Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Πρόεδρος ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ: Το «Νόρμαν Ατλάντικ» είναι το παράδειγμα για να αξιολογήσουμε το περιστατικό με το «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Για την ασφά­λεια στις ακτο­πλοϊ­κές συγκοι­νω­νί­ες κρί­σι­μος είναι ο ρόλος των εργα­ζο­μέ­νων. Γα την ασφά­λεια της ανθρώ­πι­νης ζωής στη Θάλασ­σα, όσο σύγ­χρο­νο κι αν είναι ένα πλοίο ο ανθρώ­πι­νος παρά­γο­ντας δεν μπο­ρεί να αντι­κα­τα­στα­θεί κι υπο­κα­τα­στα­θεί από τίπο­τε άλλο. Το πλοίο πρέ­πει να είναι επαν­δρω­μέ­νο όπως πρέ­πει κι όχι όπως συμ­φέ­ρει στον εφο­πλι­στή βάσει της κερ­δο­φο­ρί­ας του μας είπε ο πρό­ε­δρος του Σωμα­τεί­ου ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, Λευ­τέ­ρης Μπαρμπαρούσης.

«Για να κατα­λά­βου­με τη σημα­σία θα σας θυμί­σω το παρά­δειγ­μα του «Νόρ­μαν Ατλά­ντικ πριν λίγα χρό­νια, που εκτε­λού­σε τη γραμ­μή Πάτρα — Ιτα­λία, ανοι­χτά της Κέρ­κυ­ρας, πήρε φωτιά με τρα­γι­κά απο­τε­λέ­σμα­τα Κάη­καν άνθρω­ποι. Οι συν­θέ­σεις που είχε το «Νόρ­μαν Ατλά­ντικ», όπως κι όλα τα πλοία που δρα­στη­ριο­ποιού­νται στην Αδρια­τι­κή, και τα υπό ιτα­λι­κή σημαία και αυτά με ελλη­νι­κή, 5 πλοία στην Πάτρα, στο πλαί­σιο του αντα­γω­νι­σμού λει­τουρ­γούν με πλή­ρω­μα πάρα πολύ χαμη­λό. Και σε ότι αφο­ρά τα ελλη­νι­κά πλοία οι εται­ρεί­ες δίνουν στον υπουρ­γείο πόσους θέλουν να έχουν στο πλοίο και ο υπουρ­γό υπο­γρά­φει ό,τι του δίνουν οι εταιρείες.

«Για να καλυ­φτούν οι ανά­γκες τα πλη­ρώ­μα­τα υπε­ρερ­γά­ζο­νται και αυτό εξυ­πη­ρε­τεί το μέγι­στο κέρ­δος των εφο­πλι­στών που δρα­στη­ριο­ποιού­νται. Υπάρ­χουν ειδι­κό­τη­τες που εργά­ζο­νται από 15–18 ώρες την ημέ­ρα σε καρά­βια. Αυτό το μοντέ­λο οι εφο­πλι­στές απαι­τούν και εκβιά­ζουν να εφαρ­μο­στεί και στην ακτο­πλο­ΐα. Αυτό το μοντέ­λο της Αδρια­τι­κής είναι επι­κίν­δυ­νο, τόσο για το πλοίο όσο και για την ασφά­λεια της ανθρώ­πι­νης ζωής στη θάλασ­σα Και έχου­με το παρά­δειγ­μα του ΝΑ που λει­τουρ­γού­σε με αυτό το πλαί­σιο και τα απο­τε­λέ­σμα­τα ήταν τρα­γι­κά και σήμε­ρα το Ελευ­θέ­ριος Βενι­ζέ­λος που το πλή­ρω­μά του λει­τούρ­γη­σα άψο­γα και δεν υπήρ­ξε ούτε ένα τραυ­μα­τι­σμός. Το πλή­ρω­μα έκα­νε υπε­ράν­θρω­πη προ­σπά­θεια για να γυρί­σει πίσω το πλοίο και να απο­βι­βα­στούν οι επι­βά­τες. Δεν ήταν εύκο­λη φωτιά ακό­μη καί­ει. Ούτε ήταν εύκο­λη η δια­χεί­ρι­ση της κατά­στα­σης, με τόσους επι­βά­τες, από το πλήρωμα.

Είναι αυτό που καταγ­γέλ­λου­με και είναι ένα από τα αιτή­μα­τα στην απερ­γία της Τρί­της για επάν­δρω­ση των πλοί­ων βάσει των πραγ­μα­τι­κών ανα­γκών για την προ­στα­σία της ανθρώ­πι­νης ζωής στη θάλασ­σα. Και δυστυ­χώς δεν ακου­γό­μα­στε, και δεν ακου­γό­μα­στε για­τί η πολι­τι­κή υπο­τάσ­σε­ται στη λογι­κή της κερ­δο­φο­ρί­ας των εταιρειών».

Ο κ. Λευ­τέ­ρης Μπαρ­μπα­ρού­σης ανα­φέρ­θη­κε και στην πολυ­δια­φη­μι­σμέ­νη cosco που έχει την ευθύ­νη του λιμα­νιού. Δεν υπήρ­χε μια σκά­λα ασφα­λεί­ας  για να κολ­λή­σουν στα πλαϊ­νά του πλοί­ου για­τί δεν μπο­ρού­σαν να ανοί­ξουν την πόρ­τα του γκα­ράζ μην ο αέρας ενι­σχύ­σει τη φωτιά.

(Δημο­σιο­γρα­φι­κές πλη­ρο­φο­ρί­ες ανα­φέ­ρουν ότι η Cosco πιέ­ζει ήδη από το μεση­μέ­ρι το υπουρ­γείο Ναυ­τι­λία για­τί της δημιουρ­γεί πρό­βλη­μα με τα κρουα­ζε­ρό­πλοια που δένουν στην ακτή Ξαβέ­ρη, όπου οδη­γή­θη­κε το Ελευ­θέ­ριος Βενιζέλος).

Στις 3 Σεπτεμ­βρί­ου είναι προ­γραμ­μα­τι­σμέ­νη η απερ­γία των ναυ­τερ­γα­τών. ο κ. Μπαρ­μπα­ρού­σης ανα­φέρ­θη­κε στο μηχα­νι­σμό γύρω απ΄πο τους εφο­πλι­στές και μόνι­μο μέλη­μά τους είναι πω΄ς θα προ­βο­κά­ρουν την απερ­γία, για­τί αυτά που ζητά­με είναι κόστος για τους εφο­πλι­στές. Χρη­σι­μο­ποιεί­ται μόνι­μα ο κοι­νω­νι­κός αυτο­μα­τι­σμός, μας κατη­γο­ρούν ακό­μη και για εχθρούς της πατρί­δας για υπο­νο­μεύ­ου­μνε τον του­ρι­σμό. Ακό­μη και ο εργοδοτικ΄ςο συν­δι­κα­λι­σμός που υπο­νο­μεύ­ουν κάθε προ­σπά­θεια οργα­νω­μέ­νου αγώνα

Αιτή­μα­τα της απερ­γί­ας: Η συλ­λο­γι­κή Σύμ­βα­ση Εργα­σί­ας, η απώ­λεια των εισο­δη­μά­των μας (έχου­με απο­λέ­σει το 40% του εισο­δή­μα­τός μας), το συντα­ξιο­δο­τι­κό, η επάν­δρω­ση των πλοί­ων που συν­δέ­ε­ται με την ασφά­λεια στη θάλασσα.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο