Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Όλo το Λούβρο στο διαδίκτυο

Το Λού­βρο δια­θέ­τει μια από τις μεγα­λύ­τε­ρες συλ­λο­γές στον κόσμο, οι οποί­ες εκτί­θε­ται μόνο εν μέρει. Τώρα όμως περισ­σό­τε­ρα από 480.000 έργα είναι προ­σβά­σι­μα στο ίντερνετ.

Σπά­νια το πορ­τραί­το της Ισα­βέλ­λας ντ’ Έστε εκτί­θε­ται στις αίθου­σες του Λού­βρου. Το έργο του Ιτα­λού Λεο­νάρ­ντο ντα Βίν­τσι θεω­ρεί­ται ιδιαί­τε­ρα εύθραυ­στο, γι’ αυτό συνή­θως βρί­σκε­ται καλά προ­στα­τευ­μέ­νο στα υπό­γεια του μου­σεί­ου μακριά από τα μάτια του κοι­νού. Μια από τις λίγες εξαι­ρέ­σεις ήταν η έκθε­ση για τα 500 χρό­νια από το θάνα­το του διά­ση­μου ιτα­λού καλ­λι­τέ­χνη λίγο πριν ξεσπά­σει η παν­δη­μία τον Μάρ­τιο του 2020.

Πρό­σφα­τα το κοι­νό απέ­κτη­σε και πάλι πρό­σβα­ση στο πορ­τραί­το. Μαζί με άλλα 480.000 έργα το μου­σείο του Λού­βρου συμπε­ριέ­λα­βε και την Ισα­βέλ­λα ντ΄ Έστε σε μια νέα ιστο­σε­λί­δα του. Όπως δήλω­σε ο μετα­βα­τι­κός πρό­ε­δρος του παρι­σι­νού μου­σεί­ου Ζαν Λικ Μαρ­τί­νεθ, στην ιστο­σε­λί­δα https://collections.louvre.fr/en/ το Λού­βρο απο­κα­λύ­πτει όλους τους θησαυ­ρούς του.

200.000 επισκέπτονταν καθημερινά στο μουσείο τη Μόνα Λίζα

Για πρώ­τη φορά οι ενδια­φε­ρό­με­νοι απο­κτούν δωρε­άν πρό­σβα­ση σε όλα τα έργα του Λού­βρου είτε εκτί­θε­νται στις αίθου­σες, είτε όχι, εξη­γεί ο Ζαν Λικ Μαρ­τί­νεθ. Σύμ­φω­να με το διά­ση­μο μου­σείο, το 75% των έργων είναι πλέ­ον δια­θέ­σι­μα δια­δι­κτυα­κά και μέχρι το 2023 θα ακο­λου­θή­σουν και τα υπόλοιπα.

Η ιστο­σε­λί­δα χωρί­ζει τα έργα σε κύριες κατη­γο­ρί­ες: Ζωγρα­φι­κή, γλυ­πτι­κή, αντι­κεί­με­να τέχνης. Υπάρ­χουν ωστό­σο και υπο­κα­τη­γο­ρί­ες όπως οι διά­φο­ρες καλ­λι­τε­χνι­κές σχο­λές ή τα εκθε­σια­κά τμή­μα­τα του Λού­βρου, όπως είναι για παρά­δειγ­μα οι Αρχαιό­τη­τες της Εγγύς Ανα­το­λής. Η ανα­ζή­τη­ση του λήμ­μα­τος «Λεο­νάρ­ντο ντα Βίν­τσι» εμφα­νί­ζει 242 απο­τε­λέ­σμα­τα. Περιο­ρί­ζο­ντας την ανα­ζή­τη­ση στη ζωγρα­φι­κή εμφα­νί­ζο­νται μόλις 11 απο­τε­λέ­σμα­τα, επει­δή στον ιτα­λό ανα­γεν­νη­σια­κό καλ­λι­τέ­χνη απο­δί­δο­νται λίγοι μόνο πίνα­κες. Οι ειδι­κοί κάνουν λόγο για 20 με 22. Ο Λεο­νάρ­ντο ντα Βίν­τσι άφη­σε ωστό­σο πλή­θος σημειώ­σεις, σχέ­δια και επι­στη­μο­νι­κές πραγ­μα­τεί­ες. Πρώ­το μετα­ξύ των έργων του δημιουρ­γού εμφα­νί­ζε­ται φυσι­κά η Μόνα Λίζα, γνω­στή και ως Τζιο­κό­ντα, την οποία επι­σκέ­πτο­νταν πριν από την παν­δη­μία κατά μέσο όρο 200.000 άνθρω­ποι κάθε μέρα.

80 εκατομμύρια χρήστες είδαν την ιστοσελίδα

Η νέα ιστο­σε­λί­δα του Λού­βρου δημο­σιεύ­ει εκτός από τα έργα και πολ­λές, ενδια­φέ­ρου­σες πλη­ρο­φο­ρί­ες για τις συλ­λο­γές του. Για το τρί­πτυ­χο της Ανύ­ψω­σης του Σταυ­ρού του Πέτερ Πάουλ Ρού­μπενς μαθαί­νου­με ότι επι­στρά­φη­κε από το Μόνα­χο στο Παρί­σι με το κομ­βόι φορ­τη­γών, με το οποίο επέ­στρε­φαν στη Γαλ­λία έργα τέχνης που είχαν κλέ­ψει και μετα­φέ­ρει στη Γερ­μα­νία οι ναζί κατά τη διάρ­κεια του Β΄ Παγκο­σμί­ου Πολέ­μου. Μάλι­στα ο κωδι­κός απο­γρα­φής του τρι­πτύ­χου είναι MNR 411. Ο κατά­λο­γος MNR περι­λαμ­βά­νει απο­κλει­στι­κά έργα τέχνης που κατα­σχέ­θη­καν και κλά­πη­καν από τους ναζί. Στη βάση δεδο­μέ­νων του Λού­βρου βρί­σκο­νται 1.731 τέτοια έργα. Συνο­λι­κά στη Γαλ­λία φυλάσ­σο­νται περισ­σό­τε­ροι από 2.000 πίνα­κες, αλλά και σκί­τσα, έπι­πλα και άλλα αντι­κεί­με­να τέχνης από διά­φο­ρα μου­σεία με την απο­στο­λή να εντο­πι­στούν οι νόμι­μοι κάτο­χοί τους.

Σύμ­φω­να με τον μετα­βα­τι­κό πρό­ε­δρο του Λού­βρου η δια­δι­κτυα­κή πρό­σβα­ση στα έργα απο­τε­λεί εργα­λείο εκδη­μο­κρα­τι­σμού. Η νέα ιστο­σε­λί­δα δημο­σιεύ­θη­κε πριν από περί­που ένα μήνα και, όπως δηλώ­νει η υπεύ­θυ­νη της και­νούρ­γιας δια­δι­κτυα­κής παρου­σί­α­σης του Λού­βρου Αν Μιρ­τίλ Ρενού ήδη κατα­γρά­φει τέσ­σε­ρεις φορές περισ­σό­τε­ρους επι­σκέ­πτες απ΄ ότι η βασι­κή ιστο­σε­λί­δα του μου­σεί­ου louvre.fr, η οποία πέρ­σι αριθ­μού­σε 21 εκα­τομ­μύ­ρια χρήστες.

Πηγή: Deutsche Welle

Ακο­λου­θή­στε το Ατέ­χνως στο Google News, στο Facebook και στο Twitter

Ν. Μπε­λο­γιάν­νης Ν. Πλου­μπί­δης – Στο σπί­τι των ηρώων

 

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο