Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Στην κορυφή των BAFTA ο Γ. Λάνθιμος

Ο Γιώρ­γος Λάν­θι­μος και ο Μεξι­κα­νός σκη­νο­θέ­της Αλφόν­σο Κουα­ρόν απο­δεί­χτη­καν οι “ευνο­ού­με­νοι” των φετι­νών βρα­βεί­ων BAFTA καθώς οι ται­νί­ες τους σάρω­σαν σε όλες τις κύριες, αλλά και τις δευ­τε­ρεύ­ου­σες κατηγορίες.

Η ται­νία The Favourite του Λάν­θι­μου, που ήταν υπο­ψή­φια για 12 βρα­βεία, δικαί­ω­σε τελι­κά τα προ­γνω­στι­κά, αφού φεύ­γει από το Λον­δί­νο έχο­ντας κερ­δί­σει συνο­λι­κά σε επτά κατη­γο­ρί­ες: μετα­ξύ άλλων κέρ­δι­σε τα βρα­βεία καλύ­τε­ρου πρω­τό­τυ­που σενα­ρί­ου, καλύ­τε­ρης βρε­τα­νι­κής ται­νί­ας, καλύ­τε­ρου Α΄ και Β΄ γυναι­κεί­ου ρόλου και καλύ­τε­ρων κοστουμιών.

Η Roma του Κουα­ρόν, η ασπρό­μαυ­ρη αυτο­βιο­γρα­φι­κή ται­νία του Μεξι­κα­νού σκη­νο­θέ­τη, κέρ­δι­σε ταυ­τό­χρο­να τα βρα­βεία καλύ­τε­ρης ται­νί­ας και καλύ­τε­ρης ξενό­γλωσ­σης ται­νί­ας, καθώς και το βρα­βείο σκη­νο­θε­σί­ας. Από τα επτά βρα­βεία για τα οποία ήταν υπο­ψή­φια, απέ­σπα­σε τέσ­σε­ρα, αφού κέρ­δι­σε και το βρα­βείο φωτογραφίας.

Δύο βρα­βεία κέρ­δι­σε το Bohemian Rhapsody, και τα δύο ανα­με­νό­με­να: πρώ­του ανδρι­κού ρόλου ‑για τον Ράμι Μάλεκ- και ήχου. Τα οσκα­ρι­κά Ένα Αστέ­ρι Γεν­νιέ­ται και Πρά­σι­νο Βιβλίο δεν κατά­φε­ραν να κερ­δί­σουν παρά μόνο από ένα βρα­βείο, μου­σι­κής για το πρώ­το και Β΄ ανδρι­κού ρόλου για το δεύτερο.

Ακολουθεί κατάλογος με όλα τα βραβεία αναλυτικά:

Καλύ­τε­ρη Ταινία

Roma του Αλφόν­σο Κουαρόν

Σκη­νο­θε­σία

Αλφόν­σο Κουα­ρόν, Roma

A’ Ανδρι­κός Ρόλος

Ράμι Μάλεκ, Bohemian Rhapsody

Α’ Γυναι­κεί­ος Ρόλος

Ολί­βια Κόλ­μαν, The Favourite

Καλύ­τε­ρη Βρε­τα­νι­κή Ταινία

The Favourite του Γιώρ­γου Λάνθιμου

Καλύ­τε­ρη Ξενό­γλωσ­ση Ταινία

Roma του Αλφόν­σο Κουαρόν

Πρω­τό­τυ­πο Σενάριο

The Favourite, Ντέ­μπο­ρα Ντέι­βις και Τόνι ΜακΝαμάρα

Δια­σκευα­σμέ­νο Σενάριο

BlacKkKlansman, Σπάικ Λι, Ντέι­βιντ Ραμπί­νο­βιτς, Τσ. Ουό­στελ, Κέβιν Γουίλμοτ

Β΄ Ανδρι­κού Ρόλου

Μαχέρ­σα­λα Άλι, Το Πρά­σι­νο Βιβλίο

Β΄ Γυναι­κεί­ου Ρόλου

Ρέι­τσελ Βάις, The Favourite

Μου­σι­κή

Ένα Αστέ­ρι Γεννιέται

Μοντάζ

Vice

Καλ­λι­τε­χνι­κή Διεύθυνση

The Favourite

Ήχος

Bohemian Rhapsody

Φωτο­γρα­φί­ας

Roma

Κοστού­μια

The Favourite

View image on Twitter

Μακι­γιάζ και Κομμώσεις

The Favourite

View image on Twitter

Οπτι­κά εφέ

Black Panther

Ντο­κι­μα­ντέρ

Free Solo

Κινου­μέ­νων Σχεδίων

Spider-Man: Μέσα στο Αραχνο-Σύμπαν

Βρε­τα­νι­κή ται­νία μικρού μήκους

73 Cows

Βρε­τα­νι­κή ται­νία μικρού μήκους animation

Roughhouse

Καλύ­τε­ρο ντε­μπού­το από Βρε­τα­νό συγ­γρα­φέα, σκη­νο­θέ­τη ή παραγωγό

Beast (Σκη­νο­θε­σία Μάικλ Πιρς, παρα­γω­γή Λόρεν Νταρκ)

Ανερ­χό­με­νος σταρ (ψηφί­ζε­ται από το κοινό)

Λετί­σια Ράιτ

Κυριάρχησε η «Ευνοούμενη», αλλά οι νικητές της βραδιάς ήταν δύο

«Η Ευνο­ού­με­νη κυριάρ­χη­σε στα βρα­βεία, κερ­δί­ζο­ντας εφτά, μετα­ξύ των οποί­ων και της Καλύ­τε­ρης Βρε­τα­νι­κής ται­νί­ας», έγρα­ψε το BBC στον ιστό­το­πό του αμέ­σως μετά την ολο­κλή­ρω­ση της τελε­τής απο­νο­μής των Βρα­βεί­ων της Βρε­τα­νι­κής Ακα­δη­μί­ας Κινη­μα­το­γρά­φου (BAFTA).

Το δημο­σί­ευ­μα ανα­φέ­ρε­ται στα βρα­βεία Α’ και Β’ γυναι­κεί­ου ρόλου που έλα­βαν για τους ρόλους τους στην ται­νία του Γιώρ­γου Λάν­θι­μου η Ολί­βια Κόλ­μαν και η Ρέι­τσελ Βάις, καθώς και στα υπό­λοι­πα βρα­βεία (καλύ­τε­ρου πρω­τό­τυ­που σενα­ρί­ου, καλ­λι­τε­χνι­κής διεύ­θυν­σης, κοστου­μιών, μακι­γιάζ και κομ­μώ­σε­ων). Φιλο­ξε­νεί επί­σης δηλώ­σεις συντε­λε­στών της ται­νί­ας, την ώρα της απο­νο­μής, μετα­ξύ των οποί­ων του σκη­νο­θέ­τη Γ. Λάν­θι­μου, της υπεύ­θυ­νης του σενα­ρί­ου Ντέ­μπο­ρας Ντέι­βις, όπως και ηθοποιών.

«Είναι μεγά­λη τιμή, χρειά­στη­καν 20 χρό­νια για αυτή την ται­νία, εγώ συνέ­βα­λα τα τελευ­ταία 10», είπε ο Έλλη­νας σκη­νο­θέ­της και δήλω­σε υπε­ρή­φα­νος για τις τρεις γυναι­κεί­ες παρου­σί­ες στην ταινία.

«Είμαι ενθου­σια­σμέ­νη που λαμ­βά­νω το πρώ­το μου βρα­βείο BAFTA, για το πρώ­το μου σενά­ριο», δήλω­σε η Ντέ­μπο­ρα Ντέιβις.

Η ηλε­κτρο­νι­κή έκδο­ση της εφη­με­ρί­δας Guardian με τίτλο «Υπέρ­τα­τη — σχε­δόν — κυριαρ­χία για την Ευνο­ού­με­νη, αλλά η Ρόμα (απέ­σπα­σε το βρα­βείο) καλύ­τε­ρης φωτο­γρα­φί­ας», γρά­φει ότι η Ολί­βια Κόλ­μαν κέρ­δι­σε το βρα­βείο Α΄ γυναι­κεί­ου ρόλου, ένα από τα εφτά (που έλα­βε η ται­νία Η Ευνο­ού­με­νη), αλλά ο Αλφόν­σο Κουα­ρόν (σκη­νο­θέ­της της ται­νί­ας Ρόμα), μοιά­ζει να οδεύ­ει προς την δόξα των βρα­βεί­ων Όσκαρ, αφού κέρ­δι­σε τα βρα­βεία καλύ­τε­ρης φωτο­γρα­φί­ας, καλύ­τε­ρης σκη­νο­θε­σί­ας και δύο ακόμη.

Η Ευνο­ού­με­νη, συνε­χί­ζει το δημο­σί­ευ­μα, ανα­δεί­χθη­κε με άνε­ση η μεγα­λύ­τε­ρη νική­τρια της απο­νο­μής των βρα­βεί­ων στο Ρόα­γιαλ Άλμπερτ Χολ: απέ­σπα­σε μετα­ξύ άλλων το βρα­βείο καλύ­τε­ρης βρε­τα­νι­κής ται­νί­ας, καλ­λι­τε­χνι­κής διεύ­θυν­σης, Α΄ και Β’ γυναι­κεί­ου ρόλου, πρω­τό­τυ­που σενα­ρί­ου και κοστου­μιών. Για την Ολί­βια Κόλ­μαν, γρά­φει ότι η επι­τυ­χία της επι­σφρα­γί­ζει την άνο­δο της ηθο­ποιού που στα πρώ­τα χρό­νια της καριέ­ρας της αγω­νί­στη­κε για ρόλους και ήταν περισ­σό­τε­ρο γνω­στή για τις κωμω­δί­ες της, ενώ στη συνέ­χεια στρά­φη­κε στο δρά­μα. «Ήταν μία κατα­πλη­κτι­κή βρα­διά για την Ευνο­ού­με­νη, αλλά έχα­σε τον τίτλο στην κατη­γο­ρία της καλύ­τε­ρης ται­νί­ας και καλύ­τε­ρης σκη­νο­θε­σί­ας από την ται­νία Ρόμα» κατα­λή­γει η εφημερίδα.

«Η Ρόμα παίρ­νει μαζί το βρα­βείο καλύ­τε­ρης ται­νί­ας, αλλά η Ευνο­ού­με­νη κυριαρ­χεί στην βρα­διά», επι­σή­μα­νε η Independent. Σε δημο­σί­ευ­μά της, μετά την ολο­κλή­ρω­ση της απο­νο­μής, έκρι­νε ότι τα φετι­νά BAFTA είχαν διπλό νικη­τή στην τελε­τή. «Ήταν μία βρα­διά που ανή­κει τόσο στο ιστο­ρι­κό δρά­μα του Γιώρ­γου Λάν­θι­μου Η Ευνο­ού­με­νη, που πήρε εφτά βρα­βεία, όσο και στην ται­νία Ρόμα του Αλφόν­σο Κουα­ρόν, που κέρ­δι­σε τέσ­σε­ρα βρα­βεία, αλλά απο­χώ­ρη­σε με αυτό της Καλύ­τε­ρης Ται­νί­ας», γρά­φει. Η Ευνο­ού­με­νη μπο­ρεί να είχε Έλλη­να σκη­νο­θέ­τη, αλλά η ται­νία επο­χής έλα­βε σημα­ντι­κή βρε­τα­νι­κή χρη­μα­το­δό­τη­ση και παράλ­λη­λα συνο­δεύ­ο­νταν από μία βρε­τα­νι­κή ιστο­ρία και βρε­τα­νι­κό καστ, στο οποίο συμ­με­τεί­χαν η δύο νική­τριες του Α’ και Β’ γυναι­κεί­ου ρόλου, εξηγεί.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο