Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Τι δε λένε στους Θεσσαλονικείς για τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ

oasth

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Θέμα: Για την επι­θε­ώ­ρη­ση των μετα­χει­ρι­σμέ­νων λεω­φο­ρεί­ων από τον Υπουρ­γό Μετα­φο­ρών στο Σταθ­μό Μετε­πι­βί­βα­σης ΙΚΕΑ

Σήμε­ρα παρου­σία του Υπουρ­γού Μετα­φο­ρών-Υπο­δο­μών στο Σ.Μ. ΙΚΕΑ στή­θη­κε μια νέα κυβερ­νη­τι­κή «φιέ­στα» με την παρα­λα­βή μετα­χει­ρι­σμέ­νων λεω­φο­ρεί­ων από τη Γερ­μα­νία που αγό­ρα­σε ο Δήμος Θεσσαλονίκης.

Ακό­μα ένα παι­χνί­δι στις πλά­τες του λαού της πόλης που ταλαι­πω­ρεί­ται εδώ και χρό­νια με ευθύ­νη όλων των κυβερ­νή­σε­ων, παλαιό­τε­ρα ΠΑΣΟΚ-ΝΔ μετά ΣΥΡΙΖΑ και ξανά ΝΔ.

Τι δεν λένε στο λαό της πόλης;

-Ότι τα λεω­φο­ρεία είναι δεκα­ε­τί­ας και βάλε που σημαί­νει ότι είναι παλιό­τε­ρης αντιρ­ρυ­πα­ντι­κής  τεχνολογίας.

Με απλά λόγια οι Γερ­μα­νοί αφού τα οχή­μα­τα «δου­λεύ­τη­καν» τα «ξεφορ­τώ­θη­καν» και τα «φορ­τω­θή­κα­με» εμείς για να συνε­χί­σουν την «καριέ­ρα» τους ρυπαί­νο­ντας την πόλη μας.

(Τέτοια λεω­φο­ρεία –που ρυπαί­νουν την πόλη- έχει κι ο ΟΑΣΘ)

-Ότι δια­θέ­τουν μόνο δυο πόρ­τες που στις σημε­ρι­νές συν­θή­κες της παν­δη­μί­ας όπου η μπρο­στι­νή πόρ­τα είναι μονί­μως κλει­στή για την προ­στα­σία των εργα­ζο­μέ­νων οδη­γών, οι επι­βά­τες θα συνω­στί­ζο­νται για να εισέλ­θουν και να εξέλ­θουν μόνο από τη μια πόρ­τα με ότι αυτό σημαίνει.

(Τέτοια λεω­φο­ρεία με δυο πόρ­τες δια­θέ­τει και ο ΟΑΣΘ –mini bus- και κανο­νι­κά από αυτά που εξυ­πη­ρε­τού­σαν τις περι­φε­ρεια­κές γραμ­μές τα προη­γού­με­να χρό­νια και κυκλο­φο­ρούν σήμε­ρα στην πόλη αφού οι γραμ­μές δόθη­καν στα ΚΤΕΛ)

-Ότι δεν είναι εξο­πλι­σμέ­να με σύστη­μα κλι­μα­τι­σμού για τους επι­βά­τες που σημαί­νει ότι για να δρο­μο­λο­γη­θούν σε συν­θή­κες καλο­και­ριού και υψη­λών θερ­μο­κρα­σιών πρέ­πει να γίνει εκ νέου μελέ­τη και τοπο­θέ­τη­ση κλι­μα­τι­σμού και άρα νέα έξο­δα για να μπο­ρούν να κυκλο­φο­ρή­σουν τηρώ­ντας τις προ­δια­γρα­φές για συν­θή­κες ψύξης.

(Τέτοια λεω­φο­ρεία έχει κι ο ΟΑΣΘ που όταν η εξω­τε­ρι­κή θερ­μο­κρα­σία πλη­σιά­σει τους 30ο οι οδη­γοί –με βάση το νόμο- είναι υπο­χρε­ω­μέ­νοι να τα επι­στρέ­ψουν στα αμαξοστάσια).

Η άφι­ξη αυτές τις μέρες και άλλων μετα­χει­ρι­σμέ­νων λεω­φο­ρεί­ων με την μέθο­δο του leasing από την εται­ρία Παπα­δά­κης έρχε­ται να συμπλη­ρώ­σει την εικό­να του στό­λου των λεω­φο­ρεί­ων που θα σηκώ­σουν το κύριο βάρος της συγκοι­νω­νί­ας της Θεσ­σα­λο­νί­κης για τα επό­με­να χρόνια.

Τα παρα­πά­νω δεί­χνουν την προ­χει­ρό­τη­τα και την σκο­πι­μό­τη­τα με την οποία παίρ­νο­νται οι απο­φά­σεις που αφο­ρούν την συνο­λι­κή πολι­τι­κή για το πως αντι­με­τω­πί­ζει η κυβέρ­νη­ση και οι προη­γού­με­νες κυβερ­νή­σεις το πρό­βλη­μα της συγκοι­νω­νί­ας της πόλης αλλά και της χώρας.

Αυτή η πολι­τι­κή όλων των κυβερ­νή­σε­ων ακου­μπά­ει στην εφαρ­μο­γή των Ευρω­ε­νω­σια­κών πολι­τι­κών για την εφαρ­μο­γή του Κανο­νι­σμού για την «απε­λευ­θέ­ρω­ση» των μετα­φο­ρών δηλ. την είσο­δο ιδιω­τών και ξένων εται­ριών σε όλο το πεδίο της μετα­φο­ράς και της συγκοινωνίας.

Με τη λογι­κή του «κόστους-οφέ­λους» των κυβερ­νή­σε­ων και της ίδιας της ΕΕ του προ­χώ­ρη­σαν το προη­γού­με­νο διά­στη­μα στις παρα­πά­νω ενέργειες :

  1. Έκλει­σαν την ΕΛΒΟ που μπο­ρού­σε και κατα­σκεύ­α­ζε και­νού­ρια οχή­μα­τα και τώρα εισά­γου­με μετα­χει­ρι­σμέ­να από το εξω­τε­ρι­κό με ότι αυτό συνε­πά­γε­ται και για την από­κτη­ση νέας τεχνο­γνω­σί­ας αλλά και για την απώ­λεια θέσε­ων εργασίας.
  1. Εκχώ­ρη­σαν συγκοι­νω­νια­κό έργο στα ΚΤΕΛ (ΚΤΕΛ Θεσ­σα­λο­νί­κης, ΚΤΕΛ Σερ­ρών, ΚΤΕΛ Κιλ­κίς) και τα πρι­μο­δό­τη­σαν με δεκά­δες εκα­τομ­μύ­ρια ευρώ το χρό­νο για ένα έργο που εκτε­λού­σε μόνος του ο ΟΑΣΘ.
  1. Επι­νοι­κια­ζουν μετα­χει­ρι­σμέ­να λεω­φο­ρεία από ιδιώ­τη ο οποί­ος θα εισπράτ­τει μέχρι και 2.800 ευρώ το λεω­φο­ρείο το μήνα!

Την ώρα που η κυβέρ­νη­ση πανη­γυ­ρί­ζει για τα δισε­κα­τομ­μύ­ρια ευρώ  που θα πάρει η χώρα μας από το ευρω­παϊ­κό ταμείο ανά­καμ­ψης ο ελλη­νι­κός λαός αντί  να μετα­κι­νεί­ται με και­νού­ρια λεω­φο­ρεία νέας αντι­ρυ­πα­ντι­κής τεχνο­λο­γί­ας θα συνε­χί­ζει να στοι­βά­ζε­ται σε παλιά λεω­φο­ρεία που δεν καλύ­πτουν καν τις ανά­γκες που έχει για φθη­νή και ασφα­λή μετακίνηση.

Ο λαός της πόλης και οι εργα­ζό­με­νοι στον Οργα­νι­σμό πρέ­πει να προ­βά­λουν τις δικές τους ανά­γκες και αυτές είναι:

  • Κρα­τι­κή χρη­μα­το­δό­τη­ση για την άμε­ση επι­σκευή όλων των οχη­μά­των που δια­θέ­τει ο ΟΑΣΘ και έντα­ξη τους στην κυκλοφορία.
  • Σύγ­χρο­να και­νού­ρια οχή­μα­τα νέας αντιρ­ρυ­πα­ντι­κής τεχνο­λο­γί­ας (ηλε­κτρι­κά, φυσι­κού αερί­ου κλπ) που θα αντι­κα­τα­στή­σουν τα παλαιότερα.
  • Μεί­ω­ση του ορί­ου ηλι­κί­ας των λεω­φο­ρεί­ων στα 12 χρό­νια από 23 που είναι σήμερα.
  • Ενιαί­ος Κρα­τι­κός Φορέ­ας Συγκοι­νω­νιών-Μετα­φο­ρών με κοι­νω­νι­κό χαρα­κτή­ρα που θα περι­λαμ­βά­νει και τους φορείς μετα­φο­ράς και συγκοι­νω­νί­ας αλλά και τις βιο­μη­χα­νί­ες κατα­σκευ­ής και επι­σκευ­ής οχημάτων.
Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο