Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Συντριβή Boeing 737: Βρέθηκαν και τα δύο μαύρα κουτιά — Θεωρίες κατάρριψής του

Τα δύο μαύ­ρα κου­τιά του ουκρα­νι­κού αερο­πλά­νου που συνε­τρί­βη σήμε­ρα έξω από την πρω­τεύ­ου­σα του Ιράν, την Τεχε­ρά­νη, βρέ­θη­καν, όπως μετέ­δω­σε πριν από λίγο η ιρα­νι­κή κρα­τι­κή τηλεόραση.

Ένας ιρα­νός αξιω­μα­τού­χος δήλω­σε ότι τα μαύ­ρα κου­τιά είναι κατε­στραμ­μέ­να, αλλά θεω­ρεί­ται ότι τα δεδο­μέ­να τους θα μπο­ρούν μολα­ταύ­τα να ανα­κτη­θούν, ενώ η Τεχε­ρά­νη ανα­κοί­νω­σε ότι δεν πρό­κει­ται να τα παρα­δώ­σει στους Αμερικανούς.

Το Boeing 737 της αερο­πο­ρι­κής εται­ρεί­ας Ukraine International Airlines (UIA) συνε­τρί­βη σήμε­ρα τα ξημε­ρώ­μα­τα σκο­τώ­νο­ντας και τους 176 επι­βαί­νο­ντες λίγο μετά την απο­γεί­ω­σή του από το διε­θνές αερο­δρό­μιο της Τεχε­ρά­νης Ιμά­μης Χομεϊνί.

aeroplano28

Μέχρι στιγ­μής παρα­μέ­νει άγνω­στη η αιτία του δυστυ­χή­μα­τος, που σημειώ­θη­κε λίγες ώρες μετά την επί­θε­ση ιρα­νι­κού πυραύ­λου ενα­ντί­ον των αμε­ρι­κα­νι­κών δυνά­με­ων στο Ιράκ.

Ο πρω­θυ­πουρ­γός της Ουκρα­νί­ας Αλέ­ξι Χόν­τσα­ρουκ, ερω­τη­θείς αν το αερο­σκά­φος ενδέ­χε­ται να καταρ­ρί­φθη­κε από πύραυ­λο, ζήτη­σε να μην γίνο­νται εικα­σί­ες αν δεν δια­κρι­βω­θούν επι­σή­μως τα αίτια του δυστυ­χή­μα­τος. Ανά­λο­γη δήλω­ση έκα­νε νωρί­τε­ρα και ο πρό­ε­δρος Ζελέν­σκι. Ο πρω­θυ­πουρ­γός πρό­σθε­σε ακό­μη ότι η Ουκρα­νία απα­γό­ρευ­σε τις πτή­σεις αερο­πο­ρι­κών εται­ρειών της από τον ενα­έ­ριο χώρο του Ιράν από τις 9 Ιανουαρίου.

Ο ουκρα­νός ΥΠΕΞ Βαντίμ Πρι­στάι­κο δήλω­σε ότι επι­κοι­νώ­νη­σε με τον ιρα­νό ομό­λο­γό του Μοχά­μαντ Τζα­βάντ Ζαρίφ: “Συμ­φω­νή­σα­με να συνερ­γα­στού­με στε­νά σε περαι­τέ­ρω ενέρ­γειες των ερευ­νη­τι­κών μας ομά­δων για να δια­κρι­βώ­σου­με την αιτία του φρι­κτού αυτού αερο­πο­ρι­κού δυστυ­χή­μα­τος”, έγρα­ψε στο Twitter.

aeroplano

Πριν από λίγο η ουκρα­νι­κή πρε­σβεία στο Ιράν απέ­συ­ρε την αρχι­κή της ανα­φο­ρά περί προ­βλή­μα­τος στον κινη­τή­ρα που προ­κά­λε­σε την πτώ­ση του αερο­σκά­φους διευ­κρι­νί­ζο­ντας ότι δεν έχουν ανα­κοι­νω­θεί τα αίτια και ότι τα αρχι­κά σχό­λια ήταν ανεπίσημα.

Σύμ­φω­να πάντως με τις Διε­θνείς Ουκρα­νι­κές Αερο­γραμ­μές, αυτό ήταν το πρώ­το θανα­τη­φό­ρο αερο­πο­ρι­κό δυστύ­χη­μα με αερο­σκά­φος της και το Boeing 737–800, ένα από τα καλύ­τε­ρα του στό­λου της, κυβερ­νού­σαν έμπει­ροι πιλότοι.

Αλλά και η γαλ­λο­α­με­ρι­κα­νι­κή κατα­σκευά­στρια εται­ρεία κινη­τή­ρων CFM χαρα­κτή­ρι­σε πρώ­ι­μη όποια εικα­σία σχε­τι­κά με τα αίτια του δυστυχήματος.

“Επί του παρό­ντος δεν έχου­με περισ­σό­τε­ρες πλη­ρο­φο­ρί­ες. Όποιες εικα­σί­ες που αφο­ρούν τα αίτια είναι πρώ­ι­μες”, ανέ­φε­ρε η εται­ρεία σε ανα­κοί­νω­σή της, της οποί­ας συνι­διο­κτή­τριες είναι η General Electric και η Safran.

Η Ουκρα­νία σύστη­σε μια επι­τρο­πή για να διε­ρευ­νή­σει τα αίτια του δυστυ­χή­μα­τος, ενώ η UIA ανα­κοί­νω­σε ότι το αερο­σκά­φος ήταν σε καλή κατά­στα­ση, είχε περά­σει πριν από δύο μέρες από τον τακτι­κό έλεγ­χο και ότι πραγ­μα­το­ποιεί όλες τις ενέρ­γειες για να δια­κρι­βώ­σει τι συνέβη.

aeroplano30

Η εται­ρεία ιδρύ­θη­κε το 1992 μετά την ανα­τρο­πή της Σοβιε­τι­κής Ένω­σης και πετά­ει από το αερο­δρό­μιο του Κιέ­βου Μπό­ρι­σπιλ. Τα αερο­πλά­να της ζημιο­γό­νας, ιδιω­τι­κής αυτής αερο­πο­ρι­κής εται­ρεί­ας έχουν στο παρελ­θόν παρου­σιά­σει τεχνι­κά προ­βλή­μα­τα εν πτή­σει, αλλά ποτέ δεν είχε σημειω­θεί συντριβή.

Το μοι­ραίο αερο­σκά­φος είχε κατα­σκευα­στεί το 2016 και η εται­ρεία το είχε προ­μη­θευ­τεί απευ­θεί­ας από την Μπόι­γνκ, είπαν αξιωματούχοι.

Στην ιστο­σε­λί­δα της η UIA ανα­φέ­ρει ότι έχει λάβει το IOSA ‑το πιστο­ποι­η­τι­κό λει­τουρ­γι­κής ασφά­λειας της IATA (της Διε­θνούς Ένω­σης Αερομεταφορών)–γεγονός που σημαί­νει ότι το επί­πε­δο ασφα­λεί­ας και λει­τουρ­γι­κό­τη­τάς της συνά­δει πλή­ρως με της διε­θνείς απαιτήσεις.

aeroplano3

Η εται­ρεία, η οποία πραγ­μα­το­ποιεί διε­θνείς πτή­σεις και πτή­σεις εσω­τε­ρι­κού, δια­θέ­τει έναν στό­λο 42 αερο­πλά­νων που απο­τε­λεί­ται, σύμ­φω­να με την ιστο­σε­λί­δα της, από διά­φο­ρους τύπους Μπόινγκ, περι­λαμ­βα­νο­μέ­νων των 737–800 και 737–900 καθώς και αερο­σκά­φη Embraer.

Τον περα­σμέ­νο χρό­νο ανα­γκά­στη­κε να μειώ­σει τα δρο­μο­λό­γιά της εξαι­τί­ας οικο­νο­μι­κών προβλημάτων.

Η UIA βρί­σκε­ται σε δια­δι­κα­σία εκσυγ­χρο­νι­σμού του στό­λου της και έχει παραγ­γεί­λει τρία Boeing 737 MAX, τα οποία ακό­μη δεν έχει παρα­λά­βει εξαι­τί­ας της ανη­συ­χί­ας ως προς την ασφά­λειά τους.

Γερ­μα­νοί ειδι­κοί τους οποί­ους επι­κα­λεί­ται η εφη­με­ρί­δα Bild θεω­ρούν ότι το αερο­πλά­νο καταρ­ρί­φθη­κε εξη­γώ­ντας ότι η συντρι­βή του Boeing είχε πολ­λές ομοιό­τη­τες με άλλα περι­στα­τι­κά του παρελθόντος.

aeroplano7

Περί­ερ­γο θεω­ρεί ο πρώ­ην επι­κε­φα­λής των αερο­γραμ­μών «Air Berlin», Γιο­α­χίμ Χού­νολντ το γεγο­νός ότι οι ιρα­νι­κές αρχές έσπευ­σαν να προ­ε­ξο­φλή­σουν ότι το ουκρα­νι­κό Boieng 737 συνε­τρί­βη λίγο μετά την απο­γεί­ω­σή του από αερο­δρό­μιο της Τεχε­ρά­νης εξαι­τί­ας τεχνι­κού προβλήματος.

«Αυτό είναι ένα πολύ ασφα­λές αερο­σκά­φος. Μου προ­κα­λεί έκπλη­ξη το γεγο­νός ότι οι ιρα­νι­κές αρχές ανέ­φε­ραν εξαρ­χής ότι πρό­κει­ται για τεχνι­κό πρό­βλη­μα. Για να μιλά­με για κάτι τέτοιο, θα πρέ­πει να αξιο­λο­γη­θούν περισ­σό­τε­ρες πλη­ρο­φο­ρί­ες, κι αυτό με προ­βλη­μα­τί­ζει», δήλω­σε ο Χού­νολντ στην Bild.

Από την πλευ­ρά της, η ιορ­δα­νι­κή εφη­με­ρί­δα «Al-Hadath» εικά­ζει ότι το Boeing 737–800 καταρ­ρί­φθη­κε κατά λάθος από την ιρα­νι­κή αερά­μυ­να. Αυτό ανα­φέ­ρει στην ιστο­σε­λί­δα της στο Twitter, όπως ανα­φέ­ρει το γερ­μα­νι­κό δίκτυο RTL.

Νωρί­τε­ρα η ουκρα­νι­κή αερο­πο­ρι­κή εται­ρεία είχε ανα­κοι­νώ­σει ότι το μοι­ραίο αερο­σκά­φος είχε ελεγ­χθεί δύο ημέ­ρες πριν το δυστύ­χη­μα τονί­ζο­ντας ότι ήταν «και­νούρ­γιο» αερο­πλά­νο που είχε παρα­δο­θεί πριν από τρία χρό­νια από την κατα­σκευά­στρια εταιρεία.

Το αερο­σκά­φος που είχε προ­ο­ρι­σμό την πρω­τεύ­ου­σα της Ουκρα­νί­ας, Κίε­βο, δεν εξέ­πεμ­ψε σήμα κιν­δύ­νου. Τα στοι­χεία της πτή­σης δεί­χνουν ότι, μόλις έφτα­σε στα 7.900 πόδια, κάτι συνέ­βη και κατέπεσε.

aeroplano23

Σύμ­φω­να με την Ukrainian International Airlines οι περισ­σό­τε­ροι από τους επι­βά­τες ταξί­δευαν transit και επρό­κει­το να επι­βι­βα­στούν σε άλλες πτή­σεις κατά την άφι­ξή τους στην Ουκρανία.

Οι νεκροί είναι:

- 82 Ιρανοί
— 63 Καναδοί
— 11 Ουκρα­νοί — ανά­με­σά τους και το 9μελες πλήρωμα
— 10 Σουηδοί
— 4 Αφγανοί
— 3 Γερ­μα­νοί και
— 3 Βρετανοί

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο