Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Το Facebook ζητάει «συγνώμη» για την απαγόρευση ανάρτησης με το παλαιολιθικό αγαλματίδιο της Αφροδίτης του Βίλεντορφ

Το διά­ση­μο αγαλ­μα­τί­διο της γυμνής Αφρο­δί­της του Βίλ­λε­ντορφ, ηλι­κί­ας 30.000 ετών, λογο­κρί­θη­κε από το Facebook. Ωστό­σο, όπως ενη­με­ρώ­νει η ιστο­σε­λί­δα της DW, μετά την επι­σή­μαν­ση του περί­φη­μου ειδω­λί­ου ως «επι­κίν­δυ­να πορ­νο­γρα­φι­κού», η εται­ρεία ζήτη­σε συγνώ­μη για το «λάθος» της.

Σύμ­φω­να με το ίδιο δημο­σί­ευ­μα, εκπρό­σω­πος του Facebook ζήτη­σε σήμε­ρα, Πέμ­πτη 1η Μαρ­τί­ου, συγνώ­μη για τη λογο­κρι­σία στην οποία προ­χώ­ρη­σε η εται­ρεία σε ανάρ­τη­ση εικό­νας του αγαλ­μα­τι­δί­ου, ύψους 11 εκ., γνω­στού ως Αφρο­δί­της του Βίλ­λε­ντορφ (Venus of Willendorf).

Η αντι­πα­ρά­θε­ση ξεκί­νη­σε τον Δεκέμ­βριο όταν η Laura Ghianda, Ιτα­λί­δα ακτι­βί­στρια τέχνης ανάρ­τη­σε μια φωτο­γρα­φία του έργου στο Facebook, που έγι­νε viral, με την εται­ρεία να προ­χω­ρά στη λογο­κρι­σία της. Η Ghianda, αγα­να­κτι­σμέ­νη, έστελ­νε μηνύ­μα­τα ότι «ο πόλε­μος ενα­ντί­ον του πολι­τι­σμού και της σύγ­χρο­νης δια­νό­η­σης δεν θα γινό­ταν ανεκτός».

Το Μου­σείο Φυσι­κής Ιστο­ρί­ας της Βιέν­νης, όπου εκτί­θε­ται το ειδώ­λιο, εξέ­φρα­σε χτες Τετάρ­τη την αγα­νά­κτη­σή του, τονί­ζο­ντας ότι το Facebook δεν θα έπρε­πε να απα­γο­ρεύ­σει ένα τέτοιο αρχαίο αντι­κεί­με­νο λόγω «γυμνό­τη­τας», όπως και κανέ­να άλλο έργο τέχνης. «Δεν υπήρ­ξε ποτέ καταγ­γε­λία από τους επι­σκέ­πτες σχε­τι­κά με τη γυμνό­τη­τα του αγαλ­μα­τι­δί­ου», δήλω­σε ο διευ­θυ­ντής του μου­σεί­ου Christian Köberl στο πρα­κτο­ρείο ειδή­σε­ων AFP, ανα­φέ­ρει το δημοσίευμα.

Το ύψους 11,4 εκα­το­στών αγαλ­μα­τί­διο — σαφώς ένα σύμ­βο­λο γονι­μό­τη­τας — βρέ­θη­κε, κοντά στην αυστρια­κή πόλη Βίλε­ντρορφ, κατά τη διάρ­κεια ανα­σκα­φής που διε­ξή­γα­γαν αρχαιο­λό­γοι του Μου­σεί­ου Φυσι­κής Ιστο­ρί­ας της Βιέν­νης. Οι ανα­λύ­σεις έδει­ξαν ότι, αρχι­κά, ήταν επι­χρω­μα­τι­σμέ­νο με κόκ­κι­νη ώχρα. Πιστεύ­ε­ται ότι το λάξευ­σαν με εργα­λεία από πυρό­λι­θο και θεω­ρεί­ται μια από τις πιο ανα­γνω­ρί­σι­μες απει­κο­νί­σεις γυναι­κεί­ου γυμνού στην ανθρώ­πι­νη ιστορία.

Το έργο, ίσως το πιο χαρα­κτη­ρι­στι­κό έκθε­μα του μου­σεί­ου, απο­τε­λεί την πιο γνω­στή προϊ­στο­ρι­κή απει­κό­νι­ση γυναί­κας παγκοσμίως.

Σύμ­φω­να με την εκπρό­σω­πο του Facebook, είναι πολι­τι­κή της εται­ρί­ας να μην επι­τρέ­πει απει­κο­νί­σεις γυμνού, ακό­μα και όταν αυτό υπο­νο­εί­ται. «Εντού­τοις, κάνου­με μια εξαί­ρε­ση για αγάλ­μα­τα, γι’ αυτό και η ανάρ­τη­ση θα έπρε­πε να είχε γίνει απο­δε­κτή», δήλω­σε στο AFP.

Το Facebook έχει επα­νει­λημ­μέ­νως κατη­γο­ρη­θεί για την απα­γό­ρευ­ση συγκε­κρι­μέ­νων αναρ­τή­σε­ων, την ίδια στιγ­μή που επι­τρέ­πει τη δημο­σί­ευ­ση άλλων, πιο αμφιλεγόμενων.

Γαλ­λι­κό δικα­στή­ριο πρό­κει­ται να απο­φα­σί­σει στις 15 Μαρ­τί­ου σχε­τι­κά με μια περί­πτω­ση χρή­στη του Facebook, ο λογα­ρια­σμός του οποί­ου έκλει­σε μετά την ανάρ­τη­ση του πίνα­κα του ζωγρά­φου του 19ου αιώ­να, Γκυ­στάβ Κουρ­μπέ., «Η Προ­έ­λευ­ση του Κόσμου» («L’Origine du monde»), επει­δή απει­κο­νί­ζει ένα γυναι­κείο αιδοίο.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο