Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Χιλιάδες μαθητές φώναξαν: «Το σχολείο που εξοντώνει θα το αλλάξουμε!»

Το δικό τους μαζι­κό μαχη­τι­κό «παρών» έδω­σαν χτες οι μαθη­τές, που βγή­καν στους δρό­μους σε πολ­λές πόλεις της χώρας.
Μαθη­τές από διά­φο­ρες περιο­χές της Αττι­κής, από Γυμνά­σια, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, Μου­σι­κά και Καλ­λι­τε­χνι­κά Σχο­λεία, συνα­ντή­θη­καν στα Προ­πύ­λαια και δια­δή­λω­σαν στο κέντρο της Αθή­νας για το σχο­λείο που έχουν ανάγκη.

«Σήμε­ρα δίνου­με μαχη­τι­κή απά­ντη­ση ενά­ντια στο σχο­λείο που μας εξο­ντώ­νει, ενά­ντια στο σχο­λείο — εξε­τα­στι­κό κέντρο όπου οι γονείς μας βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέ­πη για να πλη­ρώ­σουν φρο­ντι­στή­ρια κι εμείς αγχω­νό­μα­στε αν θα εξα­σφα­λί­σου­με μια θέση στο πανε­πι­στή­μιο», τόνι­σε από το βήμα της συγκέ­ντρω­σης η Δάφ­νη Παφί­λη, πρό­ε­δρος του 15μελούς του 26ου ΓΕΛ Μαρα­σλεί­ου. Εκα­νε λόγο για σχο­λεία με ρωγ­μές από το σει­σμό κοντά στα υπό­λοι­πα προ­βλή­μα­τα υπο­δο­μής, στις τερά­στιες ελλεί­ψεις ακό­μα και σε μαθή­μα­τα κατεύ­θυν­σης στην Γ’ Λυκεί­ου, στα σχο­λεία δίπλα σε χωμα­τε­ρές, και ανα­φέρ­θη­κε στα μέτρα που έχει εξαγ­γεί­λει η κυβέρ­νη­ση για προ­σμέ­τρη­ση του απο­λυ­τη­ρί­ου στον βαθ­μό πρό­σβα­σης, την επα­να­φο­ρά της «τρά­πε­ζας θεμά­των», την καθιέ­ρω­ση βάσης του 10 για την εισα­γω­γή. «Εμείς αγω­νι­ζό­μα­στε για δημό­σια και δωρε­άν Παι­δεία για όλους χωρίς δια­κρί­σεις. Για ένα σχο­λείο χωρίς εμπό­δια, που θα λει­τουρ­γεί με βάση τις ανά­γκες του καθε­νός», τόνι­σε ανα­φε­ρό­με­νη στα αιτή­μα­τα των μαθη­τών και στις κατα­κτή­σεις που μετρούν με τους αγώ­νες τους τα προη­γού­με­να χρόνια.

«Δεν θα μπο­ρού­σα­με να είμα­στε που­θε­νά αλλού!

Είμα­στε μαζί σας μπρο­στά στα οξυ­μέ­να προ­βλή­μα­τα», σημεί­ω­σε παίρ­νο­ντας τον λόγο η Στέλ­λα Βαλα­βά­νη, πρό­ε­δρος της Ομο­σπον­δί­ας Γονέ­ων Αττι­κής, και δηλώ­νο­ντας στή­ρι­ξη στον αγώ­να των μαθη­τών. Ανα­φέρ­θη­κε στα βάρη που σηκώ­νει η λαϊ­κή οικο­γέ­νεια για τη μόρ­φω­ση των παι­διών της και το Λύκειο — εξε­τα­στι­κό κέντρο που τα επι­τεί­νει, τις άθλιες υπο­δο­μές, τις ελλεί­ψεις, σημειώ­νο­ντας ότι οι γονείς παλεύ­ουν μαζί με τους μαθητές.

Οι μαθη­τές πραγ­μα­το­ποί­η­σαν μαχη­τι­κή πορεία προς το Σύνταγ­μα μαζί με δεκά­δες φοι­τη­τι­κούς συλ­λό­γους, γονείς και εκπαι­δευ­τι­κούς. Με τα συν­θή­μα­τά τους έβα­λαν στο στό­χα­στρο την πολι­τι­κή που κάνει το σχο­λείο χει­ρό­τε­ρο και το απο­μα­κρύ­νει από τις ανά­γκες τους, δήλω­ναν την απο­φα­σι­στι­κό­τη­τά τους να μπουν φραγ­μός στα νέα μέτρα που ετοι­μά­ζο­νται: «Θέλου­με σχο­λείο που να μας μορ­φώ­νει, κόντρα στις ανά­γκες μας οι δικοί σας νόμοι», «στους δρό­μους είναι οι μαθη­τές, έξω από τα σχο­λεία μας οι πολυ­ε­θνι­κές», ήταν από τα συν­θή­μα­τα που κυριάρ­χη­σαν, μαζί με το ρυθ­μι­κό «δεν θα περά­σει» που απα­ντού­σε στα μέτρα που έχει εξαγ­γεί­λει η κυβέρ­νη­ση. Το σχο­λείο που έχουν ανά­γκη απο­τυ­πω­νό­ταν στα πανό των σχο­λεί­ων και των Συντο­νι­στι­κών Επι­τρο­πών που έχουν ήδη συγκρο­τη­θεί κατά τόπους στη βάση των κοι­νών προ­βλη­μά­των, με κεντρι­κό εκεί­νο της Συντο­νι­στι­κής Επι­τρο­πής Μαθη­τών Αθήνας.

σχολείο εξοντώνει αλλαγή

σχολείο εξοντώνει αλλαγή

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Οι μαθη­τές δεν στα­μά­τη­σαν να φωνά­ζουν τα συν­θή­μα­τά τους, με τις φωνές τους να δυνα­μώ­νουν ακό­μα περισ­σό­τε­ρο καθώς μία ομά­δα που καμία σχέ­ση δεν είχε με το μαθη­τι­κό κίνη­μα και τα συγκρο­τη­μέ­να μαθη­τι­κά μπλοκ έστη­σε έντα­ση γύρω από την πορεία, δίνο­ντας αφορ­μή στις δυνά­μεις των ΜΑΤ να κάνουν εκτε­τα­μέ­νη χρή­ση χημι­κών. Ωστό­σο, ούτε η προ­σπά­θεια να αμαυ­ρω­θεί το συλ­λα­λη­τή­ριο, ούτε οι δυνά­μεις κατα­στο­λής δεν κατά­φε­ραν να δια­λύ­σουν την πορεία των μαθη­τών, που συγκρο­τη­μέ­να κατευ­θύν­θη­καν προς την Ομόνοια.

✔️  Στη Βόρεια Ελλάδα

Μεγά­λη ήταν η συγκέ­ντρω­ση των μαθη­τών στη Θεσ­σα­λο­νί­κη, στο Αγαλ­μα Βενι­ζέ­λου. Μαθη­τές δια­δή­λω­σαν μαζί με καθη­γη­τές και γονείς, με κυρί­αρ­χο το σύν­θη­μα «στο σάπιο σύστη­μά σας, σάπια και η Παι­δεία, εμείς ονει­ρευό­μα­στε μια άλλη κοινωνία».

Η πορεία τους κατέ­λη­ξε στο υπουρ­γείο Μακε­δο­νί­ας — Θρά­κης, ενώ στη συνέ­χεια οι μαθη­τές, αψη­φώ­ντας την κακο­και­ρία, συνέ­χι­σαν με πορεία έως το Εργα­τι­κό Κέντρο Θεσ­σα­λο­νί­κης, όπου πραγ­μα­το­ποί­η­σαν σύσκε­ψη της Συντο­νι­στι­κής Επι­τρο­πής Μαθη­τών Θεσ­σα­λο­νί­κης. Νωρί­τε­ρα η πορεία τους στα­μά­τη­σε έξω από το προ­ξε­νείο των ΗΠΑ, όπου και φώνα­ξαν συν­θή­μα­τα όπως «χρή­μα για το ΝΑΤΟ βρή­καν στο λεπτό και δεν υπάρ­χει σάλιο μας λεν για το σχο­λειό».

Στη σύσκε­ψη του Συντο­νι­στι­κού, οι μαθη­τές απο­φά­σι­σαν να δώσουν συνέ­χεια στον αγώ­να τους ανα­λαμ­βά­νο­ντας την οργά­νω­ση των γιορ­τών του Πολυ­τε­χνεί­ου στα σχο­λεία τους και με συμ­με­το­χή στην πορεία της 17 Νοέμ­βρη, στις 17.00 στο Πολυ­τε­χνείο. Ακό­μα, στη συζή­τη­ση οι μαθη­τές εξέ­φρα­σαν τους προ­βλη­μα­τι­σμούς τους για τα ζητή­μα­τα του πολέ­μου και της προ­σφυ­γιάς και η Συντο­νι­στι­κή Επι­τρο­πή προ­τεί­νει τη διορ­γά­νω­ση μαθη­τι­κής συναυ­λί­ας αλλη­λεγ­γύ­ης στους πρό­σφυ­γες και τους ξερι­ζω­μέ­νους, το Σάβ­βα­το 14 Δεκέμβρη.

Αντί­στοι­χες κινη­το­ποι­ή­σεις πραγ­μα­το­ποι­ή­θη­καν, παρά τις βρο­χές και το κλί­μα τρο­μο­κρα­τί­ας από διευ­θυ­ντές και παρου­σία της αστυ­νο­μί­ας στα σχο­λεία, και σε άλλες πόλεις της Κεντρι­κής Μακε­δο­νί­ας. Στις Σέρ­ρες, η πορεία των μαθη­τών έκα­νε ενδιά­με­ση στά­ση και παρά­στα­ση δια­μαρ­τυ­ρί­ας στο δημαρ­χείο, στη Νάου­σα η πορεία κατέ­λη­ξε επί­σης στο δημαρ­χείο της πόλης, ενώ στη Βέροια η πορεία κατέ­λη­ξε στη Διεύ­θυν­ση Δευ­τε­ρο­βάθ­μιας Εκπαίδευσης.

✔️  Στη Θεσσαλία

Με δεκά­δες σχο­λεία κλει­στά σε όλη τη Θεσ­σα­λία, οι μαθη­τές μαζί με φοι­τη­τές δια­δή­λω­σαν χτες στις τέσ­σε­ρις πρω­τεύ­ου­σες των νομών. Στην Καρ­δί­τσα, παρό­τι έβρε­χε σε όλη τη διάρ­κεια της κινη­το­ποί­η­σης και ορι­σμέ­νες στιγ­μές καταρ­ρα­κτω­δώς, οι νέοι συγκε­ντρώ­θη­καν στην κεντρι­κή πλα­τεία και έκα­ναν πορεία, με τα μου­σι­κά όργα­να των μαθη­τών του Μου­σι­κού Σχο­λεί­ου να δίνουν το ρυθ­μό και τα συν­θή­μα­τα να συνο­δεύ­ουν. Η πορεία έκα­νε στά­ση στην Περι­φε­ρεια­κή Ενό­τη­τα Καρ­δί­τσας και στη Διεύ­θυν­ση Δευ­τε­ρο­βάθ­μιας Εκπαί­δευ­σης. Οι μαθη­τές ανέ­δει­ξαν και την αντί­θε­σή τους στην υπο­βάθ­μι­ση του περι­βάλ­λο­ντος που προ­ω­θούν οι κυβερ­νή­σεις και η ΕΕ, για χάρη των επι­χει­ρη­μα­τι­κών ομί­λων, φωνά­ζο­ντας συν­θή­μα­τα ενά­ντια στην τοπο­θέ­τη­ση ανε­μο­γεν­νη­τριών στα Αγρα­φα. Με το τέλος της πορεί­ας συγκρο­τή­θη­κε Συντο­νι­στι­κό Αγώ­να με εκπρο­σώ­πη­ση πολ­λών σχο­λεί­ων της πόλης. Στη Λάρι­σα, μαθη­τές και φοι­τη­τές συγκε­ντρώ­θη­καν στην κεντρι­κή πλα­τεία και ακο­λού­θη­σε πορεία που κατέ­λη­ξε στην Περι­φε­ρεια­κή Διεύ­θυν­ση Εκπαί­δευ­σης, όπου επι­δό­θη­κε ψήφι­σμα. Στον Βόλο έγι­ναν συγκέ­ντρω­ση στην πλα­τεία Ελευ­θε­ρί­ας και πορεία στους κεντρι­κούς δρό­μους της πόλης και στην παρα­λία. Μαζί με τα συν­θή­μα­τα για την Εκπαί­δευ­ση ακού­στη­καν και συν­θή­μα­τα για την παύ­ση της καύ­σης σκου­πι­διών από την ΑΓΕΤ. Στα Τρί­κα­λα πραγ­μα­το­ποι­ή­θη­κε πορεία μαθη­τών από κατει­λημ­μέ­να σχολεία.

ΛΑΡΙΣΑ
ΛΑΡΙΣΑ

 

 

✔️    Μαθητικές κινητοποιήσεις έγιναν χτες σε πολλές ακόμα πόλεις σε όλη τη χώρα.

ΗΡΑΚΛΕΙΟ
ΗΡΑΚΛΕΙΟ

 

ΚΑΡΔΙΤΣΑ
ΚΑΡΔΙΤΣΑ

 

 

 

 

 

 

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ

Το μαθητικό κίνημα μπορεί και πρέπει να δυναμώσει ακόμα περισσότερο 🔻🔻

 

 

 

 

✔️   Ανα­κοί­νω­ση του Γρα­φεί­ου Τύπου του ΚΣ της Οργά­νω­σης για τις μαθη­τι­κές κινη­το­ποι­ή­σεις στην Αθή­να και σε όλη την Ελλάδα

Σε ανα­κοί­νω­σή του για τις χτε­σι­νές μαθη­τι­κές κινη­το­ποι­ή­σεις το Γρα­φείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ τονί­ζει τα εξής:kne

«Η ΚΝΕ χαι­ρε­τί­ζει τους χιλιά­δες μαθη­τές και μαθή­τριες που βρέ­θη­καν σήμε­ρα στο δρό­μο του αγώ­να σε δεκά­δες πόλεις σε όλη την Ελλά­δα και ιδιαί­τε­ρα στην Αθή­να. Οι μαθη­τές απά­ντη­σαν και με αυτόν τον τρό­πο αγω­νι­στι­κά απέ­να­ντι στα σοβα­ρά προ­βλή­μα­τα που αντι­με­τω­πί­ζουν στα σχο­λεία τους, τις τερά­στιες ελλεί­ψεις σε καθη­γη­τές, βιβλία και υπο­δο­μές. Εξέ­φρα­σαν την αντί­θε­σή τους στις εξαγ­γε­λί­ες της ΝΔ για τη Δευ­τε­ρο­βάθ­μια Εκπαί­δευ­ση, ως συνέ­χεια και των περ­σι­νών μεγά­λων κινη­το­ποι­ή­σε­ων για το νόμο Γαβρόγλου.

Οι μαθη­τές ακό­μα μια χρο­νιά στέ­κο­νται αγω­νι­στι­κά σε εκα­το­ντά­δες σχο­λεία σε όλη τη χώρα, ακρι­βώς για­τί εκφρά­ζουν με αυτόν τον τρό­πο τη δικαιο­λο­γη­μέ­νη οργή και αγα­νά­κτη­σή τους για τη σημε­ρι­νή κατά­στα­ση στα σχο­λεία και στη ζωή τους. Στο σχο­λείο — εξε­τα­στι­κό κέντρο, όπως το έχουν δια­μορ­φώ­σει παλιές και νέες κυβερ­νή­σεις, που δεν μορ­φώ­νει ολό­πλευ­ρα τους μαθη­τές, τους γεμί­ζει άγχος και ανα­σφά­λεια και αδειά­ζει τις τσέ­πες των γονιών τους.

Οι μαθη­τι­κές κινη­το­ποι­ή­σεις με τη μαζι­κό­τη­τα και τη ζωντά­νια τους απά­ντη­σαν σε όλα τα κρού­σμα­τα αυταρ­χι­σμού που συνά­ντη­σαν οι μαθη­τές στην προ­σπά­θειά τους να κινη­το­ποι­η­θούν, από όσους υπε­ρα­σπί­ζο­νται την κυβερ­νη­τι­κή πολι­τι­κή, όπως και στην προ­σπά­θεια κατα­στο­λής των κινη­το­ποι­ή­σε­ων με την αξιο­ποί­η­ση ενερ­γειών από ολι­γο­με­λή ομά­δα, που καμία σχέ­ση δεν έχει με το μαθη­τι­κό κίνημα.

Το μαθη­τι­κό κίνη­μα μπο­ρεί και πρέ­πει να δυνα­μώ­σει ακό­μα περισ­σό­τε­ρο, με εκα­το­ντά­δες αγω­νι­στι­κά 5μελή και 15μελή σε όλη τη χώρα, με τον συντο­νι­σμό και την οργά­νω­ση των αγώ­νων των μαθη­τών για να ενώ­νο­νται οι αγω­νί­ες και τα όνει­ρά τους για ένα σχο­λείο και μια κοι­νω­νία στο ύψος των ανα­γκών τους».

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο