Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Σε μεγάλη ομαδική έκθεση στο Παρίσι συμμετέχει ο εικαστικός Κώστας Ευαγγελάτος

Μετά την ανα­δρο­μι­κή έκθε­ση του Κώστα Ευαγ­γε­λά­του- Costantinos Evangelatos στον σημα­ντι­κό εκθε­σια­κό χώρο Espace JANO του CENTRE DE SEVRES στο Παρί­σι που ολο­κλη­ρώ­θη­κε τον Νοέμ­βριο του 2017 με μεγά­λη επι­τυ­χία και επαι­νε­τι­κές κρι­τι­κές, τόσο από Γάλ­λους ιστο­ρι­κούς τέχνης, όσο και από Ελλη­νο­γάλ­λους συγ­γρα­φείς και φιλό­τε­χνους, η εκθε­σια­κή του δρα­στη­ριό­τη­τα συνε­χί­ζε­ται και φέτος όλη την Άνοι­ξη στην πόλη του φωτός!

Η Galerie d’ art LOC ‑ART- PARIS, AU FIL DU CANAL, 22 Rue Eugene Varlin, Paris εκθέ­τει έργα του σε μεγά­λη ομα­δι­κή έκθε­ση διε­θνών συνερ­γα­τών της που θα διαρ­κέ­σει μέχρι τον Ιού­νιο του 2018.

ΚΩΣΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ, ΑΡΧΑΪΚΟ ΖΕΥΓΑΡΙ

ΚΩΣΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ, ΑΡΧΑΪΚΟ ΖΕΥΓΑΡΙ

Πρό­κει­ται για συν­θέ­σεις του με μορ­φές που ανα­δύ­ο­νται αφαι­ρε­τι­κά μέσα από χρω­μα­τι­κές αρμο­νί­ες και συνειρ­μούς ιδιαί­τε­ρης πνευ­μα­τι­κό­τη­τας και ομορ­φιάς. Έργα φιλο­τε­χνη­μέ­να σε καμ­βά, ύφα­σμα και ξύλο με λάδια και ακρυ­λι­κά, χαρα­κτη­ρι­στι­κά της προ­σω­πι­κής τεχνο­τρο­πί­ας του, με σύμ­βο­λα, χαρά­ξεις, στίγ­μα­τα και αρχαϊ­κά μοτί­βα σύγ­χρο­νης εννοια­κής ανάπλασης.

Όπως επι­ση­μαί­νει ο ιστο­ρι­κός τέχνης Λεό­ντιος Πετμε­ζάς: « Η τεχνι­κή της γρα­φής του Κώστα Ευαγ­γε­λά­του είναι πολυ­διά­στα­τη ενώ το θέμα των απει­κο­νί­σε­ων στις κατα­θέ­σεις του  πολυ­κύ­μα­ντο. Στη­ρί­ζε­ται σε μια ποι­κι­λία ανά­πλα­σης που δρα παράλ­λη­λα με την συγκρο­τη­μέ­νη χρή­ση του χρώ­μα­τος και του σχή­μα­τος. Ενέ­χει την ενέρ­γεια που βρί­σκε­ται στην κοσμο­γο­νι­κή  κίνη­ση της εξέλιξης.

COSTAS EVANGELATOS, ARCHAIC COMPOSITION

COSTAS EVANGELATOS, ARCHAIC COMPOSITION

COSTAS EVANGELATOS, EMERGANT

Στις εύλη­πτες ανα­ζη­τή­σεις του με μυθο­πλα­στι­κές ποι­κί­λες απο­χρώ­σεις επι­κε­ντρώ­νει συν­θε­τι­κά την δρά­ση του στην ανα­πα­ρα­στα­τι­κή τάση μιας ατμό­σφαι­ρας με εκφάν­σεις εικο­νο­γρα­φη­μέ­νης  πλα­στι­κό­τη­τας  που της επι­τρέ­πει να λει­τουρ­γεί ως αντί­δο­το στην υφή της  φυσι­κής  και ρυθ­μι­κής κατά­στα­σης. Χρη­σι­μο­ποιώ­ντας την χρό­νια εμπει­ρία αλλά και τη δυνα­τό­τη­τα  του να ελίσ­σε­ται και να εξε­λίσ­σε­ται ευρη­μα­τι­κά, επεμ­βα­τι­κά  και πολυ­σή­μα­ντα επεμ­βαί­νει δυνα­μι­κά με προ­τά­σεις για το υπάρ­χον υλι­κό που κινεί αντί­θε­τα προς τη δια­δι­κα­σία ανα­σύν­θε­σης που μοι­ραία επι­φέ­ρει ο χρό­νος για όλες τις ανθρώ­πι­νες υπάρ­ξεις. Ενι­σχύ­ει και σημα­δεύ­ει τη θεμα­το­γρα­φία του τελε­ο­λο­γι­κά  με στιγ­μές  ζωής. Τις  απο­τυ­πώ­νει στις φιγού­ρες  δίνο­ντας τους αφ’ ενός ύφος ιχνη­λα­σί­ας και αφο­μοί­ω­σης και αφ’ ετέ­ρου  ταυ­τό­τη­τα σύζευ­ξης και  διάρ­κεια κινητικότητας.

Ακο­λου­θώ­ντας την περι­διά­βα­ση και την περι­ή­γη­ση φιλο­τε­χνεί πολυ­χρω­μα­τι­κές μορ­φές άλλο­τε  με σιβυλ­λι­κή έκφρα­ση, άλλο­τε ως πλά­σμα­τα που άφη­σαν το απο­τύ­πω­μα τους σε κάθε τι που άγγι­ξαν η και σε άλλες πολυ­ποί­κι­λες και ενδια­φέ­ρου­σες προσεγγίσεις.

Με ένα σχέ­διο πυκνό και περί­πλο­κο δημιουρ­γεί λεπτό­τα­τα πεδία και επί­πε­δα, λεπτο­με­ρή πλέγ­μα­τα γραμ­μών που δια­τρέ­χουν την επι­φά­νεια και οργα­νώ­νουν ευπρόσ­δε­κτα τις φυσι­κές πυκνώ­σεις. Με δια­πε­ρα­στι­κούς τρό­πους και επε­ξερ­γα­σί­ες στις οποί­ες παί­ζουν κύριο ρόλο οι σχε­δια­στι­κές αξί­ες ο καλ­λι­τέ­χνης προ­χω­ρεί στην επι­με­ρι­στι­κή προ­σθή­κη. Σμι­λεύ­ει με δεξιο­τε­χνία  τα εκθέ­μα­τα οδη­γώ­ντας τα στα­δια­κά και βαθ­μιαία σε μια κατεύ­θυν­ση που συν­δυά­ζει καί­ρια την ρεα­λι­στι­κή δια­πραγ­μά­τευ­ση με τα γενι­κευ­τι­κά χαρα­κτη­ρι­στι­κά  της περίσ­σιας ακτι­νο­βο­λί­ας και της εσω­τε­ρι­κό­τη­τας. Εμπλου­τί­ζει και ανα­πα­ρά­γει  εκφρα­στι­κά τους δια­το­νι­κούς ιστούς κάθε  ζωγρα­φι­κού επι­τεύγ­μα­τος του.»

 

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο