Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Σαρδελοποίηση μαθητών σε Γυμνάσιο της Πυλαίας: «Σχολείο για 350 παιδιά έχει 550, δεν χωράμε!»

Σε απο­χή από τα μαθή­μα­τά τους προ­χώ­ρη­σαν χθες, Δευ­τέ­ρα 1/10, οι μαθη­τές του 2ου Γυμνα­σί­ου Πυλαί­ας στην Θεσ­σα­λο­νί­κη δια­μαρ­τυ­ρό­με­νοι για το στε­γα­στι­κό πρό­βλη­μα που αντιμετωπίζουν.

Σύμ­φω­να με τους μαθη­τές το σχο­λείο φιλο­ξε­νεί πολύ μεγα­λύ­τε­ρο αριθ­μό μαθη­τών από αυτόν που μπο­ρεί, με απο­τέ­λε­σμα να δημιουρ­γού­νται προ­βλή­μα­τα. «Από την αρχή της σχο­λι­κής χρο­νιάς οι περισ­σό­τε­ρες τάξεις λειτουρ­γούν με 27 μαθη­τές και άνω», επι­ση­μαί­νουν.

Όπως σημεί­ω­σε ο πρό­ε­δρος του 15μελους του 2ου Γυμνα­σί­ου Πυλαί­ας στο voria.gr, «ο μέγι­στος αριθ­μός μαθη­τών που μπο­ρεί να φιλο­ξε­νήσει είναι 350 ενώ εμείς αυτή τη στιγ­μή στο σχο­λείο έχου­με 550. Ζητή­σα­με με επι­στο­λή στον δήμο Πυλαί­ας-Χορ­τιά­τη πριν λίγο και­ρό την ανέ­γερ­ση νέου σχο­λεί­ου, όπως και ο Σύλλο­γος Γονέ­ων του σχο­λεί­ου», τόνι­σε.

Η απο­χή, όπως λένε οι μαθη­τές, είχε του­λά­χι­στοn 70% συμ­με­το­χή, βρί­σκο­ντας σύμ­φω­νους την πλειο­ψη­φία των παιδιών.

Τις δυσχε­ρείς συν­θή­κες που επι­κρα­τούν στο σχο­λείο επι­βε­βαιώ­νει και ο Σύλ­λο­γος Γονέ­ων και Κηδε­μό­νων. Σε συνέ­ντευ­ξη του στον ρ/σ «Metropolis 95,5», ο ταμί­ας του Συλ­λό­γου Β. Τασού­λας σημεί­ω­σε μετα­ξύ άλλων:«Τα παι­διά έχουν σαρ­δε­λο­ποι­η­θεί, υπάρ­χουν τέσ­σε­ρις τουα­λέ­τες για 270 κορί­τσια, δεν τολ­μούν να πάνε εκεί! Και μέσα σε όλα αυτά συζη­τά­νε να μπουν επι­πλέ­ον τρία προ­κάτ που σημαί­νει επι­πλέ­ον 70 παι­διά στο σχο­λείο. Μπο­ρού­με να φιλο­ξε­νή­σου­με 350 παι­διά και έχου­με 500 παι­διά και πάνω».

Στην είσο­δο του 2ου Γυμνα­σί­ου Πυλαί­ας αναρ­τή­θη­καν πανό που ανα­γρά­φουν «δεν χωρά­με στα σχο­λεία» και «έξω τα kibo από τα σχολεία».

Τι ισχυρίζεται ο δήμαρχος Πυλαίας-Χορτιάτη

Κανέ­να πρό­βλη­μα δεν υπάρ­χει σύμ­φω­να με τον δήμαρ­χο Πυλαί­ας-Χορ­τιά­τη Ιγνά­τιο Καϊτεζίδη.

«Κανέ­να θέμα και αίτη­μα για στε­γα­στι­κό ζήτη­μα του 2ου Γυμνα­σί­ου Πυλαί­ας δεν έχει τεθεί από τη διεύ­θυν­ση του σχο­λεί­ου σε εμάς», ανα­φέ­ρει ο δήμαρ­χος στο voria.gr.

Ταυ­τό­χρο­να, αρνεί­ται τους ισχυ­ρι­σμούς μαθη­τών και γονέ­ων: «Το σχο­λείο ξεκί­νη­σε τον Σεπτέμ­βριο, δια­ψεύ­δω το αν έχει υπερ­πλη­θυ­σμό το σχο­λείο, καθώς ενη­με­ρώ­νε­ται το κεντρι­κό σύστη­μα και το σχο­λείο δεν έχει περά­σει το κόκ­κι­νο, δεν μπο­ρώ να κατα­λά­βω για­τί οι γονείς κινη­το­ποιούν τους μαθη­τές για να προ­βούν σε κατά­λη­ψη» σημεί­ω­σε ο κ. Καϊ­τε­ζί­δης σε δήλω­ση του στο «Metropolis 95,5».

Ανακοίνωση-καταπέλτης από την «Λαϊκή Συσπείρωση Πυλαίας-Χορτιάτη»

«Κατα­πέλ­της» ενα­ντί­ον της πολι­τι­κής της δημο­τι­κής αρχής και των κυβερ­νή­σε­ων είναι η ανα­κοί­νω­ση που εξέ­δω­σε για το θέμα η «Λαϊ­κή Συσπεί­ρω­ση Πυλαί­ας-Χορ­τιά­τη» (lspx.org). Η ανα­κοί­νω­ση έχει ως εξής:

Η κυβέρ­νη­ση δια πυρός και σιδή­ρου προ­χω­ρά στην εφαρ­μο­γή του αντιεκ­παι­δευ­τι­κού νόμου που ψήφι­σε η ίδια κατα­κα­λό­και­ρο και που είναι συνέ­χεια των όσων νομο­θέ­τη­σε η κυβέρ­νη­ση του ΣΥΡΙΖΑ (νόμος Γαβρό­γλου κ.α.). Την στιγ­μή που έχουν δημιουρ­γη­θεί μεγά­λα μαθη­σια­κά κενά στα παι­διά λόγω της τηλεκ­παί­δευ­σης και της μη ομα­λής λει­τουρ­γί­ας των σχο­λεί­ων την περί­ο­δο της παν­δη­μί­ας, η κατά­στα­ση θα οξυν­θεί ακό­μη περισ­σό­τε­ρο με τις πολυ­με­λείς από μαθη­τές τάξεις καθώς αυτό θα δυσχε­ραί­νει την εκπαι­δευ­τι­κή δια­δι­κα­σία, το μάθη­μα και την ουσια­στι­κή επα­φή του εκπαι­δευ­τι­κού με τον μαθητή.

Μπρο­στά σε αυτή την τρα­γι­κή κατά­στα­ση η κυβέρ­νη­ση αντί να κάνει προ­σλή­ψεις προ­σπα­θεί να εξοι­κο­νο­μή­σει προ­σω­πι­κό με μαζι­κές συγ­χω­νεύ­σεις τμη­μά­των σε όλη την Ελλά­δα, θυσιά­ζο­ντας ακό­μα και την υγεία των εκπαι­δευ­τι­κών, των μαθη­τών και των οικο­γε­νειών τους στον βωμό του κέρδους.

Πρό­σφα­τα οι γονείς και οι μαθη­τές του 2ου Γυμνα­σί­ου Πυλαί­ας οργά­νω­σαν κινη­το­ποι­ή­σεις, αφού δεν χωρά­νε στις αίθου­σες διδα­σκα­λί­ας. Ζητά­νε το αυτο­νό­η­το: Να μπο­ρούν να κάνουν μάθη­μα σαν άνθρω­ποι, να έχουν χώρους για να εκπαι­δευ­τούν και χώρους για να παίξουν.

Το πρό­βλη­μα δεν προ­έ­κυ­ψε σήμε­ρα. Από την αρχή της σχο­λι­κής χρο­νιάς, μαθη­τές βρέ­θη­καν να φοι­τούν σε αίθου­σα-γρα­φείο καθη­γη­τών επι­φά­νειας λίγων μέτρων και άλλοι τους ζητή­θη­κε να πάνε σε άλλα σχο­λεία! Όπως τονί­ζουν και οι ίδιοι: «Από την αρχή της σχο­λι­κής χρο­νιάς οι περισ­σό­τε­ρες τάξεις λει­τουρ­γούν με 27 μαθη­τές και άνω». Οι γονείς, οι μαθη­τές και οι εκπαι­δευ­τι­κοί ανέ­δει­ξαν το πρό­βλη­μα με επι­στο­λές προς το δήμο, την Ένω­ση Γονέ­ων. Η πρό­τα­ση που έδω­σαν παρά­γο­ντες του δήμου είναι να μπουν αίθου­σες kibo στην αυλή του σχολείου.

Τι δήλω­σε ο δήμαρ­χος με αφορ­μή την κινη­το­ποί­η­ση των μαθητών; 
«Κανέ­να θέμα και αίτη­μα για στε­γα­στι­κό ζήτη­μα του 2ου Γυμνα­σί­ου Πυλαί­ας δεν έχει τεθεί από τη διεύ­θυν­ση του σχο­λεί­ου σε εμάς» ( πηγή: voria.gr) ενώ δεν ξέχα­σε να κατη­γο­ρή­σει τους μαθη­τές που διεκ­δι­κούν τα αυτο­νό­η­τα λέγο­ντας «πρέ­πει να απα­σχο­λή­σει τους υπευ­θύ­νους του υπουρ­γεί­ου Παι­δεί­ας το γεγο­νός ότι οι μαθη­τές απο­φα­σί­ζουν πότε θα είναι ανοι­χτό ή κλει­στό ένα σχολείο»!

Του απα­ντά­με:

Το κτη­ρια­κό πρό­βλη­μα των σχο­λεί­ων της ΔΕ Πυλαί­ας είναι γνω­στό χρό­νια τώρα. Τα παι­διά που δεν χωρού­σαν στα κτή­ρια των δημο­τι­κών είναι σήμε­ρα μαθη­τές στα γυμνά­σια και ούτε εδώ χωράνε.

Ο αριθ­μός των μαθη­τών που φοι­τούν στα σχο­λεία του Δήμου είναι και αυτός γνω­στός (π.χ. στο συγκε­κρι­μέ­νο σχο­λείο που χτί­στη­κε για 350 παι­διά φοι­τούν σήμε­ρα 550 παι­διά). Το γεγο­νός ότι εργα­στή­ρια, γρα­φεία καθη­γη­τών χρη­σι­μο­ποιού­νται για αίθου­σες διδα­σκα­λί­ας είναι και αυτό γνωστό.

Τα προ­βλή­μα­τα των σχο­λεί­ων του Δήμου όπως οι ελλεί­ψεις καθη­γη­τών (π.χ. Γυμνά­σιο Φιλύ­ρου), σχο­λι­κών φυλά­κων, καθα­ρι­στριών, οι ελλεί­ψεις σε υλι­κά κλπ είναι και αυτά γνωστά.

Για όλα αυτά οι γονείς, οι Σύλ­λο­γοι γονέ­ων και η Ένω­ση γονέ­ων του Δήμου Πυλαί­ας Χορ­τιά­τη, έχουν επα­νει­λημ­μέ­να τοπο­θε­τη­θεί και απαι­τή­σει να λυθούν άμε­σα τα προβλήματα.

Ο Δήμαρ­χος και η δημο­τι­κή αρχή δεν είναι μόνο γνώ­στες των προ­βλη­μά­των αλλά και οι ίδιοι που με την πολι­τι­κή τους συντε­λούν στην δια­μόρ­φω­ση τους.

Η πολι­τι­κή του Δημάρ­χου και της δημο­τι­κής αρχής είναι αυτή που δεν φτιά­χνει και­νούρ­για σχο­λεία, που δεν απαι­τεί προ­σω­πι­κό που να καλύ­πτει τις πραγ­μα­τι­κές ανά­γκες, που δεν ζητά παρα­πά­νω χρη­μα­το­δό­τη­ση αλλά προ­χω­ρά στην φορο­λο­γία όλων των κατοί­κων του δήμου με το ειδι­κό τέλος για την ανέ­γερ­ση σχο­λεί­ων (21 λεπτά/τετραγωνικό μέτρο το έτος στους λογα­ρια­σμούς της ΔΕΗ). Είναι αυτή η πολι­τι­κή, που μαζί με την πολι­τι­κή των κυβερ­νή­σε­ων που πέρα­σαν και που κυβερ­νούν σήμε­ρα, είναι που οδη­γεί στην υπο­βάθ­μι­ση των σχο­λεί­ων μας.

Ας αφή­σει λοι­πόν τις επι­θέ­σεις
προς τους μαθη­τές ζητά­νε απλά να μπο­ρούν να μάθουν γράμ­μα­τα σαν άνθρω­ποι, ας αφή­σει τις ωραιο­ποι­ή­σεις («Όλα τα σχο­λεία του δήμου υπο­δέ­χο­νται με καθα­ριό­τη­τα και ασφά­λεια τους μαθη­τές μας. Προ­στα­τεύ­ου­με τη Δημό­σια Υγεία και δια­σφα­λί­ζου­με το κατάλ­λη­λο, ασφα­λές περι­βάλ­λον για τους μαθη­τές και τους εκπαι­δευ­τι­κούς μας» δήλω­νε στον αγια­σμό των σχο­λεί­ων!!) και να προ­χω­ρή­σει άμε­σα στην επί­λυ­ση των προβλημάτων.

  • Τώρα να χτι­στούν σύγ­χρο­να σχο­λεία που να καλύ­πτουν τις πραγ­μα­τι­κές ανάγκες.
  • Να καλυ­φθούν όλα τα κενά σε εκπαι­δευ­τι­κούς και προσωπικό.
  • Καμία τάξη να μην κάνει μάθη­μα με παρα­πά­νω από 15 μαθη­τές. Κανέ­νας μαθη­τής να μην χρειά­ζε­ται να ταξι­δεύ­ει χιλιό­με­τρα για να πάει στο σχο­λείο του.
Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο