Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Φάρσα αποδείχτηκε η είδηση πως βρέθηκε κλεμμένος πίνακας του Πικάσο

Θύμα φάρ­σας δύο Βέλ­γων σκη­νο­θε­τών παρα­δέ­χθη­κε χθες ότι έπε­σε μια Ολλαν­δή συγ­γρα­φέ­ας, η οποία πίστε­ψε ότι βρή­κε στη Ρου­μα­νία έναν πίνα­κα του Πικά­σο, ο οποί­ος είχε κλα­πεί το 2012 από Μου­σείο της Ολλαν­δί­ας, όπως μετέ­δω­σε το ολλαν­δι­κό δημό­σιο δίκτυο NOS.

Ο πίνα­κας «Κεφά­λι Αρλε­κί­νου» του Πικά­σο βρι­σκό­ταν μετα­ξύ επτά έργων τέχνης που είχαν κλα­πεί πριν από περισ­σό­τε­ρα από έξι χρό­νια από το Μου­σείο Kunsthal του Ρότερ­νταμ, σε μια από τις μεγα­λύ­τε­ρες ληστεί­ες που έχουν γίνει ποτέ στον κόσμο της τέχνης ‑τη «ληστεία του αιώ­να» όπως είχε χαρα­κτη­ρι­στεί από τα ολλαν­δι­κά μέσα ενημέρωσης.

Τέσ­σε­ρις Ρου­μά­νοι φυλα­κί­στη­καν για τη ληστεία αυτή, αλλά τα έργα που εκλά­πη­σαν δεν βρέ­θη­καν ποτέ.

Η Μίρα Φετί­κου, Ολλαν­δή συγ­γρα­φέ­ας ρου­μα­νι­κής κατα­γω­γής, που έχει γρά­ψει βιβλίο για την ληστεία αυτή, ήλπι­ζε ότι βρή­κε τον Πικά­σο που είχε κλα­πεί, όταν έλα­βε ένα ανώ­νυ­μο μήνυ­μα πριν από περί­που δέκα ημέ­ρες, το οποίο έλε­γε ότι ο πίνα­κας βρι­σκό­ταν θαμ­μέ­νος σε ένα δάσος στην ανα­το­λι­κή Ρου­μα­νία, όπου και η ίδια μετέ­βη το Σάββατο.

picasso

Η Φετί­κου επι­κοι­νώ­νη­σε με τις ρου­μα­νι­κές αρχές και χθες, οι εισαγ­γε­λείς της υπη­ρε­σί­ας κατά του οργα­νω­μέ­νου εγκλή­μα­τος ανα­κοί­νω­σαν ότι βρέ­θη­κε ο πίνα­κας και ότι «ερευ­νούν τις συν­θή­κες κάτω από τις οποί­ες ένας πίνα­κας με την υπο­γρα­φή του Πικά­σο, αξί­ας περί­που 800.000 ευρώ, βρέ­θη­κε το από­γευ­μα του Σαβ­βά­του στην πόλη Τούλ­τσεα», προ­σθέ­το­ντας ότι εξε­τά­ζε­ται η γνη­σιό­τη­τά του.

Ωστό­σο, το βρά­δυ της ίδιας ημέ­ρας, η συγ­γρα­φέ­ας εξή­γη­σε μιλώ­ντας στην ολλαν­δι­κή τηλε­ό­ρα­ση ότι έπε­σε θύμα ενός καλ­λι­τε­χνι­κού σχε­δί­ου δύο Βέλ­γων σκη­νο­θε­τών από την Αμβέρσα.

Σύμ­φω­να με το NOS, η συγ­γρα­φέ­ας δήλω­σε ότι έλα­βε ένα e‑mail από αυτό το καλ­λι­τε­χνι­κό δίδυ­μο, στο οποίο της εξη­γού­σαν ότι το μυστη­ριώ­δες μήνυ­μα που είχε λάβει εντασ­σό­ταν στο πλαί­σιο ενός καλ­λι­τε­χνι­κού τους σχε­δί­ου, που ήταν αφιε­ρω­μέ­νο στον Ολλαν­δό ζωγρά­φο Γκέ­ερτ Γιαν Γιάν­σεν, οι πλα­στοί πίνα­κες του οποί­ου, με την υπο­γρα­φή μεγά­λων καλ­λι­τε­χνών, είχαν γεμί­σει τις συλ­λο­γές της Ευρώ­πης και είχαν φτά­σει και πέραν αυτής, τη δεκα­ε­τία του ’90.

Οι δύο καλ­λι­τέ­χνες δήλω­σαν ότι έκα­ναν τη φάρ­σα αυτή στο πλαί­σιο καλ­λι­τε­χνι­κού τους σχε­δί­ου, με θέμα την αξία της αλήθειας.

Εμφα­νί­στη­κε κλεμ­μέ­νος πίνα­κας Πικάσο

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο