Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

42ο Φεστιβάλ Δράμας: Στην ταινία «Index» του Νικόλα Κολοβού ο Χρυσός Διόνυσος

Στην ται­νία «Index» του Νικό­λα Κολο­βού, ένα 12λεπτο μονο­πλά­νο με φόντο το προ­σφυ­γι­κό δρά­μα, απο­νε­μή­θη­κε ο Χρυ­σός Διό­νυ­σος του 42ου Φεστι­βάλ Ται­νιών Μικρού Μήκους Δρά­μας στην τελε­τή λήξης που πραγ­μα­το­ποι­ή­θη­κε στο Δημο­τι­κό Ωδείο της πόλης.

Η κρι­τι­κή επι­τρο­πή του Εθνι­κού Δια­γω­νι­στι­κού απέ­νει­με στον Νικό­λα Κολο­βό, Έλλη­να από τη Σου­η­δία και παλιό γνώ­ρι­μο της διορ­γά­νω­σης, το μεγά­λο βρα­βείο του φεστι­βάλ «για τη δεξιο­τε­χνι­κή χορο­γρα­φία της κάμε­ρας και την εκπλη­κτι­κή αξιο­ποί­η­ση της κινη­μα­το­γρα­φι­κής γλώσ­σας, που ανα­δει­κνύ­ει ένα οικου­με­νι­κό θέμα, με αφε­τη­ρία την απελ­πι­σμέ­νη ενέρ­γεια ενός παι­διού». Το 2015 ο Νικό­λας Κολο­βός είχε τιμη­θεί και πάλι με τον Χρυ­σό Διό­νυ­σο για την ται­νία του «Σύκο».

Το Βρα­βείο Σκη­νο­θε­σί­ας δόθη­κε στον Βασί­λη Κεκά­το για την ται­νία του «Η από­στα­ση ανά­με­σα στον ουρα­νό κι εμάς», που πριν λίγους μήνες είχε κερ­δί­σει τον Χρυ­σό Φοί­νι­κα στο Φεστι­βάλ Καν­νών. «Χαί­ρο­μαι που κάνα­με την πανελ­λή­νια πρε­μιέ­ρα μας στη Δρά­μα», είπε, παρα­λαμ­βά­νο­ντας το βρα­βείο σκη­νο­θε­σί­ας ο Βασί­λης Κεκά­τος. «Πριν πέντε χρό­νια πρω­το­ήρ­θα εδώ με τον “Ανά­δρο­μο”. Ήμουν γεμά­τος προσ­δο­κία, όμως τότε δεν άκου­σα ποτέ το όνο­μά μου στα βρα­βεία. Σήμε­ρα, αφιε­ρώ­νω αυτό το βρα­βείο σε όλα τα παι­διά που δεν άκου­σαν το όνο­μά τους από­ψε, για­τί μπο­ρούν να κάνουν τα πάντα».

Η κρι­τι­κή επι­τρο­πή βρά­βευ­σε και τους δύο πρω­τα­γω­νι­στές του Βασί­λη Κεκά­του: τον Νικο­λά­κη Ζεγκί­νο­γλου (τιμη­τι­κή διά­κρι­ση ανδρι­κής ερμη­νεί­ας) και τον Ιώκο Ιωάν­νη Κοτί­δη, ο οποί­ος, ανε­βαί­νο­ντας στη σκη­νή για να παρα­λά­βει την εύφη­μο μνεία του, αφιέ­ρω­σε το βρα­βείο στη μνή­μη του Βαγ­γέ­λη Για­κου­μά­κη και του Ζακ Κωστόπουλου.

Την τιμη­τι­κή διά­κρι­ση γυναι­κεί­ας ερμη­νεί­ας έλα­βε η Σίσ­συ Του­μά­ση για το «Βάρος της Θάλασ­σας», που τιμή­θη­κε επί­σης με την διά­κρι­ση φωτο­γρα­φί­ας για την δου­λειά του Γιώρ­γου Φρέν­τζου. Το βρα­βείο σενα­ρί­ου απέ­σπα­σε το «Ρουζ» του Κωστή Θεο­δο­σό­που­λου, ο οποί­ος τιμή­θη­κε με το βρα­βείο πρω­το­εμ­φα­νι­ζό­με­νου σκη­νο­θέ­τη. Όπως είπε ο πρό­ε­δρος της κρι­τι­κής επι­τρο­πής Δημή­τρης Χαρί­τος, όλες οι απο­φά­σεις της κρι­τι­κής επι­τρο­πής ήταν ομόφωνες.

Το Grand Prix του Διε­θνούς Δια­γω­νι­στι­κού απέ­σπα­σε η ται­νία «Brotherhood» («Aδελ­φο­σύ­νη») της Μεριάμ Τζου­μπέρ (Τυνη­σία, Κανα­δάς, Κατάρ, Σου­η­δία), με θέμα την επι­στρο­φή στο σπί­τι ενός νεα­ρού άντρα ο οποί­ος πολέ­μη­σε στο πλευ­ρό φανα­τι­κών Ισλα­μι­στών. Η διε­θνής κρι­τι­κή επι­τρο­πή τίμη­σε και μια κυπρια­κή ται­νία, την «Εξο­μο­λό­γη­ση» του Ανδρέα Σιε­ητ­τά­νη, με το νέο βρα­βείο «#ThisisEU ‑Ευρω­παϊ­κές αξί­ες» από την Αντι­προ­σω­πεία της Ευρω­παϊ­κής Επι­τρο­πής στην Ελλά­δα. Είναι ο πρώ­τος σκη­νο­θέ­της στην Ευρώ­πη που λαμ­βά­νει αυτήν την διάκριση.

Ο αναλυτικός κατάλογος των βραβείων:

42ο Εθνι­κό Φεστι­βάλ Ται­νιών Μικρού Μήκους

Χρυ­σός Διό­νυ­σος: Index του Νικό­λα Κολοβού
Βρα­βείο Σκη­νο­θε­σί­ας: Βασί­λης Κεκά­τος για την ται­νία «Η Από­στα­ση Ανά­με­σα στον Ουρα­νό κι Εμάς»
Βρα­βείο «Σωκρά­της Δημη­τριά­δης» για την καλύ­τε­ρη ται­νία της κατη­γο­ρί­ας «Ελλη­νες του Κόσμου»: «Υπνο­βα­τώ­ντας» της Μελίσ­σα Αναστάση
Ειδι­κό βρα­βείο πρω­το­εμ­φα­νι­ζό­με­νου σκη­νο­θέ­τη «Ντί­νος Κατσου­ρί­δης»: Κωστής Θεο­δο­σό­που­λος για το «Ρουζ»
Βρα­βείο Τώνια Μαρ­κε­τά­κη για την Καλύ­τε­ρη Γυναί­κα Σκη­νο­θέ­τη: Αρτε­μις Ανα­στα­σιά­δου για το «I Am Mackenzie»
Βρα­βείο Καλύ­τε­ρης Σπου­δα­στι­κής Ται­νί­ας: «Sad Girl Weekend» των Δημή­τρη Τσα­κα­λέα και Λήδας Βαρτζιώτη
Βρα­βείο Animation: «Βίαιη Εξί­σω­ση» του Αντώ­νη Ντούσια
Βρα­βείο Ντο­κι­μα­ντέρ: «Κλε­ο­νί­κη» της Αννας Αντωνοπούλου
Τιμη­τι­κή Διά­κρι­ση Φωτο­γρα­φί­ας: Γιώρ­γος Φρέν­τζος για την ται­νία «Το Βάρος της Θάλασ­σας» του Κωστή Αλεβίζου
Τιμη­τι­κή Διά­κρι­ση Σενα­ρί­ου: Κωστής Θεο­δο­σό­που­λος για το «Ρουζ»
Τιμη­τι­κή Διά­κρι­ση Καλύ­τε­ρης Γυναι­κεί­ας Ερμη­νεί­ας: Σίσ­συ Του­μά­ση για την ται­νία «Το Βάρος της Θάλασ­σας» του Κωστή Αλεβίζου
Τιμη­τι­κή Διά­κρι­ση Καλύ­τε­ρης Ανδρι­κής Ερμη­νεί­ας: Νικο­λά­κης Ζεγκί­νο­γλου για το «Η Από­στα­ση Ανά­με­σα στον Ουρα­νό κι Εμάς» του Βασί­λη Κεκάτου
Τιμη­τι­κή Διά­κρι­ση Μοντάζ: Λίβια Νερου­τσο­πού­λου για την ται­νία «Κάρτ Ποστάλ από το Τέλος του Κόσμου» του Κων­στα­ντί­νου Αντωνόπουλου
Τιμη­τι­κή Διά­κρι­ση Πρω­τό­τυ­πης Μου­σι­κής: Νίκος Γιαν­να­κά­κης και Δημή­τρης Γιαν­νού­λης για το «Chopper» του Γιώρ­γου Καψανάκη
Τιμη­τι­κή Διά­κρι­ση Hχου: Γιάν­νης Αντύ­πας για το «Pathologies of Everyday Life» του Αλέ­ξαν­δρου Παπαθανασόπουλου
Τιμη­τι­κή Διά­κρι­ση Σχε­δια­σμού Ηχου: Χρή­στος Γιαν­να­κό­που­λος για το «Sable Noir» του Θανά­ση Τρουμπούκη
Τιμη­τι­κή Διά­κρι­ση Σκη­νι­κών: Χρή­στος Συμε­ω­νί­δης για το «Για Χρό­νια Πλά­για­ζα Νωρίς» του Ιάκω­βου Παναγόπουλου
Τιμη­τι­κή Διά­κρι­ση Κοστου­μιών: Βαγ­γέ­λης Καμπέ­ρης για το «Sad Girl Weekend» των Δημή­τρη Τσα­κα­λέα και Λήδας Βαρτζιώτη
Τιμη­τι­κή Διά­κρι­ση Ειδι­κών Εφέ: «W» του Στέ­λιου Κουπετώρη
Τιμη­τι­κή Διά­κρι­ση Μακι­γιάζ: Ιωάν­να Λυγί­ζου για την ται­νία «Ρουζ» του Κωστή Θεοδοσόπουλου
Εύφη­μος Μνεία: Στον «Μάγκα» του Αλέ­ξαν­δρου Κακανιάρη
Εύφη­μος Μνεία: Στην ερμη­νεία του Ιώκο Ιωάν­νη Κοτί­δη για το «Η Από­στα­ση Ανά­με­σα στον Ουρα­νό κι Εμάς» του Βασί­λη Κεκάτου

25ο Διε­θνές Φεστι­βάλ Ται­νιών Μικρού Μήκους Δράμας

Grand Prix 2019 (συνο­δεύ­ε­ται από χρη­μα­τι­κό έπα­θλο 4.000 ευρώ εκ μέρους της Raycap): «Αδελ­φο­σύ­νη» της Μεριάμ Τζου­μπέρ (Τυνη­σία, Κατάρ, Κανα­δάς, Σουηδία)
Βρα­βείο Σκη­νο­θε­σί­ας: «Η Λίμνη της Ευτυ­χί­ας» του Αλια­ξέι Παλού­γιαν (Λευ­κο­ρω­σία, Γερ­μα­νία, Ισπανία)
Βρα­βείο EFA «ΔΡΑΜΑ 2017», της Ευρω­παϊ­κής Ακα­δη­μί­ας Κινη­μα­το­γρά­φου: «Αρσι­βα­ρί­στας» του Ντμί­τρο Σου­κο­λίτ­κι-Σομπνούκ (Ουκρα­νία, Πολωνία)
Βρα­βείο #ThisisΕU- Ευρω­παϊ­κές Αξί­ες: «Εξο­μο­λό­γη­ση» του Ανδρέα Σιε­ητ­τά­νη (Κύπρος)
Βρα­βείο Καλύ­τε­ρης Ται­νί­ας Νότιας και Ανα­το­λι­κής Ευρώ­πης: «Nellie» της Γκάια Μοντερ­νόρ­φερ (Σλο­βε­νία)
Βρα­βείο Καλύ­τε­ρης Ται­νί­ας Κινου­μέ­νων Σχε­δί­ων: «Story» της Γιο­λά­ντα Μπαν­κόφ­σκα (Πολω­νία)
Ειδι­κό Βρα­βείο Αρτιό­τε­ρης Παρα­γω­γής TV5 MONDE: Συμ­μο­ρί­ες του Σαλ­βα­δόρ Κάλ­βο (Ισπα­νία)
Εύφη­μος Μνεία: «Υπό­σχε­ση» της Σόφι Λίνεν­μπά­ουμ (Γερ­μα­νία)

Drama Pitching Lab 2019

Βρα­βείο Finos Film (χρη­μα­τι­κό έπα­θλο 1.500 ευρώ): Broken Key
Βρα­βείο ΕΚΚ (χρη­μα­τι­κό έπα­θλο 2000 ευρώ): The Valdomero
Βρα­βείο Authorwave (υπη­ρε­σί­ες post-production): The Wild Child

Ανε­ξάρ­τη­τα Βραβεία

Βρα­βείο FIPRESCI (Διε­θνής Ενω­ση Κρι­τι­κών Κινη­μα­το­γρά­φου) για το Διε­θνές Δια­γω­νι­στι­κό Τμή­μα: «Αδελ­φο­σύ­νη» της Μεριάμ Τζου­μπέρ (Τυνη­σία, Κατάρ, Κανα­δάς, Σουηδία)
Βρα­βείο Π.Ε.Κ.Κ. (Πανελ­λή­νια Ενω­ση Κρι­τι­κών Κινη­μα­το­γρά­φου) για το Εθνι­κό Δια­γω­νι­στι­κό Τμή­μα: «Mila» του Ανδρέα Βακαλιού
Βρα­βείο Ενω­σης Ελλή­νων Κινη­μα­το­γρα­φι­στών για την καλύ­τε­ρη φωτο­γρα­φία από νέο Ελλη­να κινη­μα­το­γρα­φι­στή: Φίλη Ολσέφ­σκι για το «Mila» του Ανδρέα Βακαλιού
Βρα­βείο Τεχνι­κής Αρτιό­τη­τας της Ενω­σης Τεχνι­κών Κινη­μα­το­γρά­φου και Τηλε­ό­ρα­σης ΕΤΕΚΤ: «W» του Στέ­λιου Κουπετώρη
Βρα­βείο Ο.Κ.Λ.Ε. (Ομο­σπον­δί­ας Κινη­μα­το­γρα­φι­κών Λεσχών Ελλά­δας): «Mila» του Ανδρέα Βακαλιού
Βρα­βείο Ανθρω­πί­νων Αξιών της Βου­λής των Ελλή­νων για το Διε­θνές Δια­γω­νι­στι­κό Τμή­μα: «Υπό­σχε­ση» της Σόφι Λίνεν­μπά­ουμ (Γερ­μα­νία)
Κίνη­τρα Ελλη­νι­κού Κέντρου Κινη­μα­το­γρά­φου από το Εθνι­κό Δια­γω­νι­στι­κό Πρό­γραμ­μα: | Από 2000 ευρώ για την επό­με­νη ται­νία τους κερ­δί­ζουν οι ται­νί­ες: «Στο Δωμά­τιο» της Γεωρ­γία Σωτήρ­χου, «Mila» του Ανδρέα Βακα­λιού, «Ο Καρα­γκιό­ζης» του Μιχά­λη Γιγιντή.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο