Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Το Facebook λογόκρινε Πικάσο!

Πλη­θαί­νουν τα κρού­σμα­τα λογο­κρι­σί­ας έργων Τέχνης από το facebook με την πρό­φα­ση του γυμνού. Τώρα, το κατά πόσον το γυμνό στα έργα του Πικά­σο ή του Ελ Γκρέ­κο είναι γυμνό που προ­σβάλ­λει τα χρη­στά ήθη, αυτό μόνον οι υπεύ­θυ­νοι για τον αλγό­ριθ­μο-επι­τη­ρη­τή της κόσμιας συμπε­ρι­φο­ράς μας στα μέσα κοι­νω­νι­κής δικτύ­ω­σης γνωρίζουν.

Δεν πέρα­σε πολύ και­ρός από το Πάσχα του 2018 όταν το facebook λογό­κρι­νε ανάρ­τη­σή μας με τον πίνα­κα «Ανά­στα­ση» του Ελ Γκρέ­κο, αντί­στοι­χα κρού­σμα­τα στο πρό­σφα­το παρελ­θόν είχα­με και με έργα άλλων δημιουρ­γών. Το τωρι­νό κρού­σμα έρχε­ται από τον Καναδά.

Σοκ για το Μου­σείο Καλών Τεχνών του Μόντρε­αλ. Το Facebook λογό­κρι­νε δια­φή­μι­ση για μεγά­λη και σπου­δαία έκθε­ση του μου­σεί­ου επει­δή σε αυτήν υπήρ­χαν πίνα­κες του Πάμπλο Πικά­σο με γυμνό!

Το Montreal Museum of Fine Arts φιλο­ξε­νεί την έκθε­ση «Από την Αφρι­κή στις Αμε­ρι­κές Πρό­σω­πο με Πρό­σω­πο Πικά­σο, Παρελ­θόν και Παρόν». Στη δια­φή­μι­ση που ετοί­μα­σε για τα social media, περιέ­λα­βε τον πίνα­κα «Femmes à la toilette» (Γυναί­κες που κάνουν την τουα­λέ­τα τους) που ο Πάμπλο Πικά­σο ολο­κλή­ρω­σε στις Κάν­νες, στις 4 Ιανουα­ρί­ου του 1956.

Το κεί­με­νο που συνό­δευε τη δια­φή­μι­ση είχε ως εξής: «… ανα­κα­λύψ­τε μια σπου­δαία έκθε­ση που δίνει μια και­νούρ­για προ­ο­πτι­κή για τον Πικά­σο, τις εμπνεύ­σεις του και την επιρ­ροή του. Μέσα από περισ­σό­τε­ρα από 300 έργα, εξε­ρευ­νή­στε τη στε­νή σχέ­ση που ενώ­νει τον Ισπα­νό μαιτρ με τις τέχνες της Αφρι­κής, της Ωκε­α­νί­ας και των δύο Αμε­ρι­κών, από το παρελ­θόν έως σήμερα».

Επι­πλέ­ον, ανα­γνω­ρί­ζο­ντας τον πίνα­κα του Πικά­σο από τις δια­φη­μί­σεις του Montreal Museum of Fine Arts, ο αλγό­ριθ­μος του Facebook δεν επέ­τρε­ψε να περά­σει ούτε μια άλλη προ­σπά­θεια του μου­σεί­ου να δια­φη­μί­σει την έκθε­ση του, στην οποία χρη­σι­μο­ποί­η­σαν φωτο­γρα­φία όχι του πίνα­κα, αλλά φωτο­γρα­φία του πίνα­κα τοπο­θε­τη­μέ­νου στο βάθος μιας από τις αίθου­σες του μουσείου!

«Είναι γελοίο. Είναι Πικά­σο. Ξέρε­τε, για μας, ήταν αστείο, σχε­δόν απί­στευ­το» είπε στο CBC Montreal, ο εκπρό­σω­πος του Montreal Museum of Fine Arts, Πασκάλ Σασέ.

 

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο