Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Σε τροχιά υλοποίησης τη Γραμμή 4 του Μετρό

Το πρώ­το τμή­μα της Γραμ­μής συν­δέ­ει το Άλσος Βεί­κου με το Γου­δή, απαρ­τι­ζό­με­νη συνο­λι­κά από 15 νέους σταθ­μούς, θα δια­τρέ­χει τέσ­σε­ρις δήμους (Γαλα­τσί­ου, Αθη­ναί­ων, Και­σα­ρια­νής, Ζωγρά­φου), με μήκος 13 χλμ. και εκτι­μά­ται ότι θα μπο­ρεί να εξυ­πη­ρε­τή­σει γύρω τους 340.000 επι­βά­τες καθημερινά.

Από τα μεγα­λύ­τε­ρα “δημό­σια” έργα, (αρχι­κού) προ­ϋ­πο­λο­γι­σμού 1,2 δισ.€, που ανα­μέ­νε­ται να φέρει τεκτο­νι­κές αλλα­γές στην καθη­με­ρι­νό­τη­τα των κατοί­κων της πρω­τεύ­ου­σας, όχι μειώ­νο­ντας το κυκλο­φο­ρια­κό, αλλά και «παρά­πλευ­ρες απώ­λεις», όπως η εκτί­να­ξη των τιμών γης (πχ. στην Και­σα­ρια­νή ήδη οι τιμές εκτι­νά­χτη­καν 400–500%)

Γενική περιγραφή Γραμμής 4

Το τρέ­χον Σχέ­διο Ανά­πτυ­ξης Γραμ­μών Μετρό Αθή­νας περι­λαμ­βά­νει τη Γραμ­μή 4 του Μετρό, Άλσος Βεΐ­κου-Ευαγ­γε­λι­σμός-Φάρος-Μαρού­σι, με τις επε­κτά­σεις της (α) προς Βύρωνα/Άνω Ηλιού­πο­λη και (β) προς Πετρού­πο­λη και Εθνι­κή Οδό. Η Γραμ­μή 4, σχή­μα­τος «U», απο­τε­λεί­ται από 2 σκέ­λη ακτι­νι­κής μορ­φής, προς Γαλά­τσι και Μαρού­σι, και ένα κεντρι­κό τμή­μα διερ­χό­με­νο από το κέντρο της Αθή­νας, έχει συνο­λι­κό μήκος 38,2 χλμ, περι­λαμ­βά­νει 35 συνο­λι­κά σταθ­μούς και απο­τε­λεί­ται από πέντε επι­μέ­ρους δια­κρι­τά τμή­μα­τα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:

Τμή­μα Α: Άλσος Βεΐ­κου-Γου­δή (μήκους 12,8 χλμ και 15 σταθμούς)

Τμή­μα Β: Γου­δή-Μαρού­σι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)

Τμή­μα Γ: Ευαγ­γε­λι­σμός-Άνω Ηλιού­πο­λη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)

Τμή­μα Δ: Άλσος Βεΐ­κου-Πετρού­πο­λη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)

Τμή­μα Ε: Μαρού­σι-Εθνι­κή Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)

Το πρώ­το δρο­μο­λό­γιο που θα πραγ­μα­το­ποι­η­θεί σε 8+ χρό­νια, κατά τις εκτι­μή­σεις των συγκοι­νω­νιο­λό­γων θα οδη­γή­σει σε 53.000 λιγό­τε­ρα αυτο­κί­νη­τα, «εξοι­κο­νό­μη­ση 1.216 μεγα­βα­τω­ρών ενέρ­γειας, αλλά και στη μεί­ω­ση των εκπο­μπών διο­ξει­δί­ου του άνθρα­κα κατά 318 τόνους».

15 Σταθμοί

  1. Βεΐ­κου: Στη συμ­βο­λή της Λεωφ. Ομορ­φοκ­κλη­σιάς (Βεΐ­κου) με την οδό Τράλ­λε­ων στον Δήμο Γαλατσίου.
  2. Γαλά­τσι: Λεω­φό­ρος Ομορ­φοκ­κλη­σιάς (Βεΐ­κου) και επί της συνέ­χειας αυτής, οδό Αγ. Γλυ­κε­ρί­ας με την Λεω­φό­ρο Γαλα­τσί­ου στον Δήμο Γαλατσίου.
  3. Ελι­κώ­νος: Αγ. Γλυ­κε­ρί­ας & Πάρ­νη­θος στον Δήμο Αθή­νας, κοντά στον λόφο Ελικώνος.
  4. Κυψέ­λη: ΝΑ της πλα­τεί­ας Κανά­ρη στον Δήμο Αθή­νας, από την οδό Κυψέ­λης μέχρι την οδό Βελβενδού.
  5. Δικα­στή­ρια: Δυτι­κά του συμπλέγ­μα­τος των πρώ­ην κτι­ρί­ων της σχο­λής Ευε­λε­πί­δων (κτή­ρια) Δικα­στη­ρί­ων στον Δήμο Αθή­νας, στη συμ­βο­λή των οδών Ευελ­πί­δων και Μουστοξύδη.
  6. Αλε­ξάν­δρας: Συμ­βο­λή Λεωφ. Αλε­ξάν­δρας με την οδό Μου­στο­ξύ­δη στον Δήμο Αθήνας.
  7. Εξάρ­χεια: Πλα­τεία Εξαρ­χεί­ων (Στουρ­νά­ρη και Σπ. Τρικούπη).
  8. Ακα­δη­μί­ας: Μετα­ξύ Ιππο­κρά­τους και Σίνα.
  9. Κολω­νά­κι: Στην πλα­τεία Φιλι­κής Εται­ρεί­ας (πλα­τεία Κολω­να­κί­ου), στη συμ­βο­λή Σκου­φά | Πατριάρ­χου Ιωα­κείμ | Καψά­λη | Κου­μπά­ρη & Κανάρη.
  10. Ευαγ­γε­λι­σμός: Πάρ­κο της Ριζά­ρη ||, παράλ­λη­λα με την οδό Ριζά­ρη και δια­γώ­νια σε σχέ­ση με τον υφι­στά­με­νο σταθ­μό Ευαγ­γε­λι­σμό της Γραμ­μής 3.
  11. Και­σα­ρια­νή:
    1. Στη συμ­βο­λή της Λεω­φό­ρου Εθνι­κής Αντι­στά­σε­ως με την (πρώ­ην) Λεω­φό­ρο Βασ. Αλε­ξάν­δρου, μετα­ξύ των οδών Υμητ­τού και Τζων Κένε­ντυ και
  12. 2. Και προς Πανε­πι­στη­μιού­πο­λη (απέ­να­ντι από το Τμή­μα Πλη­ρο­φο­ρι­κής & Τηλε­πι­κοι­νω­νιών) στο πάρ­κο Ανα­το­λι­κής Θρά­κης — Μεσο­λογ­γί­ου | Ομηρείου
  13. Ιλί­σια: Ινδού και στις πλα­τεί­ες Αόρ­νου | Κύπρου στον Δήμο Ζωγράφου.
  14. Ζωγρά­φου: Επί της πλα­τεί­ας Αλε­ξαν­δρή (πλα­τεία Γαρ­δέ­νιας), στη συμ­βο­λή των οδών Γ. Ζωγρά­φου και Γ’ Ορει­νής Ταξιαρ­χί­ας με τη λεω­φό­ρο Στρ. Αλε­ξάν­δρου Παπάγου.
  15. Γου­δή: Πλα­τεία Ελευ­θε­ρί­ας στην οδό Λοχ. Σπη­λιω­πού­λου (Δήμος Ζωγράφου).

Μειώνονται οι αποστάσεις

Η γραμ­μή 4 του μετρό θα ψαλι­δί­σει χρο­νι­κά τις απο­στά­σεις, δεδο­μέ­νου ότι το δρο­μο­λό­γιο Άλσος Βεΐ­κου  θα διαρ­κεί μόλις 8,5 λεπτά.

Η δια­δρο­μή Άλσος Βεΐ­κου — Πανε­πι­στη­μιού­πο­λη 14 λεπτά, ενώ για τη μετα­κί­νη­ση από την Και­σα­ρια­νή στο Άλσος Βεΐ­κου θα χρειά­ζο­νται 12,5 λεπτά.

Παράλ­λη­λα, θα εξυ­πη­ρε­τού­νται πολ­λά σημα­ντι­κά κτή­ρια και εγκα­τα­στά­σεις,όπως νοσο­κο­μεία, τα Δικα­στή­ρια, το Εθνι­κό Μετσό­βιο Πολυ­τε­χνείο, το Εθνι­κό Αρχαιο­λο­γι­κό Μου­σείο, το Υπουρ­γείο Πολι­τι­σμού, τη Νομι­κή Σχο­λή του Ε.Κ.Π.Α., το Μου­σείο Μπε­νά­κη (κτί­ριο Κου­μπά­ρη), το Βρε­τα­νι­κό Συμ­βού­λιο, την Πανεπιστημιούπολη.

Επι­προ­σθέ­τως, με την κατα­σκευή των σταθ­μών Εξάρ­χεια, Ακα­δη­μία, Κολω­νά­κι, Ευαγ­γε­λι­σμός θα απο­συμ­φο­ρη­θούν πολ­λοί εκ των υφι­στά­με­νων κεντρι­κών σταθ­μών του Μετρό, με χαρα­κτη­ρι­στι­κό παρά­δειγ­μα αυτόν του Συντάγ­μα­τος.

Επί­σης, η γραμ­μή 4 θα συν­δέ­ε­ται με υφι­στά­με­νες Γραμ­μές του Μετρό με δύο σταθ­μούς αντα­πό­κρι­σης (Πανε­πι­στή­μιο / Ακα­δη­μία, Ευαγγελισμός).

Τεχνο­λο­γι­κές καινοτομίες

Θα υπάρ­χουν τρέ­να που θα κινού­νται χωρίς οδη­γό, τρέ­να φιλι­κά προς το περι­βάλ­λον με σχε­δόν πλή­ρως ανα­κυ­κλώ­σι­μα υλικά.

Πρό­βλε­ψη επι­στρο­φής ανα­γεν­νώ­με­νης ενέρ­γειας της πέδης των συρμών.

Εξε­λιγ­μέ­να συστή­μα­τα αυτο­μά­του ελέγ­χου όλων των ηλε­κτρο­μη­χα­νο­λο­γι­κών και σιδη­ρο­δρο­μι­κών συστημάτων

Προ­βλέ­ψεις κυβερ­νο­α­σφά­λειας στη λει­τουρ­γία τρέ­νων και συστημάτων.

Εξε­λιγ­μέ­να συστή­μα­τα επι­κοι­νω­νιών και εξυ­πη­ρέ­τη­σης των επιβατών.

Τα πρώ­τα εργο­τά­ξια έχουν ήδη κάνει την εμφά­νι­σή τους για τις πρό­δρο­μες εργα­σί­ες σε Και­σα­ρια­νή Κατε­χά­κη, Δικα­στή­ρια, Ακα­δη­μία, Κολω­νά­κι, Βεΐκου. 

Τον Απρί­λη 2017 (επί δημαρ­χί­ας Λα.Συ.) ασχο­λή­θη­κε με το θέμα διέ­λευ­σης του ΜΕΤΡΟ από την Και­σα­ρια­νή το ΔΣ της πόλης σε ανοι­χτή του συνε­δρί­α­ση, παρου­σία φορέ­ων και κατοίκων.

Καλε­σμέ­νοι στη Συνε­δρί­α­ση ήταν ο Νικό­λα­ος Μπού­σου­λας, Διευ­θυ­ντής Στρα­τη­γι­κής Ανά­πτυ­ξης της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και ο Θεό­δω­ρος Παπα­δό­που­λος, Διευ­θύ­νων Σύμ­βου­λος, που παρου­σί­α­σαν ανα­λυ­τι­κά το έργο, την προ­βλε­πό­με­νη χωρο­θέ­τη­ση των σταθ­μών και τις εναλ­λα­κτι­κές δυνα­τό­τη­τες, καθώς και τις αλλα­γές που θα επέλ­θουν στον συγκοι­νω­νια­κό χάρ­τη της πόλης.

Τότε είχε ειπω­θεί πως “Το έργο δημο­πρα­τεί­ται το αμέ­σως επό­με­νο διά­στη­μα, ενώ η κατα­σκευή των σταθ­μών στην Και­σα­ρια­νή εκτι­μά­ται ότι θα ξεκι­νή­σει στα μέσα του 2019 και θα και θα ολο­κλη­ρω­θεί στο τέλος του 2022

Ο Δήμαρ­χος στην ειση­γη­τι­κή του ομι­λία έθε­σε συνο­λι­κά το θέμα των μέσων μετα­φο­ράς προς όφε­λος του λαού. Υπο­γράμ­μι­σε ότι σήμε­ρα υπάρ­χουν όλες οι δυνα­τό­τη­τες να εξυ­πη­ρε­τού­νται οι πολί­τες από σύγ­χρο­νες, ασφα­λείς, γρή­γο­ρες και προ­σι­τές συγκοι­νω­νί­ες, όσο το δυνα­τόν φιλι­κό­τε­ρες προς το ήδη πολύ επι­βα­ρη­μέ­νο αστι­κό περι­βάλ­λον, που θα σχε­διά­ζο­νται με βάση τις ανά­γκες τους και όχι με βάση τα επι­χει­ρη­μα­τι­κά συμ­φέ­ρο­ντα και το κέρ­δος.

Με φθη­νό αντί­τι­μο και δωρε­άν μετα­κί­νη­ση των ανέρ­γων, των ΑμΕΑ ή άλλων εργα­ζο­μέ­νων που έχουν ανά­γκη, των μαθη­τών και φοι­τη­τών.

Τόνι­σε ότι η δημιουρ­γία δύο σταθ­μών του ΜΕΤΡΟ στην Και­σα­ρια­νή θα συμ­βά­λει περε­ταί­ρω στην εξυ­πη­ρέ­τη­ση του συνό­λου των κατοί­κων της πόλης μας, δίνο­ντας ανά­σα στο συγκοι­νω­νια­κό πρό­βλη­μα. Ανέ­δει­ξε ωστό­σο, ότι η κατα­σκευή και χωρο­θέ­τη­ση των σταθ­μών θα πρέ­πει να λάβει υπό­ψη την πολύ­πλευ­ρη επί­δρα­σή τους στη ζωή της πόλης και να επι­λε­γεί για το σκο­πό αυτό η πλε­ο­νε­κτι­κό­τε­ρη θέση που ανα­βαθ­μί­ζει την ποιό­τη­τα ζωής των κατοίκων.

Στην εξέ­λι­ξη της συζή­τη­σης στο Δημο­τι­κό Συμ­βού­λιο αυτοί οι προ­βλη­μα­τι­σμοί επι­βε­βαιώ­θη­καν από την πλειο­ψη­φία των τοπο­θε­τή­σε­ων τόσο των κατοί­κων όσο και των Δημο­τι­κών Συμβούλων.

Η εται­ρεία στη βάση αυτή των προ­βλη­μα­τι­σμών παρου­σί­α­σε εναλ­λα­κτι­κή πρό­τα­ση για το δεύ­τε­ρο σταθ­μό της πόλης στα όρια του χώρου της Πανε­πι­στη­μιού­πο­λης και με είσο­δο για την Και­σα­ρια­νή στο ύψος της συμ­βο­λής των οδών Ανα­το­λι­κής Θρά­κης και Ομη­ρεί­ου (πίσω από το σού­περ-μάρ­κετ ΑΒ Βασιλόπουλος).

Η πρό­τα­ση αυτή υπερ­ψη­φί­στη­κε από την πλειο­ψη­φία του Δ.Σ.

Στη συνε­δρί­α­ση εντο­πί­στη­καν από τους περισ­σό­τε­ρους ομι­λη­τές οι επι­πτώ­σεις που θα υπάρ­χουν στη ζωή και την καθη­με­ρι­νό­τη­τα της πόλης κατά τη διάρ­κεια της κατα­σκευ­ής και η ανά­γκη να παρ­θούν μέτρα ανα­κού­φι­σης των πολι­τών στο διά­στη­μα αυτό.

Ιδιαί­τε­ρα εντο­πί­στη­καν οι ανα­γκαί­ες κυκλο­φο­ρια­κές ρυθ­μί­σεις, η ανά­γκη ανοίγ­μα­τος του δρό­μου της Πανε­πι­στη­μιού­πο­λης, η εξα­σφά­λι­ση της δομι­κής ακε­ραιό­τη­τας των κτη­ρί­ων στις Πυρο­βο­λη­μέ­νες και του Βενι­ζέ­λου και η στή­ρι­ξη των ΕΒΕ της περιοχής.

Σύμ­βου­λος του ελλη­νι­κού Δημο­σί­ου και επι­βλέ­που­σα είναι ‑μέχρι σήμε­ρα του­λά­χι­στον η αμε­ρι­κά­νι­κών συμ­φε­ρό­ντων ‑έδρα Σαν Φραν­σί­σκο (λεί­πει ο Μάης απ΄τη σαρα­κο­στή;) εται­ρεία Μπέ­χτελ που “πιστο­ποιεί ότι στη διάρ­κεια της επί­βλε­ψης δεν σημειώ­θη­κε κάτι που να ανα­τρέ­πει την επι­διω­κό­με­νη ποιό­τη­τα του έργου και την εύρυθ­μη λει­τουρ­γία του”.

Θυμί­ζου­με πως ο (ελλη­νι­κής κατα­γω­γής) Αμε­ρι­κα­νός Αντριου Νάτσιος “ένα από τα 20 σημα­ντι­κό­τε­ρα πρό­σω­πα κατά την Καθη­με­ρι­νή στην Ουά­σιγ­κτον και η εται­ρεία του η Μπέ­χτελ, έλα­βε “ανά­θε­ση” από την αμε­ρι­κα­νι­κή κυβέρ­νη­ση, για την ανοι­κο­δό­μη­ση του Ιράκ (αφού το ρήμα­ξαν ΗΠΑ & CIA + EE)

Ο “ελλη­νι­κής κατα­γω­γής” είναι και επι­κε­φα­λής της Usaid, του τερά­στιου «Αμε­ρι­κα­νι­κού Γρα­φεί­ου Διε­θνούς Ανά­πτυ­ξης», του ιμπε­ρια­λι­στι­κού Οργα­νι­σμού που έχει ρημά­ξει την Κού­βα και βάζει τώρα χέρι στην Ουκρανία

Η USAID παρέ­χει συνε­χή ανθρω­πι­στι­κή βοή­θεια σε πολι­τι­κούς κρα­τού­με­νους και τις οικο­γέ­νειές τους, και πολι­τι­κά περι­θω­ριο­ποι­η­μέ­να άτο­μα για να ανα­κου­φί­σει τις κακου­χί­ες που υπέ­στη­σαν λόγω των πολι­τι­κών τους πεποι­θή­σε­ων ή των προ­σπα­θειών τους να ασκή­σουν τις θεμε­λιώ­δεις ελευ­θε­ρί­ες τους, σε χιλιά­δες κου­βα­νι­κές οικο­γέ­νειες, παρέ­χο­ντας μια ανε­κτί­μη­τη σανί­δα σωτη­ρί­ας για τη βελ­τί­ω­ση της σωμα­τι­κής και ψυχο­λο­γι­κής τους ευεξίας.

Η εται­ρι­κή σχέ­ση της κυβέρ­νη­σης των ΗΠΑ με τον λαό της Ουκρα­νί­ας είναι στα­θε­ρή και διαρ­κής και η USAID παρα­μέ­νει προ­ση­λω­μέ­νη στη στή­ρι­ξη της Ουκρα­νί­ας και του λαού της σε αυτήν την τρέ­χου­σα κρί­ση. Συνερ­γα­στή­κα­με στε­νά με την Ουκρα­νία, τους Ευρω­παί­ους συμ­μά­χους μας και τους εταί­ρους για να υπο­στη­ρί­ξει τον ουκρα­νι­κό λαό να γλυ­τώ­σει από την επι­θε­τι­κό­τη­τα της Ρωσί­ας και να αντι­με­τω­πί­σει γρή­γο­ρα κρί­σι­μες ανά­γκες που προ­κύ­πτουν λόγω συνε­χι­ζό­με­νων συγκρού­σε­ων. Έχου­με ήδη αντα­πο­κρι­θεί σε μια σει­ρά ανα­γκών ενό­ψει της εισβο­λής, από την ενερ­γεια­κή ασφά­λεια έως την αντι­με­τώ­πι­ση της παρα­πλη­ρο­φό­ρη­σης και την υπο­στή­ρι­ξη της κυβερ­νο­α­σφά­λειας, καθώς η Ρωσία προ­σπα­θεί να δια­κό­ψει κρί­σι­μες υπο­δο­μές και επικοινωνίες.

Δεί­τε και
Η ρεμού­λα του μετρό

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο