Σχόλιο Αλέκος Χατζηκώστας //
Η έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) για την περίφημη «BlackFriday» είναι αποκαλυπτική.
Και ενώ προηγούμενα χρόνια εκτός από το πρόσωπο της πολυδάπανης και θεαματικής καμπάνιας για την Black Friday, (το αμερικάνικο αυτό καταναλωτικό έθιμο που επιβλήθηκε και στη χώρα μας) είχαμε και το πρόσωπο των εργαζόμενων στα καταστήματα που σήμαινε γι’ αυτούς εξαντλητικά ωράρια και αυξημένο φόρτο εργασίας, φέτος είχαμε και την πραγματική εικόνα για τα μικρά καταστήματα και την κίνηση σ’αυτά.
- Για το 68% των επιχειρήσεων η αγοραστική κίνηση κινήθηκε στα ίδια ή χαμηλότερα επίπεδα συγκριτικά με μια τυπική περίοδο του Νοεμβρίου
- Το 44% των επιχειρήσεων την αξιολογούν αρνητικά και το 28% έχει ουδέτερη στάση.
Τα στοιχεία αυτά απλά επιβεβαιώνουν ότι η κίνηση στην αγορά δεν είναι αποτέλεσμα «εορταστικού κλίματος», ούτε φυσικά ωραρίου ή Κυριακάτικου ανοίγματος των καταστημάτων.
Το κυριότερο είναι η έλλειψη χρημάτων από τους πολλούς εξαιτίας της συνεχιζόμενης πολιτικής της λιτότητας , της φτώχειας που εξαπλώνεται, της ακρίβειας που γιγαντώνεται (και που δεν μπορεί να κρυφτεί κάτω από το χαλί των «προσφορών» της συγκεκριμένης ημέρας).
Το σύνθημα «εργατιά χωρίς λεφτά/μαγαζιά χωρίς δουλειά» είναι τρομερά επίκαιρο. Όσο πιο γρήγορα το καταλάβουν οι επαγγελματίες και συμπορευτούν αγωνιστικά με τ’ άλλα λαϊκά στρώματα τόσο το καλύτερο και γι’ αυτούς!