Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Σαρωτική «Ευτυχία» στα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου

Ήταν η ελλη­νι­κή ται­νία-φαι­νό­με­νο της χρο­νιάς, με περισ­σό­τε­ρα από 600.000 εισι­τή­ρια συνο­λι­κά, κι όπως ήταν φυσι­κό κυριάρ­χη­σε στα 11α βρα­βεία Ίρις της Ελλη­νι­κής Ακα­δη­μί­ας Κινηματογράφου.

Ο λόγος βεβαί­ως για την «Ευτυ­χία» του Άγγε­λου Φραν­τζή, η οποία ανα­δεί­χθη­κε καλύ­τε­ρη ται­νία ενώ συνο­λι­κά απέ­σπα­σε 8 βρα­βεία Ίρις, από τα 13 που διεκ­δι­κού­σε. Συγκε­κρι­μέ­να, η «Ευτυ­χία» επι­κρά­τη­σε στις τεχνι­κές κατη­γο­ρί­ες (μακι­γιάζ, ήχος, ενδυ­μα­το­λο­γία, σκη­νο­γρα­φία), με τους Κάτια Γκου­λιώ­νη, Πυγ­μα­λί­ων Δαδα­κα­ρί­δη και Θάνο Τοκά­κη να βρα­βεύ­ο­νται για τις ερμη­νεί­ες τους (β’ γυναι­κεί­ος, α’ και β’ ανδρι­κός ρόλος αντί­στοι­χα). Η Καρυο­φυλ­λιά Καρα­μπέ­τη, η οποία μοι­ρά­στη­κε το χαρα­κτή­ρα της Ευτυ­χί­ας Παπα­γιαν­νο­πού­λου στην ται­νία με την Γκου­λιώ­νη, ήταν η μονα­δι­κή από τους υπο­ψή­φιους του cast που δεν απέ­σπα­σε βρα­βείο στις ερμη­νευ­τι­κές κατηγορίες.

Η Ίρι­δα α’ γυναι­κεί­ου ρόλου απο­νε­μή­θη­κε στην Αγγε­λι­κή Παπού­λια για την ερμη­νεία της στο «Θαύ­μα της Θάλασ­σας των Σαρ­γασ­σών», με το δεύ­τε­ρο βρα­βείο της ται­νί­ας να πηγαί­νει στο σκη­νο­θέ­τη της Σύλ­λα Τζου­μέρ­κα. Καλύ­τε­ρο σενά­ριο ανα­δεί­χθη­κε ο «Από­στρα­τος» του Ζαχα­ρία Μαυ­ροει­δή, ενώ για το μοντάζ (Νίκος Πάστρας) και τη μου­σι­κή (Δεσποι­νίς Τρί­χρω­μη & The Boy) βρα­βεύ­τη­κε το «Winona» (Αλέ­ξαν­δρος Βούλγαρης).

Η Χρι­στί­να Μου­μού­ρη, λίγες μέρες μετά τη βρά­βευ­σή της από την Ένω­ση Ελλή­νων Κινη­μα­το­γρα­φι­στών, απέ­σπα­σε και την Ίρι­δα διεύ­θυν­σης φωτο­γρα­φί­ας για τη δου­λειά της στο «Ζίζο­τεκ» (Βαρ­δής Μαρι­νά­κης). Αξί­ζει να σημειω­θεί πως στη δεκα­ε­τή ιστο­ρία των Ιρί­δων, η Μου­μού­ρη ήταν μόλις η δεύ­τε­ρη γυναί­κα υπο­ψή­φια στην κατη­γο­ρία της. Από την άλλη, η Ρηνιώ Δρα­γα­σά­κη ανα­δεί­χθη­κε καλύ­τε­ρη πρω­το­εμ­φα­νι­ζό­με­νη σκη­νο­θέ­τι­δα με το «Cosmic Candy» το οποίο απέ­σπα­σε ακό­μα την Ίρι­δα καλύ­τε­ρων ειδι­κών εφέ. Τέλος, μία από τις εκπλή­ξεις της απο­νο­μής ήρθε στην κατη­γο­ρία καλύ­τε­ρης ται­νί­ας μικρού μήκους, όπου έμει­νε εκτός το βρα­βευ­μέ­νο με Χρυ­σό Φοί­νι­κα φαβο­ρί «Η Από­στα­ση Ανά­με­σα στον Ουρα­νό κι Εμάς» του Βασί­λη Κεκά­του, με το βρα­βείο να απο­νέ­με­ται στο επί­σης εξαι­ρε­τι­κό «Electric Swan» της Κων­στα­ντί­νας Κοτζαμάνη.

Η απο­νο­μή των 11ων βρα­βεί­ων της Ακα­δη­μί­ας έγι­νε δια­δι­κτυα­κά, μέσω live streaming που φιλο­ξε­νή­θη­κε στο ψηφια­κό κανά­λι του Ιδρύ­μα­τος Ωνά­ση, με παρου­σια­στές τους ηθο­ποιούς Έλλη Τρίγ­γου και Χρή­στο Λούλη.

Πηγή: ΑΠΕ / ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο