Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Το Facebook λογοκρίνει φωτογραφία της εξέγερσης του Πολυτεχνείου!!!

Δεν έχει τέλος η κατρα­κύ­λα του δημο­φι­λούς μέσου κοι­νω­νι­κής δικτύ­ω­σης το οποίο, απο­δε­δειγ­μέ­να και απρο­κά­λυ­πτα πλέ­ον, λογο­κρί­νει δημο­σιεύ­σεις με αντι-ιμπε­ρια­λι­στι­κό περιεχόμενο.

Σήμε­ρα, 17 Νοέμ­βρη 2022, η δημο­σί­ευ­ση του «Ατέ­χνως» που κοι­νο­ποι­ή­θη­κε στην σελί­δα του περιο­δι­κού στο Facebook, κρί­θη­κε ότι περι­λαμ­βά­νει… «Ευαί­σθη­το περιε­χό­με­νο» (!!!), με την σημεί­ω­ση ότι «Η φωτο­γρα­φία αυτή μπο­ρεί να δεί­χνει βίαιο ή σκλη­ρό περιε­χό­με­νο». Τι ήταν η εν λόγω φωτο­γρα­φία; Δεί­τε και μόνοι σας:

Το Facebook (η «ομά­δα ελέγ­χου» ή οι αλγό­ριθ­μοί τους) θεώ­ρη­σαν ότι η παρα­πά­νω φωτο­γρα­φία «ενδέ­χε­ται να περιέ­χει σκλη­ρές εικό­νες»! Έτσι, ως είθι­σται σε τέτοιες περι­πτώ­σεις, η ανάρ­τη­ση μετα­τρά­πη­κε έτσι:

Τι ενό­χλη­σε στην προ­κει­μέ­νη περί­πτω­ση; Η φωτο­γρα­φία της πύλης του Πολυ­τε­χνεί­ου έχει δημο­σιευ­θεί ανα­ρίθ­μη­τες φορές χωρίς να θεω­ρη­θεί ότι περιέ­ει «βίαιο ή σκλη­ρό περιε­χό­με­νο». Μήπως το πρό­βλη­μα έγκει­ται στην σύν­θε­ση της φωτο­γρα­φί­ας της ανάρ­τη­σης, όπου και τα συν­θή­μα­τα «ΈΞΩ ΑΙ ΗΠΑ» — «ΕΞΩ ΤΟ ΝΑΤΟ» είναι εμφα­νή και συνο­δεύ­ο­νται από τους στί­χους του ποιητή;

Σε κάθε περί­πτω­ση αυτή δεν είναι η πρώ­τη (και προ­φα­νώς ούτε η τελευ­ταία) περί­πτω­ση που αναρ­τή­σεις του «Ατέ­χνως» πέφτουν θύμα λογο­κρι­σί­ας από το Facebook. Υπεν­θυ­μί­ζου­με ότι το «Ατέ­χνως» ήταν από τα πρώ­τα ελλη­νό­φω­να μέσα που δέχθη­κε τόσο σκλη­ρή επί­θε­ση στα μέσα κοι­νω­νι­κής δικτύ­ω­σης, με δια­γρα­φή σελί­δων, λογο­κρι­σία αναρ­τή­σε­ων, ορι­στι­κό μπλο­κά­ρι­σμα του λογα­ρια­σμού στο Twitter, κλπ. Αυτά είναι γνω­στά και μπο­ρεί ο οποιοσ­δή­πο­τε να τα βρει ψάχνο­ντας στο αρχείο των δημοσιεύσεων.

Χαρα­κτη­ρι­στι­κή είναι η αντί­δρα­ση των φίλων της σελί­δας μας στο Facebook οι οποί­οι σχο­λί­α­σαν κάτω από την ανάρ­τη­ση στην απρο­κά­λυ­πτη αυτή από­πει­ρα λογοκρισίας:

«Ναι, αλλά ο Στά­λιν…», του Νίκου Μόττα

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο