Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

12+1 ενδιαφέροντα βιβλία για να διαβάσετε την περίοδο των εορτών

Βαρδιάνος στα σπόρκα

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

vardianos sta sporkaΈνα κορυ­φαίο έργο του Σκια­θί­τη διη­γη­μα­το­γρά­φου που 110 χρό­νια μετά το θάνα­τό του εξα­κο­λου­θεί να κρα­τά κεντρι­κή θέση στη Λογο­τε­χνία μας. 1865, χρο­νιά της μεγά­λης επι­δη­μί­ας χολέ­ρας. Ο μονα­χο­γιός της Σκεύ­ως βρί­σκε­ται σ’ ένα από τα καρά­βια, τα «σπόρ­κα», που περ­νούν την καρα­ντί­να τους στο νησά­κι Τσου­γκριά, απέ­να­ντι από τη Σκιά­θο. Για να δει και να περι­ποι­η­θεί το παι­δί της, που το είχε προ­σβά­λει η αρρώ­στια, η Σκεύω κατα­φέρ­νει, ντυ­μέ­νη αντρι­κά, να την προ­σλά­βουν «βαρ­διά­νο» στα καρά­βια και να πετύ­χει το σκο­πό της.

Με κέντρο αυτή την ιστο­ρία ο Παπα­δια­μά­ντης κατα­φέρ­νει να μας δώσει έναν πίνα­κα πλού­σιο σε πρό­σω­πα, σε αντι­θέ­σεις και σε επεισόδια.

Συγ­γρα­φέ­ας: Αλέ­ξαν­δρος Παπαδιαμάντης.
Εκδό­σεις: Ατέχνως.
ISBN: 978–618-85486–3‑3.

Ο ρεαλισμός των Sous

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΑΛΣΑΜΗΣ

realismos twn sousΜέσα από τις ρεα­λι­στι­κές, αλλά ταυ­τό­χρο­να και σου­ρε­α­λι­στι­κές ιστο­ρί­ες της συλ­λο­γής, ο Αλέ­ξαν­δρος Βαλ­σα­μής στή­νει ένα πολύ­χρω­μο παζλ, παρου­σιά­ζο­ντας κυνι­κά και με δηκτι­κό τρό­πο «παρά­λο­γες» εικό­νες του σήμε­ρα. Ήρω­ες και αντι­ή­ρω­ες μιας σύν­θε­της καθη­με­ρι­νό­τη­τας έρχο­νται αντι­μέ­τω­ποι με απρό­σμε­νες κατα­στά­σεις, καθρε­φτί­ζο­ντας ενδε­χο­μέ­νως τις ζωές μας. Τα βιώ­μα­τα των από κάτω και η αντι­κει­με­νι­κή πραγ­μα­τι­κό­τη­τα της κοι­νω­νί­ας της εκμε­τάλ­λευ­σης συγκρο­τούν το ρεα­λι­σμό των sous.

Συγ­γρα­φέ­ας: Αλέ­ξαν­δρος Βαλσάμης.
Εκδό­σεις: Σύγ­χρο­νη Εποχή.
ISBN: 978–960-451–393‑2.

Τσε Γκεβάρα, πρεσβευτής της Επανάστασης

ΝΙΚΟΣ ΜΟΤΤΑΣ

che guevara mottasΤο βιβλίο «Τσε Γκε­βά­ρα, Πρε­σβευ­τής της Επα­νά­στα­σης» επι­χει­ρεί να φωτί­σει τον ρόλο του Τσε ως δια­μορ­φω­τή της κου­βα­νι­κής εξω­τε­ρι­κής πολι­τι­κής στα πρώ­τα μετε­πα­να­στα­τι­κά χρό­νια, σκια­γρα­φώ­ντας ταυ­τό­χρο­να την διε­θνι­στι­κή δρά­ση του Αργε­ντί­νου κομ­μου­νι­στή στο διε­θνές πολι­τι­κό σκη­νι­κό. Προς αυτήν την κατεύ­θυν­ση το βιβλίο αξιο­ποιεί πηγές από την αγγλό­φω­νη και ισπα­νό­φω­νη βιβλιο­γρα­φία, τον Τύπο της επο­χής καθώς και σημα­ντι­κά κρα­τι­κά ντο­κου­μέ­ντα (δελ­τία τύπου, απο­μα­γνη­το­φω­νη­μέ­νες συνο­μι­λί­ες, απο­χα­ρα­κτη­ρι­σμέ­να έγγρα­φα της CIA και του Στέιτ Ντι­πάρ­τμεντ, κ.α) τα οποία παρέ­χουν ενδια­φέ­ρου­σες πλη­ρο­φο­ρί­ες για την δρα­στη­ριό­τη­τα του Τσε Γκε­βά­ρα κατά την διάρ­κεια των ταξι­διών του στο εξωτερικό.

Για πρώ­τη φορά στην ελλη­νι­κή βιβλιο­γρα­φία παρου­σιά­ζο­νται πτυ­χές των ανε­πί­ση­μων συνα­ντή­σε­ων που είχε ο Γκε­βά­ρα στο πλαί­σιο της λεγό­με­νης «μυστι­κής διπλω­μα­τί­ας» με δύο Αμε­ρι­κα­νούς αξιω­μα­τού­χους, τον γερου­σια­στή Γιου­τζίν Μακάρ­θι και τον Ρίνταρντ Γκού­ντ­γουιν, σύμ­βου­λο του προ­έ­δρου των ΗΠΑ Τζ. Φ. Κένεντι

Επί­σης, είναι σημα­ντι­κό στοι­χείο ότι στο βιβλίο περι­λαμ­βά­νε­ται ολό­κλη­ρη η ομι­λία του Τσε στην Γενι­κή Συνέ­λευ­ση του ΟΗΕ το 1964 και, για πρώ­τη φορά στην ελλη­νι­κή γλώσ­σα, δημο­σιεύ­ο­νται δύο συνε­ντεύ­ξεις του, στο περιο­δι­κό «Monthly Review» το 1961 και στο τηλε­ο­πτι­κό δίκτυο CBS το Δεκέμ­βριο του 1964.

Συγ­γρα­φέ­ας: Νίκος Μόττας.
Εκδό­σεις Ατέχνως.
ISBN: 978–618-85486–0‑2.

1821: Η επανάσταση και οι απαρχές του ελληνικού αστικού κράτους

ΤΜΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ

1821 epanastasi biblioΣυλ­λο­γή κει­μέ­νων, τα οποία δια­λύ­ουν πολ­λούς από τους μύθους της κυρί­αρ­χης αστι­κής ιστο­ριο­γρα­φί­ας για το 1821 και τρο­φο­δο­τούν με ορι­σμέ­να σημα­ντι­κά συμπεράσματα.

Σε καμία περί­πτω­ση, βέβαια, δε φιλο­δο­ξούν να εξα­ντλή­σουν όλες τις ιστο­ρι­κές πτυ­χές της Επα­νά­στα­σης. Ωστό­σο, γίνε­ται προ­σπά­θεια μέσα από τα κεί­με­να ν’ ανα­δει­χτεί η ουσία των ιστο­ρι­κών γεγο­νό­των, ώστε να δια­μορ­φώ­σει ο ανα­γνώ­στης ταξι­κά κρι­τή­ρια για τη μελέ­τη της Ιστο­ρί­ας, στο πλαί­σιο μιας πιο ουσια­στι­κής αντι­πα­ρά­θε­σης με την κυρί­αρ­χη ιδε­ο­λο­γία και πολιτική.

Επι­μέ­λεια: Τμή­μα Ιστο­ρί­ας της ΚΕ του ΚΚΕ.
Εκδό­σεις: Σύγ­χρο­νη Εποχή.
ISBN: 978–960-451–349‑9.

 

Πάνε καλά αυτοί οι Σουηδοί

ΠΑΝΟΣ ΑΛΕΠΛΙΩΤΗΣ

Alepliotis coverΟ Πάνος πήγε για σπου­δές στη Σου­η­δία. Τελεί­ως απρο­ε­τοί­μα­στος για το τι θα συνα­ντή­σει στη σκαν­δι­να­βι­κή χώρα.

Παντρεύ­τη­κε, έγι­νε πατέ­ρας, απο­φοί­τη­σε και κάνει τα πρώ­τα του επαγ­γελ­μα­τι­κά βήμα­τα. Οκτώ χρό­νια στη χώρα και αδυ­να­τεί να κατα­λά­βει τους ανθρώ­πους της. Είναι τόσο παρά­ξε­νοι, τόσο δια­φο­ρε­τι­κοί… Τόσο που συχνά πυκνά ανα­ρω­τιέ­ται, «μα πάνε καλά αυτοί οι Σουηδοί;».

Μέχρι που συνα­ντά την Ίνγκριντ.

«Βρή­κα μπε­λά μαζί της, σκέ­φτο­μαι. Αλλά και μια καλή, κατα­πλη­κτι­κή, ευκαι­ρία να κατα­λά­βω επι­τέ­λους τι είναι η “σου­η­δι­κό­τη­τα” και πώς δια­μορ­φώ­θη­κε. Είναι και όμορ­φη, και αυτό δεν μου φεύ­γει από το μυα­λό… Και ανε­κτι­κή. Ακό­μη δεν με διαολόστειλε…».

Συγ­γρα­φέ­ας: Πάνος Αλεπλιώτης
Εκδό­σεις Ατέχνως.
ISBN: 978–618-847–174‑0.

Παιδιά από αστέρια (με CD)

ΛΙΛΗ ΓΑΤΗ

paidia apo asteriaΤα παι­διά από μικρή ηλι­κία ξεκι­νούν να κάνουν όνει­ρα. “Όταν μεγα­λώ­σω θέλω να γίνω…”
Ονει­ρεύ­ο­νται το επάγ­γελ­μα που θέλουν να κάνουν, για όλα όσα θέλουν να πετύ­χουν αύριο

στη ζωή τους και είναι πολύ σημα­ντι­κό να πιστεύ­ουν στον εαυ­τό τους. Ακό­μα κι αν τα πράγ­μα­τα δεν έρχο­νται πάντα όπως τα προ­γραμ­μα­τί­ζου­με, αυτό δεν σημαί­νει πως πρέ­πει να στα­μα­τά­με να κυνη­γά­με τα όνει­ρά μας για­τί… “Τίπο­τα δεν συμ­βαί­νει αν πρώ­τα δεν ονει­ρευ­τού­με” [C. Sandburg] 

Ένα βιβλίο για την απο­δο­χή στη δια­φο­ρε­τι­κό­τη­τα, τη σημα­σία να ονει­ρεύ­ε­σαι και να πιστεύ­εις στον εαυ­τό σου…

Συγ­γρα­φέ­ας: Λιλή Γάτη
Αφή­γη­ση Παρα­μυ­θιού: Γιάν­νης Μπο­σταν­τζό­γλου, Χρη­στός Μπαλτάς
Ερμη­νεία: Νατάσ­σα Μποφίλιου
Μου­σι­κή: Ανα­στά­σιος Σορώτος
Εικο­νο­γρά­φη­ση: Μαρία Μίσσιου
Εκδό­σεις Εντύποις.
ISBN: 9786185300951.

Η λογοτεχνία τον καιρό της Παρισινής Κομμούνας

ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ

logotexnia paris commune sygxroni epoxi«Εμπρός της Γης οι κολασμένοι,
της πεί­νας σκλά­βοι εμπρός, εμπρός.»
Ευγέ­νιος Ποτ­τιέ, Ιού­νης 1871

Το πρω­τό­γνω­ρο στη σύντο­μη άνοι­ξη της Κομ­μού­νας πολι­τι­κό έργο, τα μέτρα που θέσπι­σε, κάποια από τα οποία έθι­γαν βαθιά τα ταξι­κά συμ­φέ­ρο­ντα των αστών, αλλά και η αυτα­πάρ­νη­ση των αγω­νι­στών της δε θα μπο­ρού­σαν να υπάρ­ξουν, αν δεν αντλού­σαν την πίστη τους από το πιο προ­ω­θη­μέ­νο ιδα­νι­κό της ανθρω­πό­τη­τας: Την απε­λευ­θέ­ρω­ση της εργα­τι­κής τάξης, για ένα καλύ­τε­ρο μέλ­λον όλων των εργαζόμενων.

Μαζί με την απε­λευ­θέ­ρω­σή της από την υλι­κή εκμε­τάλ­λευ­ση, η εργα­τι­κή τάξη χρεια­ζό­ταν, όμως, να απε­λευ­θε­ρω­θεί και πνευ­μα­τι­κά. Να βγει από την πολι­τι­στι­κή καθυ­στέ­ρη­ση που την είχαν κατα­δι­κά­σει οι εκμε­ταλ­λευ­τές της, να απαλ­λα­γεί από προ­κα­τα­λή­ψεις και δόγ­μα­τα του παρελ­θό­ντος, να απα­γκι­στρω­θεί από την ιδε­ο­λο­γι­κή επιρ­ροή της αστι­κής τάξης, κατα­νο­ώ­ντας τη θέση και τα συμ­φέ­ρο­ντά της στην κοινωνία.

Έτσι, η σημα­ντι­κό­τε­ρη συμ­βο­λή της Κομ­μού­νας στον πολι­τι­σμό είναι ότι ανάγ­γει­λε μια νέα τέχνη, γεμά­τη δύνα­μη και επα­να­στα­τι­κή αισιο­δο­ξία, που στο επί­κε­ντρό της έχει τον εργα­ζό­με­νο άνθρω­πο και την πάλη του για μια κοι­νω­νία χωρίς ταξι­κή εκμετάλλευση.

Η έκδο­ση αυτή είναι αφιε­ρω­μέ­νη σε αυτούς τους γεν­ναί­ους μαχη­τές της πένας, που –είτε ως επα­να­στά­τες Κομ­μου­νά­ροι είτε ως ευαί­σθη­τοι στα μηνύ­μα­τα της επο­χής τους δημιουρ­γοί– δεν υπο­λό­γι­σαν τις επι­πτώ­σεις της στά­σης τους στους ίδιους και στο έργο τους και αντα­πο­κρί­θη­καν στις απαι­τή­σεις του και­ρού τους.

Επι­μέ­λεια: Τμή­μα Πολι­τι­σμού της ΚΕ του ΚΚΕ.
Εκδό­σεις: Σύγ­χρο­νη Εποχή.
ISBN: 978–960-451–397‑0.

Με τα μάτια των παιδιών

ΒΕΡΑ ΚΛΩΝΤΖΑ-ΓΙΑΚΛΟΒΑ, ΦΡΑΝΙΟ ΚΡΑΛ

foto exofullou me ta matia ton paidionBασί­ζε­ται στη νου­βέ­λα «Τα παι­διά της Τσέν­κο­βα» του Φρά­νιο Κραλ, ενός δασκά­λου από τη Σλο­βα­κία ο οποί­ος την τρα­γι­κή κατά­στα­ση των παι­διών που συνα­ντού­σε κατά την πορεία του ως δάσκα­λος στα σλο­βα­κι­κά χωριά στην περί­ο­δο του μεσο­πο­λέ­μου, μετέ­φε­ρε στα βιβλία του.

Δια­βά­ζο­ντας ο ανα­γνώ­στης θα βρε­θεί στη Σλο­βα­κία της δεκα­ε­τί­ας 1930, στα βου­νά του βορ­ρά, στις πεδιά­δες του Ουγ­γρι­κού νότου, στην πρω­τεύ­ου­σα. Δεν πρό­κει­ται όμως για ένα ονει­ρι­κό ταξί­δι στα πανέ­μορ­φα αυτά μέρη. Η σκλη­ρή πραγ­μα­τι­κό­τη­τα της κρί­σης ορί­ζει αλύ­πη­τα την πορεία της αφήγησης.

Δεν είναι μετά­φρα­ση αλλά μια και­νούρ­για δυνα­μι­κή αφή­γη­ση ειδι­κά προ­σαρ­μο­σμέ­νη για τον Έλλη­να ανα­γνώ­στη. Αφή­γη­ση που καθη­λώ­νει, μιας ιστο­ρί­ας που δυστυ­χώς επα­να­λαμ­βά­νε­ται στις μέρες μας. Τα παι­διά της Τσέν­κο­βα είναι ο Όλι­βερ Τουίστ της πρώ­της βιο­μη­χα­νι­κής επο­χής αλλά και τα παι­διά της τωρι­νής οικο­νο­μι­κής κρί­σης, είναι τα παι­διά που ζουν τη σκλη­ρή πραγ­μα­τι­κό­τη­τα της φτώχειας.

Τα παι­διά της Τσέν­κο­βα, με την ίδια τους τη ζωή, περι­γρά­φουν την κρίση.

Συγ­γρα­φείς: Βέρα Κλών­τζα-Γιά­κλο­βα, Φρά­νιο Κραλ.
Εκδό­σεις Ατέχνως.
ISBN: 978–618-85121–8‑4.

Η ζωή των αστεριών

ΤΖΑΜΑΛ-ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΜΑΑΪΤΑ

i zoi ton asterionΟ ουρα­νός είναι το παρά­θυ­ρό μας για το Σύμπαν. Κοι­τά­ζο­ντας το βρά­δυ ψηλά, βλέ­που­με μικρά σημα­δά­κια που σχη­μα­τί­ζουν όμορ­φα σχή­μα­τα. Είναι τα αστέ­ρια. Τι είναι όμως τα αστέ­ρια; Πώς φτιά­χνο­νται; Από τι απο­τε­λού­νται; Υπάρ­χουν για πάντα; Ένα βιβλίο που εισά­γει τους μικρούς μας φίλους στον όμορ­φο κόσμο του Σύμπα­ντος. Ηλι­κί­ες: 8+

Συγ­γρα­φέ­ας: Τζα­μάλ-Οδυσ­σέ­ας Μαάιτα.
Εικο­νο­γρά­φη­ση: Τερέ­ζα-Λέι­λα Μαάι­τα & Ιφι­γέ­νεια-Για­σμίν Μαάιτα.
Εκδό­σεις: Σύγ­χρο­νη Εποχή.
ISBN: 978–960-451–368‑0.

Ο Χοσέ Μαρτί και το «ελληνικό στοιχείο»

ΧΟΣΕ ΟΡΙΟΛ ΜΑΡΡΕΡΟ ΜΑΡΤΙΝΕΣ

jose marti kai to elliniko stoixeioΟ Χοσέ Μαρ­τί (1853–1895), εθνι­κός ήρω­ας της Κού­βας, ήταν µια πολύ­πλευ­ρη προ­σω­πι­κό­τη­τα: ποι­η­τής, θεα­τρι­κός συγ­γρα­φέ­ας, διη­γη­µα­το­γρά­φος, εκδό­της, χαρι­σµα­τι­κός δηµο­σιο­γρά­φος, µετα­φρα­στής και επα­να­στά­της. Πολύ­γλωσ­σος, πολυ­τα­ξι­δε­µέ­νος και βαθιά διε­θνι­στής καθώς «πατρί­δα του ήταν η ανθρω­πό­τη­τα». Στα άρθρα του, που δηµο­σιεύ­τη­καν σε δεκά­δες ισπα­νό­φω­νες εφη­µε­ρί­δες, καθώς και σε άλλα κεί­µε­νά του, συνα­ντά­µε εκα­το­ντά­δες ανα­φο­ρές σε πρό­σω­πα, µυθο­λο­γι­κά και υπαρ­κτά, και τόπους της αρχαί­ας και της σύγ­χρο­νης Ελλά­δας. Αυτές οι ανα­φο­ρές απο­τέ­λε­σαν την πρώ­τη ύλη της πρω­το­πο­ρια­κής µελέ­της του Χοσέ Οριόλ Μαρ­ρέ­ρο Μαρ­τί­νες, γενι­κού πρό­ξε­νου της Δημο­κρα­τί­ας της Κού­βας στην Ελλάδα.

Συγ­γρα­φέ­ας: Χοσέ Οριόλ Μαρ­ρέ­ρο Μαρτίνες
Εκδό­σεις: Τόπος
ISBN: 978–960-499–376‑5.

«Ο πικρός βίος του Μαξ Χάβελααρ, Μια ιστορία εκμετάλλευσης στις αποικίες καφέ»

MULTATULI

o pikros vios tou max chavelaarΈνας Ολλαν­δός κρα­τι­κός υπάλ­λη­λος στην Ινδο­νη­σία του 19ου αιώ­να, απο­κα­λύ­πτει το μηχα­νι­σμό εκμε­τάλ­λευ­σης και δια­φθο­ράς των Ολλαν­δών αποι­κιο­κρα­τών σε αγα­στή συνερ­γα­σία με ντό­πιους ηγε­μό­νες. Θύμα, βεβαί­ως, ο πάμ­φτω­χος ιθα­γε­νής πλη­θυ­σμός, διό­τι οι «ξένοι από τη Δύση διέ­τα­ξαν τους κατοί­κους να αφιε­ρώ­σουν ένα μέρος της εργα­σί­ας και του χρό­νου τους σε άλλα πράγ­μα­τα που θα έφερ­ναν περισ­σό­τε­ρο κέρ­δος στις αγο­ρές της Ευρώ­πης. Για να παρο­τρύ­νουν τον απλό άνθρω­πο να το κάνει, δεν χρεια­ζό­ταν παρά μια πολύ απλή πολι­τι­κή. Είναι υπά­κουος στους ηγε­μό­νες του, άρα δεν χρεια­ζό­ταν παρά να κερ­δί­σεις αυτούς τους ηγε­μό­νες με την υπό­σχε­ση ότι θα έπαιρ­ναν ένα μέρος του κέρ­δους και…πέτυχαν απο­λύ­τως». Το εν τρί­το του κρα­τι­κού προ­ϋ­πο­λο­γι­σμού της Ολλαν­δί­ας προ­ερ­χό­ταν από την αποικία.

Στο βιβλίο, ο μεσί­της του καφέ, δικαιο­λο­γεί με την Αγία Γρα­φή στο χέρι, κάθε αχρειό­τη­τα και κάθε «ξεζού­μι­σμα» της υπο­τι­θέ­με­να «ανώ­τε­ρης» λευ­κής φυλής, φτά­νει να πλουτίσει.

Συγ­γρα­φείς: Multatuli
Μετά­φρα­ση: Άννε­κε Ιωαννάτου
Εκδό­σεις Ατέχνως.
ISBN: 78–618-85121–0‑8.

Κούβα & Ανγκόλα, Ο πόλεμος για την ελευθερία

ΧΑΡΙ ΒΙΓΙΕΓΑΣ (ΠΟΜΠΟ)

cuba kai angola harry villegasΟ Χάρι Βιγιέ­γας είναι γνω­στός ανά τον κόσμο ως «Πόμπο», το nom de guerre που του έδω­σε ο Ερνέ­στο Τσε Γκε­βά­ρα στο πλευ­ρό του οποί­ου εργά­στη­κε και πολέ­μη­σε στην Κού­βα, το Κογκό και τη Βολιβία.

Το 1975 ξεκι­νά μια εμβλη­μα­τι­κή μάχη για το μέλ­λον της νότιας Αφρι­κής. Ο λαός της Αγκό­λας είχε μόλις απο­τι­νά­ξει τον βάναυ­σο ζυγό της πορ­το­γα­λι­κής αποι­κιο­κρα­τί­ας που είχε διαρ­κέ­σει πάνω από πεντα­κό­σια χρό­νια. Την ίδια στιγ­μή το ρατσι­στι­κό καθε­στώς στη Νότια Αφρι­κή, υπο­κι­νού­με­νο από την κυβέρ­νη­ση της Ουά­σιγ­κτον, εισβά­λει στην Αγκό­λα. Στό­χος του ήταν η εγκα­θί­δρυ­ση μιας κυβέρ­νη­σης πιστής στα κελεύ­σμα­τα της Πραι­τό­ρια και του ιμπεριαλισμού.

Η κυβέρ­νη­ση της Αγκό­λας απευ­θύ­νει έκκλη­ση για βοή­θεια διε­θνώς. Η απά­ντη­ση της κου­βα­νι­κής ηγε­σί­ας ήταν άμε­ση και απο­φα­σι­στι­κή. Ο δύσκο­λος αγώ­νας για την ελευ­θε­ρία ολο­κλη­ρώ­θη­κε το 1988 με τη μάχη του Κουί­το Κουα­να­βά­λε, όπου ο στρα­τός της Νότιας Αφρι­κής υπέ­στη συντρι­πτι­κή ήττα από τους μαχη­τές της Αγκό­λας, της Κού­βας και της Ναμίμπιας.

Αυτή είναι η ιστο­ρία της απα­ρά­μιλ­λης συμ­βο­λής της Κού­βας στον αγώ­να για την απε­λευ­θέ­ρω­ση της Αφρι­κής από τη μάστι­γα του απαρτ­χάιντ, μέσα από την οποία ενδυ­να­μώ­θη­κε και η ίδια η κου­βα­νι­κή σοσια­λι­στι­κή επανάσταση.

Συγ­γρα­φέ­ας: Χάρι Βιγιέγας
Μετά­φρα­ση-Επι­μέ­λεια Έκδο­σης: Ντί­να Κακλα­μα­νά­κη, Μαρία Πλέσ­σα, Νατά­σα Τερ­λε­ξή, Γιάν­νης Τσαλαβούτας.
Εκδό­σεις: Διε­θνές Βήμα
ISBN: 978–618-5130–11‑4.

Μακρινή παρουσία

ΑΛΕΚΟΣ ΧΑΤΖΗΚΩΣΤΑΣ

exofyllo alekou xatzikostaΤα ποι­ή­μα­τα αυτά γρά­φτη­καν την περί­ο­δο 2017–2019 και αρκε­τά δημο­σιεύ­τη­καν στην αρχι­κή τους μορ­φή στο ηλε­κτρο­νι­κό περιο­δι­κό atexnos.gr και στην εφη­με­ρί­δα της Ημα­θί­ας “Η Άλλη Άποψη”.

Γρά­φο­νταν συνή­θως στην αρχή της εργα­σια­κής μου μέρας κου­βα­λώ­ντας όλες τις ανα­μνή­σεις της προη­γού­με­νης, αλλά και τις ελπί­δες και προσ­δο­κί­ες για τις επό­με­νες μέρες. Είχα πάντα κατά νου ότι: “Η ποί­η­ση δεν ανή­κει σ’ αυτούς που τη γρά­φουν, αλλά σε εκεί­νους που την έχουν ανά­γκη”. (Π. Νερούντα).

Γι’ αυτό και για μένα η ενα­σχό­λη­ση (και) με αυτό το είδος Τέχνης δεν είχε μόνο τον χαρα­κτή­ρα κατα­φυ­γί­ου στις ώρες της μονα­ξιάς μου, αλλά και ένα χαρά­κω­μα εξω­τε­ρί­κευ­σης σκέ­ψε­ων και συναι­σθη­μά­των προς τους γύρω μου.

Να για­τί λοι­πόν θεω­ρώ και εγώ “Την ποί­η­ση ως μια πηγή αθω­ό­τη­τας γεμά­τη από επα­να­στα­τι­κές δυνά­μεις” (Ο. Ελύ­της) κάνο­ντας το πρώ­το μου δει­λό ποι­η­τι­κό βήμα.

Συγ­γρα­φέ­ας: Αλέ­κος Χατζηκώστας
Εκδό­σεις: Άλφα Πι.
ISBN: 9789606320521.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο