Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Τα μέτρα “ασφαλείας” COSCO -“ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι” …

… «Επί­πε­δα ασφά­λειας της ναυ­τι­λί­ας» (;;) είναι αναρ­τη­μέ­να στην είσο­δο των προ­βλη­τών ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθ­μού Εμπο­ρευ­μα­το­κι­βω­τί­ων (ΣΕΜΠΟ) που υπο­τί­θε­ται ότι αφο­ρούν την …προ­στα­σία των εργα­ζο­μέ­νων. Αυτά είναι τα εξής:

  • «Επί­πε­δο ασφα­λεί­ας 1 – Κανο­νι­κό. Το σύνη­θες επί­πε­δο λει­τουρ­γί­ας της εγκα­τά­στα­σης».

Πώς καθο­ρί­ζε­ται το «σύνη­θες επί­πε­δο λειτουργίας»;
Προ­φα­νώς ανά­λο­γα με την κερ­δο­φο­ρία της επι­χεί­ρη­σης -έτσι είναι πάντα “σύνη­θες”, όπως κρι­νώς όταν σκο­τώ­θη­κε ο εργαζόμενος.

  • «Επί­πε­δο ασφα­λεί­ας 2 – Αυξη­μέ­νο. Το επί­πε­δο αυτό εφαρ­μό­ζε­ται για όσο χρό­νο εκτι­μά­ται ότι υπάρ­χει αυξη­μέ­νος κίν­δυ­νος να συμ­βεί ένα συμ­βάν που σχε­τί­ζε­ται με την ασφά­λειας της εγκα­τά­στα­σης ή των πλοί­ων που βρί­σκο­νται σε διε­πα­φή με την εγκατάσταση».

Ποιος και πώς θα το εκτι­μή­σει όταν το λιμά­νι δου­λεύ­ει ακα­τά­παυ­στα με αυξη­μέ­νους ρυθ­μούς δια­κί­νη­σης εμπο­ρευ­μά­των 24 ώρες το 24ωρο;

  • «Επί­πε­δο ασφα­λεί­ας 3 – Εξαι­ρε­τι­κό. Το επί­πε­δο αυτό εφαρ­μό­ζε­ται για την χρο­νι­κή εκεί­νη περί­ο­δο για την οποία εκτι­μά­ται ότι επί­κει­ται ή είναι πιθα­νός ο κίν­δυ­νος να συμ­βεί ένα συμ­βάν ασφαλείας». 

Η αορι­στία χτυ­πά­ει και εδώ κόκ­κι­νο αφού τίπο­τα συγκε­κρι­μέ­νο δεν ανα­φέ­ρε­ται και όλα «εκτί­μη­ση κιν­δύ­νου κόκ» επα­φί­ε­νται στη διά­θε­ση της εταιρίας.

Μετά από όλα αυτά έρχε­ται και το «κερα­σά­κι»:

⚠️ 🆘  «Η ασφάλεια της λιμενικής εγκατάστασης είναι μέρος των ευθυνών σας» 

Επο­μέ­νως για ό,τι συμ­βεί οι υπεύ­θυ­νοι είναι οι εργαζόμενοι.

Ενδει­κτι­κά ρίξ­τε μια ματιά στις εγκύ­κλιες των δερ­βέ­να­γων — “συμ­βού­λων” (ένα από τα πολ­λά βιλα­έ­τια ‑όργα­να του κεφα­λαί­ου, που δια­φε­ντεύ­ει τη μοί­ρα των εργα­ζό­με­νων στο αστι­κό κρά­τος) Maritime Security Consultants.
Στον «Ορι­σμό Επι­πέ­δων Ασφα­λεί­ας στα Πλοία τις Λιμε­νι­κές Εγκα­τα­στά­σεις και από­κρι­ση σ’ αυτά» (…) ο Πλοί­αρ­χος ή ο ΑΑΠ (SSO) ‑σσ. αξιω­μα­τι­κός ασφά­λειας “δεν έχει το δικαί­ω­μα να ανε­βά­σει το επί­πε­δο ασφα­λεί­ας από 1 σε 2 (ή και σε 3) μόνοι τους χωρίς εντο­λή από τη Σημαία του πλοί­ου ή το Συμ­βαλ­λό­με­νο Κρά­τος στο λιμά­νι ή στα χωρι­κά ύδα­τα του οποί­ου ευρί­σκε­ται”.

Είναι οι ίδιοι που είχαν πιστο­ποι­ή­σει ως “αξιό­πλοα” τα 10άδες, 100άδες ναυάγια

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο