Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Προτάσεις για δημιουργική αξιοποίηση του χρόνου που είμαστε στο σπίτι

ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών: Προτάσεις για δημιουργική αξιοποίηση του χρόνου που είμαστε στο σπίτι

Συνά­δελ­φοι, συνα­δέλ­φισ­σες, αγα­πη­τοί γονείς,

Αυτές οι μέρες είναι δύσκο­λες για όλους μας!

Είναι μεγά­λο το άγχος και η ανα­σφά­λεια για το πότε θα λήξει η «έκτα­κτη κατά­στα­ση». Είναι μεγά­λη η αγω­νία για τα βάρη που φορ­τώ­νο­νται στο λαό μας, μια και η κυβέρ­νη­ση θέτει ως προ­τε­ραιό­τη­τα τη στή­ρι­ξη των μεγά­λων επι­χει­ρή­σε­ων! Οι μονό­πλευ­ρες εκκλή­σεις των κυβερ­νη­τι­κών παρα­γό­ντων για «ατο­μι­κή ευθύ­νη» δεν μπο­ρούν να κρύ­ψουν τα τερά­στια κενά και τις ελλεί­ψεις του Δημό­σιου Συστή­μα­τος Υγείας.

Δυνα­μώ­νου­με τη φωνή μας – Ενι­σχύ­ου­με την αλληλεγγύη!!

Εμείς οι χιλιά­δες εκπαι­δευ­τι­κοί στα Νηπια­γω­γεία, τα Δημο­τι­κά, τα Γυμνά­σια και τα Λύκεια όλης της χώρας βιώ­νου­με μαζί με τους μαθη­τές μας και τους γονείς τους την αγω­νία και την ανα­σφά­λεια για την πρό­ο­δο των παι­διών, για­τί τις επι­πτώ­σεις που θα έχει στα ίδια τα παι­διά το μακρό­χρο­νο κλεί­σι­μο των σχο­λεί­ων, για τις δυσκο­λί­ες που προ­κύ­πτουν από την από­το­μη δια­κο­πή της κοι­νω­νι­κής συνα­να­στρο­φής των παι­διών. Πράγ­μα­τι οι κατα­στά­σεις είναι πρωτόγνωρες.

Με την αίσθη­ση της ευθύ­νης και του καθή­κο­ντος, με επί­γνω­ση του παι­δα­γω­γι­κού μας ρόλου όλες αυτές τις μέρες με κάθε τρό­πο θα βρε­θού­με δίπλα στους μαθη­τές μας, θα τους στη­ρί­ξου­με σε όλα τα επί­πε­δα. Άλλω­στε αυτό κάνα­με όλα τα προη­γού­με­να δύσκο­λα χρό­νια της κρίσης.

Οι μέρες που είμα­στε μέσα στο σπί­τι είναι σίγου­ρα δύσκολες…όμως μπο­ρούν να γίνουν και αρκε­τά δημιουργικές!

Δια­δί­δου­με παντού αισιό­δο­ξο μήνυμα!!

Δια­βά­ζου­με ένα καλό βιβλίο, βλέ­που­με μια καλή ται­νία ή μια ενδια­φέ­ρου­σα σει­ρά στην τηλε­ό­ρα­ση, παί­ζου­με επι­τρα­πέ­ζια παι­χνί­δια που ακο­νί­ζουν το μυα­λό, φτιά­χνου­με όμορ­φες κατασκευές…και φυσι­κά φρε­σκά­ρου­με τα μαθή­μα­τά μας..!

Παρα­κά­τω δίνε­ται μια ενδει­κτι­κή λίστα με βιβλία, ται­νί­ες και δημιουρ­γι­κές δρα­στη­ριό­τη­τες για αξιο­ποί­η­ση. Ανα­μέ­νου­με τις προ­τά­σεις και τις γνώ­μες σας ώστε να διευ­ρυν­θεί το υλι­κό. Τα βιβλία μπο­ρούν να παραγ­γελ­θούν από ηλε­κτρο­νι­κά κατα­στή­μα­τα ή να ανταλ­λα­χθούν (πάντα τηρώ­ντας τα μέτρα που προ­τεί­νουν οι για­τροί) με άλλους γονείς που τα έχουν. Επι­μέ­νου­με στο αίτη­μα για λει­τουρ­γία εκπαι­δευ­τι­κής τηλε­ό­ρα­σης στην οποία μπο­ρούν να προ­βλη­θούν οι ται­νί­ες που προ­τεί­νου­με και ακό­μα περισσότερες.

Για πιο πολ­λές λεπτο­μέ­ρειες, προ­τά­σεις, ιδέ­ες κ.α. επι­κοι­νω­νή­στε μαζί μας με email:

[email protected]

Επί­σης, το περιο­δι­κό «κόκ­κι­νο Αερό­στα­το» μπο­ρεί αυτές τις μέρες να απο­τε­λέ­σει την καλύ­τε­ρη συντρο­φιά για τη δημιουρ­γι­κή αξιο­ποί­η­ση του ελεύ­θε­ρου χρό­νου από τα παι­διά και τους γονείς τους στο σπίτι.

Οι σελί­δες όλων των τευ­χών του περιο­δι­κού είναι γεμά­τες από ποι­κί­λα και ενδια­φέ­ρο­ντα θέμα­τα, για τα παι­διά των μεγα­λύ­τε­ρων τάξε­ων του Δημο­τι­κού και του Γυμνα­σί­ου. Από τεύ­χος σε τεύ­χος, τα τελευ­ταία 2,5 χρό­νια, η θεμα­το­λο­γία του περιο­δι­κού περι­λαμ­βά­νει ζητή­μα­τα επι­και­ρό­τη­τας, ιστο­ρι­κών επε­τεί­ων αλλά και θέμα­τα που άπτο­νται των ενδια­φε­ρό­ντων και των ερω­τη­μά­των που μπο­ρεί να έχουν τα παι­διά αυτών των ηλι­κιών. Ενδει­κτι­κά ανα­φέ­ρου­με το αφιέ­ρω­μα για τη “θαυ­μα­στή ιστο­ρία του ανθρώ­που από την αρχή”, στο οποίο το παι­δί μαθαί­νει την εξέ­λι­ξη των ανθρώ­πι­νων κοι­νω­νιών, το αφιέ­ρω­μα “η γνώ­ση είναι δύνα­μη”, για μια καλύ­τε­ρη γνω­ρι­μία με τα γνω­στι­κά αντι­κεί­με­να των μαθη­μα­τι­κών, της γλώσ­σας, της ιστο­ρί­ας, των φυσι­κών επι­στη­μών και της μου­σι­κής, το αφιέ­ρω­μα για το ανθρώ­πι­νο σώμα και πολ­λά ακό­μα. Τα περισ­σό­τε­ρα από τα θέμα­τα συνο­δεύ­ο­νται από ενδια­φέ­ρου­σες δρα­στη­ριό­τη­τες. Τα παι­διά μέσα από κατα­σκευ­ές, πρω­τό­τυ­πες χει­ρο­τε­χνί­ες, γρί­φους, ασκή­σεις και παι­χνί­δια εμπε­δώ­νουν τα θέμα­τα που έχουν προη­γου­μέ­νως αναπτυχθεί.

Για περισ­σό­τε­ρες πλη­ρο­φο­ρί­ες, για παλιό­τε­ρα τεύ­χη του περιο­δι­κού που μπο­ρεί να λεί­πουν από κάποιο σπί­τι, αλλά και για επι­πλέ­ον προ­τά­σεις για τη θεμα­το­λο­γία και τον τρό­πο αξιο­ποί­η­σής της από τους γονείς και τα παι­διά τους, μπο­ρεί κανείς να απευ­θυν­θεί στο [email protected], όπου θα υπάρ­χει άμε­ση ανταπόκριση.

Το υλι­κό αυτό θα βρί­σκε­ται στην ιστο­σε­λί­δα protaseis.edupame.gr και θα ανα­νε­ώ­νε­ται συνε­χώς. Περι­μέ­νου­με τις δικές προ­τά­σεις, σκέ­ψεις και ιδέ­ες για να εμπλου­τι­στούν οι υπάρ­χου­σες και νέες κατη­γο­ρί­ες στη σελί­δα μας.

Βιβλία

Για παι­διά προ­σχο­λι­κής αγωγής

  • Εκεί που ο ωκε­α­νός συνα­ντά τον ΟΥΡΑΝO, Aδερ­φοί Φιν
  • Το ΕΛΑΦΟΚΑΡΑΒΟ, Σλέι­τερ Ντάσκα
  • Δάσκα­λος σε ρόδες, Μ. Ανδρικοπούλου
  • Λέω να πετά­ξω, Δ. Μπασλάμ
  • Μ’ αυτή τη μπά­λα παί­ζου­με όλοι, Βένι­γκερ – Θάρλετ
  • Ένα +7, Τζ. Ροντάρι
  • Μία άλλη μέρα θα νική­σεις εσύ, Μ. Παπαγιάννη
  • Μια φορά και ένας μονό­κε­ρος, Blue Beatrice
  • Το ψηλό­τε­ρο βου­νό βιβλί­ων στον κόσμο, Ρ. Μπονίγια
  • Πώς να κρύ­ψεις ένα λιο­ντά­ρι, Έλεν Στίβενς
  • Τα παπού­τσια των άλλων, Α. Χαλικιά
  • Φίλοι στον λόφο, Λ. Σάρα
  • Ζαχρά και Νικό­λας, Σ. Πανίδου
  • Τι μπο­ρείς να κάνεις με μια ιδέα;, Yamada Kobi
  • Τι μπο­ρείς να κάνεις με ένα πρό­βλη­μα; Yamada Kobi
  • Μαμά, Ντελ­φόρζ
  • Η πόλη που έδιω­ξε τον πόλε­μο, Αντώ­νης Παπαθεοδούλου
  • Ντε­νε­κε­δού­πο­λη, Ευγε­νία Φακίνου
  • Το παρα­μύ­θι με τα χρώ­μα­τα, Α. Κυριτσόπουλος
  • Ο αλυ­σο­δε­μέ­νος ελέ­φα­ντας, Χ. Μπουκάι
  • Καλη­μέ­ρα Ειρή­νη, Φρό­σω Χατόγλου

Για μικρά παι­διά με μικρή ανα­γνω­στι­κή εμπειρία

  • Τα μαγι­κά μαξι­λά­ρια, Ευγέ­νιου Τριβιζά
  • Λιχου­δο­χώ­ρα, Τ. Καζαντζίδου
  • Η λιχου­δο­χώ­ρα αλλά­ζει, Τ. Καζαντζίδου
  • 12 μέρες από τη ζωή του Άη Βασί­λη, Ε. Κοντόρα
  • Παρα­μύ­θια για να σπά­τε κέφι, Τζά­νι Ροντάρι
  • Παρα­μύ­θια από το τηλέ­φω­νο, Τζά­νι Ροντάρι
  • Ο κρεμ­μυ­δά­κης, Τζά­νι Ροντάρι
  • Ο κρεμ­μυ­δά­κης και η παρέα του, Τζά­νι Ροντάρι
  • Ποι­ή­μα­τα με ζωγρα­φιές σε μικρά παι­δι, Γ. Σεφέρης
  • Η ποδη­λά­τισ­σα, Οδ. Ελύτης
  • άνθρω­πος που φύτευε δέντρα, Zιονό
  • Τα παπου­τσά­κια που λένε παρα­μύ­θια, Αγγε­λι­κή Βαρελά
  • Το ψηλό­τε­ρο μπαλ­κό­νι του κόσμου, Ζωή Βαλάση
  • Ξύπνα Ντε­νε­κε­δού­πο­λη, Ε. Φακίνου
  • Έλμερ, ο παρ­δα­λός ελέ­φα­ντας, Ντ. Μακ Κι
  • Θα σ’ αγα­πώ ό, τι κι αν γίνει, Ντέ­μπι Λιόρι
  • Ο κύριος Μπου, Τασού­λα Τσιλιμένη
  • Το χαρού­με­νο λιβά­δι, Φιλιώ Νικολούδη
  • Κι οι ιστο­ρί­ες μετα­να­στεύ­ουν, Βαγ­γέ­λης Ηλιόπουλος
  • Η νύχτα των πυγο­λα­μπί­δων, Αλ. Μητσιάλη
  • Τα αστέ­ρια που ζήλευαν, Μ. Καρακώστα
  • Πού πήγε το φεγ­γά­ρι από­ψε; Β. Μάστορη
  • Το πονε­μέ­νο αηδό­νι, Μ. Στεφανίδης
  • Αχ! Ειρή­νη, Γ. Μ. Μαρίνος
  • Μη φεύ­γεις, Μπ. Ρόζεν‑Μ. Τσίτας
  • Οι τρεις κοσμο­ναύ­τες , Ου. Έκο
  • Για­τί να είμαι τόσο μικρός; Eun Ju Kim
  • Τα φιλα­ρά­κια, Μ. Μπλαζεγιόφσκι
  • Το παι­δί που βρή­κε ένα αστέ­ρι, Ρ. Ρώσση-Ζαϊρη
  • Μισώ το διά­βα­σμα, Ρ. Μάρσαλ
  • Ο μικρός Ντουπ, Ε. Μάρρα
  • Η οικο­γέ­νεια του ήλιου, Λότη Πετρο­βιτς –Ανδρι­τσο­πού­λου
  • Το δέντρο που έδι­νε, Σίλ­βερ­στάιν Σελ
  • Το γαϊ­τα­νά­κι, Ζωρζ Σαρρή
  • Ο Ναβίντ δεν ήρθε για δια­κο­πές, Πάνος Χριστοδούλου
  • Η θαυ­μα­στή ιστο­ρία του ανθρώ­που από την αρχή, Τζ.Ροντάρι

Για μεγά­λα παιδιά

  • Τα γενέ­θλια, Ζωρζ Σαρρή
  • Τα Χέρια, Ζωρζ Σαρρή
  • Οι νικη­τές, Ζωρζ Σαρή
  • Όταν ο ήλιος, Ζωρζ Σαρή
  • Ε.Π., Ζώρζ Σαρή
  • Ο θησαυ­ρός της Βαγί­ας, Ζωρζ Σαρή
  • Τα στε­νά παπού­τσια, Ζωρζ Σαρή
  • Ρωτώ και μαθαί­νω, Έλλης Αλεξίου
  • Ήθε­λε να τη λένε κυρία, Έλλη Αλεξίου
  • Το Γ’ Χρι­στια­νι­κό Παρ­θε­να­γω­γείο, Έλλη Αλεξίου
  • Γεια σου, φίλε, συλ­λο­γή διηγημάτων
  • Ένα – ένα – τέσ­σε­ρα, Βού­λα Μάστορη
  • Κάτω από την καρ­διά της, Βού­λα Μάστορη
  • Ψίθυ­ροι αγο­ριών, Βού­λα Μάστορη
  • Στο Γυμνά­σιο, Βού­λα Μάστορη
  • Ρεπορ­τάζ για ένα ζεστό Νοέμ­βρη, Δημ. Ραβά­νη – Ρεντή
  • Παι­διά της Αθή­νας, Δημ. Ραβά­νη – Ρεντή
  • Κοντά στις ράγες, Άλκη Ζέη
  • Το καπλά­νι της βιτρί­νας, Άλκη Ζέη
  • Ο μεγά­λος περί­πα­τος του Πέτρου, Άλκη Ζέη
  • Η μωβ ομπρέ­λα, Άλκη Ζέη
  • Ο ψεύ­της παπ­πούς, Άλκη Ζέη
  • Οι περι­πέ­τειες του Τομ Σόγιερ, Μ. Τουέιν
  • Η Κάτι του τελευ­ταί­ου θρα­νί­ου, Μαρία Χαλάσι
  • Και η θάλασ­σα ήταν τόσο κοντά, Ραβά­νη Ρεντή
  • Οι τρεις σωμα­το­φύ­λα­κες, Α. Δουμά
  • Το κάλε­σμα της άγριας φύσης, Τ. Λόντον
  • Ένα δέντρο στην αυλή μας, Μαρού­λα Κλιάφα
  • Ένα παι­δί μετρά­ει τ’ άστρα, Μ. Λουντέμης
  • Ο μικρός πρί­γκι­πας, Antoine de Saint – Exupéry
  • Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέ­ρες, Ιού­λιος Βερν
  • Οι περι­πέ­τειες του Χακ Φιν, Mark Twain
  • Ο γέρος και η θάλασ­σα, Ε. Χέμινγουεϊ
  • Δον Κιχώ­της, Μ. Θερβάντες
  • Ο Ρομπέν των δασών
  • Οι άθλιοι, Β. Ουγκώ
  • To ερω­τευ­μέ­νο σύν­νε­φο, Ν. Χικμέτ
  • Το σχο­λείο, Αρ. Γκαϊντάρ
  • Άνθρω­πος αυτός ο γίγας, Ιλίν & Σεγκάλ
  • Ποιος θα γρά­ψει για τον σκύ­λο μας, Λότη Πετρο­βιτς- Ανδριτσοπούλου
  • Τρε­λο­βά­πο­ρο χωρίς τιμό­νι, Γαλα­τεια Γρη­γο­ριά­δου Σουρέλη
  • Ο Μικρός δρα­πέ­της Χάρης Σακελλαρίου
  • μικρός Νικό­λας, Γκ. Ρενέ
  • Ποιος σκό­τω­σε τον σκύ­λο τα μεσά­νυ­χτα, Μαρκ Χάντον

Ποί­η­ση

  • Αν θέλεις να λέγε­σαι άνθρω­πος, Τ. Λειβαδίτης
  • Πρω­ι­νό Άστρο, Γ. Ρίτσος
  • Ειρή­νη, Γ. Ρίτσος
  • Κυκλά­μι­νο, Γ. Ρίτσος
  • Η Μαρί­να των βρά­χων, Οδ. Ελύτης
  • Η μπα­λά­ντα του κυρ Μέντιου, Κ. Βάρναλης
  • Ιθά­κη, Κ. Καβάφης

Ται­νί­ες

Για μικρά παιδιά

  • Τα μυα­λά που κουβαλάς
  • Το αγό­ρι και ο κόσμος
  • Αζούρ και Ασμάρ
  • Σκρουτζ
  • Ο μικρός Νικόλας
  • Το κόκ­κι­νο μπαλόνι
  • Το τρίο της Belleville
  • Το δέντρο που έδινε
  • Ένα δέντρο μια φορά
  • Πάντινγ­κτον 1 και 2
  • Up ( Ψηλά στον ουρανό)
  • Coco
  • Ο μικρός Νικόλας
  • Το κόκ­κι­νο μπαλόνι

Για μεγά­λα παιδιά

  • Το αγό­ρι με τις ριγέ πιτζάμες
  • Η κλέ­φτρα των βιβλίων
  • Το κανα­ρι­νί ποδήλατο
  • Το ημί­χρο­νο του θανάτου
  • Ο άνθρω­πος που ταπεί­νω­σε τον Χίτλερ
  • Ο πόλε­μος των κουμπιών
  • Η ζωή είναι ωραία
  • 400 χτυ­πή­μα­τα
  • Τα παι­διά της χορωδίας
  • Οικο­γέ­νεια Μπελιέ
  • Ο δικτα­το­ρας ΤΣΑΡΛΙ ΤΣΑΠΛΙΝ
  • Crouds
  • Ο δάσκα­λος που άφη­νε τα παι­διά να ονειρεύονται
  • Τσάρ­λι Τσάπλιν
  • Το άλο­γο του πολέ­μου (αντι­πο­λε­μι­κό)
  • Newsies (δεν κυκλο­φο­ρεί με ελλη­νι­κούς υπό­τι­τλους, το έχου­με φτιά­ξει εμείς και μπο­ρού­με να το στεί­λου­με / ανε­βά­σου­με όπου θέλετε)

Video

  • Μια φορά κι έναν και­ρό ήταν ο άνθρω­πος (YouTube )
  • Μια φορά κι έναν και­ρό ήταν η επι­στή­μη (YouTube )
  • Ο θαυ­μα­στός κόσμος των ζώων (YouTube)
  • Βίντεο που προ­βλή­θη­κε στην εκδή­λω­ση για την επί­δρα­ση του λαϊ­κού κινή­μα­τος στο ελλη­νι­κό ποδό­σφαι­ρο (υπάρ­χει με αυτόν τον τίτλο στο youtube)
  • Παρου­σί­α­ση σε ppt της ΟΓΕ για την 8η Μάρ­τη προς μαθητές
  • Φλιν­στο­ουνς
  • Ο πόλε­μος δεν είναι παιχνίδι
  • Εθνι­κό θέα­τρο Αρχείο on line Παρα­στά­σεις http://www.nt-archive.gr/
  • Παρα­στά­σεις Καρα­γκιό­ζη on line https://e‑didaskalia.blogspot.com/2020/03/karagkiozis.html?m=1
  • http://www.mikrosanagnostis.gr/istoria_list.asp (Μικρός αναγνώστης)
  • https://www.openbook.gr/mikros-anagnostis/
  • Παι­δι­κά παρα­μύ­θια και ιστο­ρί­ες – ebook https://www.helppost.gr/free/ebooks/paidika-paramithia-istories-online/
  • Ηλε­κτρο­νι­κό ανα­γνω­στή­ριο της Εθνι­κής Βιβλιο­θή­κης της Ελλά­δας https://www.youtube.com/watch?v=pHI1m3yTvEE
  • Λέω να πετά­ξω (με αφορ­μή το βιβλίο) https://www.youtube.com/watch?v=Z5Ira9mqtt0

Παι­χνί­δια & Κατασκευές

  • https://www.infokids.gr/8‑drastirio­tites-gia-na-apasxolisete‑d/
  • http://krokotak.com/
  • https://pin.it/4AGb4Nl
  • https://pin.it/2FwLtx5
  • https://pin.it/SHTZAUf
  • https://pin.it/2StHcPB

Μάρ­της 2020

Πηγή

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο