Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Σκίτσο του Ρούμπενς πωλήθηκε 1,3 εκατ. ευρώ

Ένα άγνω­στο σκί­τσο του φλα­μαν­δού ζωγρά­φου Πίτερ Πολ Ρού­μπενς, που θεω­ρεί­το εξα­φα­νι­σμέ­νο επί αιώ­νες, πωλή­θη­κε χθες, Κυρια­κή, αντί 1,3 εκα­τομ­μυ­ρί­ου ευρώ σε βέλ­γο συλ­λέ­κτη κατά τη διάρ­κεια δημο­πρα­σί­ας, ανα­κοί­νω­σε ο οίκος Mercier στην πόλη Λιλ της βόρειας Γαλλίας.

Το έργο παρου­σιά­ζει μια Αγία Μαρ­γα­ρί­τα που “φορά ένα κόκ­κι­νο και λευ­κό φόρε­μα, κρα­τά έναν σταυ­ρό στο χέρι και συντρί­βει τον δρά­κο”, έχει δια­στά­σεις 33 εκα­το­στά επί 45,7 εκα­το­στά και φιλο­τε­χνή­θη­κε από τον δεξιο­τέ­χνη της τέχνης μπα­ρόκ το 1620, σύμ­φω­να με τον κατά­λο­γο του οίκου δημοπρασιών.

“Πρό­κει­ται για το σκί­τσο που χρη­σί­μευ­σε ως μοντέ­λο για ένα από τα μνη­μειώ­δη έργα που προ­ο­ρί­ζο­νταν για την ορο­φή της εκκλη­σί­ας των Ιησουι­τών της Αμβέρ­σας” (Βέλ­γιο) η οποία έγι­νε αργό­τε­ρα η εκκλη­σία του Αγί­ου Καρό­λου Μπο­ρο­μέο, εξή­γη­σε ο δημο­πρά­της Πατρίκ Ντεγκίν.

Το 1620, 39 έργα μεγά­λων δια­στά­σε­ων, τέσ­σε­ρα μέτρα επί τρία μέτρα, δόθη­καν ως παραγ­γε­λία στον Ρού­μπενς για τη δια­κό­σμη­ση της εκκλη­σί­ας αυτής που έμελ­λε να γίνει μια από τις μεγα­λύ­τε­ρες της Φλάν­δρας και λόγω της μεγα­λο­πρέ­πειάς της, η αιχ­μή του δόρα­τος της Καθο­λι­κής Εκκλη­σί­ας στη μάχη της κατά του Προ­τε­στα­ντι­σμού, σύμ­φω­να με τον οίκο Mercier.

“Αυτά τα μεγά­λα έργα φιλο­τε­χνή­θη­καν από ολό­κλη­ρο το ατε­λιέ, με τη βοή­θεια των μαθη­τών του Ρού­μπενς, αλλά τα σκί­τσα απο­τε­λούν απο­κλει­στι­κό έργο του ζωγρά­φου, ο οποί­ος αρνεί­το να τα που­λή­σει”, εξή­γη­σε ο Ντεγκίν.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο