Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη _ETCS και άλλα τινά

Γρά­φει ο \\ Αστέ­ρης Αλα­μπής _Μίδας

Ενώ μετά την ανεί­πω­τη τρα­γω­δία στα Τέμπη 10άδες οικο­γέ­νειες νέων παι­διών μετρούν τις πλη­γές τους (57 οι νεκροί, ταυ­το­ποι­ή­θη­καν οι 36, συνε­χί­ζο­νται οι έρευ­νες) οι άθλιοι αστοί κον­δυ­λο­φό­ροι _κατ’ ευφη­μι­σμό “δημο­σιο­γρά­φοι” παί­ζουν τα δικά τους απο­προ­σα­να­το­λι­στι­κά παι­χνί­δια.

Τα είδα­με και τα ακού­σα­με όλα! με δήθεν επι­στη­μο­νι­κές προ­σεγ­γί­σεις που ούτε οι ίδιοι δεν κατα­λα­βαί­νουν …από το μήκος φρε­να­ρί­σμα­τος του τραί­νου, μέχρι τα διά­φο­ρα “μάζα x επι­τά­χυν­ση βαρύ­τη­τας” (!!) “νόμος αδρα­νεί­ας _Newton’s law of inertia”, με κλου πως αυτά συνέ­βαι­ναν μόνο στην κομ­μου­νι­στι­κή Βουλ­γα­ρία (!!!) –και δώσ’ του δια­γράμ­μα­τα και παραδιαγράμματα.

Και όπως πάντα κύριος υπεύ­θυ­νος το “ανθρώ­πι­νο λάθος”  _σε βαθ­μό κακουρ­γή­μα­τος ο σταθ­μάρ­χης, που μάλι­στα είναι αγράμ­μα­τος πρώ­ην αχθο­φό­ρος …άρα “άσχε­τος” και “ακα­τάλ­λη­λος” –κάποιοι λένε δάκτυ­λος του Συρι­ζα κλπ.

Στο “σύντο­μο” αυτό δημο­σί­ευ­μα, δε θα στα­θού­με στο χρο­νι­κό, με τους πραγ­μα­τι­κούς και ηθι­κούς του αυτουρ­γούς αυτό το έχουν καλύ­ψει με το παρα­πά­νω _και θα συνε­χί­σουν ο Ριζο­σπά­στης ο 902 και –φυσι­κά εμείς σαν Ατέ­χνως. Θα κάνου­με μια προ­σπά­θεια, μέσα από εκλαϊ­κευ­μέ­νη παρου­σί­α­ση “τεχνι­κών” ζητη­μά­των να δώσου­με απα­ντή­σεις σε αυτά που κρύ­βουν επι­με­λώς κυβέρ­νη­ση και αξιω­μα­τι­κή αντι­πο­λί­τευ­ση _το Τσι­πρέι­κο γενι­κώς, τα αστι­κά ΜΜΕ και ΜΚΔ

(συνειρ­μι­κά _1990)
Λον­δί­νο, από­γευ­μα βρά­δυ στο ενα­έ­ριο τραί­νο χαζεύ­α­με τα Docklands _οι πρώ­ην απο­βά­θρες παλαιό­τε­ρα μέρος του λιμα­νιού — το μεγα­λύ­τε­ρο του κόσμου κάπο­τε. Φτώ­χεια κατα­ρα­μέ­νη, η “ανά­πλα­ση” μόλις είχε ξεκι­νή­σει. Ακο­λού­θη­σε πακτω­λός χρη­μά­των σε μεγά­λους καπι­τα­λι­στι­κούς ομί­λους που απαλ­λάσ­σο­νταν από φόρους οδη­γώ­ντας σε μια ελι­τί­στι­κη έκρη­ξη ακι­νή­των πολυ­τε­λεί­ας στην περιοχή.
Από ένα ενα­έ­ριο τραί­νο με 3 βαγό­νια _εμείς καθό­μα­στε στο μεσαίο απο­λαμ­βά­να­με το σού­ρου­πο, όταν ξαφ­νι­κά …ο οδη­γός εγκα­τέ­λει­ψε το “πιλο­τή­ριο” και μας έπια­σε την κου­βέ­ντα! Κρύ­ος ιδρώ­τας μας έλου­σε –τρε­λός είναι σκε­φτή­κα­με. Και ώ του θαύ­μα­τος χωρίς “πιλό­το” τα τρε­νά­κι έκα­νε τη στά­ση του, ανοι­γό­κλει­σε πόρ­τες, πήρε κι άφη­σε επι­βά­τες και συνέ­χι­σε προς το τέρμα.

Ήταν το πρώ­το driverless _χωρίς οδη­γό που γνω­ρί­σα­με, πρό­γο­νο των σημε­ρι­νών GoA3 _GoA4 (GoA3+) UITP για σιδη­ρο­δρό­μους μεγά­λης κλί­μα­κας επι­βα­τών και εμπο­ρευ­μά­των που πλέ­ον κατα­κλύ­ζουν τον κόσμο με πρω­τα­θλή­τρια την αχα­νή ηπει­ρω­τι­κή Κίνα (το 2022 παρου­σιά­στη­κε ένα που “πετού­σε” με 300 χλμ/ω!) και σχε­δόν όλη την Ευρώ­πη (Δανία, Γαλ­λία, Γερ­μα­νία, Ιτα­λία Ελβε­τία, Ισπα­νία κλπ) Βρα­ζι­λία, ΗΠΑ, Ινδο­νη­σία, Χιλή, Μεξι­κό, Βενε­ζου­έ­λα, Ιαπω­νία, Πακι­στάν, Κανα­δάς, Ινδία, Κορέα, Ρωσία, Τουρ­κία, Αυστραλία …

Και απ΄ότι έχει γίνει γνω­στό driverless συρ­μοί με υψη­λής τεχνο­λο­γί­ας συστή­μα­τα που θα δια­σφα­λί­ζουν την απρό­σκο­πτη και ασφα­λή λει­τουρ­γία τους βρί­σκο­νται σε πλή­ρη εξέ­λι­ξη ανα­φο­ρι­κά με τη νέα Γραμ­μή 4 του Μετρό, όπου 20+ αυτό­μα­τοι συρ­μοί χωρίς οδη­γό θα μας πηγαί­νουν Άλσος Βεϊ­κου Γου­δή σε 17,5λ και εμάς τους Και­σα­ρια­νιώ­τες σε 11λ (14λ Πανεπιστημιούπολη)

🚅  Τότε ήταν στα σπάρ­γα­να οι καπι­τα­λι­στι­κές ανα­διαρ­θρώ­σεις στο χώρο …όπως εμείς είχα­με τον 🚂  ΣΕΚ (σιδη­ρό­δρο­μοι ελλη­νι­κού κρά­τους) οι άγγλοι είχαν την (κρα­τι­κή) British Transport Commission (προ­τού γίνει Railtrack) οι Ιτα­λοί τις Ferrovie dello Stato (πριν μετα­βλη­θούν σε SpA ανώ­νυ­μη εται­ρεία) οι γερ­μα­νοί την  Deutsche Bundesbahn –μετέ­πει­τα Deutsche Bahn AG, οι γάλ­λοι την Société nationale des chemins de fer français (νυν Réseau ferré de France και 4–5 ακό­μη) κλπ

(Δήλω­ση)
Δεν παρι­στά­νω τον ειδι­κό πραγ­μα­το­γνώ­μο­να αλλά του­λά­χι­στον και λόγω επαγ­γέλ­μα­τος δε μασάω τα λεγό­με­να του κάθε π@π@ρ@ _εξάλλου τα πορί­σμα­τα τα βγά­ζουν οι ίδιοι που σχε­διά­ζουν και έχουν πάντα ταξι­κό πρόσημο

Οι πολιτικές τους μας σκοτώνουν

“Privatize-se tudo, privatize-se o mar e o céu, privatize-se a água e o ar, privatize-se a justiça e a lei, privatize-se a nuvem que passa, privatize-se o sonho, sobretudo se for diurno e de olhos abertos. E finalmente, para florão e remate de tanto privatizar, privatizem-se os Estados, entregue-se por uma vez a exploração deles a empresas privadas, mediante concurso internacional. Aí se encontra a salvação do mundo… e, já agora, privatize-se também a puta que os pariu a todos.”
Ιδιω­τι­κο­ποι­ή­στε τα πάντα, ιδιω­τι­κο­ποι­ή­στε τη θάλασ­σα και τον ουρα­νό, ιδιω­τι­κο­ποι­ή­στε το νερό και τον αέρα, τη δικαιο­σύ­νη και το νόμο, το σύν­νε­φο που περ­νά, το όνει­ρο, ειδι­κά αν είναι μέρα και τα μάτια ανοι­χτά. Και τέλος, κορω­νί­δα των, ιδιω­τι­κο­ποι­ή­στε τα κρά­τη, παρα­δώ­στε την εκμε­τάλ­λευ­σή τους σε ιδιω­τι­κές εται­ρεί­ες, μέσω διε­θνούς δια­γω­νι­σμού. Εκεί βρί­σκε­ται η σωτη­ρία του κόσμου… και, παρε­μπι­πτό­ντως, ιδιω­τι­κο­ποι­ή­στε την που­τά­να τη μάνα που τους γέν­νη­σε όλους.
^      José Saramago

(σσ. το κεί­με­νο γνω­στό _όπως και ο Σαρα­μά­γκου, Πορ­το­γά­λος συγ­γρα­φέ­ας, ποι­η­τής, σενα­ριο­γρά­φος και δημο­σιο­γρά­φος, τιμη­μέ­νος με Βρα­βείο Νόμπελ Λογο­τε­χνί­ας, το παρα­θέ­του­με αυτού­σιο μετα­φρα­σμέ­νο από το πρωτότυπο).

«Ναι, αλλά ο Στά­λιν…», του Νίκου Μόττα

Mε απλά λόγια_
Να σου πω μια Ιστο­ρία για το…
Ευρω­παϊ­κό Σύστη­μα Ελέγ­χου Αμα­ξο­στοι­χιών (European Train Control System -ETCS) _διαβίβαση στον μηχα­νο­δη­γό πλη­ρο­φο­ριών αλλά και έλεγ­χος τήρη­σης της επι­τρε­πό­με­νης ταχύτητας.

1. «Ανά­τα­ξη _Αναβάθμιση του συστή­μα­τος Σημα­το­δό­τη­σης-Τηλε­διοί­κη­σης και Αντι­κα­τά­στα­σης 70 Αλλα­γών Τρο­χιάς, σε Εντο­πι­σμέ­να Τμή­μα­τα του Άξο­να Αθή­να- Θεσ­σα­λο­νί­κη- Προ­μα­χώ­νας» (Α.Σ 717) . Σύμ­βα­ση που δεν εφαρ­μό­στη­κε (εκτός από το μικρό τμή­μα ~95km Τιθο­ρέα – Δομο­κός. Το έργο συγ­χρη­μα­το­δο­τή­θη­κε από Εθνι­κούς πόρους (~50%) και την ΕΕ, στο πλαί­σιο του ΕΣΠΑ 2014 – 2020, με τη σύμ­βα­ση 717 σε άμε­ση διε­πα­φή με την προ­μή­θεια 10005, εγκα­τά­στα­σης ETCS.

Το σύστη­μα αφο­ρά στην αυτό­μα­τη προ­στα­σία των  συρ­μών και απο­τε­λεί­ται από δύο υπο­συ­στή­μα­τα, το Σύστη­μα Συρ­μού και το Σύστη­μα Γραμ­μής, τα οποία επι­τρέ­πουν: 1α. Τη συνε­χή επι­τή­ρη­ση της μέγι­στης επι­τρε­πό­με­νης ταχύ­τη­τας των συρμών.
1β  Αυτό­μα­τη προ­στα­σία ένα­ντι παρα­βιά­σε­ων ταχύ­τη­τας με εφαρ­μο­γή πέδη­σης (λει­τουρ­γί­ας ή alarm “ανά­γκης”), καθώς και την αυτό­μα­τη ακι­νη­το­ποί­η­ση του συρ­μού, σε περί­πτω­ση (πχ.) παρα­βί­α­σης του κόκκινου.
1γ, Απει­κό­νι­ση των ενδεί­ξε­ων των φωτο­ση­μά­των στο θάλα­μο μηχα­νο­δή­γη­σης με χρή­ση ηλε­κτρο­νι­κών μονά­δων γραμ­μής LEU (Lineside Electronic Units) και ραδιο­φά­ρων (Εurobalises).

2. Το Γενά­ρη του 2021 η ΕΡΓΟΣΕ ενέ­κρι­νε παρά­τα­ση της διάρ­κειας του έργου κατά 16 μήνες, καθώς κατά το στά­διο υλο­ποί­η­σης, όπως ανέ­φε­ρε “προ­έ­κυ­ψαν ανά­γκες επι­πλέ­ον εργα­σιών για την ολο­κλή­ρω­ση του” _δηλ. σσ. νέας “μασα­τού­γκας” με νέα σύμ­βα­ση, 320.240 €. (αρχι­κή σύμ­βα­ση 41,3 εκατ.€).
Διευ­θύ­νων Σύμ­βου­λος της ΕΡΓΟΣΕ, είχε δηλώ­σει τότε ότι “στό­χος μας είναι η ολο­κλή­ρω­ση των έργων εκσυγ­χρο­νι­σμού του σιδη­ρο­δρο­μι­κού δικτύ­ου της χώρας στο συντο­μό­τε­ρο δυνα­τό χρό­νο, πάντα όμως με από­λυ­τη προ­σή­λω­ση στους όρους αρτιό­τη­τας, ποιό­τη­τας και ασφά­λειας των μετα­φο­ρών. Προς αυτή την κατεύ­θυν­ση ανα­λαμ­βά­νου­με πρω­το­βου­λί­ες και προ­χω­ρού­με χωρίς περαι­τέ­ρω καθυ­στε­ρή­σεις όλες τις απα­ραί­τη­τες δια­δι­κα­σί­ες”.

3. Αφού επί 14+ μήνες δεν έγι­νε ουσια­στι­κά τίπο­τα και στις 27-Απρ-2022, ο τότε πρό­ε­δρος της Επι­τρο­πής ETCS, υπέ­βα­λε αιφ­νι­δί­ως παραί­τη­ση, στέλ­νο­ντας επι­στο­λή στη διοί­κη­ση της ΕΡΓΟΣΕ, καταγ­γέλ­λο­ντας “μη τήρη­ση των συμ­βά­σε­ων για τα βελ­τιω­τι­κά έργα στην ασφά­λεια των σιδη­ρο­γραμ­μών” την _“τραγική κατά­στα­ση στο σιδη­ρο­δρο­μι­κό δίκτυο” και κυρί­ως “τα κενά ασφα­λεί­ας όσον αφο­ρά την τέλε­ση των δρο­μο­λο­γί­ων, “καθυ­στε­ρή­σεις, κακο­δια­χεί­ρι­ση συμ­βά­σε­ων” ότι υφί­στα­ται συγκε­κρι­μέ­νο τμή­μα του δικτύ­ου, στο οποίο θα γίνε­ται “κυκλο­φο­ρία τρέ­νων με 200 km/h, χωρίς σε αυτό να υπάρ­χει καμία ένδει­ξη της κατά­στα­σης της γραμ­μής, ακό­μα και θραύ­ση αυτής, με ό,τι αυτό συνε­πά­γε­ται στην ασφά­λεια κυκλο­φο­ρί­ας των τρένων”.

(σσ.)
Το λεγό­με­νο Ευρω­παϊ­κό Σύστη­μα Ελέγ­χου Τρέ­νων (ETCS) είναι στοι­χείο σημα­το­δό­τη­σης και ελέγ­χου του Ευρω­παϊ­κού Συστή­μα­τος Δια­χεί­ρι­σης Σιδη­ρο­δρο­μι­κής Κυκλο­φο­ρί­ας (ERTMS), δηλ. αντι­κα­τά­στα­ση των παλαιών συστη­μά­των προ­στα­σί­ας τρέ­νων, που έχει σχε­δια­στεί για να αντι­κα­τα­στή­σει τα πολ­λά ασύμ­βα­τα συστή­μα­τα ασφα­λεί­ας που χρη­σι­μο­ποιού­νται, υιο­θε­τή­θη­κε και εκτός Ευρώ­πης _ουσιαστικά επι­λο­γή παγκό­σμιας πλέ­ον εφαρ­μο­γής. Από τεχνι­κή άπο­ψη είναι ένας τύπος θετι­κού ελέγ­χου αμα­ξο­στοι­χί­ας (PTC _το λεγό­με­νο “μάτι” των τρέ­νων με πίνα­κες ελεγ­χό­με­νο από δορυφόρους).

Το ETCS υλο­ποιεί­ται με τυπι­κό τόσο παρα­τρό­χιο εξο­πλι­σμό, όσο και ενο­ποι­η­μέ­νο  μέσα στην καμπί­να του τρέ­νου. Στην προηγ­μέ­νη του μορ­φή, όλες οι πλη­ρο­φο­ρί­ες window δια­βι­βά­ζο­νται στον οδη­γό ασύρ­μα­τα μέσα στην καμπί­να, θεμέ­λιο για μια 100% αυτό­μα­τη λει­τουρ­γία αμα­ξο­στοι­χί­ας με τον άνθρω­πο απλά θεατή.

Σάπιες ζωές, του Ανδρέα Ονουφρίου

Στο …Ευρωπαϊκό Δικαστήριο

4. Μόλις πριν δύο εβδο­μά­δες, στις 15-Φεβ, η Κομι­σιόν _περί άλλων τυρ­βά­ζου­σα, απο­φά­σι­σε να παρα­πέμ­ψει την Ελλά­δα στο Ευρω­παϊ­κό Δικα­στή­ριο για την παρα­βί­α­ση των κανό­νων στις σιδη­ρο­δρο­μι­κές μετα­φο­ρές (sic!!) επει­δή δεν εκπλή­ρω­σε τις υπο­χρε­ώ­σεις που έχει με βάση την οδη­γία για τη δημιουρ­γία ενιαί­ου Ευρω­παϊ­κού σιδη­ρο­δρο­μι­κού χώρου (2012/34/ΕΕ). «Η σύνα­ψη και δημο­σί­ευ­ση της εν λόγω συμ­φω­νί­ας είναι ιδιαί­τε­ρα σημα­ντι­κή για τη δια­φά­νεια των έργων στο δίκτυο της σιδη­ρο­δρο­μι­κής υπο­δο­μής. Η συμ­φω­νία αυτή θα πρέ­πει να περιέ­χει ουσια­στι­κές δια­τά­ξεις, όπως ανα­φο­ρι­κά με το ύψος των κον­δυ­λί­ων που δια­τί­θε­νται για τις υπη­ρε­σί­ες υπο­δο­μής, καθώς και στό­χους (για παρά­δειγ­μα, ταχύ­τη­τα στην γραμ­μή, ικα­νο­ποί­η­ση πελα­τών ή προ­στα­σία του περι­βάλ­λο­ντος», — άρες μάρες κου­κου­νά­ρες … “Παρά τις ανταλ­λα­γές επι­στο­λών μετα­ξύ της Επι­τρο­πής και της Ελλά­δας, οι εθνι­κές αρχές εξα­κο­λου­θούν να μην έχουν υπο­γρά­ψει και δημο­σιεύ­σει τη συμ­βα­τι­κή συμ­φω­νία με τον ελλη­νι­κό οργα­νι­σμό δια­χεί­ρι­σης της σιδη­ρο­δρο­μι­κής υπο­δο­μής, τον ΟΣΕ”.

📽️  “Κρα­τι­κο­ποιού­νται” πάλι οι σιδη­ρό­δρο­μοι στην Αγγλία με το λαό να πλη­ρώ­νει το μάρ­μα­ρο _ “The Navictaros”_ “Ο Πολ ο Μικ και οι άλλοι”

Δεί­τε “Η κατα­ρα­μέ­νη κοι­λά­δα” (Παύ­λος Ριζαργιώτης)

Και φτά­νου­με στα Τέμπη…
Εδώ κι αν είναι προ­δια­γε­γραμ­μέ­νο το έγκλημα!

  • Το απο­δει­κνύ­ουν οι καταγ­γε­λί­ες σιδη­ρο­δρο­μι­κών, εργα­ζο­μέ­νων και συν­δι­κα­λι­στών, που φωνά­ζουν εδώ και χρό­νια για τις υπο­συ­ντή­ρη­τες υπο­δο­μές και το τρο­χαίο υλικό.
  • Για τις συνέ­πειες δηλα­δή της διά­σπα­σης του σιδη­ρο­δρο­μι­κού έργου, της ιδιω­τι­κο­ποί­η­σης τμη­μά­των και υπο­δο­μών ή της υπο­χρη­μα­το­δό­τη­σής τους από το κρά­τος, στο όνο­μα της μεί­ω­σης του κόστους.
  • Το φανε­ρώ­νουν οι τερά­στιες ελλεί­ψεις σε προ­σω­πι­κό, που δεν φτά­νει να στε­λε­χω­θούν με επάρ­κεια κομ­βι­κά πόστα. Που την κρί­σι­μη ώρα στέ­ρη­σε εγκλω­βι­σμέ­νους και τραυ­μα­τί­ες από πολύ­τι­μη βοήθεια.
    Το δεί­χνουν τα ατυ­χή­μα­τα και οι καθυ­στε­ρή­σεις, που όλο και πιο συχνά καταγ­γέλ­λουν οι επιβάτες.
  • Όλα αυτά επι­τά­χυ­νε η στρα­τη­γι­κή της «απε­λευ­θέ­ρω­σης» και ιδιω­τι­κο­ποί­η­σης των συγκοι­νω­νιών, για τη στή­ρι­ξη της κερ­δο­φο­ρί­ας των ομί­λων που επεν­δύ­ουν στον σιδη­ρό­δρο­μο, απ’ όλες τις κυβερνήσεις.
  • Αλλά στο όνο­μα και της «εξοι­κο­νό­μη­σης» πόρων από το κρά­τος, για να δίνο­νται ακό­μα περισ­σό­τε­ρες επι­δο­τή­σεις, προ­νό­μια και φορο­α­παλ­λα­γές στους πρώτους.

Εκεί λοιπόν καταλήγει το νήμα κάθε τέτοιας τραγωδίας, ξετυλίγοντάς το προς τα πίσω.
Στην άκρη του νήματος βρίσκεται ένα κράτος εχθρικό στα λαϊκά συμφέροντα και τις ανάγκες, ακριβώς επειδή η πολιτική του είναι φιλική στα κέρδη και τα επιχειρηματικά συμφέροντα.

  • Ασυ­νεν­νοη­σί­ες, λάθη, ευθύ­νες και επι­χει­ρη­σια­κές παρα­λεί­ψεις είναι σύμ­φυ­τα με τον κρα­τι­κό μηχα­νι­σμό που υπη­ρε­τεί έναν τέτοιο αντι­λαϊ­κό προσανατολισμό.
  • Μόνο με πρω­τα­γω­νι­στή τον λαό στον αγώ­να ενά­ντια σ’ αυτό το κρά­τος και στην πολι­τι­κή του μπο­ρούν τα πράγ­μα­τα να πάνε «αλλιώς»! Διεκ­δι­κώ­ντας ουσια­στι­κά μέτρα πρό­λη­ψης και προ­στα­σί­ας της ζωής και της περιου­σί­ας, σύγ­χρο­νες, φτη­νές και ασφα­λείς συγκοι­νω­νί­ες, ζωή και δικαιώ­μα­τα με κρι­τή­ριο τις σύγ­χρο­νες δυνα­τό­τη­τες και ανάγκες.
  • Στέλ­νο­ντας μήνυ­μα ανά­τα­σης και ελπί­δας ότι δεν είναι μονό­δρο­μος η σαπί­λα, το σκο­τά­δι και η μιζέ­ρια αυτού του ζοφε­ρού συστή­μα­τος και ότι μπο­ρεί ο λαός αν το απο­φα­σί­σει να ζήσει αλλιώς!

(κλεί­νο­ντας)
Διά­φο­ροι ⁉️ “καλοί” άνθρω­ποι, επι­στή­μο­νες με την τυπι­κή έννοια του όρου (πτυ­χίο –κάποιοι μηχα­νι­κοί) ανα­δει­κνύ­ο­νται ως “πρό­θυ­μοι” των λεγό­με­νων viral (των ηλε­κτρο­νι­κών ΜΜΕ και ΜΚΔ)…
Συνή­θως _μπορείτε να ανα­τρέ­ξε­τε σχε­τι­κά στο δια­δί­κτυο, είναι και σύμ­βου­λοι μεγα­λο­ε­ται­ρειών και καπι­τα­λι­στι­κών ομί­λων σε έργα υψη­λής τεχνο­λο­γί­ας, έχουν στή­σει και δικές τους “και­νο­τό­μες” εται­ρεία “επι­στή­μης και τεχνο­λο­γί­ας”, με δια­συν­δέ­σεις στην Ευρω­παϊ­κή Ένω­ση και σε διε­θνείς οργα­νι­σμούς,  ανα­φο­ρές χωρίς περαι­τέ­ρω διευ­κρί­νι­ση, που μπερ­δεύ­ουν τον απλό άνθρω­πο σε όρους όπως

  • five why’s”, (“τεχνι­κή” του Ιάπω­να ‑10ετία του 1930, μεγα­λο­βιο­μή­χα­νου Sakichi Toyoda, ιδρυ­τή της Toyota Industries, “δημο­φι­λής” και στα 1970–80, από την Toyota, για να “λύνει” επί χάρ­του τα προ­βλή­μα­τα… _1. Συγκε­ντρώ­στε την ομά­δα, _2. Ορί­στε το πρό­βλη­μα, _3. Ρωτή­στε το πρώ­το “Γιατί;“_ 4. Ρωτή­στε “Για­τί;” Τέσ­σε­ρις ακό­μη φορές με Tip | Υπό­δει­ξη: Προ­σπα­θή­στε να μετα­κι­νη­θεί­τε γρή­γο­ρα από τη μια ερώ­τη­ση στην άλλη, ώστε να έχε­τε την πλή­ρη εικό­να πριν βια­στεί­τε να βγά­λε­τε συμπεράσματα…
  • root cause analysis” _ αιτία-αιτια­τό στην πηγή της βασι­κής αιτί­ας ενός προ­βλή­μα­τος ή συμ­βά­ντος, με στό­χο την κατα­νό­η­ση, διόρ­θω­ση, αντι­στάθ­μι­ση ή τυχόν υπο­κεί­με­να ζητή­μα­τα και στη συνέ­χεια –τελι­κός στό­χος να εφαρ­μό­σου­με όσα ανα­κύ­πτουν για να απο­τρέ­ψου­με μελ­λο­ντι­κά προ­βλή­μα­τα ή να επα­να­λά­βου­με τις επι­τυ­χί­ες μας.

Δίνε­ται μια πολι­τι­κή μάχη: από τη μια Μητσο­τά­κης σύρι­ζα αστι­κά κανά­λια κλπ. tv _συνεπικουρούντων ειδι­κών και “ ειδι­κών ” επι­στη­μό­νων και “ επι­στη­μό­νων ”, προ­κει­μέ­νου να πεί­σουν, πως ο μόνος μη ένο­χος είναι ο καπι­τα­λι­σμός και η αστι­κή δια­χεί­ρι­ση της παλαι ποτέ κρα­τι­κής περιου­σί­ας από την άλλη εμείς δηλ. το ΚΚΕ που δίνει τις μάχες της ενη­μέ­ρω­σης από την πρώ­τη στιγ­μή … όπου και όπως μπο­ρεί μέσα από το κίνη­μα, από τους συν­δι­κα­λι­στές σιδη­ρο­δρο­μι­κούς που οι “ειδι­κοί-επι­στή­μο­νες” χλευά­ζουν ως βολε­μέ­νους και κρατικοδίαιτους

Μιλάμε _χωρίς μου-ξου-του για

  1. Καπι­τα­λι­σμό και αστι­κή διαχείριση
  2. Προ­δια­γε­γραμ­μέ­νο έγκλη­μα στα Τέμπη με αυτουρ­γούς τις δια­χρο­νι­κές πολι­τι­κές Συριζα_ΝΔ (και πιο πριν ακό­μη με τη σαλα­μο­ποί­η­ση του ΟΣΕ)
  3. Για τη στρα­τη­γι­κή της «απε­λευ­θέ­ρω­σης» και ιδιω­τι­κο­ποί­η­σης των συγκοι­νω­νιών,
  4. Για τη στή­ρι­ξη της κερ­δο­φο­ρί­ας των ομί­λων που επεν­δύ­ουν στον σιδη­ρό­δρο­μο, απ’ όλες τις κυβερνήσεις.
  5. Για ξεπού­λη­μα περιου­σί­ας που ο ελλη­νι­κός λαός –και όχι μόνο χρυσοπλήρωσαν.
  6. Για τις καπι­τα­λι­στι­κές ανα­διαρ­θρώ­σεις στον ευρω­παϊ­κό χώρο …
  7. Καταγ­γε­λί­ες σιδη­ρο­δρο­μι­κών, εργα­ζο­μέ­νων και συν­δι­κα­λι­στών, που φωνά­ζουν εδώ και χρό­νια για τις υπο­συ­ντή­ρη­τες υπο­δο­μές και το τρο­χαίο υλικό.
  8. Για τις συνέ­πειες της διά­σπα­σης του σιδη­ρο­δρο­μι­κού έργου, της ιδιω­τι­κο­ποί­η­σης τμη­μά­των και υπο­δο­μών ή της υπο­χρη­μα­το­δό­τη­σής τους από το κρά­τος, στο όνο­μα της μεί­ω­σης του κόστους.
  9. 8+1 _Για τις τερά­στιες ελλεί­ψεις σε προ­σω­πι­κό, που δεν φτά­νει να στε­λε­χω­θούν με επάρ­κεια κομ­βι­κά πόστα.
  10. Και για άλλα 100 τέτοια

 

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο