Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

“Τέλος” _λένε στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων diesel _βενζίνης, με χαράτσια ante portas

Για τα παι­χνι­δά­κια των καπι­τα­λι­στι­κών ομί­λων με τα “αυστη­ρά” πρό­τυ­πα ρύπων Euro, καθώς και για τις “πρά­σι­νες” επι­πτώ­σεις στην τσέ­πη του κατα­να­λω­τή _βλ Except-Außer‑À l’exception-Tranne-Excepto-Εκτός από… μιλή­σα­με σε ανύ­πο­πτο χρό­νο, πριν οι απα­ντα­χού απο­λο­γη­τές των μπίζ­νες της δήθεν “καθα­ρής” ενέρ­γειας τα ρίξουν όλα στον Πού­τιν και τον ιμπε­ρια­λι­στι­κό πόλε­μο της Ουκρανίας. 

“Πράσινο φως” στην απαγόρευση κινητήρων εσωτερικής καύσης
από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Μετά την “πρά­σι­νη μετά­βα­ση _Fit for 55” –ενί­σχυ­ση της κερ­δο­φο­ρί­ας ευρω­παϊ­κών μονο­πω­λί­ων στον παγκό­σμιο καπι­τα­λι­στι­κό αντα­γω­νι­σμό (όπως κατήγ­γει­λε η Ευρω­κοι­νο­βου­λευ­τι­κή ομά­δα του ΚΚΕ) το Ευρω­παϊ­κό Κοι­νο­βού­λιο επι­και­ρο­ποί­η­σε για πολ­λο­στή φορά μετά τον Νοέμ­βρη 2022 σχε­τι­κή νομο­θε­σία, με βάση την οποία τα σημε­ρι­νά “συμ­βα­τι­κάαυτο­κί­νη­τα βεν­ζί­νης και diesel, θα περά­σουν από το 2035 στο χρο­νο­ντού­λα­πο της ιστο­ρί­ας.

Οι ευρω­βου­λευ­τές ενέ­κρι­ναν, με 340 ψήφους υπέρ, 279 κατά και 21 απο­χές, τη συμ­φω­νία που επι­τεύ­χθη­κε με το Συμ­βού­λιο για την “ανα­θε­ώ­ρη­ση των προ­τύ­πων από­δο­σης σχε­τι­κά με τις εκπο­μπές CO2 των νέων επι­βα­τι­κών και ελα­φρών επαγ­γελ­μα­τι­κών οχη­μά­των, σύμ­φω­να με τους στό­χους της Ευρω­παϊ­κής Ένω­σης για το κλίμα”.

Η νέα νομο­θε­σία ορί­ζει “μηδε­νι­κές εκπο­μπές CO2 στα νέα ΙΧ από το 2035 και μετά”, σημα­το­δο­τώ­ντας το τέλος των πωλή­σε­ων αυτο­κι­νή­των με κινη­τή­ρες εσω­τε­ρι­κής καύ­σης, βάζο­ντας ένα ακό­μη κερα­σά­κι στην τούρ­τα της “αυτο­κι­νη­τι­κής επα­νά­στα­σης”, δηλ. της ηλε­κτρο­κί­νη­σης που οι καπι­τα­λι­στι­κοί όμι­λοι τρέ­χουν με τα μπούνια.
Οι ενδιά­με­σοι στό­χοι μεί­ω­σης των εκπο­μπών CO2 για το 2030 ορί­ζο­νται στο 55% για τα αυτο­κί­νη­τα και στο 50% για τα ελα­φρά επαγγελματικά.

Σύμ­φω­να με ανα­λυ­τές του χώρου στις αυτο­κι­νη­το­βιο­μη­χα­νί­ες που κατα­σκευά­ζουν 1.000–10.000 αυτο­κί­νη­τα ετη­σί­ως ή 1.000–22.000 ελα­φρά επαγ­γελ­μα­τι­κά ενδέ­χε­ται να χορη­γη­θεί παρέκ­κλι­ση έως το τέλος του 2035”. Υπεν­θυ­μί­ζε­ται ότι οι αυτο­κι­νη­το­βιο­μη­χα­νί­ες με όγκο παρα­γω­γής κάτω από 1.000 οχή­μα­τα εξαι­ρού­νται από τους στό­χους της ΕΕ.

Θυμί­ζου­με πως ο υφι­στά­με­νος μηχα­νι­σμός κινή­τρων για οχή­μα­τα μηδε­νι­κών και χαμη­λών εκπο­μπών ρύπων (ZLEV), αντα­μεί­βει τους ομί­λους που πωλούν περισ­σό­τε­ρα σχε­τι­κής τεχνο­λο­γί­ας οχή­μα­τα (με εκπο­μπές από μηδέν έως 50 γρμ. CO2/χλμ, όπως ηλε­κτρι­κά οχή­μα­τα και υβρι­δι­κά plug-in υβρι­δι­κά) με χαμη­λό­τε­ρο στό­χο μεί­ω­σης των εκπο­μπών CO2 και “θα προ­σαρ­μο­στεί ώστε να αντα­πο­κρί­νε­ται στις ανα­με­νό­με­νες τάσεις πωλή­σε­ων”. Από το 2025 έως το 2029, τα ZLEV θα πρέ­πει να έχουν μερί­διο ~25% επί των συνο­λι­κών πωλή­σε­ων αυτο­κι­νή­των και ~17% στα ελα­φρά επαγγελματικά.

Ισχυρά αντικίνητρα, υψηλότερη φορολογία & απαγορεύσεις κυκλοφορίας στο κέντρο

Απο­κα­λυ­πτι­κός για τον μέλ­λον των υγρών καυ­σί­μων και τις τιμές βεν­ζί­νης — diesel ο επι­κε­φα­λής ευρω­παϊ­κού ενερ­γεια­κού κολοσ­σού TotalEnergies, Patrick Pouyanne σε πρό­σφα­τη συνέ­ντευ­ξή του.

Σύμ­φω­να αυτόν, “το αμέ­σως επό­με­νο διά­στη­μα οι τιμές της βεν­ζί­νης και του diesel πρό­κει­ται να αυξη­θούν και πάλι, εξαι­τί­ας και του εμπάρ­γκο που έχει επι­βλη­θεί από τη δύση στο ρωσι­κό πετρέ­λαιο, ωστό­σο, “η τάση αυτή δεν θα έχει διάρ­κεια και έως τα τέλη του έτους πρό­κει­ται μάλι­στα να αντι­στρα­φεί”.

Μάλι­στα ο Patrick Pouvanne προ­έ­βλε­ψε ότι τα επό­με­να χρό­νια οι τιμές των υγρών καυ­σί­μων θα παρου­σιά­σουν ακό­μα μεγα­λύ­τε­ρη πτώ­ση, εξαι­τί­ας της ενερ­γεια­κής μετά­βα­σης που επι­χει­ρεί­ται στον κλά­δο της αυτο­κι­νη­το­βιο­μη­χα­νί­ας και όχι μόνον σε αυτό.

Ο Μαρξ και η αισθη­τι­κή, του Μιχα­ήλ Λίφσιτς

Αντι­στοί­χως, ο ολο­έ­να και αυξα­νό­με­νος αριθ­μός ηλε­κτρι­κών οχη­μά­των στους δρό­μους του πλα­νή­τη θα περιο­ρί­σει την κατα­νά­λω­ση βεν­ζί­νης και diesel, ανα­γκά­ζο­ντας –λέει, “τα πρα­τή­ρια που θα παρα­μεί­νουν σε λει­τουρ­γία να περιο­ρί­σουν τις τιμές των ορυ­κτών καυ­σί­μων ώστε να κατα­στή­σουν τη χρή­ση ενός θερ­μι­κού οχή­μα­τος ελκυ­στι­κό­τε­ρη” (λες και το κόστος έχει να κάνει με το σημείο δια­νο­μής και όχι με τις πετρε­λαϊ­κές εταιρίες).

Πάντως επι­ση­μαί­νει ότι “οι ιδιο­κτή­τες οχη­μά­των με κινη­τή­ρες βεν­ζί­νης και diesel είναι σχε­δόν βέβαιο ότι στο όχι και τόσο μακρι­νό μέλ­λον θα έρθουν αντι­μέ­τω­ποι με ισχυ­ρά αντι­κί­νη­τρα, όπως υψη­λό­τε­ρη φορο­λο­γία και απα­γο­ρεύ­σεις κυκλο­φο­ρί­ες στο κέντρο των μεγα­λου­πό­λε­ων”, και “μόνον το χαμη­λό κόστος κίνη­σης που μπο­ρεί να προ­σφέ­ρει το φθη­νό καύ­σι­μο θα μπο­ρέ­σει να κρα­τή­σει στη ζωή έναν στό­λο οχη­μά­των που θα φαντά­ζει βγαλ­μέ­νος από μια άλλη επο­χή”…

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο