Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Πραγματικά «μαύρη»…

Σχό­λιο Αλέ­κος Χατζη­κώ­στας // 

Η έρευ­να της Ελλη­νι­κής Συνο­μο­σπον­δί­ας Εμπο­ρί­ου και Επι­χει­ρη­μα­τι­κό­τη­τας (ΕΣΕΕ) για την περί­φη­μη «BlackFriday» είναι αποκαλυπτική.

BlackFridayΚαι ενώ προη­γού­με­να χρό­νια εκτός από το πρό­σω­πο της πολυ­δά­πα­νης και θεα­μα­τι­κής καμπά­νιας για την Black Friday, (το αμε­ρι­κά­νι­κο αυτό κατα­να­λω­τι­κό έθι­μο που επι­βλή­θη­κε και στη χώρα μας) είχα­με και το πρό­σω­πο των εργα­ζό­με­νων στα κατα­στή­μα­τα που σήμαι­νε γι’ αυτούς εξα­ντλη­τι­κά ωρά­ρια και αυξη­μέ­νο φόρ­το εργα­σί­ας, φέτος είχα­με και την πραγ­μα­τι­κή εικό­να για τα μικρά κατα­στή­μα­τα και την κίνη­ση σ’αυτά.

- Για το 68% των επι­χει­ρή­σε­ων η αγο­ρα­στι­κή κίνη­ση κινή­θη­κε στα ίδια ή χαμη­λό­τε­ρα επί­πε­δα συγκρι­τι­κά με μια τυπι­κή περί­ο­δο του Νοεμβρίου

- Το 44% των επι­χει­ρή­σε­ων την αξιο­λο­γούν αρνη­τι­κά και το 28% έχει ουδέ­τε­ρη στάση.

Τα στοι­χεία αυτά απλά επι­βε­βαιώ­νουν ότι η κίνη­ση στην αγο­ρά δεν είναι απο­τέ­λε­σμα «εορ­τα­στι­κού κλί­μα­τος», ούτε φυσι­κά ωρα­ρί­ου ή Κυρια­κά­τι­κου ανοίγ­μα­τος των καταστημάτων.

Το κυριό­τε­ρο είναι η έλλει­ψη χρη­μά­των από τους πολ­λούς εξαι­τί­ας της συνε­χι­ζό­με­νης πολι­τι­κής της λιτό­τη­τας , της φτώ­χειας που εξα­πλώ­νε­ται, της ακρί­βειας που γιγα­ντώ­νε­ται (και που δεν μπο­ρεί να κρυ­φτεί κάτω από το χαλί των «προ­σφο­ρών» της συγκε­κρι­μέ­νης ημέρας).

Το σύν­θη­μα «εργα­τιά χωρίς λεφτά/μαγαζιά χωρίς δου­λειά» είναι τρο­με­ρά επί­και­ρο. Όσο πιο γρή­γο­ρα το κατα­λά­βουν οι επαγ­γελ­μα­τί­ες και συμπο­ρευ­τούν αγω­νι­στι­κά με τ’ άλλα λαϊ­κά στρώ­μα­τα τόσο το καλύ­τε­ρο και γι’ αυτούς!

che guevara 008

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο