Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Τα πιο θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Το «Euronews» σε πρό­σφα­το (7 Μάρ­τη) δημο­σί­ευ­μά του αφού φυσι­κά ανα­φέ­ρε­ται εισα­γω­γι­κά στο «θανα­τη­φό­ρο σιδη­ρο­δρο­μι­κό δυστύ­χη­μα στην Ελλά­δα που άφη­σε πίσω του δεκά­δες νεκρούς και τραυ­μα­τί­ες», μια από τις χει­ρό­τε­ρες σιδη­ρο­δρο­μι­κές κατα­στρο­φές στην Ευρώ­πη τα τελευ­ταία χρό­νια παρα­θέ­τει ενδει­κτι­κά «μερι­κές από τις μεγα­λύ­τε­ρες σιδη­ρο­δρο­μι­κές κατα­στρο­φές των τελευ­ταί­ων ετών, καθώς και μια λεπτο­με­ρή ματιά στα δεδο­μέ­να σε όλη την ΕE».

Αυστρία, Kaprun (2000)

Μια πυρ­κα­γιά σε μια σήραγ­γα στην Αυστρία σκό­τω­σε 155 ανθρώ­πους το 2000. Τα θύμα­τα ήταν σκιέρ που πήγαι­ναν στον κοντι­νό παγε­τώ­να Kitzsteinhorn. Μόνο 12 άνθρω­ποι επέ­ζη­σαν από τη φωτιά.

Bioče, Μαυ­ρο­βού­νιο (2006)

Βλά­βη του συστή­μα­τος πέδη­σης προ­κά­λε­σε εκτρο­χια­σμό τρέ­νου στο Bioče, με απο­τέ­λε­σμα να σκο­τω­θούν του­λά­χι­στον 45 άνθρω­ποι, μετα­ξύ των οποί­ων πέντε παι­διά. Το τρέ­νο έπε­σε σε χαρά­δρα 100 μέτρων πάνω από ένα ποτά­μι, περί­που 10 χιλιό­με­τρα βόρεια της πρω­τεύ­ου­σας Ποντ­γκό­ρι­τσα. 184 άνθρω­ποι τραυ­μα­τί­στη­καν στη χει­ρό­τε­ρη τρέ­νο του Μαυροβουνίου.

Eschede, Γερ­μα­νία (1998)

Ένα τρέ­νο υψη­λής ταχύ­τη­τας (Ανό­βε­ρο-Αμβούρ­γο) εκτρο­χιά­στη­κε και προ­σέ­κρου­σε σε υπε­ρυ­ψω­μέ­νη διά­βα­ση που διέ­σχι­ζε τη σιδη­ρο­δρο­μι­κή γραμ­μή. Στη συνέ­χεια, η γέφυ­ρα κατέρ­ρευ­σε πάνω του. Συνο­λι­κά 101 άνθρω­ποι σκο­τώ­θη­καν και άλλοι 88 τραυ­μα­τί­στη­καν. Αιτία του εκτρο­χια­σμού ήταν μια “ρωγ­μή κόπω­σης _fatigue crack ” σε έναν τρο­χό (σσ. στην επι­στή­μη των υλι­κών, είναι η έναρ­ξη και διά­δο­ση ρωγ­μών λόγω κυκλι­κής φόρ­τι­σης, που μεγα­λώ­νει λίγο-λίγο με κάθε κύκλο, δημιουρ­γώ­ντας ακτι­νω­τές ραβδώ­σεις, που φτά­νουν στη θραύση).

Γαλι­κία, Ισπα­νία (2013)

80 σκο­τώ­θη­καν και περισ­σό­τε­ροι από 140 τραυ­μα­τί­στη­καν όταν ένα τρέ­νο υψη­λής ταχύ­τη­τας εκτρο­χιά­στη­κε κοντά στο Santiago de Compostela, τον Ιού­λιο του 2013. Ως συνή­θως δεν ψάχτη­κε η ουσία και η ευθύ­νη ρίχτη­κε στο “ανθρώ­πι­νο λάθος”. Tο τρέ­νο από Μαδρί­τη ταξί­δευε με 179 km/h κατά μήκος μιας γραμ­μής με όριο ταχύ­τη­τας 80.

Ήταν η χει­ρό­τε­ρη σιδη­ρο­δρο­μι­κή κατα­στρο­φή στην Ισπα­νία από το 1972.

Οι ερευ­νη­τές δια­πί­στω­σαν επί­σης ότι ο οδη­γός μιλού­σε στο κινη­τό του τηλέ­φω­νο λίγες στιγ­μές πριν το ατύχημα.

Λίμνη Balaton, Ουγ­γα­ρία (2003)

Του­λά­χι­στον 32 Γερ­μα­νοί του­ρί­στες σκο­τώ­θη­καν στην Ουγ­γα­ρία όταν το διώ­ρο­φο λεω­φο­ρείο τους κόπη­κε στα δύο από επι­βα­τι­κό τρέ­νο. Το πούλ­μαν διέ­σχι­ζε τις ράγες κοντά στο Siofok στις όχθες της λίμνης Μπά­λα­τον, περί­που 100 χλμ ΝΔ της Βουδαπέστης.

Το λεω­φο­ρείο μετέ­φε­ρε κυρί­ως ηλι­κιω­μέ­νους του­ρί­στες από τα βόρεια κρα­τί­δια της Κάτω Σαξο­νί­ας και του Σλέ­σβιχ-Χολ­στάιν, σύμ­φω­να με το υπουρ­γείο Εξω­τε­ρι­κών της Γερμανίας.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ! Για το σιδη­ρο­δρο­μι­κό έγκλη­μα στα Τέμπη και τις μεγα­λειώ­δεις κινη­το­ποι­ή­σεις του λαού και της νεολαίας

Τρα­γω­δία στα Τέμπη ^ΕΕ-Σιδη­ρο­δρο­μοι: Ο “βασι­λιάς” των αστι­κών κομ­μά­των είναι γυμνός…

Σάπιες ζωές, του Ανδρέα Ονουφρίου

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο