Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Πώς θα ανοίξουν τα σχολεία τη Δευτέρα; Χωρίς ουσιαστικά μέτρα για την ασφαλή λειτουργία τους

Ανοί­γουν αύριο Δημο­τι­κά και Νηπια­γω­γεία για να επα­νέλ­θουν στη δια ζώσης λει­τουρ­γία τους, χωρίς ωστό­σο η κυβέρ­νη­ση να έχει σχε­διά­σει και να έχει πάρει κανέ­να επι­πλέ­ον ουσια­στι­κό μέτρο για την ασφα­λή λει­τουρ­γία τους, εντεί­νο­ντας έτσι την ανη­συ­χία γονιών κι εκπαιδευτικών.

Για­τί οι ανά­γκες και τα μέτρα που θα εξα­σφά­λι­ζαν το ασφα­λές άνοιγ­μα όλων των σχο­λεί­ων είναι γνω­στά από τον Αύγου­στο. Φώνα­ζαν, πάλευαν και διεκ­δι­κού­σαν γι’ αυτά γονείς, εκπαι­δευ­τι­κοί και μαθη­τές: Σχε­δια­σμός για επι­πλέ­ον αίθου­σες για να αραιώ­σουν οι μαθη­τές στις τάξεις, προ­σλή­ψεις επι­πλέ­ον εκπαι­δευ­τι­κού προ­σω­πι­κού και προ­σω­πι­κού καθα­ριό­τη­τας, μαζι­κά επα­να­λαμ­βα­νό­με­να τεστ, ουσια­στι­κή ιχνη­λά­τη­ση και μέτρα εκεί που εντο­πί­ζο­νται κρού­σμα­τα. Αυτά τα μέτρα προ­ϋ­πο­θέ­τουν σχε­δια­σμό και χρη­μα­το­δό­τη­ση, η κυβέρ­νη­ση όμως παρό­λο που είχε το χρό­νο και το καλο­καί­ρι, αλλά και το τελευ­ταίο δίμη­νο να σχε­διά­σει την ανα­γκαία αραί­ω­ση των μαθη­τών στις αίθου­σες, τις παρεμ­βά­σεις εκεί που υπάρ­χουν σοβα­ρά κτι­ρια­κά προ­βλή­μα­τα κ.ο.κ., δεν το έκα­νε. Αυτό που έκα­νε ήταν να δεί­ξει με κάθε τρό­πο ότι δεν σκο­πεύ­ει να δια­θέ­σει τα επι­πλέ­ον χρή­μα­τα που απαι­τού­νται για την ασφά­λεια εκπαι­δευ­τι­κών, μαθη­τών και των οικο­γε­νειών τους.

Έτσι τα μόνα «μέτρα» που συνο­δεύ­ουν το αυρια­νό άνοιγ­μα των σχο­λεί­ων είναι η τμη­μα­τι­κή προ­σέ­λευ­ση των μαθη­τών, ο συχνός αερι­σμός των αιθου­σών και η διαρ­κής χρή­ση μάσκας, που ίσχυαν έτσι κι αλλιώς και στην προη­γού­με­νη περί­ο­δο που τα σχο­λεία ήταν ανοι­χτά και μετρού­σαν διαρ­κώς κρού­σμα­τα κορονοϊού.

Αγω­νι­στι­κά αντι­με­τω­πί­ζουν αυτή την κατά­στα­ση οι εκπαι­δευ­τι­κοί, που με απο­φά­σεις σωμα­τεί­ων τους προ­χω­ρούν αυτή την εβδο­μά­δα σε κινη­το­ποι­ή­σεις, διεκ­δι­κώ­ντας ουσια­στι­κά μέτρα για την ασφα­λή λει­τουρ­γία των σχο­λεί­ων, στο πλευ­ρό τους κινη­το­ποιού­νται και οι γονείς, ενώ ανά­λο­γες πρω­το­βου­λί­ες παίρ­νο­νται και από φορείς συγκε­κρι­μέ­νων περιοχών.

Ανα­φο­ρι­κά με τη Δευ­τε­ρο­βάθ­μια Εκπαί­δευ­ση, θα συνε­χί­σει και αυτή την εβδο­μά­δα την τηλεκ­παί­δευ­ση και θα εξε­τα­στεί το πότε θα επι­στρέ­ψει στη δια ζώσης λει­τουρ­γία. Το υπουρ­γείο Παι­δεί­ας δηλώ­νει ότι είναι προ­τε­ραιό­τη­τά του η Γ’ Λυκεί­ου, την Παρα­σκευή μάλι­στα ανα­κοί­νω­σε και μεί­ω­ση της ύλης των πανελ­λα­δι­κών εξε­τά­σε­ων, ωστό­σο η κυβέρ­νη­ση επι­μέ­νει να φέρει και το απα­ρά­δε­κτο νομο­σχέ­διο για τις αλλα­γές στο σύστη­μα πρό­σβα­σης που ανα­τρέ­πει αιφ­νι­δια­στι­κά όλο τον σχε­δια­σμό των φετι­νών υπο­ψη­φί­ων των εξετάσεων.

Η υπουρ­γός Παι­δεί­ας Νίκη Κερα­μέ­ως, μιλώ­ντας το πρωί της Κυρια­κής στην τηλε­ό­ρα­ση του «ΣΚΑΪ» είπε ότι η Γ’ Λυκεί­ου είναι αδύ­να­τον να λει­τουρ­γή­σει μόνη της δια ζώσης χωρίς τις άλλες δύο τάξεις Α’ και Β’ του Λυκεί­ου, για­τί «οι εκπαι­δευ­τι­κοί που είναι στην Γ’ Λυκεί­ου είναι ταυ­τό­χρο­να και στην Α’ και Β’, άρα δε μπο­ρούν να είναι ταυ­τό­χρο­να και δια ζώσης και εξ απο­στά­σε­ως». Αυτό βέβαια απο­τε­λεί άλλη μια ομο­λο­γία ότι τα σχο­λεία δεν είναι εξο­πλι­σμέ­να με τον απαι­τού­με­νο αριθ­μό ηλε­κτρο­νι­κών συσκευών και με γρή­γο­ρο ίντερ­νετ ώστε να λει­τουρ­γούν παράλ­λη­λα και ηλε­κτρο­νι­κές και κανο­νι­κές τάξεις.

Πηγή: 902.gr

Φώτης Αγγου­λές, ο προ­λε­τά­ριος ποιητής

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο