Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

10 ταινίες που έμειναν στην ιστορία των Όσκαρ

Όσα παίρνει ο άνεμος (1940)

oskar1
Είναι μια από τις εμβλη­μα­τι­κές ται­νί­ες του Χόλι­γουντ όλων των επο­χών. Η ρομα­ντι­κή ιστο­ρία με φόντο τον αμε­ρι­κα­νι­κό νότο, παρά τις αμφι­λε­γό­με­νες σκη­νές, έλα­βε 8 Όσκαρ, ενώ είχε προ­τα­θεί για 13. Στους πρω­τα­γω­νι­στι­κούς ρόλους έλαμ­ψαν η Βίβιαν Λι και ο Κλαρκ Γκέιμπλ. Σκη­νο­θέ­της ήταν ο Βίκτορ Φλέ­μινγκ. Η Χάτι ΜακΝτά­νιελ ήταν η πρώ­τη Αφρο­α­με­ρι­κα­νί­δα που κέρ­δι­σε Όσκαρ (B’ Γυναι­κεί­ου Ρόλου).

Η καλή γη (1938)

oskar2
Η Λουίζ Ράι­νερ (1910–2014) ήταν η πρώ­τη γερ­μα­νί­δα ηθο­ποιός που κέρ­δι­σε Όσκαρ και μάλι­στα δις. Το 1935 έλα­βε μια δελε­α­στι­κή πρό­τα­ση από το Χόλι­γουντ κι έτσι απο­φά­σι­σε να φύγει από τη Γερ­μα­νία. Δύο χρό­νια αργό­τε­ρα το 1937 κέρ­δι­σε το πρώ­το Όσκαρ της για την ται­νία «Ο μέγας Ζίγ­κφελντ». Το 1938 επα­νέ­λα­βε την επι­τυ­χία της κερ­δί­ζο­ντας ένα δεύ­τε­ρο Όσκαρ για την ερμη­νεία της στην ται­νία «Η καλή γη».

Μπεν Χουρ (1960)

oskar3
Το επι­κό έργο «Μπεν Χουρ» σε σκη­νο­θε­σία Γουί­λιαμ Γουάι­λερ άρχι­σε να σπά­ει τα ρεκόρ πριν ακό­μη προ­βλη­θεί στη μεγά­λη οθό­νη. Πριν ορι­στι­κο­ποι­η­θεί η τελι­κή εκδο­χή του σενα­ρί­ου του προη­γή­θη­καν άλλες 40 βερ­σιόν. Κόστι­σε 15 εκα­τομ. δολά­ρια, πόσο που δεν είχε δαπα­νη­θεί για καμία άλλη ται­νία ως τότε. Για την ται­νία χρη­σι­μο­ποι­ή­θη­καν 2.500 άλογα.

Ο νονός (1973)

oscar4

Η θρυ­λι­κή ται­νία του Φράν­σις Φορντ Κόπο­λα κέρ­δι­σε το Όσκαρ Καλύ­τε­ρης Ται­νί­ας το 1973. Ο Μάρ­λον Μπρά­ντο έγρα­ψε ιστο­ρία με την ερμη­νεία του στο ρόλο του αργη­γού της μαφί­ας Βίτορ Κορ­λε­ό­νε. Ωστό­σο ο ίδιος δεν δέχθη­κε να παρα­λά­βει το δικό του Όσκαρ, ως ένδει­ξη δια­μαρ­τυ­ρί­ας για τη μετα­χεί­ρι­ση των Αφρο­α­με­ρι­κα­νών στις ΗΠΑ.

Ο τελευταίος αυτοκράτορας (1988)

oscar5
Ο ιτα­λός σκη­νο­θέ­της Μπερ­νάρ­ντο Μπερ­το­λού­τσι στην ται­νία του ο «Τελευ­ταί­ος Αυτο­κρά­το­ρας» εστιά­ζει στη ζωή του τελευ­ταί­ου κινέ­ζου αυτο­κρά­το­ρα Που­γί, ο οποί­ος ανέ­λα­βε την εξου­σία σε ηλι­κία δύο ετών και ανα­γκά­στη­κε να ζήσει την υπό­λοι­πη ζωή του στην απα­γο­ρευ­μέ­νη πόλη του Πεκίνου.

Η σιωπή των αμνών (1992)

oscar6

Το θρυ­λι­κό θρί­λερ σε σκη­νο­θε­σία του Τζό­να­θαν Ντέ­με (1992) απέ­σπα­σε 5 Όσκαρ. Βασι­σμέ­νη στο ομώ­νυ­μο μυθι­στό­ρη­μα του Τόμας Χάρις, η ται­νία παρα­κο­λου­θεί έναν ψυχί­α­τρο και κατά συρ­ροή δολο­φό­νο, γνω­στό ως Hannibal Lecter, τον οποίο υπο­δύ­ε­ται με μαε­στρία ο Άντο­νι Χόπ­κινς, που έλα­βε το Όσκαρ Α’ Ανδρι­κού Ρόλου. Και η Τζό­ντι Φόστερ, που υπο­δύ­ε­ται μια ασκού­με­νη αστυ­νο­μι­κό του FBI, κέρ­δι­σε επί­σης Όσκαρ.

Η Λίστα του Σίντλερ (1994)

oscar7

Ο γερ­μα­νός βιο­μή­χα­νος Όσκαρ Σίντλερ, τον οποίο υπο­δύ­ε­ται ο Λίαμ Νίσον, έσω­σε τη ζωή 1000 Εβραί­ων, που δού­λε­ψαν στα δικά του εργο­στά­σια αντί να στα­λούν στα ναζι­στι­κά στρα­τό­πε­δα συγκέ­ντρω­σης. Πρό­κει­ται για μια αλη­θι­νή ιστο­ρία που ενέ­πνευ­σε τον σκη­νο­θέ­τη Στί­βεν Σπίλ­μπεργκ. Κέρ­δι­σε 7 Όσκαρ το 1994.

Τιτανικός (1998)

oscar8
Μια ται­νία που έμει­νε στην ιστο­ρία για τον άδο­ξο έρω­τα του Λεο­νάρ­ντο Ντι Κάπριο και της Κέιτ Γουίν­σλετ πάνω στον Τιτα­νι­κό. Η ται­νία του Τζέιμς Κάμε­ρον κόστι­σε περί τα 200 εκα­τομ. δολά­ρια ξεπερ­νώ­ντας ακό­μη και τον «Μπεν Χουρ». Είναι μέχρι σήμε­ρα η ακρι­βό­τε­ρη χολι­γου­ντια­νή παρα­γω­γή. Κέρ­δι­σε 11 Όσκαρ.

Ο άρχοντας των δαχτυλιδιών. Η επιστροφή του Βασιλιά (2004)

oscar9

Η τρί­τη ται­νία της σει­ράς «Ο άρχο­ντας των δαχτυ­λι­διών» του Πίτερ Τζάκ­σον κέρ­δι­σε 11 Όσκαρ το 2004. Συνο­λι­κά και οι τρεις ται­νί­ες της τρι­λο­γί­ας, που είναι βασι­σμέ­νη στο βιβλίο του Τόλ­κιν «Ο άρχο­ντας των δαχτυ­λι­διών», απέ­σπα­σαν 17 Όσκαρ.

Moonlight (2017)

oscar10
Το «Moonlight» ήταν η ται­νία που κέρ­δι­σε τελι­κά το περ­σι­νό Όσκαρ μετά από μια επει­σο­δια­κή βρα­διά απο­νο­μής και ένα ακό­μη πιο επει­σο­δια­κό λάθος. Αρχι­κά ανα­κοι­νώ­θη­κε ότι το Όσκαρ Καλύ­τε­ρης Ται­νί­ας πηγαί­νει στο «La la Land», για να διορ­θω­θεί λίγο αργό­τε­ρα και να απο­νε­μη­θεί σωστά στο «Moonlight». Μια ται­νία με Αφρο­α­με­ρι­κα­νι­κό καστ και μια ιστο­ρία για τα δικαιώ­μα­τα των γκέι.

 

Πηγή: Deutsche Welle

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο