Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Το «The Favourite», η νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου κέρδισε το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Βενετίας

Το Mεγά­λο Βρα­βείο της Κρι­τι­κής Επι­τρο­πής κέρ­δι­σε από­ψε  το «The Favourite» του Γιώρ­γου Λάν­θι­μου ενώ η πρω­τα­γω­νί­στρια του Ολί­βια Κόλ­μαν κέρ­δι­σε το Βρα­βείο καλύ­τε­ρης γυναι­κεί­ας ερμη­νεί­ας.

Το Χρυ­σό Λιο­ντά­ρι του 75ου Φεστι­βάλ Βενε­τί­ας  κέρ­δι­σε το  «Roma» του Αλφόν­σο Κουα­ρόν και το Αργυ­ρό Λιο­ντά­ρι Σκη­νο­θε­σί­ας ο Ζακ Οντιάρ για την ται­νία του  «Sisters Brothers» .

«Αυτό το βρα­βείο έχει μεγά­λη σημα­σία για μένα» δήλω­σε παρα­λαμ­βά­νο­ντας τον Χρυ­σό Λέο­ντα  ο Μεξι­κα­νός σκη­νο­θέ­της Αλφόν­σο Κουα­ρόν, ευχα­ρι­στώ­ντας   «την επι­τρο­πή, τους συνερ­γά­τες μου και όσους με εμπι­στεύ­τη­καν για να κάνω αυτήν την τόσο προ­σω­πι­κή ται­νία και να την παρου­σιά­σω στον κόσμο».  Ο Κουα­ρόν ευχα­ρί­στη­σε ιδιαί­τε­ρα όλους τους Μεξι­κα­νούς συντε­λε­στές της ται­νί­ας και τις ηθο­ποιούς του «που ενσάρ­κω­σαν τις γυναί­κες που με μεγά­λω­σαν». Όπως είπε, σήμε­ρα είναι τα γενέ­θλια της ντα­ντάς του, στην ιστο­ρία της οποί­ας στη­ρί­χτη­κε η ται­νία και της αφιέ­ρω­σε το βρα­βείο, δηλώ­νο­ντας «την αγά­πη του σ’ εκεί­νη, στην οικο­γέ­νειά του και στην πατρί­δα του, το Μεξικό».

Το «The Favourite», η νέα ται­νία επο­χής του Γιώρ­γου Λάν­θι­μου κέρ­δι­σε τον Αργυ­ρό Λέο­ντα ‑το Μεγά­λο Βρα­βείο της Επι­τρο­πής. Ο Έλλη­νας σκη­νο­θέ­της ευχα­ρί­στη­σε τους συνερ­γά­τες του, ιδιαί­τε­ρα τις τρεις απί­θα­νες γυναί­κες που πρω­τα­γω­νι­στούν στην ται­νία του, Ολί­βια Κόλ­μαν, Έμα Στό­ουν και Ρέι­τσελ Βάις.

Αυτή ήταν η δεύ­τε­ρη φορά που ο Γιώρ­γος Λάν­θι­μος έφυ­γε με βρα­βείο από τη Βενε­τία, καθώς το 2011 οι «Άλπεις» είχαν κερ­δί­σει το Βρα­βείο Σενα­ρί­ου. Στη συνέ­ντευ­ξη Τύπου του Φεστι­βάλ Βενε­τί­ας ο Γιώρ­γος Λάν­θι­μος είχε δηλώ­σει για το «The Favourite»: «Η ται­νία εστιά­ζει σε τρεις γυναί­κες που είναι ολο­κλη­ρω­μέ­νοι άνθρω­ποι, ενώ η αντρι­κή ματιά στο σινε­μά βλέ­πει τις γυναί­κες ως συζύ­γους, γκό­με­νες, αντι­κεί­με­να του πόθου. Εμείς πλά­σα­με πολυ­διά­στα­τες, υπέ­ρο­χες, εφιαλ­τι­κές γυναί­κες. Σύν­θε­τες, όπως κάθε άνθρωπος».

Ωστό­σο, αυτή δεν ήταν η μόνη διά­κρι­ση που απέ­σπα­σε η ται­νία του Γιώρ­γου Λάν­θι­μου στην 75η Μόστρα, καθώς η Ολί­βια Κόλ­μαν κέρ­δι­σε το Βρα­βείο Καλύ­τε­ρης Γυναι­κεί­ας Ερμη­νεί­ας της διορ­γά­νω­σης. «Είμαι υπερ­βο­λι­κά συναι­σθη­μα­τι­κή» παρα­δέ­χτη­κε η ηθο­ποιός ευχα­ρι­στώ­ντας την Έμα Στό­ουν, τη Ρέι­τσελ Βάις και ειδι­κά τον Γιώρ­γο Λάν­θι­μο που της έδω­σε τον ρόλο που τόσο αγά­πη­σε. «Λάτρε­ψα κάθε δευ­τε­ρό­λε­πτο αυτής της συνερ­γα­σί­ας» είπε η Κόλ­μαν και στη συνέ­χεια δήλω­σε, στα ιτα­λι­κά, τον έρω­τά της για τη Βενε­τία και ευχα­ρί­στη­σε την πόλη που αγά­πη­σε την ταινία.

Το Βρα­βείο Καλύ­τε­ρης Ανδρι­κής Ερμη­νεί­ας απέ­σπα­σε ο Γουί­λεμ Ντα­φόε για τη συμ­με­το­χή του στην ται­νία «At Eternity’s Gate» του Τζού­λιαν Σνά­μπελ. «Στην ται­νία μας, ο Βίν­σεντ Βαν Γκογκ λέει, είμαι οι πίνα­κές μου. Ο Τζού­λιαν Σνά­μπελ είναι αυτή η ται­νία» σημεί­ω­σε ο ηθο­ποιός ευχα­ρι­στώ­ντας το κοι­νό για τη ζεστή υπο­δο­χή της ται­νί­ας, τους συνερ­γά­τες του εντός κι εκτός οθό­νης και την Ιτα­λί­δα σύζυ­γό του.

Το Αργυ­ρό Λιο­ντά­ρι Σκη­νο­θε­σί­ας κέρ­δι­σε ο πολυ­βρα­βευ­μέ­νος Ζακ Οντιάρ για την κινη­μα­το­γρα­φι­κή μετα­φο­ρά του ανα­τρε­πτι­κού «γου­έ­στερν» μυθι­στο­ρή­μα­τος «The Sisters Brothers», ενώ το Βρα­βείο Καλύ­τε­ρου Σενα­ρί­ου πήραν οι Τζό­ελ και Ίθαν Κοέν για το «The Ballad of Buster Scruggs».

Τα βρα­βεία του επί­ση­μου Δια­γω­νι­στι­κού επέ­λε­ξε η κρι­τι­κή επι­τρο­πή με πρό­ε­δρο τον Γκι­γιέρ­μο ντελ Τόρο και μέλη τους Σίλ­βια Τσανγκ, Τρί­νε Ντίρ­χολμ, Νικόλ Γκαρ­σιά, Πάο­λο Τζε­νο­βέ­ζε, Μαλ­γκορ­ζά­τα Ζου­μόφ­σκα, Τάι­κα Γουαϊ­τί­τι, Κρι­στόφ Βαλτς και Ναό­μι Γουοτς.

Στο παράλ­λη­λο τμή­μα του φεστι­βάλ «Orizzonti», που συστή­νει νέους δημιουρ­γούς και φέτος είχε πρό­ε­δρο την Αθη­νά Τσαγ­γά­ρη, μεγά­λος νικη­τής ήταν η ται­νία «Manta Ray» του Φού­τι­φονγκ Αρουν­φενγκ από την Ταϊλάνδη.

Ανα­λυ­τι­κά τα βραβεία

Ακο­λου­θούν ανα­λυ­τι­κά τα βρα­βεία του 75ου Διε­θνούς Φεστι­βάλ Κινη­μα­το­γρά­φου της Βενετίας:

Επί­ση­μο διαγωνιστικό

Χρυ­σό Λιο­ντά­ρι: «Roma», Αλφόν­σο Κουαρόν

Αργυ­ρό Λιο­ντά­ρι-Μεγά­λο Bρα­βείο της Eπι­τρο­πής: «The Favourite» του Γιώρ­γου Λάνθιμου

Αργυ­ρό Λιο­ντά­ρι Σκη­νο­θε­σί­ας: Ζακ Οντιάρ, «The Sisters Brothers»

Βρα­βείο Καλύ­τε­ρου Σενα­ρί­ου: Τζό­ελ και Ιθαν Κοέν, «The Ballad of Buster Scruggs»

Βρα­βείο Καλύ­τε­ρης Γυναι­κεί­ας Ερμη­νεί­ας: Ολί­βια Κόλ­μαν, «The Favourite» του Γιώρ­γου Λάνθιμου

Βρα­βείο Καλύ­τε­ρης Ανδρι­κής Ερμη­νεί­ας: Γουί­λεμ Ντα­φόε, «At Eternity’s Gate» του Τζού­λιαν Σνάμπελ

Ειδι­κό Βρα­βείο της Επι­τρο­πής: «The Nightingale» της Τζέ­νι­φερ Κεντ

Βρα­βείο Μαρ­τσέ­λο Μαστρο­γιά­νι για νεα­ρό ηθο­ποιό: Μπεϊ­κά­λι Γκα­νά­μπαρ, «The Nightingale»
Παράλ­λη­λα τμήματα

Βρα­βείο καλύ­τε­ρης ται­νί­ας του τμή­μα­τος Orizzonti: «Manta Ray», Φού­τι­φονγκ Άρουνφενγκ

Βρα­βείο σκη­νο­θε­σί­ας ται­νί­ας του τμή­μα­τος Orizzonti: Εμίρ Μπαϊ­γκα­ζίν, «Ozen»

Ειδι­κό βρα­βείο του τμή­μα­τος Orizzonti: «Anons», Μαχ­μούτ Φαζίλ Κοσκούν

Βρα­βείο καλύ­τε­ρης γυναι­κεί­ας ερμη­νεί­ας ται­νί­ας του τμή­μα­τος Orizzonti: Νατά­λια Κου­ντρια­σό­βα, «The Man Who Surprised Everyone»

Βρα­βείο καλύ­τε­ρης ανδρι­κής ερμη­νεί­ας ται­νί­ας του τμή­μα­τος Orizzonti: Κάις Νασίφ, «Tel Aviv on Fire»

Βρα­βείο καλύ­τε­ρου σενα­ρί­ου ται­νί­ας του τμή­μα­τος Orizzonti: «Jinpa», Πέμα Τσέντεν

Βρα­βείο καλύ­τε­ρης μικρού μήκους τμή­μα­τος Orizzonti: «Kado», Αντί­τια Αχμάντ

Βρα­βείο καλύ­τε­ρου VR φιλμ: «Spheres» της Ελί­ζα ΜακΝιτ, ΗΠΑ, Γαλλία

Βρα­βείο καλύ­τε­ρης VR εμπει­ρί­ας: «Buddy Vr» του Τσακ Τσε, Νότια Κορέα

Καλύ­τε­ρη VR Αφή­γη­ση: «L’ ?le des Morts» του Μπεν­ζα­μέν Νιέλ, Γαλλία

Καλύ­τε­ρο ντο­κι­μα­ντέρ για το σινε­μά στο τμή­μα Venice Classics: «The Great Buster: A Celebration» του Πίτερ Μπογκντάνοβιτς

Καλύ­τε­ρη απο­κα­τε­στη­μέ­νη ται­νία του Venice Classics: «Η Νύχτα του Σαν Λορέν­τζο» των Πάο­λο και Βιτό­ριο Ταβιάνι

Καλύ­τε­ρη ται­νία πρω­το­εμ­φα­νι­ζό­με­νου σκη­νο­θέ­τη-Βρα­βείο Λουί­τζι Ντε Λαου­ρέ­ντις: «The Day I Lost my Shadow», Σου­ντα­ντέ Καα­ντάν, Συρία.

ΠΗΓΗ: Δημό­σια σελί­δα ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο