Γράφει ο \\ Αστέρης Αλαμπής _Μίδας
Ενώ μετά την ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη 10άδες οικογένειες νέων παιδιών μετρούν τις πληγές τους (57 οι νεκροί, ταυτοποιήθηκαν οι 36, συνεχίζονται οι έρευνες) οι άθλιοι αστοί κονδυλοφόροι _κατ’ ευφημισμό “δημοσιογράφοι” παίζουν τα δικά τους αποπροσανατολιστικά παιχνίδια.
Τα είδαμε και τα ακούσαμε όλα! με δήθεν επιστημονικές προσεγγίσεις που ούτε οι ίδιοι δεν καταλαβαίνουν …από το μήκος φρεναρίσματος του τραίνου, μέχρι τα διάφορα “μάζα x επιτάχυνση βαρύτητας” (!!) “νόμος αδρανείας _Newton’s law of inertia”, με κλου πως αυτά συνέβαιναν μόνο στην κομμουνιστική Βουλγαρία (!!!) –και δώσ’ του διαγράμματα και παραδιαγράμματα.
Και όπως πάντα κύριος υπεύθυνος το “ανθρώπινο λάθος” _σε βαθμό κακουργήματος ο σταθμάρχης, που μάλιστα είναι αγράμματος πρώην αχθοφόρος …άρα “άσχετος” και “ακατάλληλος” –κάποιοι λένε δάκτυλος του Συριζα κλπ.
Στο “σύντομο” αυτό δημοσίευμα, δε θα σταθούμε στο χρονικό, με τους πραγματικούς και ηθικούς του αυτουργούς αυτό το έχουν καλύψει με το παραπάνω _και θα συνεχίσουν ο Ριζοσπάστης ο 902 και –φυσικά εμείς σαν Ατέχνως. Θα κάνουμε μια προσπάθεια, μέσα από εκλαϊκευμένη παρουσίαση “τεχνικών” ζητημάτων να δώσουμε απαντήσεις σε αυτά που κρύβουν επιμελώς κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση _το Τσιπρέικο γενικώς, τα αστικά ΜΜΕ και ΜΚΔ
(συνειρμικά _1990)
Λονδίνο, απόγευμα βράδυ στο εναέριο τραίνο χαζεύαμε τα Docklands _οι πρώην αποβάθρες παλαιότερα μέρος του λιμανιού — το μεγαλύτερο του κόσμου κάποτε. Φτώχεια καταραμένη, η “ανάπλαση” μόλις είχε ξεκινήσει. Ακολούθησε πακτωλός χρημάτων σε μεγάλους καπιταλιστικούς ομίλους που απαλλάσσονταν από φόρους οδηγώντας σε μια ελιτίστικη έκρηξη ακινήτων πολυτελείας στην περιοχή.
Από ένα εναέριο τραίνο με 3 βαγόνια _εμείς καθόμαστε στο μεσαίο απολαμβάναμε το σούρουπο, όταν ξαφνικά …ο οδηγός εγκατέλειψε το “πιλοτήριο” και μας έπιασε την κουβέντα! Κρύος ιδρώτας μας έλουσε –τρελός είναι σκεφτήκαμε. Και ώ του θαύματος χωρίς “πιλότο” τα τρενάκι έκανε τη στάση του, ανοιγόκλεισε πόρτες, πήρε κι άφησε επιβάτες και συνέχισε προς το τέρμα.
Ήταν το πρώτο driverless _χωρίς οδηγό που γνωρίσαμε, πρόγονο των σημερινών GoA3 _GoA4 (GoA3+) UITP για σιδηροδρόμους μεγάλης κλίμακας επιβατών και εμπορευμάτων που πλέον κατακλύζουν τον κόσμο με πρωταθλήτρια την αχανή ηπειρωτική Κίνα (το 2022 παρουσιάστηκε ένα που “πετούσε” με 300 χλμ/ω!) και σχεδόν όλη την Ευρώπη (Δανία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία Ελβετία, Ισπανία κλπ) Βραζιλία, ΗΠΑ, Ινδονησία, Χιλή, Μεξικό, Βενεζουέλα, Ιαπωνία, Πακιστάν, Καναδάς, Ινδία, Κορέα, Ρωσία, Τουρκία, Αυστραλία …
Και απ΄ότι έχει γίνει γνωστό driverless συρμοί με υψηλής τεχνολογίας συστήματα που θα διασφαλίζουν την απρόσκοπτη και ασφαλή λειτουργία τους βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη αναφορικά με τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό, όπου 20+ αυτόματοι συρμοί χωρίς οδηγό θα μας πηγαίνουν Άλσος Βεϊκου Γουδή σε 17,5λ και εμάς τους Καισαριανιώτες σε 11λ (14λ Πανεπιστημιούπολη)
🚅 Τότε ήταν στα σπάργανα οι καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις στο χώρο …όπως εμείς είχαμε τον 🚂 ΣΕΚ (σιδηρόδρομοι ελληνικού κράτους) οι άγγλοι είχαν την (κρατική) British Transport Commission (προτού γίνει Railtrack) οι Ιταλοί τις Ferrovie dello Stato (πριν μεταβληθούν σε SpA –ανώνυμη εταιρεία) οι γερμανοί την Deutsche Bundesbahn –μετέπειτα Deutsche Bahn AG, οι γάλλοι την Société nationale des chemins de fer français (νυν Réseau ferré de France και 4–5 ακόμη) κλπ
(Δήλωση)
Δεν παριστάνω τον ειδικό πραγματογνώμονα αλλά τουλάχιστον και λόγω επαγγέλματος δε μασάω τα λεγόμενα του κάθε π@π@ρ@ _εξάλλου τα πορίσματα τα βγάζουν οι ίδιοι που σχεδιάζουν και έχουν πάντα ταξικό πρόσημο
Οι πολιτικές τους μας σκοτώνουν…
“Privatize-se tudo, privatize-se o mar e o céu, privatize-se a água e o ar, privatize-se a justiça e a lei, privatize-se a nuvem que passa, privatize-se o sonho, sobretudo se for diurno e de olhos abertos. E finalmente, para florão e remate de tanto privatizar, privatizem-se os Estados, entregue-se por uma vez a exploração deles a empresas privadas, mediante concurso internacional. Aí se encontra a salvação do mundo… e, já agora, privatize-se também a puta que os pariu a todos.”
Ιδιωτικοποιήστε τα πάντα, ιδιωτικοποιήστε τη θάλασσα και τον ουρανό, ιδιωτικοποιήστε το νερό και τον αέρα, τη δικαιοσύνη και το νόμο, το σύννεφο που περνά, το όνειρο, ειδικά αν είναι μέρα και τα μάτια ανοιχτά. Και τέλος, κορωνίδα των, ιδιωτικοποιήστε τα κράτη, παραδώστε την εκμετάλλευσή τους σε ιδιωτικές εταιρείες, μέσω διεθνούς διαγωνισμού. Εκεί βρίσκεται η σωτηρία του κόσμου… και, παρεμπιπτόντως, ιδιωτικοποιήστε την πουτάνα τη μάνα που τους γέννησε όλους.
^ José Saramago
(σσ. το κείμενο γνωστό _όπως και ο Σαραμάγκου, Πορτογάλος συγγραφέας, ποιητής, σεναριογράφος και δημοσιογράφος, τιμημένος με Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας, το παραθέτουμε αυτούσιο μεταφρασμένο από το πρωτότυπο).
Mε απλά λόγια_
Να σου πω μια Ιστορία για το…
Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Αμαξοστοιχιών (European Train Control System -ETCS) _διαβίβαση στον μηχανοδηγό πληροφοριών αλλά και έλεγχος τήρησης της επιτρεπόμενης ταχύτητας.
1. «Ανάταξη _Αναβάθμιση του συστήματος Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης και Αντικατάστασης 70 Αλλαγών Τροχιάς, σε Εντοπισμένα Τμήματα του Άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Προμαχώνας» (Α.Σ 717) . Σύμβαση που δεν εφαρμόστηκε (εκτός από το μικρό τμήμα ~95km Τιθορέα – Δομοκός. Το έργο συγχρηματοδοτήθηκε από Εθνικούς πόρους (~50%) και την ΕΕ, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014 – 2020, με τη σύμβαση 717 σε άμεση διεπαφή με την προμήθεια 10005, εγκατάστασης ETCS.
Το σύστημα αφορά στην αυτόματη προστασία των συρμών και αποτελείται από δύο υποσυστήματα, το Σύστημα Συρμού και το Σύστημα Γραμμής, τα οποία επιτρέπουν: 1α. Τη συνεχή επιτήρηση της μέγιστης επιτρεπόμενης ταχύτητας των συρμών.
1β Αυτόματη προστασία έναντι παραβιάσεων ταχύτητας με εφαρμογή πέδησης (λειτουργίας ή alarm “ανάγκης”), καθώς και την αυτόματη ακινητοποίηση του συρμού, σε περίπτωση (πχ.) παραβίασης του κόκκινου.
1γ, Απεικόνιση των ενδείξεων των φωτοσημάτων στο θάλαμο μηχανοδήγησης με χρήση ηλεκτρονικών μονάδων γραμμής LEU (Lineside Electronic Units) και ραδιοφάρων (Εurobalises).
2. Το Γενάρη του 2021 η ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε παράταση της διάρκειας του έργου κατά 16 μήνες, καθώς κατά το στάδιο υλοποίησης, όπως ανέφερε “προέκυψαν ανάγκες επιπλέον εργασιών για την ολοκλήρωση του” _δηλ. σσ. νέας “μασατούγκας” με νέα σύμβαση, 320.240 €. (αρχική σύμβαση 41,3 εκατ.€).
Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, είχε δηλώσει τότε ότι “στόχος μας είναι η ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στο συντομότερο δυνατό χρόνο, πάντα όμως με απόλυτη προσήλωση στους όρους αρτιότητας, ποιότητας και ασφάλειας των μεταφορών. Προς αυτή την κατεύθυνση αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες και προχωρούμε χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις όλες τις απαραίτητες διαδικασίες”.
3. Αφού επί 14+ μήνες δεν έγινε ουσιαστικά τίποτα και στις 27-Απρ-2022, ο τότε πρόεδρος της Επιτροπής ETCS, υπέβαλε αιφνιδίως παραίτηση, στέλνοντας επιστολή στη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, καταγγέλλοντας “μη τήρηση των συμβάσεων για τα βελτιωτικά έργα στην ασφάλεια των σιδηρογραμμών” την _“τραγική κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο” και κυρίως “τα κενά ασφαλείας όσον αφορά την τέλεση των δρομολογίων”, “καθυστερήσεις, κακοδιαχείριση συμβάσεων” ότι υφίσταται συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου, στο οποίο θα γίνεται “κυκλοφορία τρένων με 200 km/h, χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμία ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμα και θραύση αυτής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων”.
(σσ.)
Το λεγόμενο Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Τρένων (ETCS) είναι στοιχείο σηματοδότησης και ελέγχου του Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS), δηλ. αντικατάσταση των παλαιών συστημάτων προστασίας τρένων, που έχει σχεδιαστεί για να αντικαταστήσει τα πολλά ασύμβατα συστήματα ασφαλείας που χρησιμοποιούνται, υιοθετήθηκε και εκτός Ευρώπης _ουσιαστικά επιλογή παγκόσμιας πλέον εφαρμογής. Από τεχνική άποψη είναι ένας τύπος θετικού ελέγχου αμαξοστοιχίας (PTC _το λεγόμενο “μάτι” των τρένων με πίνακες ελεγχόμενο από δορυφόρους).
Το ETCS υλοποιείται με τυπικό τόσο παρατρόχιο εξοπλισμό, όσο και ενοποιημένο μέσα στην καμπίνα του τρένου. Στην προηγμένη του μορφή, όλες οι πληροφορίες window διαβιβάζονται στον οδηγό ασύρματα μέσα στην καμπίνα, θεμέλιο για μια 100% αυτόματη λειτουργία αμαξοστοιχίας με τον άνθρωπο απλά θεατή.
Στο …Ευρωπαϊκό Δικαστήριο
4. Μόλις πριν δύο εβδομάδες, στις 15-Φεβ, η Κομισιόν _περί άλλων τυρβάζουσα, αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την παραβίαση των κανόνων στις σιδηροδρομικές μεταφορές (sic!!) επειδή δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις που έχει με βάση την οδηγία για τη δημιουργία ενιαίου Ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (2012/34/ΕΕ). «Η σύναψη και δημοσίευση της εν λόγω συμφωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη διαφάνεια των έργων στο δίκτυο της σιδηροδρομικής υποδομής. Η συμφωνία αυτή θα πρέπει να περιέχει ουσιαστικές διατάξεις, όπως αναφορικά με το ύψος των κονδυλίων που διατίθενται για τις υπηρεσίες υποδομής, καθώς και στόχους (για παράδειγμα, ταχύτητα στην γραμμή, ικανοποίηση πελατών ή προστασία του περιβάλλοντος», — άρες μάρες κουκουνάρες … “Παρά τις ανταλλαγές επιστολών μεταξύ της Επιτροπής και της Ελλάδας, οι εθνικές αρχές εξακολουθούν να μην έχουν υπογράψει και δημοσιεύσει τη συμβατική συμφωνία με τον ελληνικό οργανισμό διαχείρισης της σιδηροδρομικής υποδομής, τον ΟΣΕ”.
📽️ “Κρατικοποιούνται” πάλι οι σιδηρόδρομοι στην Αγγλία με το λαό να πληρώνει το μάρμαρο _ “The Navictaros”_ “Ο Πολ ο Μικ και οι άλλοι”
Δείτε “Η καταραμένη κοιλάδα” (Παύλος Ριζαργιώτης)
Και φτάνουμε στα Τέμπη…
Εδώ κι αν είναι προδιαγεγραμμένο το έγκλημα!
- Το αποδεικνύουν οι καταγγελίες σιδηροδρομικών, εργαζομένων και συνδικαλιστών, που φωνάζουν εδώ και χρόνια για τις υποσυντήρητες υποδομές και το τροχαίο υλικό.
- Για τις συνέπειες δηλαδή της διάσπασης του σιδηροδρομικού έργου, της ιδιωτικοποίησης τμημάτων και υποδομών ή της υποχρηματοδότησής τους από το κράτος, στο όνομα της μείωσης του κόστους.
- Το φανερώνουν οι τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό, που δεν φτάνει να στελεχωθούν με επάρκεια κομβικά πόστα. Που την κρίσιμη ώρα στέρησε εγκλωβισμένους και τραυματίες από πολύτιμη βοήθεια.
Το δείχνουν τα ατυχήματα και οι καθυστερήσεις, που όλο και πιο συχνά καταγγέλλουν οι επιβάτες. - Όλα αυτά επιτάχυνε η στρατηγική της «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποίησης των συγκοινωνιών, για τη στήριξη της κερδοφορίας των ομίλων που επενδύουν στον σιδηρόδρομο, απ’ όλες τις κυβερνήσεις.
- Αλλά στο όνομα και της «εξοικονόμησης» πόρων από το κράτος, για να δίνονται ακόμα περισσότερες επιδοτήσεις, προνόμια και φοροαπαλλαγές στους πρώτους.
Εκεί λοιπόν καταλήγει το νήμα κάθε τέτοιας τραγωδίας, ξετυλίγοντάς το προς τα πίσω.
Στην άκρη του νήματος βρίσκεται ένα κράτος εχθρικό στα λαϊκά συμφέροντα και τις ανάγκες, ακριβώς επειδή η πολιτική του είναι φιλική στα κέρδη και τα επιχειρηματικά συμφέροντα.
- Ασυνεννοησίες, λάθη, ευθύνες και επιχειρησιακές παραλείψεις είναι σύμφυτα με τον κρατικό μηχανισμό που υπηρετεί έναν τέτοιο αντιλαϊκό προσανατολισμό.
- Μόνο με πρωταγωνιστή τον λαό στον αγώνα ενάντια σ’ αυτό το κράτος και στην πολιτική του μπορούν τα πράγματα να πάνε «αλλιώς»! Διεκδικώντας ουσιαστικά μέτρα πρόληψης και προστασίας της ζωής και της περιουσίας, σύγχρονες, φτηνές και ασφαλείς συγκοινωνίες, ζωή και δικαιώματα με κριτήριο τις σύγχρονες δυνατότητες και ανάγκες.
- Στέλνοντας μήνυμα ανάτασης και ελπίδας ότι δεν είναι μονόδρομος η σαπίλα, το σκοτάδι και η μιζέρια αυτού του ζοφερού συστήματος και ότι μπορεί ο λαός αν το αποφασίσει να ζήσει αλλιώς!
(κλείνοντας)
Διάφοροι ⁉️ “καλοί” άνθρωποι, επιστήμονες με την τυπική έννοια του όρου (πτυχίο –κάποιοι μηχανικοί) αναδεικνύονται ως “πρόθυμοι” των λεγόμενων viral (των ηλεκτρονικών ΜΜΕ και ΜΚΔ)…
Συνήθως _μπορείτε να ανατρέξετε σχετικά στο διαδίκτυο, είναι και σύμβουλοι μεγαλοεταιρειών και καπιταλιστικών ομίλων σε έργα υψηλής τεχνολογίας, έχουν στήσει και δικές τους “καινοτόμες” εταιρεία “επιστήμης και τεχνολογίας”, με διασυνδέσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση και σε διεθνείς οργανισμούς, αναφορές χωρίς περαιτέρω διευκρίνιση, που μπερδεύουν τον απλό άνθρωπο σε όρους όπως
- “five why’s”, (“τεχνική” του Ιάπωνα ‑10ετία του 1930, μεγαλοβιομήχανου Sakichi Toyoda, ιδρυτή της Toyota Industries, “δημοφιλής” και στα 1970–80, από την Toyota, για να “λύνει” επί χάρτου τα προβλήματα… _1. Συγκεντρώστε την ομάδα, _2. Ορίστε το πρόβλημα, _3. Ρωτήστε το πρώτο “Γιατί;“_ 4. Ρωτήστε “Γιατί;” Τέσσερις ακόμη φορές με Tip | Υπόδειξη: Προσπαθήστε να μετακινηθείτε γρήγορα από τη μια ερώτηση στην άλλη, ώστε να έχετε την πλήρη εικόνα πριν βιαστείτε να βγάλετε συμπεράσματα…
- “root cause analysis” _ αιτία-αιτιατό στην πηγή της βασικής αιτίας ενός προβλήματος ή συμβάντος, με στόχο την κατανόηση, διόρθωση, αντιστάθμιση ή τυχόν υποκείμενα ζητήματα και στη συνέχεια –τελικός στόχος να εφαρμόσουμε όσα ανακύπτουν για να αποτρέψουμε μελλοντικά προβλήματα ή να επαναλάβουμε τις επιτυχίες μας.
Δίνεται μια πολιτική μάχη: από τη μια Μητσοτάκης σύριζα αστικά κανάλια κλπ. tv _συνεπικουρούντων ειδικών και “ ειδικών ” επιστημόνων και “ επιστημόνων ”, προκειμένου να πείσουν, πως ο μόνος μη ένοχος είναι ο καπιταλισμός και η αστική διαχείριση της παλαι ποτέ κρατικής περιουσίας από την άλλη εμείς δηλ. το ΚΚΕ που δίνει τις μάχες της ενημέρωσης από την πρώτη στιγμή … όπου και όπως μπορεί μέσα από το κίνημα, από τους συνδικαλιστές σιδηροδρομικούς που οι “ειδικοί-επιστήμονες” χλευάζουν ως βολεμένους και κρατικοδίαιτους
Μιλάμε _χωρίς μου-ξου-του για
- Καπιταλισμό και αστική διαχείριση
- Προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη με αυτουργούς τις διαχρονικές πολιτικές Συριζα_ΝΔ (και πιο πριν ακόμη με τη σαλαμοποίηση του ΟΣΕ)
- Για τη στρατηγική της «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποίησης των συγκοινωνιών,
- Για τη στήριξη της κερδοφορίας των ομίλων που επενδύουν στον σιδηρόδρομο, απ’ όλες τις κυβερνήσεις.
- Για ξεπούλημα περιουσίας που ο ελληνικός λαός –και όχι μόνο χρυσοπλήρωσαν.
- Για τις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις στον ευρωπαϊκό χώρο …
- Καταγγελίες σιδηροδρομικών, εργαζομένων και συνδικαλιστών, που φωνάζουν εδώ και χρόνια για τις υποσυντήρητες υποδομές και το τροχαίο υλικό.
- Για τις συνέπειες της διάσπασης του σιδηροδρομικού έργου, της ιδιωτικοποίησης τμημάτων και υποδομών ή της υποχρηματοδότησής τους από το κράτος, στο όνομα της μείωσης του κόστους.
- 8+1 _Για τις τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό, που δεν φτάνει να στελεχωθούν με επάρκεια κομβικά πόστα.
- Και για άλλα 100 τέτοια