Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Τέλος εποχής και στην Ελλάδα για τα σούπερ μάρκετ “express” και γειτονιάς

Σε κατα­στή­μα­τα νέας «τυπο­λο­γί­ας» επεν­δύ­ουν πλέ­ον οι κολοσ­σοί των μεγά­λων κατα­στη­μά­των σού­περ μάρ­κετ, ακο­λου­θώ­ντας τη φιλο­σο­φία των Lidl, Σκλα­βε­νί­της και ΑΒ-Βασι­λό­που­λος επεν­δύ­ουν στην “ενδυ­νά­μω­ση του δικτύ­ου κατα­στη­μά­τωνμε μεγά­λες αίθου­σες άνω των 2.500, τα οποία κρί­νο­νται πιο «δυνα­μι­κά» και ασφα­λή για την καλύ­τε­ρη εξυ­πη­ρέ­τη­ση των καταναλωτών.

Χαρα­κτη­ρι­στι­κό της πορεί­ας που ακο­λού­θη­σαν τα μεγά­λα κατα­στή­μα­τα σού­περ μάρ­κετ, είναι ότι εντός του 2021 οι αίθου­σες με επι­φά­νεια άνω των 2.500 τ.μ. (υπερ­μάρ­κετ) παρου­σί­α­σαν την μεγα­λύ­τε­ρη αύξη­ση – της τάξε­ως του +8,1% – στις πωλή­σεις τους, όπως προ­κύ­πτει από στοι­χεία της Nielsen IQ.

Ο Σκλα­βε­νί­της που ήδη δια­θέ­τει 32 κατα­στή­μα­τα αυτής της τυπο­λο­γί­ας, πρό­κει­ται να κατα­σκευά­σει ένα ακό­μη εντός του 2022 στον κόμ­βο της Νέας Φιλα­δέλ­φειας (η αρχι­τε­κτο­νι­κή μελέ­τη έλα­βε ήδη  έγκρι­ση του Κεντρι­κού Αρχι­τε­κτο­νι­κού Συμβουλίου).

Η πολυ­ε­θνι­κή ΑΒ, στην οποία η έλλει­ψη μεγά­λων κατα­στη­μά­των άνω των 2.500 τ.μ. φαί­νε­ται ότι στοί­χι­σε σε επί­πε­δο πωλή­σε­ων κατά τη διάρ­κεια της παν­δη­μί­ας, αυτή την περί­ο­δο δημιουρ­γεί δύο τέτοια. Το πρώ­το θα βρί­σκε­ται στη συμ­βο­λή των οδών Πει­ραιώς και Κηφι­σού, όπου αυτή την περί­ο­δο η εται­ρεία ανά­πτυ­ξης και εκμε­τάλ­λευ­σης ακι­νή­των, Ten Brinke, ανα­πτύσ­σει retail park.

Ταυ­τό­χρο­να, αυτή την περί­ο­δο η πολυ­ε­θνι­κών συμ­φε­ρό­ντων αλυ­σί­δα κατα­σκευά­ζει ένα ακό­μη μεγά­λο κατά­στη­μα επί της λεω­φό­ρου Κηφι­σί­ας σε έκτα­ση του Ιδρύ­μα­τος Μιμη­κό­που­λου, λίγο πριν από τον κυκλι­κό κόμ­βο της Αττι­κής Οδού στο Μαρούσι.

Αυτά την ώρα που οι αυξή­σεις και στα είδη δια­τρο­φής τρα­βάν την ανη­φό­ρα με το αρνί να έχει αυξη­θεί κατά 19,7%, το λάδι 17% και οι πατά­τες 14,2%, +4,3% στην ομά­δα «Δια­τρο­φή και μη αλκο­ο­λού­χα ποτά», λόγω αύξη­σης κυρί­ως των τιμών σε ψωμί, άλλα προ­ϊ­ό­ντα αρτο­ποι­ί­ας και ζαχα­ρο­πλα­στι­κής, ζυμα­ρι­κά, μοσχά­ρι, αρνί και κατσί­κι, που­λε­ρι­κά, παρα­σκευά­σμα­τα με βάση το κρέ­ας, νωπά ψάρια, τυριά, ελαιό­λα­δο, άλλα βρώ­σι­μα έλαια, νωπά φρού­τα, νωπά λαχα­νι­κά, λαχα­νι­κά δια­τη­ρη­μέ­να ή επε­ξερ­γα­σμέ­να, σοκο­λά­τες-προ­ϊ­ό­ντα σοκο­λά­τας, λοι­πά τρό­φι­μα, καφέ –ενώ 10,3% είναι η αύξη­ση σε «Ένδυ­ση και υπό­δη­ση».

Τα παρα­πά­νω προ­σθε­τι­κά στο 200–500% σε ρεύ­μα και φυσι­κό αέριο.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο