Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

47ο Φεστιβάλ ΚΝΕ-ΟΔΗΓΗΤΗ 1η μέρα: Κοσμοπλημμύρα και πλούσιο πολιτικό-πολιτιστικό πρόγραμμα

Άνοιξε τις πύλες της η κόκκινη πολιτεία
Ένα μεγάλο ξέσπασμα της νεολαίας που τολμά, που αμφισβητεί και αγωνίζεται

Χρό­νια είχε να δει η Αττι­κή τέτοια ογκώ­δη μετα­κί­νη­ση νέων ανθρώ­πων, μια μέρα όπως η Πέμ­πτη. Κι όμως, το 47ο Φεστι­βάλ ΚΝΕ - «Οδη­γη­τή», που άνοι­ξε χτες τις πύλες του, έμελ­λε να απο­τε­λέ­σει πόλο έλξης για δεκά­δες χιλιά­δες νεο­λαί­ους από όλη την Αττι­κή που από νωρίς κατέ­κλυ­σαν το Πάρ­κο Τρί­τση στην καρ­διά της Δυτι­κής Αθήνας.
Ήταν ένα μαζι­κό νεα­νι­κό ξέσπα­σμα, μια ανά­σα, που δεί­χνει ότι η νεο­λαία που εργά­ζε­ται, που σπου­δά­ζει, που πηγαί­νει στο σχο­λείο μπο­ρεί να δώσει διέ­ξο­δο στην αμφι­σβή­τη­σή της, να συνα­ντη­θεί με την πρω­το­πό­ρα δρά­ση και την πολι­τι­κή του ΚΚΕ.

Αυτό φάνη­κε, άλλω­στε, από την πρω­τό­γνω­ρη συμ­με­το­χή σε όλες τις συζη­τή­σεις στις σκη­νές και τα στέ­κια του Φεστιβάλ.
Συζη­τή­σεις που μπο­ρεί να γίνο­νταν ταυ­τό­χρο­να, κι όμως όλες έσφυ­ζαν από νέους και νέες που ψάχνουν απα­ντή­σεις, που προ­βλη­μα­τί­ζο­νται, που ανα­ζη­τούν, που βλέ­πουν ότι «δεν πάει άλλο», ότι «κάτι πρέ­πει να γίνει». Συζη­τή­σεις που απο­τυ­πώ­νουν την εμπι­στο­σύ­νη του εργα­τό­κο­σμου και της νεο­λαί­ας στο ΚΚΕ και στις θέσεις του.
Σε κάθε βήμα του ο επι­σκέ­πτης, από τη μία πύλη μέχρι την άλλη έβλε­πε νέους να συνα­ντιού­νται με φίλους και συντρό­φους τους, να τα λένε μετά από και­ρό. Καθέ­νας είχε να πει για έναν γνω­στό του, παλιό συμ­φοι­τη­τή, παλιό συνά­δελ­φο που είχε να τον δει χρό­νια, με το Φεστι­βάλ να απο­δει­κνύ­ε­ται και φέτος σημείο ανα­φο­ράς της νεο­λαί­ας. Νέοι άνθρω­ποι, που χαί­ρο­νται καθώς επι­τέ­λους μπο­ρούν να απο­λαύ­σουν ποιο­τι­κό καλ­λι­τε­χνι­κό πρό­γραμ­μα, να συζη­τή­σουν, να ανταλ­λά­ξουν από­ψεις σε ένα περι­βάλ­λον που το νιώ­θουν ολό­δι­κό τους, και μάλι­στα χωρίς το άγχος της διά­δο­σης του ιού, αφού από παντού γινό­ταν αντι­λη­πτό ότι η ΚΝΕ δεν αφή­νει τίπο­τα στην τύχη του.drone festibal

«Να ζεις, να τολ­μάς, να προ­χω­ράς. Για την κοι­νω­νία της πραγ­μα­τι­κής ελευ­θε­ρί­ας, τον Σοσια­λι­σμό»: Με το σύν­θη­μα αυτό του φετι­νού Φεστι­βάλ να δίνει το στίγ­μα, οι εκδη­λώ­σεις συνε­χί­ζο­νται σήμε­ρα και αύριο, απο­τε­λώ­ντας σάλ­πι­σμα αντε­πί­θε­σης στη νεο­λαία, για τους αγώ­νες που έχει μπρο­στά της μαζί με την εργα­τι­κή τάξη και τον λαό.

🔻 Κορυ­φώ­νο­νται αύριο Σάβ­βα­το 25 Σεπτέμ­βρη στις 20.30 με τη μεγά­λη πολι­τι­κή συγκέ­ντρω­ση, όπου θα απευ­θύ­νει χαι­ρε­τι­σμό ο Γραμ­μα­τέ­ας του ΚΣ της ΚΝΕ, Νίκος Αμπα­τιέ­λος, και θα μιλή­σει ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημή­τρης Κουτσούμπας.

«Σαν να βγήκαμε στο ξέφωτο απ’ τη νύχτα… Επιτέλους ανασάναμε!»

🔹 «Επι­τέ­λους νιώ­θεις ότι αρχί­ζεις να ανα­πνέ­εις, ότι είσαι πραγ­μα­τι­κά ελεύ­θε­ρος, ότι υπάρ­χει φως, αισιο­δο­ξία».
🔹 «Πόσο και­ρό είχα­με να πάμε σε μία καλή συναυ­λία, να δού­με τόσους χιλιά­δες νέους, εκθέ­σεις. Να σηκώ­σου­με κεφά­λι από υπο­λο­γι­στή και κινη­τό».
🔹 «ΚΝΕ παι­διά! Δύνα­μη!». «Ήρθα­με εδώ και θα φύγου­με αισιό­δο­ξοι ότι μπο­ρού­με να κατα­κτή­σου­με τα όνει­ρά μας».
Από κάθε πύλη ξεχύ­νο­νται μέσα στην απέ­ρα­ντη κόκ­κι­νη πολι­τεία ανθρώ­πι­να ποτά­μια, με τους νέους και τις νέες, παι­διά του Γυμνα­σί­ου και του Λυκεί­ου, φοι­τη­τές, νέους εργα­ζό­με­νους και εργα­ζό­με­νες να κυριαρ­χούν δίνο­ντας ζωντά­νια σε κάθε σκη­νή, στις πλού­σιες εκθέ­σεις, στα περί­πτε­ρα παντού.

🔹 Στο φοι­τη­τι­κό στέ­κι ο Μανώ­λης, ο Χρή­στος και ο Σταύ­ρος, 18χρονα παι­διά οι δύο πρώ­τοι φέτος πέρα­σαν στις σχο­λές που ήθε­λαν ο δεύ­τε­ρος θα ξανα­δώ­σει, για δεύ­τε­ρη φορά έρχο­νται στο Φεστι­βάλ της ΚΝΕ στο Πάρ­κο Τρί­τση. «Είχα­με έρθει την τελευ­ταία φορά πριν από δύο χρό­νια και είχα­με πάθει πλά­κα. Μας το έλε­γαν τα παι­διά της ΚΝΕ στο σχο­λείο και δεν πιστεύ­α­με τα όσα γίνο­νταν εδώ. Είχα­με φύγει και νιώ­θα­με ότι είμα­στε έτοι­μοι να κατα­κτή­σου­με τα όνει­ρά μας. Με αυτήν την παν­δη­μία δεν πιστεύ­α­με ότι θα ξαναγίνει.
Αλλά ΚΝΕ είναι αυτή. Δύνα­μη παι­διά, τελεί­ω­σε!», λέει ο Μανώ­λης, ενώ ο Χρή­στος συμπλη­ρώ­νει: «Επι­τέ­λους να πάμε σε μία συναυ­λία να ξανα­βρε­θού­με με χιλιά­δες ακό­μα νέους να πάρου­με ζωή ο ένας από τον άλλον. Δεν βγαί­νει άλλο έγκλει­στοι. Μια στον υπο­λο­γι­στή. Μια στο κινη­τό και άντε σε καμία καφε­τέ­ρια ή μπαράκι…».
Ο Σταύ­ρος μάς λέει με τη σει­ρά του: «Οταν έμα­θα ότι θα γίνει φέτος το Φεστι­βάλ να πω την αλή­θεια περί­με­να πώς και πώς να ξεκι­νή­σει. Να ξανα­ζή­σω και να ξανα­νιώ­σω όλα αυτά που έζη­σα την τελευ­ταία φορά που ήρθα. Ολη αυτήν την έντα­ση και τον ενθου­σια­σμό. Το κανο­νί­σα­με με τους φίλους και νάμα­στε. Ομως είναι ακό­μα καλύ­τε­ρα από όσο περί­με­να. Μου φαί­νε­ται ότι είναι ακό­μα πιο πλού­σιο. Πέρα­σα Φυσι­κό και όταν ανοί­ξουν τα πανε­πι­στή­μια σίγου­ρα θα είμαι με τα παι­διά της ΚΝΕ. Ημουν μαζί τους στις μαθη­τι­κές κινη­το­ποι­ή­σεις μέσα στην παν­δη­μία. Συμ­με­τεί­χα στα περισ­σό­τε­ρα καλέ­σμα­τα. Εβλε­πα ότι μέσα στην παν­δη­μία δεν το έβα­ζαν κάτω και προ­σπα­θού­σα να μην το βάλω ούτε εγώ. Ισως το σκε­φτώ καλύ­τε­ρα να βάλω και εγώ το δικό μου λιθα­ρά­κι σε όλο αυτό από μέσα. Δεν ξέρω θα δω».

🔹 Ο Βαγ­γέ­λης 29 ετών ιδιω­τι­κός υπάλ­λη­λος σε μεγά­λο pet shop βρι­σκό­ταν στην έκθε­ση για την Παρι­σι­νή Κομ­μού­να. «Επι­τέ­λους νιώ­θεις ότι αρχί­ζεις να ανα­πνέ­εις, ότι είσαι πραγ­μα­τι­κά ελεύ­θε­ρος, ότι υπάρ­χει φως, αισιο­δο­ξία. Μόλις μπή­κα­με στο χώρο του Φεστι­βάλ ήταν σαν να βγή­κα­με στο ξέφω­το από τη νύχτα. Και το λέω αντι­κει­με­νι­κά, για­τί δεν είμαι σύντρο­φος, ακό­μα του­λά­χι­στον. Η ΚΝΕ, το ΚΚΕ είναι πρω­το­πο­ρία πώς να το κάνου­με; Προ­σπα­θώ να παρα­κο­λου­θώ όλη την επι­και­ρό­τη­τα. Παρα­κο­λού­θη­σα όλη τη δρά­ση της ΚΝΕ και του ΚΚΕ. Ακό­μα κι αν δεν το ψηφί­ζεις, δεν μπο­ρείς να αμφι­σβη­τή­σεις ότι βάζει σφρα­γί­δα σε κάθε εξέ­λι­ξη. Ακό­μα και ότι φέτος μέσα στην παν­δη­μία η ΚΝΕ οργά­νω­σε ξανά το μεγά­λο αυτό Φεστι­βάλ, λες ΚΝΕ είναι αυτή. Αν δεν το έκα­νε η ΚΝΕ ποιος θα το έκανε».

🔹 Ο Θεο­δό­σης ήταν στο βιβλιο­πω­λείο του Φεστι­βάλ μαζί με τον 14χρονο γιο του, μαθη­τή του Γ’ Γυμνα­σί­ου Ιλί­ου. Ο ίδιος είναι προ­γραμ­μα­τι­στής και όπως είπε «έχω φιλι­κή στά­ση προς το ΚΚΕ. Μπο­ρεί να μην το έχω ψηφί­σει όλες τις φορές όμως θέλω ο γιος μου να έρθει σε επα­φή με την ΚΝΕ γι’ αυτό ήρθα­με. Θέλω να ακού­σει ποιο­τι­κό τρα­γού­δι, να δει αυτές τις εκθέ­σεις, τους χιλιά­δες νέους που αγω­νί­ζο­νται για ένα καλύ­τε­ρο μέλ­λον». Αλλά και ο μικρός δήλω­σε πολύ ενθου­σια­σμέ­νος. «Για να πω την αλή­θεια δεν ήθε­λα να έρθω. Δεν μου είχε μιλή­σει κανείς για την ΚΝΕ. Αλλά τελι­κά είναι μια έκπλη­ξη. Και από ό,τι μου είπαν τις επό­με­νες μέρες θα έχει ακό­μα περισ­σό­τε­ρο κόσμο. Εντυ­πω­σιά­στη­κα από την έκθε­ση που έλε­γε για την επα­νά­στα­ση στη Γαλ­λία. Σίγου­ρα θα έρθου­με τις επό­με­νες μέρες».

🔹 Ομως το Φεστι­βάλ είναι μια ανά­σα, αλλά και επι­βρά­βευ­ση και για τα ίδια τα παι­διά της ΚΝΕ. Ο Χρή­στος 16 ετών μαθη­τής της πρώ­της Λυκεί­ου στο 1ο Λύκειο Ζωγρά­φου είπε: «Είμαι περή­φα­νος που φέτος η ΚΝΕ τα κατά­φε­ρε και ήρθα­με ξανά στο Πάρ­κο Τρί­τση. Με όλα αυτά τα μονα­δι­κά που συμ­βαί­νουν εδώ, νιώ­θω ότι είναι η μικρο­γρα­φία της εικό­νας αυτού του άλλου, του όμορ­φου κόσμου που εμείς ονειρευόμαστε».47ο Φεστιβαλ ΚΝΕ ΟΔΗΓΗΤΗ Κομμούνα

Μεγάλο ενδιαφέρον στην Κεντρική Έκθεση

47ο Φεστιβαλ ΚΝΕ ΟΔΗΓΗΤΗ Κομμούνα 2«150 χρό­νια από την Παρι­σι­νή Κομ­μού­να Η πρώ­τη έφο­δος στον ουρα­νό Η σημε­ρι­νή πάλη για να τον κατα­κτή­σου­με…»: Αυτό είναι το θέμα της Κεντρι­κής Εκθε­σης του 47ου Φεστι­βάλ που δεσπό­ζει στον χώρο δίπλα στην Κεντρι­κή Σκη­νή, στην οποία γίνο­νται οργα­νω­μέ­νες ξενα­γή­σεις και οι επι­σκέ­πτες παρα­κο­λου­θούν με μεγά­λο ενδιαφέρον.
Η εξέ­γερ­ση των κομ­μου­νά­ρων, η πρώ­τη στην Ιστο­ρία προ­λε­τα­ρια­κή επα­νά­στα­ση και εγκα­θί­δρυ­ση εργα­τι­κής εξου­σί­ας, απο­τε­λεί μεγά­λο ιστο­ρι­κό γεγο­νός, «το πιο υψη­λό παρά­δειγ­μα του πιο περί­λα­μπρου προ­λε­τα­ρια­κού κινή­μα­τος του 19ου αιώ­να», που μελε­τή­θη­κε ιδιαί­τε­ρα και από τους κλα­σι­κούς, τον Μαρξ, τον Ενγκελς και τον Λένιν.
Η Παρι­σι­νή Κομ­μού­να σημα­το­δο­τεί την πρώ­τη προ­σπά­θεια να πάρει την εξου­σία στα χέρια της η εργα­τι­κή τάξη. Και αυτό από μόνο του ως γεγο­νός είναι ιδιαί­τε­ρα σημα­ντι­κό, μπο­ρεί να απο­τε­λέ­σει πηγή πλού­σιων συμπε­ρα­σμά­των, για­τί καταρ­χήν ανέ­δει­ξε ήδη από τότε τη δυνα­τό­τη­τα να ανα­τρα­πεί αυτό το σύστη­μα, τη δυνα­τό­τη­τα να οικο­δο­μη­θεί η σοσια­λι­στι­κή κοι­νω­νία, η εργα­τι­κή εξουσία.47ο Φεστιβαλ ΚΝΕ ΟΔΗΓΗΤΗ Κομμούνα 1

Οι 72 μέρες της Κομ­μού­νας εμπνέ­ουν και σήμε­ρα για τα χαρα­κτη­ρι­στι­κά που πρέ­πει να έχει η επα­να­στα­τι­κή πάλη, για τα χαρα­κτη­ρι­στι­κά που πρέ­πει να έχει η εργα­τι­κή εξουσία.
Κι αυτά τα συμπε­ρά­σμα­τα είναι που ανα­δει­κνύ­ει με τον καλύ­τε­ρο τρό­πο η έκθε­ση στο φετι­νό Φεστι­βάλ, αξιο­ποιώ­ντας σε δυο σημεία της όμορ­φα βίντεο που προ­βάλ­λο­νται σε οθό­νες, καθώς και μια τερά­στια κόκ­κι­νη σημαία συμ­βο­λί­ζο­ντας τη σημαία των κομ­μου­νά­ρων στο Δημαρ­χείο του Παρι­σιού τον Μάρ­τη του 1871.47ο Φεστιβαλ ΚΝΕ ΟΔΗΓΗΤΗ 1η Μέρα Ριζοσπάστης

ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΤΕΚΙ
Δεν περισσεύει κανείς και καμία από τον μεγάλο αγώνα

«Επα­να­στά­της θα πει…»: Με τον τίτλο αυτό λει­τουρ­γεί στο χώρο του Μαθη­τι­κού Στε­κιού έκθε­ση, η οποία απευ­θύ­νε­ται σε όλους τους μαθη­τές — επι­σκέ­πτες του Φεστι­βάλ, με ξενα­γή­σεις που γίνο­νται στη διάρ­κεια όλου του τριημέρου.
Σε μία κατα­σκευή με μορ­φή βιβλί­ου που φωτί­ζο­νται πλευ­ρές όπως: «Τι είναι αυτό που έκα­νε και κάνει ανθρώ­πους να γίνο­νται επα­να­στά­τες..;» — «ανθρώ­πους δια­φο­ρε­τι­κούς και άγνω­στους μετα­ξύ τους, που έζη­σαν και ζουν σε άλλες χώρες, σε άλλους αιώ­νες, χτες και σήμε­ρα…» Αλλά και «τι σημαί­νει σήμε­ρα επα­νά­στα­ση»;festival mathitikh ekthesh Στέκι

Μέσα από τα ταμπλό του χώρου ο επι­σκέ­πτης γνω­ρί­ζε­ται με την ΚΝΕ και τον επα­να­στα­τι­κό της χαρα­κτή­ρα. Για την ΚΝΕ, το να είναι κανείς επα­να­στά­της είναι μια μάχη καθη­με­ρι­νή για­τί κανείς δεν γεν­νή­θη­κε ήρω­ας, για­τί — όπως ανα­γρά­φε­ται σε ένα από τα ταμπλό — «κανείς δεν γεν­νιέ­ται έτοι­μος για τα μεγά­λα και τα σημα­ντι­κά. Κανέ­νας δεν φτιά­χνε­ται σε συν­θή­κες εργα­στη­ρί­ου. Οι ήρω­ες δεν γεν­νή­θη­καν ήρω­ες. Εγι­ναν ήρω­ες μέσα στον ανυ­πο­χώ­ρη­το ταξι­κό αγώ­να. Ολοι μας μέσα στην συλ­λο­γι­κή πρω­το­πό­ρα δρά­ση μπο­ρού­με να το κατορ­θώ­σου­με. Δεν περισ­σεύ­ει κανείς και καμία από αυτό τον μεγά­λο αγώ­να».47ο Φεστιβαλ ΚΝΕ ΟΔΗΓΗΤΗ 1η Μέρα Διεθνούπολη 1

ΔΙΕΘΝΟΥΠΟΛΗ
Ξανά μαζί μετά από δύο χρόνια!

Δεκάδες εκπρόσωποι Κομμουνιστικών Νεολαιών συναντήθηκαν με τους επισκέπτες του Φεστιβάλ

Στη Διε­θνού­πο­λη — στη­μέ­νη φέτος πιο κοντά στην Κεντρι­κή Σκη­νή — συνα­ντή­θη­καν 25 Κομ­μου­νι­στι­κές Νεο­λαί­ες που παρά τις δυσκο­λί­ες και τους περιο­ρι­σμούς ταξί­δε­ψαν από Ευρώ­πη, Ασία, Μέση Ανα­το­λή και Αμε­ρι­κή. Συνα­ντή­θη­καν από κοντά εδώ, στο Φεστι­βάλ της ΚΝΕ, για πρώ­τη φορά από την έναρ­ξη της πανδημίας.
Χιλιά­δες επι­σκέ­πτες του Φεστι­βάλ βρέ­θη­καν στη Διε­θνού­πο­λη, κοντο­στά­θη­καν στα περί­πτε­ρα, συνο­μί­λη­σαν με τους εκπρο­σώ­πους των ΚΝ για την κατά­στα­ση στις χώρες τους, αγό­ρα­σαν ανα­μνη­στι­κά και σύμ­βο­λα αγώ­να των λαϊ­κών κινημάτων.
Ανα­πό­σπα­στο μέρος του αντι­ι­μπε­ρια­λι­στι­κού μηνύ­μα­τος και της διε­θνι­στι­κής αλλη­λεγ­γύ­ης των λαών είναι τα περί­πτε­ρα της Ελλη­νι­κής Επι­τρο­πής Διε­θνούς Υφε­σης και Ειρή­νης (ΕΕΔΥΕ) και της Ελλη­νι­κής Επι­τρο­πής Διε­θνούς Δημο­κρα­τι­κής Αλλη­λεγ­γύ­ης (ΕΕΔΔΑ), ενώ ως προ­έ­κτα­ση του χώρου της Διε­θνού­πο­λης το Στέ­κι Νέων Στρα­τευ­μέ­νων καλεί σε απο­δέ­σμευ­ση από το ΝΑΤΟ, απε­μπλο­κή από τους ιμπε­ρια­λι­στι­κούς πολέ­μους και σχεδιασμούς.

Το περί­πτε­ρο του Ελλη­νο­κου­βα­νι­κού Συν­δέ­σμου — με το καθιε­ρω­μέ­νο πλέ­ον κου­βα­νέ­ζι­κο μπαρ — έγι­νε και φέτος σημείο συνά­ντη­σης. Ιδιαί­τε­ρο ήταν το ενδια­φέ­ρον του κόσμου για τα 12 χαρα­κτι­κά έργα του ζωγρά­φου Τάκη Βαρε­λά, εμπνευ­σμέ­να από την Κου­βα­νι­κή Επα­νά­στα­ση, τα επι­τεύγ­μα­τα και τους αγώ­νες του κου­βα­νι­κού λαού. Σε αυτόν δια­τί­θε­νται και τα έσο­δα από την πώλη­ση των χαρα­κτι­κών, σε ένδει­ξη διε­θνι­στι­κής αλληλεγγύης.

την υποδοχή στους εργαζόμενους της «e food»

Από την υπο­δο­χή στους εργα­ζό­με­νους της «e‑food»

«ΑΝΑΣΑ» ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ ΟΙ ΠΛΟΥΣΙΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

«Εμείς γυρ­νά­με κατα­πά­νω σας των πυρο­βό­λων μας την μπού­κα… »
Θερ­μό χει­ρο­κρό­τη­μα για την παρά­στα­ση «Οι μέρες της Κομ­μού­νας» που ανέ­βα­σε η θεα­τρι­κή ομά­δα της ΚΝΕ

«Βλέ­πο­ντας πως καθό­λου δεν μπο­ρεί­τε να δώστε μερο­δού­λι ανθρω­πιάς θα κάνου­με δικά μας τα εργο­στά­σια, είναι αρκε­τό αυτό για μας… Βλέ­πο­ντας πως η κυβέρ­νη­ση αυτή, τα όσα μας τάζει δεν τηρεί, από­φα­ση να χτί­σου­με καλή ζωή, που εμείς θα κυβερ­νά­με. Κι αφού η μόνη γλώσ­σα που ακού­τε είναι η βουή των κανο­νιών μας, τότε εμείς γυρ­νά­με κατα­πά­νω σας των πυρο­βό­λων μας την μπού­κα»…

Τιμώ­ντας τις κόκ­κι­νες μέρες της Κομ­μού­νας η θεα­τρι­κή ομά­δα της ΚΝΕ επέ­λε­ξε φέτος να ανε­βά­σει το θεα­τρι­κό έργο του Μπέρ­τολτ Μπρεχτ, «Οι μέρες της κομ­μού­νας». Πρώ­τη παρου­σί­α­ση, στο κοι­νό του Φεστι­βάλ, την Πέμ­πτη το από­γευ­μα στο θεα­τρά­κι στο στέ­κι του Πολιτισμού.
Τα «φώτα» στρέ­φο­νται στο επα­να­στα­τη­μέ­νο Παρί­σι και στις έντο­νες συζη­τή­σεις των κομ­μου­νά­ρων τόσο για τον παλιό κόσμο που έχει σαπί­σει, όσο και για το μέλ­λον που εγκαι­νί­α­σε η μεγά­λη σύγκρου­ση της εργα­τι­κής τάξης με τους εκμε­ταλ­λευ­τές της τον 19ο αιώ­να. Ο άφθα­στος ηρω­ι­σμός, ο νέος κόσμος που ανα­τέλ­λει, αλλά και οι αμφι­βο­λί­ες, οι ταλα­ντεύ­σεις είναι όλα παρό­ντα στο έργο. Από τη μία, ο παλιός ο κόσμος που γνω­ρί­ζει πολύ καλά πως «το θεμέ­λιο του πολι­τι­σμού μας είναι η ιδιο­κτη­σία, πρέ­πει να την υπε­ρα­σπι­στού­με ένα­ντι οιου­δή­πο­τε τιμή­μα­τος» και από την άλλη οι εργά­τες του Παρι­σιού που συνει­δη­το­ποιούν πια την απο­στο­λή της τάξης τους… «Βλέ­πο­ντας να υψώ­νε­τε παλά­τια και στέ­γη που­θε­νά για μας… Από­φα­ση να γίνου­νε δικά μας! Οι τρώ­γλες περίσ­σε­ψαν για μας».

Και η αντα­πό­κρι­ση του κόσμου, που γέμι­σε το θεα­τρά­κι ήταν ιδιαί­τε­ρα ζεστή! Το χει­ρο­κρό­τη­μα δυνα­τό! Τα μέλη της θεα­τρι­κής ομά­δας με πρό­σω­πα που λάμπουν, είναι διπλά περή­φα­να, μιας και μέσα στο καλο­καί­ρι η θεα­τρι­κή ομά­δα κατά­φε­ρε να ανα­συ­γκρο­τη­θεί και ξεκί­νη­σαν πρό­βες διά ζώσης για να κατα­φέ­ρει να είναι «πιστή» για ακό­μα μια χρο­νιά στο ραντε­βού του Φεστι­βάλ. Μέσα από την καθο­ρι­στι­κή βοή­θεια του σκη­νο­θέ­τη της ομά­δας Γιώρ­γου Τσα­γκα­ρά­κη, τις πλού­σιες συζη­τή­σεις που συνό­δευαν τις πρό­βες για να κατα­νοη­θούν οι φοβε­ρές εκεί­νες μέρες της Κομ­μού­νας, η θεα­τρι­κή ομά­δα τα κατά­φε­ρε για ακό­μα μια φορά!

Στη θεα­τρι­κή ομά­δα συμ­με­τέ­χουν: Βαγ­γέ­λης Βάν­τζος, Αλέ­ξαν­δρος Βογδά­νος, Αθη­νά Γεωρ­γο­πού­λου, Νίκος Γιό­φτσος, Δήμη­τρα Ελευ­θε­ρί­ου, Φώτης Ζεέ­ρης, Ηλέ­κτρα Ζίρα, Χρι­στιά­να Κιό­σια, Σπύ­ρος Μαμά­ης, Τάσος Μανω­λό­που­λος, Δανάη Μάν­τζου, Μάγδα Μαρ­μά­ρου, Ανα­στα­σία Ματ­θαί­ου, Δημή­τρης Μπα­κλα­βάς, Κώστας Σαζα­κλό­γλου, Γιώ­τα Σπα­νού, Σίντυ Τανέ, Δημή­τρης Τσι­λι­μέ­κης, Κώστας Τσί­τσι­κας, Απο­στό­λης Φρα­γκού­λης και οι μικροί: Δημή­τρης και Στέφανος.

Συντε­λε­στές: Σκη­νο­θε­σία: Γιώρ­γος Τσα­γκα­ρά­κης. Βοη­θός σκη­νο­θέ­τη: Γιο­βά­να Καπο­δί­στρια. Σκη­νι­κά: Βικτώ­ρια Ντα­ρί­λα. Κοστού­μια: Κλαί­ρη Γερα­νί­ου, Αλε­ξάν­δρα Πετρο­πού­λου, Ιωάν­να Σαγώ­να. Από­δο­ση τρα­γου­διών στα ελλη­νι­κά: Γιώρ­γος Θεο­φά­νους, Αμέ­ρισ­σα Φτού­λη. Ηλε­κτρι­κή κιθά­ρα, θέρε­μιν: Γιώρ­γος Θεο­φά­νους. Τρα­γού­δι, κρου­στά: Αμέ­ρισ­σα Φτού­λη. Sound design: Γιώρ­γος Θεο­φά­νους. Φωτι­σμοί: Γκί­κας Γιακουμής.47ο Φεστιβαλ ΚΝΕ ΟΔΗΓΗΤΗ 1η Μέρα Αλέξανδρος Μαλιάτσης Σάλας

ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΤΕΚΙ — ΣΤΕΚΙ ΦΟΙΤΗΤΩΝ & ΝΕΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
«Γκάζια», μηνύματα και… πολύ γέλιο

Τα μαθη­τι­κά συγκρο­τή­μα­τα «Αδεια Κλε­ψύ­δρα», QBX και Matt άνοι­ξαν την αυλαία του Μαθη­τι­κού Στε­κιού και του πλού­σιου προ­γράμ­μα­τός του.
Ο QBX ξεσή­κω­σε τον κόσμο που βρέ­θη­κε στη σκη­νή με το beat box του, ενώ μαζί με τους «Αδεια Κλε­ψύ­δρα» και τον Matt τρα­γού­δη­σαν για την οικο­γέ­νεια αλλά και τα προ­βλή­μα­τα που αντι­με­τω­πί­ζουν οι νέοι στην καθη­με­ρι­νό­τη­τά τους, στο σχο­λείο, και ειδι­κό­τε­ρα για αυτά με τα οποία ήρθαν αντι­μέ­τω­ποι κατά τη διάρ­κεια της παν­δη­μί­ας, στέλ­νο­ντας μήνυ­μα αντε­πί­θε­σης με τους στί­χους τους, ξεκα­θα­ρί­ζο­ντας πως η νέα γενιά δεν πρό­κει­ται να σωπάσει.
Αμέ­σως μετά, τη σκυ­τά­λη για άφθο­νο γέλιο πήρε το stand up comedy με τον Αλέ­ξαν­δρο Μαλιά­τση — Σάλα και τον Σπή­λιο Φλώ­ρο. Στη σκη­νή αρχι­κά ανέ­βη­κε ο Σπή­λιος Φλώ­ρος, ο οποί­ος δια­κω­μώ­δη­σε μια σει­ρά θεμά­των που απα­σχο­λούν ιδιαί­τε­ρα τη νεο­λαία, ανά­με­σά τους την κατά­στα­ση με την παν­δη­μία, την επι­λο­γή επαγ­γέλ­μα­τος, τις σχέ­σεις με τους γονείς κ.λπ. Στη συνέ­χεια ο Αλέ­ξαν­δρος Μαλιά­τσης — Σάλα κάλε­σε το κοι­νό να ανα­σύ­ρει δικές του αστεί­ες ανα­μνή­σεις, επι­λέ­γο­ντας το θέμα της σχέ­σης μετα­ξύ αδελ­φών, από την οπτι­κή του μικρό­τε­ρου βέβαια, ενώ στη συνέ­χεια μοι­ρά­στη­κε δικές του …άβο­λες στιγ­μές. Κλεί­νο­ντας, και οι δύο κωμι­κοί έδω­σαν συγ­χα­ρη­τή­ρια στην ΚΝΕ για τη διορ­γά­νω­ση του Φεστιβάλ.
Λίγο πιο κάτω, στη νεο­σύ­στα­τη Σκη­νή Φοι­τη­τών και Νέων Εργα­ζο­μέ­νων, το καλ­λι­τε­χνι­κό πρό­γραμ­μα ξεκί­νη­σε με ροκ ήχους από τους Vostok Train.
«Είναι μεγά­λη τιμή και χαρά που παί­ζου­με στο Φεστι­βάλ», είπαν ανοί­γο­ντας τη συναυ­λία τους, με το κοι­νό να τους κατα­χει­ρο­κρο­τεί. Ως «ένα τρέ­νο προς την Ανα­το­λή για μια καλύ­τε­ρη κοι­νω­νία» αυτο­προσ­διο­ρί­στη­καν, προ­τού χαρί­σουν ροκ μελω­δί­ες, τρα­γού­δια γνω­στά και πιο «ψαγ­μέ­να», αλλά και δικές τους δια­σκευ­ές, με τον κόσμο να τους αντα­μεί­βει με ένα ζεστό χει­ρο­κρό­τη­μα. «Immigrant Song», «Come Together» και άλλα τρα­γού­δια απο­τέ­λε­σαν μέρος του ρεπερ­το­ρί­ου του συγκρο­τή­μα­τος, που μέχρι το τέλος κρά­τη­σε το κέφι στα ύψη…

47ο Φεστιβαλ ΚΝΕ ΟΔΗΓΗΤΗ 1η Μέρα ΖαραλίκοςΔεν τους άφησε σε χλωρό κλαρί ο Χρ. Ζαραλίκος

Ακο­λού­θη­σε το απο­λαυ­στι­κό για μία ακό­μα φορά stand up comedy του Χρι­στό­φο­ρου Ζαρα­λί­κου. Ορμη­τι­κός, χωρίς να αφή­σει σε χλω­ρό κλα­ρί ζητή­μα­τα της επι­και­ρό­τη­τας, χάρι­σε πολύ γέλιο στο κοι­νό, το οποίο πάντα συμ­με­τέ­χει στις παρα­στά­σεις του.
Η παν­δη­μία, οι κυβερ­νη­τι­κοί χει­ρι­σμοί στην Εκπαί­δευ­ση, η απερ­γία των εργα­ζο­μέ­νων στο «e‑food», η αντί­λη­ψη των μεγά­λων επι­χει­ρή­σε­ων για τον μισθό, εξω­φρε­νι­κές θεω­ρί­ες συνω­μο­σί­ας ήταν από τα θέμα­τα με τα οποία ασχο­λή­θη­κε, με το γνω­στό και αγα­πη­μέ­νο στο κοι­νό του Φεστι­βάλ χιού­μορ του.

Γνωστά και αγαπημένα τραγούδια, μεγάλα λαϊκά γλέντια

Με χει­ρο­κρο­τή­μα­τα υπο­δέ­χθη­κε ο κόσμος στη «Λαϊ­κή Σκη­νή» την Φωτει­νή Βελε­σιώ­του, που άνοι­ξε το χτε­σι­νό πρό­γραμ­μα στη Λαϊ­κή Σκηνή.
«Είμα­στε εδώ, αλλά λεί­πει ένας, ο Μίκης. Ορφα­νέ­ψα­με, πιο μεγά­λη ορφά­νια δεν νιώ­σα­με ποτέ», σημεί­ω­σε η Φ. Βελε­σιώ­του ανε­βαί­νο­ντας στη σκη­νή. «Είναι ο άνθρω­πος που μας γέμι­σε πολι­τι­σμό, γι’ αυτόν θα τρα­γου­δή­σου­με εδώ. Μας ακού­ει από κει πάνω. Να ‘ναι καλά και να μας φωτί­ζει…», ανέ­φε­ρε πριν ξεκι­νή­σει το πρό­γραμ­μά της.
Ο κόσμος ξεσπά σε χει­ρο­κρο­τή­μα­τα και το πρό­γραμ­μα ξεκι­νά με τα τρα­γού­δια «Βασί­λε­ψες αστέ­ρι μου», «Κάπο­τε θα ‘ρθουν να σου πουν» και «Μέρα Μαγιού μου μίσεψες».

Ακο­λου­θούν το «Γιου­σου­ρούμ», τα «Διό­δια», οι «Μέλισ­σες» και άλλα γνω­στά και αγα­πη­μέ­να τρα­γού­δια, όπως το «Μ’ αερο­πλά­να και βαπό­ρια», «Μη μου ξανα­φύ­γεις πια», «Σαν από­κλη­ρος γυρί­ζω», με τον κόσμο να ενώ­νει τη φωνή του με αυτή της Φ. Βελε­σιώ­του στο «Μην κλαις».
Η Φ. Βελε­σιώ­του έκλει­σε το πρό­γραμ­μά της με το «Εχω έναν καφε­νέ», το οποίο ήταν «αφιε­ρω­μέ­νο σε όλους εσάς που είστε εδώ. Να είστε γεροί και δυνα­τοί. Καλούς δρό­μους να έχε­τε».

Τη σκυ­τά­λη πήρε το συγκρό­τη­μα Led Seftelin, για ένα ξεχω­ρι­στό ποντια­κό γλέ­ντι. Ευχα­ρί­στη­σαν για την πρό­σκλη­ση, σημειώ­νο­ντας πως ήταν η πρώ­τη τους συμ­με­το­χή στο Φεστι­βάλ, λίγο πριν με τη συνο­δεία των μελω­δι­κών ήχων της ποντια­κής λύρας τρα­γου­δή­σουν για την προ­σφυ­γιά, τα βάσα­να των Ποντί­ων, για τις χαρές και τις λύπες τους, με τον κόσμο να «απα­ντά» κάθε φορά με θερ­μά χειροκροτήματα.

Μια μεγάλη συναυλία αφιερωμένη στον Μίκη

Το πρό­γραμ­μα της Κεντρι­κής Σκη­νής την πρώ­τη μέρα ολο­κλη­ρώ­θη­κε με μεγά­λη συναυ­λία — αφιέ­ρω­μα με τίτλο «Η ποί­η­ση στα τρα­γού­δια του Μίκη».
Ο Γιώρ­γος Ντα­λά­ρας μετά την είδη­ση του χαμού του μεγά­λου μας μου­σι­κο­συν­θέ­τη απο­φά­σι­σε να αλλά­ξει το πρό­γραμ­μα της συναυ­λί­ας που θα παρου­σί­α­ζε στο Φεστι­βάλ. Και πράγ­μα­τι, δεν θα μπο­ρού­σε να υπάρ­ξει καλύ­τε­ρη συναυ­λία τιμής στον Μίκη την πρώ­τη μέρα του Φεστι­βάλ της ΚΝΕ, του Φεστι­βάλ που τόσο τίμη­σε με την παρου­σία του ο μεγά­λος μουσικοσυνθέτης.

Μια συναυ­λία με τρα­γού­δια αγα­πη­μέ­να, πολυ­τρα­γου­δι­σμέ­να, σε ποί­η­ση Ρίτσου, Ελύ­τη, Σεφέ­ρη, Γκά­τσου, Ελευ­θε­ρί­ου, Κ. Βάρ­να­λη, Δ. Χρι­στο­δού­λου και τόσων άλλων. Ο Γ. Ντα­λά­ρας και μαζί του η Ασπα­σία Στρα­τη­γού και η Βιο­λέτ­τα Ικα­ρη έγι­ναν μια φωνή με τον κόσμο που είχε γεμί­σει τον χώρο της Κεντρι­κής Σκηνής.
Η ποί­η­ση στα τρα­γού­δια του Μίκη… αφού ο Θεο­δω­ρά­κης ήταν ο πρώ­τος που έβα­λε στο στό­μα του απλού λαού λόγια μεγά­λων ποι­η­τών, για­τί γνώ­ρι­ζε καλά ότι οι μεγά­λοι ποι­η­τές ανή­κουν στον λαό, ότι μόνο αυτός μπο­ρεί να τους κατα­λά­βει. Εκεί­νος του έδω­σε απλά το «κλει­δί» για να ανοί­ξει τις μεγά­λες πόρ­τες της ποί­η­σης: «Κάνο­ντας τρα­γού­δι και βάζο­ντας στα χεί­λη του λαού τη μεγά­λη ποί­η­ση, είναι σαν να του πρό­σφε­ρα αυτό το σπά­νιο κλει­δί να ανοί­ξει τις μεγά­λες πόρ­τες και να μπει στον μαγι­κό κόσμο της λόγιας τέχνης».
«Για τον Μίκη έχει μιλή­σει η Ιστο­ρία και ο ελλη­νι­κός λαός όλες αυτές τις μέρες», σημεί­ω­σε από τη σκη­νή ο Γ. Ντα­λά­ρας, προ­σθέ­το­ντας: «Για μας όμως εδώ, κυρί­ως για τους μου­σι­κούς, είναι μια μορ­φή και ένας φάρος που ποτέ δεν θα ξεχά­σου­με, δεν θα λησμο­νή­σου­με, δεν θα αμφι­σβη­τή­σου­με. Εμφα­νί­στη­κε σαν άνε­μος, έβα­λε στον λαό το αίσθη­μα της ελευ­θε­ρί­ας, της δικαιο­σύ­νης, και άλλα­ξε τη ζωή μας. Από τον Μίκη άλλα­ξαν όλα. Πάντα θα τον τιμούμε».

Ένα μουσικό ταξίδι στη Μνήμη και την Ιστορία

«Μια ζεστή συντρο­φιά Για να θυμη­θού­με, να σκε­φτού­με, να τρα­γου­δή­σου­με μαζί… Να τρα­γου­δή­σου­με την ομορ­φιά της ζωής Να τη θυμό­μα­στε, να μην την ξεχνά­μεΟ πόνος που δεν αντέ­χε­ται τρα­γου­διέ­ται…».
Και η μου­σι­κο­θε­α­τρι­κή παρά­στα­ση «Πώς να σωπά­σω» σε σκη­νο­θε­σία Τζέ­νης Κόλ­λια, που εγκαι­νί­α­σε το πρό­γραμ­μα της Κεντρι­κής Σκη­νής, ξεκι­νά. Τρα­γού­δια γνω­στά και αγα­πη­μέ­να, τρα­γού­δια της παρά­δο­σης και τρα­γού­δια μεγά­λων μας συν­θε­τών, όπως ο Μαρ­κό­που­λος, ο Λοΐ­ζος, ο Θεο­δω­ρά­κης, ο Μικρού­τσι­κος, ο Μού­τσης, ο Τσι­τσά­νης, ο Βαμ­βα­κά­ρης, δένο­νται με τον λόγο και με θεα­τρι­κά δρώ­με­να. Κοι­νός τους τόπος οι περι­πέ­τειες, τα πάθη των λαών στον αγώ­να τους για ένα καλύ­τε­ρο αύριο.
Ο κόσμος χάρι­σε το πιο θερ­μό του χει­ρο­κρό­τη­μα στον σπου­δαίο ηθο­ποιό μας Κώστα Καζά­κο. Στο πλευ­ρό του τέσ­σε­ρις εξαί­ρε­τοι τρα­γου­δι­στές, που για τις ανά­γκες της παρά­στα­σης γίνο­νται και λίγο ηθο­ποιοί, ο Χρή­στος Θηβαί­ος, η Ανδριά­να Μπά­μπα­λη, η Βιο­λέτ­τα Ικα­ρη και ο Κώστας Τρια­ντα­φυλ­λί­δης. Ολοι αυτοί μαζί με σπου­δαί­ους μου­σι­κούς μάς παρέ­συ­ραν σε ένα μαγευ­τι­κό ταξί­δι στη Μνή­μη και την Ιστορία.

Τους καλλιτέχνες συνεχάρη ο ΓΓ της ΚΕ του KKE

Στην κεντρι­κή σκη­νή ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ είχε εγκάρ­δια συνά­ντη­ση με τον Γιώρ­γο Ντα­λά­ρα και τους υπό­λοι­πους συντε­λε­στές του τελευ­ταί­ου προ­γράμ­μα­τος της καθώς και με τον Βαγ­γέ­λη Κορα­κά­κη.
Αμέ­σως μετά συνα­ντή­θη­κε με τους συντε­λε­στές του προ­γράμ­μα­τος που είχε προη­γη­θεί, τους ερμη­νευ­τές Βιο­λέτ­τα Ικα­ρη, Ανδριά­να Μπά­μπα­λη, Χρή­στο Θηβαίο, Κώστα Τρια­ντα­φυλ­λί­δη, τον ηθο­ποιό Κώστα Καζά­κο και την σκη­νο­θέ­τι­δα του προ­γράμ­μα­τος που παρου­σί­α­σαν Τζέ­νη Κόλ­λια.

ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ ΣΤΕΚΙ
Το πρώτο αγωνιστικό «ραντεβού» για εκατοντάδες φοιτητές

Ο νέος χώρος που φιλο­ξε­νεί το Στέ­κι Φοι­τη­τών του 47ου Φεστι­βάλ ΚΝΕ — «Οδη­γη­τή» υπο­δέ­χε­ται φοι­τη­τές μεγα­λύ­τε­ρων ετών αλλά και πρω­το­ε­τείς και δευ­τε­ρο­ε­τείς, που μετά από 1,5 χρό­νο δίνουν επι­τέ­λους το πρώ­το «ραντε­βού» με τους συμ­φοι­τη­τές τους ενό­ψει του ανοίγ­μα­τος των σχολών.
Η δια­κό­σμη­ση του χώρου — με τις φρά­σεις των Τσε, Μπρεχτ, Γλη­νού, Αϊν­στάιν να καλούν τους νέους φοι­τη­τές να κατα­κτή­σουν τη γνώ­ση και να τη θέσουν στην υπη­ρε­σία των κοι­νω­νι­κών ανα­γκών — «δένει» με τη φυσι­κή ομορ­φιά αυτής της γωνιάς του πάρ­κου, που πρώ­τη φορά ανοί­γει για τους επι­σκέ­πτες του Φεστι­βάλ. Οι δεκά­δες φοι­τη­τές δίνουν ζωντά­νια σε κάθε γωνιά του Στε­κιού, αφού παρέ­ες αντα­μώ­νουν ξανά μετά από σχε­δόν δύο χρό­νια, ενώ εκεί βρί­σκο­νται και πρω­το­ε­τείς που γνω­ρί­ζουν για πρώ­τη φορά συμ­φοι­τη­τές τους, συζη­τούν και μαθαί­νουν για τη σχο­λή στην οποία πέρασαν.

Τα πηγα­δά­κια και οι συζη­τή­σεις δίνουν και παίρ­νουν για τις μεγά­λες φοι­τη­τι­κές κινη­το­ποι­ή­σεις που προη­γή­θη­καν, αλλά και για τους αγώ­νες που έχου­με μπρο­στά μας για ανοι­χτά και ασφα­λή πανε­πι­στή­μια, ενά­ντια στην «παν­δη­μία» της μορ­φω­τι­κής υπο­βάθ­μι­σης και της κατα­στο­λής που ενι­σχύ­ε­ται από την πολι­τι­κή της κυβέρ­νη­σης και της ΕΕ. Κοι­νή συνι­στα­μέ­νη η πεποί­θη­ση ότι το δυνά­μω­μα της ΚΝΕ απο­τε­λεί εγγύ­η­ση για να απο­κτούν οι φοι­τη­τι­κοί αγώ­νες αντο­χή, συνέ­χεια και προ­ο­πτι­κή, να δυσκο­λεύ­ουν την εφαρ­μο­γή των μέτρων και να ανοί­γουν τον δρό­μο για την αντεπίθεση.

Ξεχω­ρι­στή θέση έχει η έκθε­ση που έχει επι­με­λη­θεί η Φοι­τη­τι­κή Επι­τρο­πή του ΚΣ της ΚΝΕ, με τίτλο «Το Πανε­πι­στή­μιο που έχου­με VS το Πανε­πι­στή­μιο που θέλου­με», η οποία μέσα από στοι­χεία για την κατά­στα­ση του πανε­πι­στη­μί­ου σήμε­ρα, αλλά και αντι­πα­ρα­βάλ­λο­ντας σκέ­ψεις και προ­βλη­μα­τι­σμούς που συνο­δεύ­ουν δεκά­δες χιλιά­δες φοι­τη­τές στη διάρ­κεια των σπου­δών τους, με όσα δηλώ­νουν κυβερ­νη­τι­κά στε­λέ­χη, ο ΣΕΒ κ.ά. για την Ανώ­τα­τη Εκπαί­δευ­ση, προ­βλη­μα­τί­ζει, αλλά ανα­δει­κνύ­ει και ότι η αγά­πη κάθε φοι­τη­τή για την επι­στή­μη του, ο αγώ­νας του να μάθει ολο­κλη­ρω­μέ­να το αντι­κεί­με­νό του, για να δου­λέ­ψει σ’ αυτό, πρέ­πει να συνα­ντη­θούν με τον συλ­λο­γι­κό αγώ­να, τη διεκ­δί­κη­ση των σύγ­χρο­νων ανα­γκών στις σπου­δές και τη ζωή. Η πρό­τα­ση του ΚΚΕ και της ΚΝΕ για το πανε­πι­στή­μιο των σύγ­χρο­νων ανα­γκών και δυνα­το­τή­των, πλευ­ρές του οποί­ου ανα­δει­κνύ­ο­νται μέσα από την έκθε­ση, δίνει ώθη­ση σε αυτόν τον αγώ­να, στις διεκ­δι­κή­σεις του φοι­τη­τι­κού κινήματος.

Γι’ αυτόν τον λόγο δεν θα μπο­ρού­σε να λεί­πει από τον χώρο το «περί­πτε­ρο» της νέας έκδο­σης του Τμή­μα­τος Παι­δεί­ας και Έρευ­νας της ΚΕ του ΚΚΕ, με τίτλο «Για το Πανε­πι­στή­μιο των σύγ­χρο­νων ανα­γκών και δυνα­το­τή­των της επο­χής μας», που ήδη δια­κι­νούν οι Οργα­νώ­σεις της ΚΝΕ στα πανεπιστήμια.

Η «Κόκκινη Γωνιά» για την ισοτιμία των γυναικών!

🔻 Ξεχω­ρί­ζει η ενό­τη­τα με τις θέσεις της ΚΝΕ για την εξά­λει­ψη της πολύ­μορ­φης βίας κατά των γυναικών
Με ιδιαί­τε­ρο ενδια­φέ­ρον και ενθου­σια­σμό οι επι­σκέ­πτριες και επι­σκέ­πτες της πρώ­της μέρας του Φεστι­βάλ πέρα­σαν από το Στέ­κι της Επι­τρο­πής του ΚΣ για τις Νέες Γυναί­κες και τα Νέα Ζευ­γά­ρια, την «Κόκ­κι­νη Γωνιά». Στον χώρο δεσπό­ζει η έκθε­ση με θέμα «Σοσια­λι­σμός… για την απε­λευ­θέ­ρω­ση των γυναι­κών από κάθε κοι­νω­νι­κή ανισοτιμία».

Το στέ­κι της Επι­τρο­πής είναι εμπνευ­σμέ­νο από τα τρέ­να της επα­νά­στα­σης «Αγκίτ — Προπ» που όργω­ναν το νεα­ρό σοβιε­τι­κό κρά­τος μετά το 1917 για να στεί­λουν το μήνυ­μα της σοσια­λι­στι­κής επα­νά­στα­σης σε κάθε γωνιά της Ρωσί­ας. Ετσι και στην «Κόκ­κι­νη Γωνιά», οι επι­σκέ­πτες «επι­βι­βά­ζο­νταν» στα «βαγό­νια» για να γνω­ρί­σουν τις πρω­το­πό­ρες και επα­να­στα­τι­κές θέσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ για την ισό­τι­μη θέση της γυναί­κας στον σοσια­λι­σμό του 21ου αιώνα.
Από την πρώ­τη μέρα του Φεστι­βάλ η «Κόκ­κι­νη Γωνιά» απο­τέ­λε­σε σημείο συνά­ντη­σης των νέων που προ­βλη­μα­τί­ζο­νται για τις αιτί­ες των κοι­νω­νι­κών δια­κρί­σε­ων που βιώ­νουν οι γυναί­κες σε κάθε πλευ­ρά της ζωής τους.
Στο επί­κε­ντρο της συζή­τη­σης βρέ­θη­κε το νέο απο­τρό­παιο περι­στα­τι­κό της δολο­φο­νί­ας της 32χρονης εκπαι­δευ­τι­κού στη Ρόδο από τον πρώ­ην σύντρο­φό της. Εχει πυρο­δο­τή­σει δικαιο­λο­γη­μέ­να την οργή, την αγα­νά­κτη­ση, τον προ­βλη­μα­τι­σμό, που χρειά­ζε­ται να στρα­φεί στις οικο­νο­μι­κές — κοι­νω­νι­κές αιτί­ες για όσα βιώ­νουν χιλιά­δες γυναί­κες εκτε­θει­μέ­νες στην ανα­σφά­λεια και την πολύ­μορ­φη βία, αλλά και στους οικο­νο­μι­κούς και κοι­νω­νι­κούς παρά­γο­ντες που «γεν­νούν» δολο­φό­νους, βια­στές, κακο­ποι­η­τές και διευ­κο­λύ­νουν τη δρά­ση τους. Η ξεχω­ρι­στή ενό­τη­τα της έκθε­σης με τις θέσεις και τη δρά­ση της ΚΝΕ για την εξά­λει­ψη της πολύ­μορ­φης βίας κατά των γυναι­κών, ιδιαί­τε­ρα της εργο­δο­τι­κής και κρα­τι­κής, μπο­ρεί να δώσει απα­ντή­σεις σε αυτά τα ερωτήματα.

Ήταν πλή­θος οι νέες και οι νέοι επι­σκέ­πτες της «Κόκ­κι­νης» Γωνιάς» που εξέ­φρα­σαν προ­βλη­μα­τι­σμό ανα­φο­ρι­κά με τα αντι­δρα­στι­κά στε­ρε­ό­τυ­πα για την κοι­νω­νι­κή θέση της γυναί­κας, που καλ­λιερ­γού­νται από διά­φο­ρα «κανά­λια», όπως τα ΜΜΕ και ΜΚΔ, τα ριάλιτι.
Τη συζή­τη­ση τρο­φο­δό­τη­σαν οι εξε­λί­ξεις στο Αφγα­νι­στάν και το υπο­κρι­τι­κό ενδια­φέ­ρον των ιμπε­ρια­λι­στι­κών συμ­μα­χιών ΝΑΤΟ — ΕΕ, αλλά και της σημε­ρι­νής κυβέρ­νη­σης της ΝΔ, των αστι­κών κυβερ­νη­τι­κών κομ­μά­των του ΣΥΡΙΖΑ, του ΚΙΝΑΛ κ.ά., για τα δικαιώ­μα­τα των γυναι­κών του πολύ­πα­θου αφγα­νι­κού λαού.
Οι επι­σκέ­πτριες συζή­τη­σαν με τα μέλη της ΚΝΕ και του ΚΚΕ για την ανά­γκη συλ­λο­γι­κής οργά­νω­σης και δρά­σης για τις σύγ­χρο­νες ανά­γκες της γυναί­κες στην εργα­σία, στη μόρ­φω­ση, στην κοι­νω­νι­κή προ­στα­σία της μητρό­τη­τας, μέσα από τη συμ­με­το­χή στους Συλ­λό­γους και τις Ομά­δες Γυναι­κών της ΟΓΕ, αλλά και μέσα από τα εργα­τι­κά σωμα­τεία, τις ενώ­σεις αυτο­α­πα­σχο­λού­με­νων, τους φοι­τη­τι­κούς συλλόγους.

Εκεί δια­κι­νεί­ται και η έκδο­ση της Επι­τρο­πής με τα υλι­κά της Συνό­δου του ΚΣ της ΚΝΕ, με θέμα «Η εξει­δι­κευ­μέ­νη δου­λειά της ΚΝΕ στις νέες γυναί­κες όρος και προ­ϋ­πό­θε­ση για να γίνου­με πιο πολ­λοί και πιο ικα­νοί στην πάλη για τον σοσια­λι­σμό — κομμουνισμό».

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ στον χώρο του Φεστιβάλ

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημή­τρης Κου­τσού­μπας, περι­η­γή­θη­κε στον χώρο του Φεστι­βάλ ΚΝΕ — «Οδη­γη­τή».
Παρα­βρέ­θη­κε και απηύ­θυ­νε σύντο­μο χαι­ρε­τι­σμό στην παρου­σί­α­ση του βιβλί­ου της Σεμί­νας Διγε­νή «Απο­δελ­τί­ω­ση».
Αμέ­σως μετά επι­σκέ­φθη­κε την έκθε­ση για την Παρι­σι­νή Κομ­μού­να. Μετά την έκθε­ση ο Δ. Κου­τσού­μπας πήγε στο Στέ­κι Νέων Στρα­τευ­μέ­νων, όπου συνο­μί­λη­σε με στρα­τιώ­τες. Στη συνέ­χεια κατευ­θύν­θη­κε στο Περί­πτε­ρο του Αρχεί­ου του ΚΚΕ. Πέρα­σε επί­σης από το Περί­πτε­ρο της ΣΕΑΑΝ, ενώ από­λαυ­σε τα χει­ρο­τε­χνή­μα­τα των μαθη­τών του Ειδι­κού Σχο­λεί­ου του Κατα­στή­μα­τος Κρά­τη­σης Αυλώ­νας. Επό­με­νη στά­ση το Περί­πτε­ρο της ΠΕΑΕΑ — ΔΣΕ, των Πολι­τι­στι­κών Στε­κιών της ΚΝΕ, καθώς και των Θερα­πευ­τι­κών Κοι­νο­τή­των όπου συζή­τη­σε με γονείς και παι­διά για τον αγώ­να που δίνουν, έκφρα­ση του οποί­ου είναι και τα πανέ­μορ­φα χει­ρο­τε­χνή­μα­τα που εκθέ­τουν, κερα­μι­κά, μου­σι­κά όργα­να, κοσμήματα.

Την ώρα που οι εργα­ζό­με­νοι της «e‑food» έφτα­ναν στον χώρο του Φεστι­βάλ με τα μηχα­νά­κια τους, τους υπο­δέ­χθη­καν με χει­ρο­κρο­τή­μα­τα ο Δ. Κου­τσού­μπας και αρκε­τός κόσμος που βρι­σκό­ταν στην είσοδο.
Τον ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ συνό­δευαν ο Νίκος Αμπα­τιέ­λος, Γραμ­μα­τέ­ας του ΚΣ της ΚΝΕ, και ο Θοδω­ρής Χιώ­νης, μέλος του ΠΓ και Γραμ­μα­τέ­ας της ΚΟ Αττικής.

Όλο και καλύτερο το «κόκκινο Αερόστατο»!
Θερμή ανταπόκριση και πλούτος δραστηριοτήτων

47ο Φεστιβαλ ΚΝΕ ΟΔΗΓΗΤΗ 1η Μέρα Κόκκινο αερόστατο

Ένα γιγά­ντιο κόκ­κι­νο αερό­στα­το, μεταλ­λι­κή κατα­σκευή που έφτια­ξαν εργά­τες από τη Ναυ­πη­γο­ε­πι­σκευα­στι­κή Ζώνη του Περά­μα­τος, τρα­βά την προ­σο­χή από μακριά. Τα παι­διά των μεγα­λύ­τε­ρων τάξε­ων του Δημο­τι­κού και του Γυμνα­σί­ου μόλις το αντι­κρί­ζουν τρα­βούν για το στέ­κι τους, για τον χώρο του «κόκ­κι­νου Αερό­στα­του»! Οι φωτο­γρα­φί­ες δίπλα στο αερό­στα­το δίνουν και παίρ­νουν, μαζί με πολ­λά χαμό­γε­λα και πει­ράγ­μα­τα παι­διών αυτών των ηλι­κιών, που συνα­ντιού­νται ξανά.
Ομά­δες παι­διών, περισ­σό­τε­ρες από κάθε άλλη φορά, από κάθε γει­το­νιά της Αττι­κής, και άλλες ομά­δες που δημιουρ­γού­νται στον χώρο του Φεστι­βάλ σμί­γουν με τους ομα­δάρ­χες και παι­δα­γω­γούς, οι οποί­οι δίνουν τον καλύ­τε­ρο εαυ­τό τους ώστε ο χώρος του «κόκ­κι­νου Αερό­στα­του» να μεί­νει για άλλη μια χρο­νιά αξέ­χα­στος! Και φαί­νε­ται να τα κατα­φέρ­νουν. Ο χώρος και οι δρα­στη­ριό­τη­τες κερ­δί­ζουν εξαρ­χής τις εντυπώσεις.
Τα παι­διά ξενα­γού­νται στον χώρο και κάθο­νται στα πολύ­χρω­μα τρα­πε­ζά­κια και παγκά­κια, ανυ­πο­μο­νώ­ντας να συμ­με­τά­σχουν στις πολύ­μορ­φες δρα­στη­ριό­τη­τες που πραγ­μα­το­ποιού­νται στις διά­ση­μες πια «γωνιές» στον χώρο, που λει­τουρ­γούν από τις 19.00 έως τις 23.00, ενώ αύριο Σάβ­βα­το θα αρχί­σουν ακό­μα πιο νωρίς, από τις 18.00.

«Το περιο­δι­κό “κόκ­κι­νο Αερό­στα­το” ζητά τη γνώ­μη σου» είναι το θέμα της πρώ­της «γωνιάς». Μέσα από τέσ­σε­ρα «βήμα­τα» τα παι­διά φτιά­χνουν το ιδα­νι­κό για αυτά περιο­δι­κό. Φτιά­χνουν τη δική τους «σκα­λέ­τα» επι­λέ­γο­ντας τα θέμα­τα κάθε σελί­δας του περιο­δι­κού. Απα­ντούν σε ένα ψηφια­κό ερω­τη­μα­το­λό­γιο και ψηφί­ζουν το αγα­πη­μέ­νο τους εξώ­φυλ­λο από τα προη­γού­με­να τεύ­χη του περιο­δι­κού. Σε έναν μαγνη­τι­κό πίνα­κα ξεχω­ρί­ζουν τα γρα­φι­κά, τις φιγού­ρες, τα χρώ­μα­τα, τη γραμ­μα­το­σει­ρά, για να δώσουν τη μορ­φή που θέλουν σε μια σελί­δα του περιο­δι­κού, και για το τέλος «ανα­με­τρού­νται» με το γρα­φι­στι­κό πρό­γραμ­μα στο οποίο στή­νε­ται το περιο­δι­κό, για να δια­λέ­ξουν την αγα­πη­μέ­νη τους χρω­μα­τι­κή παλέτα.
Μέσα από αυτήν τη «συνο­μι­λία» του με τα παι­διά στό­χος είναι το περιο­δι­κό, που έχει ήδη κερ­δί­σει τις καρ­διές των μικρών φίλων της ΚΝΕ, να γίνει ακό­μα καλύ­τε­ρο, να αντα­πο­κρι­θεί στις προσ­δο­κί­ες, στα ερω­τή­μα­τα και στα «θέλω» των παι­διών. Δίπλα σ’ αυτήν τη «γωνιά» οι επι­σκέ­πτες περ­νούν από το περί­πτε­ρο του χώρου, όπου μπο­ρεί κανείς να προ­μη­θευ­τεί το τεύ­χος που κυκλο­φο­ρεί αλλά και παλιό­τε­ρα, τα οποία γίνο­νται ανάρ­πα­στα, καθώς και το θεμα­τι­κό ευρε­τή­ριο, αφί­σες κ.λπ.

Φυσι­κά, από τον χώρο του «κόκ­κι­νου Αερό­στα­του» δεν θα μπο­ρού­σε να λεί­ψει και η πρώ­τη ανοι­χτή εμφά­νι­ση του βιβλί­ου «Κι όμως κινεί­ται…», που κυκλο­φο­ρεί από τις εκδό­σεις της «Σύγ­χρο­νης Επο­χής» και το έχει επι­με­λη­θεί η Δια­τμη­μα­τι­κή Επι­τρο­πή της ΚΕ του ΚΚΕ για τις μικρό­τε­ρες ηλι­κί­ες της νεολαίας.
Η επό­με­νη «γωνιά», επο­μέ­νως, δικαιω­μα­τι­κά ανή­κει στο «Κι όμως κινεί­ται…». Και, φυσι­κά, η εμφά­νι­ση είναι ξεχω­ρι­στή! Τρισ­διά­στα­τες κατα­σκευ­ές ζωντα­νεύ­ουν σκί­τσα του βιβλί­ου. Η δρα­στη­ριό­τη­τα επι­κε­ντρώ­νει στην αντί­θε­ση ανά­με­σα στον σημε­ρι­νό κόσμο και στον κόσμο του «αύριο», τον σοσια­λι­σμό — κομμουνισμό.

Μέσα από ευφά­ντα­στες δρά­σεις τα παι­διά καλού­νται να εστιά­σουν στη δύνα­μη της οργά­νω­σης, στη δύνα­μη των πολ­λών που έχουν το δίκιο με το μέρος τους! Στην αρχή καλού­νται να δια­λέ­ξουν από τα σκί­τσα του βιβλί­ου, αυτά που αντι­στοι­χούν στον κόσμο στον οποίο ζουν. Στη συνέ­χεια, με μπά­λες προ­σπα­θούν να ρίξουν τις μαύ­ρες εικό­νες του καπι­τα­λι­σμού (ανερ­γία, πόλε­μος, φτώ­χεια, προ­σφυ­γιά). Και μετά κατευ­θύ­νο­νται στο τρα­μπο­λί­νο, το αγα­πη­μέ­νο παι­χνί­δι των παι­διών. Προ­σπα­θούν με ένα κόκ­κι­νο μπα­λό­νι να σημα­δεύ­σουν έναν στό­χο. Μόνος του κανέ­νας δεν το κατα­φέρ­νει… «Ολοι μαζί, όλοι μαζί» φωνά­ζουν με μια φωνή τα παι­διά! Και πράγ­μα­τι τα κατα­φέρ­νουν… Και αυτοί οι πολ­λοί είναι που θα γκρε­μί­σουν τον σημε­ρι­νό άδι­κο κόσμο και θα χτί­σουν έναν άλλο κόσμο, όμορ­φο και δίκαιο για όλους!
Ακό­μα, λει­τουρ­γούν οι «γωνιές» «Το ημε­ρο­λό­γιο ενός απο­ρη­μέ­νου» και «Εργα­ζό­με­νος άνθρω­πος: Σ’ αυτόν ανή­κει ο κόσμος!»

 ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΣΤΕΚΙ
Κέντρισε το ενδιαφέρον η παρουσίαση μαχητικών τεχνών

Για μία ακό­μα χρο­νιά, στο πλαί­σιο του 47ου Φεστι­βάλ ΚΝΕ — «Οδη­γη­τή», σημα­ντι­κή θέση στο πρό­γραμ­μα των εκδη­λώ­σε­ων κατα­λαμ­βά­νουν οι αθλη­τι­κές δρα­στη­ριό­τη­τες. Η αυλαία τους άλλω­στε άνοι­ξε με την πραγ­μα­το­ποί­η­ση του Λαϊ­κού Αγώ­να Δρό­μου την περα­σμέ­νη Κυρια­κή στο Πάρ­κο Τρί­τση, ο οποί­ος αγκα­λιά­στη­κε από πλή­θος κόσμου.Η σκυ­τά­λη πέρα­σε από χτες στο Αθλη­τι­κό Στέ­κι, όπου υπάρ­χει πλού­τος εκδη­λώ­σε­ων, με παρου­σιά­σεις αθλη­μά­των (μαχη­τι­κές τέχνες, γυμνα­στι­κή, αναρ­ρί­χη­ση, ορει­νή πεζο­πο­ρία) καθώς και τουρ­νουά σκα­κιού, με πλή­θος συμ­με­το­χών για μία ακό­μα φορά. Και, βέβαια, για τους μικρούς την παρά­στα­ση κλέ­βει ο τοί­χος της αναρρίχησης.
Η εκδή­λω­ση περι­λάμ­βα­νε την επί­δει­ξη δυο ιαπω­νι­κών στιλ, του Αϊκί­ντο και του Κατό­ρι Σίντο-Ρίου, καθώς και μιας μεγά­λης ποι­κι­λί­ας κινε­ζι­κού στιλ κάτω από τη γενι­κή ονο­μα­σία Γου Σου Κουνγκ Φου. Στην παρου­σί­α­ση συμ­με­τεί­χαν οι σύλ­λο­γοι Athens Bushido Center, με εκπαι­δευ­τή τον Πανα­γιώ­τη Αγριο, ο ΑΣ «Ροή» με προ­πο­νη­τή τον Μύρω­να Τορ­νε­σά­κη, ο ΑΣ «Ανά­τα­σις» με προ­πο­νη­τή τον Δημή­τρη Μαντρά, ο ΑΣ «Ατρα­πός» με προ­πο­νη­τή τον Κώστα Γεωρ­γί­ου, ο ΑΣ Γου­κούνγκ Β. Προ­α­στί­ων με προ­πο­νη­τή τον Κώστα Μαθιό­που­λο και ο ΑΣ Αετός Γαλα­τσί­ου με προ­πο­νη­τή τον Χρή­στο Παπαχρήστου.

Σύντο­μο χαι­ρε­τι­σμό στην εκδή­λω­ση έκα­νε ο Ανδρέ­ας Σοφια­νός, επι­κε­φα­λής της Επι­τρο­πής Αθλη­τι­σμού του ΚΣ της ΚΝΕ, ο οποί­ος ευχα­ρί­στη­σε τους αθλη­τές των συλ­λό­γων και τους προ­πο­νη­τές τους για την παρου­σία τους στο Φεστι­βάλ. Οπως τόνι­σε, η ΚΝΕ για μια ακό­μα φορά στο πλαί­σιο του Φεστι­βάλ φρό­ντι­σε να εμπλου­τί­σει το αθλη­τι­κό πρό­γραμ­μα με εκδη­λώ­σεις που προη­γή­θη­καν, αλλά και αυτές που περι­λαμ­βά­νο­νται στο Αθλη­τι­κό Στέ­κι. Θέλο­ντας με αυτόν τον τρό­πο — σημεί­ω­σε — να ανα­δεί­ξει τη σημα­σία της αθλη­τι­κής δρα­στη­ριό­τη­τας αλλά και να ενι­σχύ­σει την επα­φή με τα αθλη­τι­κά σωμα­τεία που έχει καθιε­ρώ­σει τα τελευ­ταία χρό­νια, προ­βάλ­λο­ντας τα σοβα­ρά προ­βλή­μα­τα που αντι­με­τω­πί­ζουν και διεκ­δι­κώ­ντας μέτρα στήριξης.

Αμέ­σως μετά, τον λόγο πήρε ο εκπαι­δευ­τής πολε­μι­κών τεχνών Διο­νύ­σης Τσε­τέ­λης. Ανα­φέρ­θη­κε μετα­ξύ άλλων στην παρε­ξη­γη­μέ­νη άπο­ψη που υπάρ­χει σήμε­ρα για τις μαχη­τι­κές τέχνες, αφού κάποιοι τις συν­δέ­ουν με τη βία ή τις συσχε­τί­ζουν με θρη­σκευ­τι­κά και μετα­φυ­σι­κά νοή­μα­τα. Πρό­σθε­σε ότι η δια­στρέ­βλω­ση και κυρί­ως η εμπο­ρευ­μα­το­ποί­η­ση σήμε­ρα των πολε­μι­κών τεχνών έχουν οδη­γή­σει στο να χάσουν την ουσία τους, βάζο­ντας εμπό­δια σε κάποιον που θέλει να τις ανα­κα­λύ­ψει και να ασκη­θεί σε αυτές. Εξή­γη­σε πως ο δρό­μος των πολε­μι­κών τεχνών έχει τρία θεμέ­λια: Την ηθι­κή συμπε­ρι­φο­ρά, την πει­θαρ­χία και τη φιλο­σο­φία. Κατα­λή­γο­ντας έκα­νε ανα­φο­ρά σε κεί­με­νο του ηρω­ι­κού Γραμ­μα­τέα της ΚΕ του ΚΚΕ, Νίκου Ζαχα­ριά­δη, από το 1946, για τη σχέ­ση που θα πρέ­πει να έχουν οι κομ­μου­νι­στές με την άθλη­ση και τη Φυσι­κή Αγω­γή: «Γερό μυα­λό σε γερό κορ­μί συγκρο­τούν τον αγω­νι­στή — μέλος του ΚΚΕ σαν ατο­μι­κή φυσι­κή μονά­δα».Περ­νώ­ντας στο αγω­νι­στι­κό μέρος, η παρου­σί­α­ση ξεκί­νη­σε με την επί­δει­ξη της τέχνης του Αϊκί­ντο, ακο­λού­θη­σε η παρου­σί­α­ση των δια­φό­ρων στιλ Γου Σου Κουνγκ Φου και το πρό­γραμ­μα έκλει­σε με την παρου­σί­α­ση του ιδιαί­τε­ρου στιλ Κατό­ρι Σίντου Ρίο.
Μετά την ολο­κλή­ρω­ση του προ­γράμ­μα­τος, εκ μέρους του ΚΚΕ δόθη­καν τιμη­τι­κές πλα­κέ­τες στους συλ­λό­γους και μετάλ­λια σε όλους τους αθλη­τές που συμ­με­τεί­χαν στην εκδή­λω­ση. Τις απο­νο­μές έκα­νε ο Θοδω­ρής Λιάπ­πης, υπεύ­θυ­νος του Τμή­μα­τος Φυσι­κής Αγω­γής και Αθλη­τι­σμού της ΚΕ του ΚΚΕ

47ο Φεστιβάλ ΚΝΕ ΟΔΗΓΗΤΗ «Αφγανιστάν 20 χρόνια μετά μια συζήτηση που πρέπει να γίνει» Ελ. Βαγενάς Ν. Παπαναστάσης«Αφγανιστάν 20 χρόνια μετά, μια συζήτηση που πρέπει να γίνει!»

Μετά και τις τελευ­ταί­ες εξε­λί­ξεις στο Αφγα­νι­στάν που πυρο­δο­τούν νέες ιμπε­ρια­λι­στι­κές επι­διώ­ξεις, επι­κίν­δυ­νες για τους λαούς όλης της περιο­χής, με μεγά­λο ενδια­φέ­ρον παρα­κο­λού­θη­σαν οι επι­σκέ­πτες τη συζή­τη­ση που έγι­νε στη Διε­θνού­πο­λη, με θέμα: «Αφγα­νι­στάν 20 χρό­νια μετά, μια συζή­τη­ση που πρέ­πει να γίνει!».
Την εισα­γω­γι­κή ομι­λία έκα­νε ο Ελι­σαί­ος Βαγε­νάς, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύ­θυ­νος του Τμή­μα­τος Διε­θνών Σχέσεων
Παρέμ­βα­ση στη συζή­τη­ση έκα­νε ο Νίκος Παπα­να­στά­σης, αντι­συ­νταγ­μα­τάρ­χης ε.α. και βου­λευ­τής του ΚΚΕ.PDF Logo

47ο Φεστιβάλ ΚΝΕ –
«Αφγανιστάν 20 χρόνια μετά μια συζήτηση που πρέπει να γίνει!»

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο