• [ Δικοί σου εχθροί, δικοί μου εχθροί /του σκεφτόμενου ανθρώπου είναι εχθροί]
Facebooktwitterrssyoutube
slogan

Jumpo με σβάστικα και Χίτλερ σε καιρούς ιστορικής αφασίας

Σχολιάζει ο Ηρακλής Κακαβάνης //

Σακούλες δώρου με σβάστικα και Χίτλερ από τα Jumpo στις γιορτές, στολές ναζί τις Απόκριες…, το τέρας με χίλιους δυο τρόπους προβάλλει καθημερινά. Χωρίς προφύλαξη, χωρίς ντροπή σε καιρούς παραχάραξης της ιστορίας, αγνωσίας και ιστορικής αφασίας.  Να το συνηθίσουμε το τέρας του φασισμού, με την ολοένα αυξανόμενη παρουσία του, με τους εντέχνως «λάθος» συνειρμούς (Δοκιμασμένη από τον ίδιο το Χίτλερ και τον Γκέμπελς τακτική, σε προϊόντα να αποτυπώνονται ναζιστικά σύμβολα) και πάντα με στόχευση στους νέους.

Και αν τύχει και γίνει αντιληπτό, οδός διαφυγής η επιτηδευμένη …αφέλεια για να κρύψει, η εταιρεία Jumpo ότι το κεφάλαιο ουδόλως ενοχλείται από την παρουσία και δράση των φασιστών. Αντιθέτως, φασισμός και ναζισμός γεννήθηκαν για να υπηρετήσουν το κεφάλαιο.

Με μια κουτοπόνηρη ανακοίνωση τα Jumpo προσπαθούν να αθωώσουν την ενέργειά τους στη μη αντίδραση των καταναλωτών. Χαρακτηρίζει τη σβάστικα και τον Χίτλερ στις τσάντες  της ως «αισθητική απεικόνιση (…) χωρίς να έχει γίνει αντιληπτό ούτε από τον αγοραστή ούτε από τους πελάτες μας, που την αγόραζαν για πολύ καιρό, ότι μια σφραγίδα και ένα γραμματόσημο εποχής μπορούσε να δημιουργήσει λάθος συνειρμούς».

Και επειδή πάντα η αντίδραση στις φασιστικές εκφάνσεις είναι αποτελεσματική (ευτυχώς ακόμη), τα Jumpo αναγκάστηκαν να τις αποσύρουν.

Όμως τέτοιες προσπάθειες προϋποθέτουν ευνοϊκή περιρρέουσα ατμόσφαιρα η οποία συστηματική καλλιεργείται από Ευρωπαϊκή Ένωση, κυβέρνηση, κόμματα και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

_________________________________________________________________________________________________________

Ηρακλής Κακαβάνης –  Δημοσιογράφος – Συγγραφέας. Σπούδασε φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Από το 1991 έως το 2013 εργάστηκε στον Ριζοσπάστη. Από το 2013 αρθρογραφεί σε διαδικτυακά Μέσα. Από το 2010 συνεργάτης του περιοδικού «Θέματα Παιδείας».
Facebook