Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

ART INVASION- ΕΙΣΒΟΛΗ ΤΕΧΝΗΣ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΤΟΥ UNIVERSITY OF LEEDS


Στη Σχο­λή Φυσι­κής και Αστρο­νο­μί­ας του Πανε­πι­στη­μί­ου Leeds της Αγγλί­ας- School of Physics and Astronomy, University of Leeds, U.K. θα παρου­σια­στεί η νέα ζωγρα­φι­κή σει­ρά έργων του γνω­στού εικα­στι­κού και θεω­ρη­τι­κού Κώστα Ευαγ­γε­λά­του — Costas Evangelatos από 20–27 Μαρ­τί­ου 2017. 
Τίτλος της πρω­τό­τυ­πης και ιδιό­τυ­πης έκθε­σης-εγκα­τά­στα­σης είναι: 
Εισβο­λή Τέχνης — Art Invasion.
invitation, art exhibitionΤα έργα της έκθε­σης εμπνεύ­στη­κε ο καλ­λι­τέ­χνης από τις επι­στη­μο­νι­κές ανα­κοι­νώ­σεις των διε­θνών Συμπο­σί­ων Τοπο­λο­γι­κής Κβα­ντι­κής Πλη­ρο­φο­ρι­κής που είχε παρα­κο­λου­θή­σει το 2013, 2014, 2015 και 2016 στο Παλαιό Πανε­πι­στή­μιο-Μου­σείο Αθηνών.
Στα Συμπό­σια αυτά λει­τουρ­γού­σαν παράλ­λη­λα εκθέ­σεις έργων του, ενώ το 2014 είχε μιλή­σει και ο ίδιος στην αγγλι­κή γλώσ­σα για τη χρή­ση μαθη­μα­τι­κών και εννοιο­λο­γι­κών συμ­βό­λων στη σύγ­χρο­νη τέχνη. Το 2012, δύο ζωγρα­φι­κά σχέ­δια του κόσμη­σαν το βιβλίο  -Introduction to Topological Quantum Computation, Jiannis K. Pachos, edition Cambridge University Press, που παρου­σιά­στη­κε με επι­τυ­χία στο Poincare Institute — Ινστι­τού­το Πουαν­κα­ρέ στη Σορ­βό­νη, Παρίσι.
Η ενα­σχό­λη­ση του Κώστα Ευαγ­γε­λά­του με την εννοια­κή εικα­στι­κή έκφρα­ση που βαί­νει σε νέα εκφρα­στι­κά πεδία με αφορ­μή επι­στη­μο­νι­κά θεω­ρή­μα­τα και νέες ερευ­νη­τι­κές δια­τυ­πώ­σεις ξεκί­νη­σε χρό­νια πριν κατά τη διάρ­κεια των εικα­στι­κών και θεω­ρη­τι­κών σπου­δών του στη Νέα Υόρ­κη. Από τότε έχουν παρου­σια­στεί ατο­μι­κές εκθέ­σεις με έργα του που ανή­κουν στη μεγά­λη ενό­τη­τα των Συλ­λή­ψε­ων — Conceptualizations καθώς και εκδό­σεις τέχνης, portfolioς με ανα­λυ­τι­κά κείμενα.
Κύριες εκθέ­σεις με εννοιο­λο­γι­κά  έργα του από το 1984 στη Νέα Υόρ­κη μέχρι σήμε­ρα: Writers and Books Inc, Rochester, N.Y 1984, Lowenstein Library Gallery, Fordham University at Lincoln Center, N.Y.C. 1985, Hellenic-American Union, Aθή­να 1986, Gallery «F», Αθή­να 1989, 1990, Centre Culturel «Les Fontaines», Chantilly, France 1988, Αίθου­σες τέχνης «Επί­πε­δα», ομα­δι­κή, Αθή­να 1991, «Ιδε­ο­γρα­φί­ες», Gallery DADA, Αθή­να 1991, «Winterschool», Glasgow, διε­θνής έκθε­ση 1994, Opus 39 Gallery, Nicosia, Κύπρος 1996, Κέντρο Αρχι­τε­κτο­νι­κής, Δήμος Θεσ­σα­λο­νί­κης 1997, Galerie Dockhans, Paris 1997,1999, Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθη­ναί­ων, Ανα­δρο­μι­κή «Scriptorium», Αθή­να 1999, Le Centre de Sevres, «Les portraits et les payssages lettristes», Paris 2007, 2008, La Maison De La Grece, Paris 2008, 2010, Μνη­μείο «Bey Hamam», Θεσ­σα­λο­νί­κη 2010, Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθη­ναί­ων «Scriptorium II», Αθή­να 2010, Ionian Center for the Arts and Culture, Μετα­ξά­τα Κεφα­λο­νιάς 2012, Le Centre de Sevres «Chemins enchevetres», Paris 2012.
Οι εννοια­κές συν­θέ­σεις του καλ­λι­τέ­χνη καλύ­πτουν χρο­νι­κά όλο σχε­δόν το φάσμα των πρω­τό­τυ­πων COSTAS EVANGELATOS, TOPOLOGICAL II, 2017Συλ­λή­ψε­ων του — Conceptualizations με βάση γεω­με­τρι­κά επί­πε­δα, ρολά τηλε­τύ­πων και γλυ­πτι­κές κατα­σκευ­ές στο χώρο. Παράλ­λη­λα με τις άλλες χαρα­κτη­ρι­στι­κές ενό­τη­τες του έργου του (Σωμα­το­γρα­φί­ες, Νεφε­λο­γρα­φί­ες, Ιδε­ο­μορ­φί­ες) απο­τε­λούν την ιδε­ο­γρα­φι­κή αισθη­τι­κή κατά­θε­ση του ιδιό­τυ­που στυλ του, και τον τοπο­θε­τούν χρο­νο­λο­γι­κά στους πρω­το­πό­ρους εκπρο­σώ­πους της τέχνης του lettrism (γραμ­μα­το­γρα­φί­ας) και της σύγ­χρο­νης αισθη­τι­κής ανα­ζή­τη­σης με δεδο­μέ­να της επι­στη­μο­νι­κής έρευνας.
Συν­δυά­ζο­ντας τη φυσι­κή, τα μαθη­μα­τι­κά και την πλη­ρο­φο­ρι­κή, τοπο­λο­γι­κοί κβα­ντι­κοί υπο­λο­γι­στές είναι ένας ταχέ­ως ανα­πτυσ­σό­με­νος χώρος έρευ­νας, που επι­κε­ντρώ­νε­ται στη διε­ρεύ­νη­ση των κβα­ντι­κών εξε­λί­ξε­ων που δεν επη­ρε­ά­ζο­νται από σφάλ­μα­τα. Η κατα­σκευή των τοπο­λο­γι­κών συστη­μά­των, οι ιδιο­τη­τές τους και η υπο­λο­γι­στι­κή τους ισχύ βοη­θούν την κατα­νό­η­ση της ύλης και των αδιε­ρεύ­νη­των φάσε­ων της. Ο εικα­στι­κός και θεω­ρη­τι­κός Κώστας Ευαγ­γε­λα­τος δίνει με χει­ρο­νο­μια­κό χαρα­κτή­ρα και ζωγρα­φι­κό τρό­πο ιδιαί­τε­ρη έμφα­ση στην φυσι­κή διαί­σθη­ση πίσω από μαθη­μα­τι­κές έννοιες σε αυτό το νέο και συναρ­πα­στι­κό πεδίο εννοια­κής εικα­στι­κής έρευ­νας που εκτυ­λίσ­σε­ται συναρ­πα­στι­κά στην εξω­τι­κή επιπεδοχώρα .
COSTAS EVANGELATOS, ART INVASION 2017

Στα πλαί­σια της έκθε­σης θα γίνει και μια επι­στη­μο­νι­κή παρου­σί­α­ση από τον αρμό­διο καθη­γη­τή Φυσι­κής Ιωάν­νη Κ. Πάχο σχε­τι­κά με το Νόμπελ Φυσι­κής του 2016με θέμα τις Τοπο­λο­γι­κές φάσεις της ύλης. Το θέμα αυτό που είναι και το κεντρι­κό πεδίο της έρευ­νας στο Πανε­πι­στή­μιο του Leeds, και θεω­ρη­τι­κό αντι­κεί­με­νο μελέ­της των Συμπο­σί­ων στο Παλαιό Πανε­πι­στή­μιο-Μου­σείο Αθη­νών, διέ­πει τα εικα­στι­κά εκθέ­μα­τα του Κώστα Ευαγγελάτου. 

Η ART INVASION θα πραγ­μα­το­ποι­η­θεί στους χώρους της Σχο­λής Φυσι­κής και Αστρο­νο­μί­ας του Πανε­πι­στη­μί­ου Leeds με την σύμπρα­ξη μετα­πτυ­χια­κών φοι­τη­τών κβα­ντι­κής τοπο­λο­γί­ας και δια­δρα­στι­κές μεθό­δους επικοινωνίας.

COSTAS EVANGELATOS, TOPOLOGICAL, ATHENS 2014

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο