παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό, όπως έργα που είναι εμπνευσμένα από τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, την Κύπρο κ.λπ. Παράλληλα, στον πρώτο όροφο του Τελλογλείου θα παρουσιαστεί η πορεία της συζύγου του μεγάλου καλλιτέχνη, της ζωγράφου Μερόπης Πρέκα, με περισσότερες από 40 δημιουργίες της: Υαλογραφίες (βιτρό) και ζωγραφικά έργα. Στο χώρο θα ζωντανέψει το εργαστήριο της καλλιτέχνιδας, με τον πάγκο εργασίας, αντικείμενα και εργαλεία της δημιουργικής της καθημερινότητας. Τη γενική ευθύνη των εκθέσεων έχει η γενική γραμματέας του ΔΣ του Τελλογλείου, καθηγήτρια του ΑΠΘ Αλεξάνδρα Γουλάκη — Βουτυρά και την επιμέλεια η Χριστίνα Τσαγκάλια, επιμελήτρια συλλογών Τελλογλείου, με την εγκάρδια και φιλική σύμπραξη της Μερόπης Πρέκα.
Πορτρέτα 1968 — 1917
Στην Πινακοθήκη Γρηγοριάδη (Μαρίνου Αντύπα 18, Νέο Ηράκλειο) η έκθεση «Πορτρέτα 1968 — 1917». Οι επισκέπτες της έκθεσης θα έχουν τη χαρά να δουν πορτρέτα πενήντα χρόνων του ομότιμου καθηγητή του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Βαγγέλη Δημητρέα. Την έκθεση επιμελείται ο Παναγιώτης Σ. Παπαδόπουλος και θα διαρκέσει έως τις 15 Γενάρη. Οπως αναφέρει ο Π. Παπαδόπουλος, «ο Δημητρέας είναι ο ζωγράφος των μετατροπών».
Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά: Έκθεση έργων Θεάτρου Σκιών Χαρίδημου
«Η έκθεση αφορά έργα των Χρήστου Χαρίδημου, του Γιώργου Χαρίδημου και του Σωτήρη Χαρίδημου», τα μέλη της γνωστής οικογένειας, που μεσουράνησε τόσο στις παραστάσεις, όσο και στη λαϊκή ζωγραφική του Ελληνικού Θεάτρου Σκιών από το 1910.
Στις αίθουσες της Δημοτικής Πινακοθήκης Πειραιά θα φιλοξενηθούν γνήσια εκθέματα τριών γενιών Χαρίδημων, με κυρίαρχο θέμα τον Καραγκιόζη και τους υπόλοιπους γνωστούς ήρωες των παραστάσεων, όπως ο μπάρμπα Γιώργος, ο Χατζηαβάτης, ο Νιόνιος, ο Μορφονιός, ο Πασάς, η Βεζυροπούλα και βέβαια τα τρία μικρά κολλητήρια.
Θεσσαλονίκη, πριν και μετά την πύρινη καταστροφή
Μια ιστορία για την ακμή και το απότομο τέλος της κοσμοπολίτικης Θεσσαλονίκης από τα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι την καταστροφική πυρκαγιά, που σηματοδότησε επίσης τη μετάβαση από μια εύφλεκτη ξυλόπηκτη πόλη στα μέγαρα από μπετόν αρμέ, παρουσιάζει το Μορφωτικό Ιδρυμα Εθνικής Τραπέζης στη Θεσσαλονίκη με την έκθεση «Το τέλος της παλιάς μας πόλης. Θεσσαλονίκη 1870–1917», που εγκαινιάστηκε την Τετάρτη 15 Νοεμβρίου.
Αυτό το τέλος, που περιέκλειε μια νέα αρχή, ή, ορθότερα, μια νέα συνέχεια.
Για τη συλλογή του φωτογραφικού υλικού και των τεκμηρίων το ΜΙΕΤ συνεργάστηκε με φορείς της Ελλάδας και του εξωτερικού και με ιδιώτες που διέθεσαν υλικό των αρχείων τους, όπως η Εθνική Βιβλιοθήκη της Αυστρίας, τα Εθνικά Αρχεία της Ουγγαρίας, η Βρετανική Σχολή Αθηνών, η Συλλογή Καλφαγιάν κ.ά.
Στην έκθεση αποτυπώνεται η κατάσταση της περίκλειστης Θεσσαλονίκης πριν από την κατεδάφιση του θαλάσσιου τείχους, πανοράματα της πόλης από το 1890, χάρτες πριν και μετά την πυρκαγιά του 1917, τα πρώτα πολεοδομικά σχέδια της οθωμανικής διοίκησης, αεροφωτογραφίες, καρτ ποστάλ της πυρίκαυστης ζώνης κ.ά.
«Το τέλος της παλιάς μας πόλης. Θεσσαλονίκη 1870–1917», Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης ΜΙΕΤ, Βίλα Καπαντζή – Βασιλίσσης Ολγας 108, έως 18 Φεβρουαρίου 2018.
Ομαδική έκθεση “Σε Κλίμακα Σχεδίου” στην Εvripides Art Gallery
Το σημείο εκκίνησης της καλλιτεχνικής δημιουργίας, όπως αποτυπώνεται μέσα από την δυναμική εξέλιξη της φόρμας πάνω στο χαρτί, απεικονίζεται στη νέα έκθεση με τίτλο “Σε Κλίμακα Σχεδίου”, η οποία εγκαινιάζεται το Σάββατο 25 Νοεμβρίου στις 12.30 στην Εvripides Art Gallery (Ηρακλείτου 10 και Σκουφά). Πρόκειται για μια σειρά σημαντικών σχεδίων Ελλήνων καλλιτεχνών, παλαιότερων και σύγχρονων, από τον χώρο της ζωγραφικής και της γλυπτικής, τα οποία δίνουν την ευκαιρία στον θεατή να γνωρίσει και να προσεγγίσει το έργο του κάθε εικαστικού, από τα πρώιμα στάδια, έως την βαθύτερη ερμηνευτική διάσταση του έργου. Είσοδος ελεύθερη.