Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Τα βραβεία Όσκαρ στις κυριότερες κατηγορίες

Το «CODA» της Σιάν Χέντερ, κέρ­δι­σε το φετι­νό Όσκαρ καλύ­τε­ρης ται­νί­ας, δια­ψεύ­δο­ντας τα προ­γνω­στι­κά ειδι­κών και συντρί­βο­ντας αρκε­τά βαριά ονό­μα­τα που αντα­γω­νι­ζό­ταν. Βρα­βείο Α’ ρόλου στους Γουίλ Σμιθ και Τζέ­σι­κα Τσαστέιν.

Ακο­λου­θεί κατά­λο­γος των σημα­ντι­κό­τε­ρων δια­κρί­σε­ων που μοι­ρά­στη­καν στην 94η τελε­τή απο­νο­μής των βρα­βεί­ων Όσκαρ της αμε­ρι­κα­νι­κής ακα­δη­μί­ας κινηματογράφου.

* Καλύ­τε­ρης ται­νί­ας: «CODA»

* Σκη­νο­θε­σί­ας: Τζέιν Κάμπιον, «Η εξου­σία του σκύλου»

* Α΄ γυναι­κεί­ου ρόλου: Τζέ­σι­κα Τσα­στέιν, «The eyes of Tammy Faye»

* Α΄ ανδρι­κού ρόλου: Γουίλ Σμιθ, «Η μέθο­δος Γουίλιαμς»

* Β΄ ανδρι­κού ρόλου: Τρόι Κότσουρ, «CODA»

* Β΄ γυναι­κεί­ου ρόλου: Αντριά­να Ντε­Μπό­ουζ, «Γου­έστ Σάιντ Στόρι»

* Καλύ­τε­ρης ξένης ται­νί­ας: «Drive my car» (Ιαπω­νία)

* Καλύ­τε­ρης ται­νί­ας κινου­μέ­νων σχε­δί­ων: «Ενκά­ντο»

* Καλύ­τε­ρου ντο­κι­μα­ντέρ: «Summer of Soul»

* Καλύ­τε­ρου πρω­τό­τυ­που σενα­ρί­ου: «Belfast»

* Καλύ­τε­ρου προ­σαρ­μο­σμέ­νου σενα­ρί­ου: «CODA»

 Όσκαρ καλύτερης ταινίας στο «CODA» της Σιάν Χέντερ

Το φιλμ χαμη­λού προ­ϋ­πο­λο­γι­σμού «CODA» της Σιάν Χέντερ, για την περί­πλο­κη ζωή μιας οικο­γέ­νειας κωφών και της κόρης της, που έχει την ακοή της, έλα­βε Όσκαρ καλύ­τε­ρης ται­νί­ας, δια­ψεύ­δο­ντας τα προ­γνω­στι­κά ειδι­κών και συντρί­βο­ντας αρκε­τά βαριά ονό­μα­τα που ανταγωνιζόταν.

Ο θρί­αμ­βος του φιλμ αυτού, αγγλό­φω­νης δια­σκευ­ής της γαλ­λι­κής επι­τυ­χη­μέ­νης ται­νί­ας «La Famille Bélier», ήταν επί­σης νίκη της Apple TV+, της πρώ­της πλατ­φόρ­μας streaming που κατα­κτά Όσκαρ καλύ­τε­ρης ται­νί­ας. Η σκη­νο­θέ­τρια Σιάν Χέντερ εξα­σφά­λι­σε εξάλ­λου βρα­βείο καλύ­τε­ρου προ­σαρ­μο­σμέ­νου σενα­ρί­ου, ενώ ο Τρόι Κότσουρ, κωφός εκ γενε­τής, έλα­βε βρα­βείο Β΄ ανδρι­κού ρόλου.

Όσκαρ Α΄ γυναικείου ρόλου στην Τζέσικα Τσαστέιν για την ερμηνεία της στην ταινία «The eyes of Tammy Faye»

Η αμε­ρι­κα­νί­δα ηθο­ποιός Τζέ­σι­κα Τσα­στέιν έλα­βε βρα­βείο Α΄ γυναι­κεί­ου ρόλου για την ερμη­νεία της στο φιλμ «The eyes of Tammy Faye», όπου ενσαρ­κώ­νει τον ρόλο της τηλε­ευαγ­γε­λί­στριας Τάμι Φέι Μπέικερ.

Η 45χρονη ηθο­ποιός ήταν ήδη δύο φορές ατυ­χή­σα­σα υπο­ψή­φια για το Όσκαρ πρώ­του γυναι­κεί­ου ρόλου, αρχι­κά με το «Υπη­ρέ­τριες», κατό­πιν για την ερμη­νεία της στο «Zero Dark Thirty». Εντέ­λει κέρ­δι­σε την ανα­μέ­τρη­ση με άλλες τέσ­σε­ρις πολύ δημο­φι­λείς σταρ: την Πενέ­λο­πε Κρουθ («Madres Paralelas»), την Κρί­στεν Στού­αρτ («Spencer»), τη Νικόλ Κίντμαν («Being the Ricardos») και την Ολί­βια Κόλ­μαν («The Lost Daughter»).

 Όσκαρ Α΄ ανδρικού ρόλου στον Γουίλ Σμιθ για τη «Μέθοδο Γουίλιαμς»

Ο πάντα δημο­φι­λής Γουίλ Σμιθ έλα­βε Όσκαρ Α΄ ανδρι­κού ρόλου για την ερμη­νεία του στο φιλμ «Η μέθο­δος Γουί­λιαμς», όπου ενσαρ­κώ­νει τον πατέ­ρα-προ­πο­νη­τή των δύο πρω­τα­θλη­τριών του τένις Σερί­να και Βίνους Γουίλιαμς.

 Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ στο «Summer of Soul»

Το φιλμ «Summer of Soul»του μου­σι­κού της χιπ-χοπ Αμίρ «Questlove» Τόμ­σον, με θέμα την αξιο­μνη­μό­νευ­τη αν και ξεχα­σμέ­νη από πολ­λούς συναυ­λία στο Χάρ­λεμ το 1969, που είχε απο­κλη­θεί «το μαύ­ρο Γούν­τστοκ», έλα­βε το Όσκαρ καλύ­τε­ρου ντοκιμαντέρ.

Ήδη πολυ­βρα­βευ­μέ­νη αφό­του κυκλο­φό­ρη­σε, ειδι­κά στο φεστι­βάλ Σάντανς του 2021 (βρα­βείο κρι­τι­κής επι­τρο­πής, βρα­βείο κοι­νού), η θεα­μα­τι­κή και γεμά­τη ενέρ­γεια ται­νία κέρ­δι­σε το «Flee», ντο­κι­μα­ντέρ κινου­μέ­νων σχε­δί­ων για την πορεία αφγα­νού πρόσφυγα.

 Όσκαρ σκηνοθεσίας στην Τζέιν Κάμπιον για το φιλμ «Η εξουσία του σκύλου»

Η νεο­ζη­λαν­δή Τζέιν Κάμπιον έλα­βε βρα­βείο σκη­νο­θε­σί­ας για την ται­νία της «Η εξου­σία του σκύ­λου» κι έγι­νε έτσι μόλις η τρί­τη γυναί­κα που έλα­βε το χρυ­σό αγαλ­μα­τί­διο, έναν χρό­νο μόλις μετά την Κλόι Τζάο.

Η πρω­το­πό­ρος στη συγκε­κρι­μέ­νη κατη­γο­ρία ήταν η Κάθριν Μπί­γκε­λο­ου, που είχε βρα­βευ­τεί για το πολε­μι­κό δρά­μα The Hurt Locker το 2010.

Η Τζέιν Κάμπιον είχε ήδη λάβει το 1994 Όσκαρ πρω­τό­τυ­που σενα­ρί­ου για τα «Μαθή­μα­τα Πιά­νου».

Ν. Μπε­λο­γιάν­νης Ν. Πλου­μπί­δης – Στο σπί­τι των ηρώων

 

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο