Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Kilow: Το microcar που τα έχει όλα και “τίποτα”…

Ανήκει στην κατηγορία των ηλεκτρικών microcars και κερδίζει τις εντυπώσεις χάρη στον εμπνευσμένο σχεδιασμό και τις δυνατότητές του Off-Road + στην άσφαλτο.

Μετά την απρόσμενη εμπορική επιτυχία που γνωρίζει το Citroen Ami στην ευρωπαϊκή αγορά όλο και περισσότερες προτάσεις τις ευρύτερης κατηγορίας των microcars κάνουν την εμφάνισή τους στους δρόμους της γηραιάς ηπείρου.

Ένα από αυτά είναι και το γαλλικής καταγωγής Kilow, το οποίο πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου στο Παρίσι, κερδίζοντας τις εντυπώσεις με την απλότητα του σχεδιασμού του αλλά και με τις δυνατότητες στην άσφαλτο που υπόσχονται οι γήινες, κατά τ’ άλλα, προδιαγραφές του.

Το μινιμαλιστικό Jeep Willys-Aping EV της Kilow για περιπέτειες στην πόλη και Off-Road

Η γαλλική startup Kilow παρευρέθηκε στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού με την πρώτη της δημιουργία: La Bagnole (σσ. παλιατζούρα  αγγλ. “jalopy”), που εντάσσεται στο πνεύμα αυτού του διθέσιου EV.

Το μικρό off-roader τύπου Jeep Willys δημιουργήθηκε με την άποψη ότι όσο λιγότερα τόσο καλύτερα. Επομένως, τίποτε από gadgets και κόλπα, ζυγίζει λιγότερο από 350kg, επιτρέποντας –σε φραγκάτους προφανώς– να βιώσουν το παιχνιδάκι, με θέση και για καμιά «αιθέρια» ύπαρξη του συναφιού τους (και αντίστροφα).

 

Ισχύς 21,4 hp (16 kW/21,7 PS) που μπορεί να φτάσει τα 40 km/h σε τέσσερα δευτερόλεπτα, με  τελική 45 km/h (για τη Γαλλία από 15 ετών χωρίς δίπλωμα οδήγησης) και max 80 km/h (για μεγάλους).

Οι μπαταρίες του – οι οποίες, επισημαίνει το Auto Mag, έχουν σχήμα μπιτονιού- δίνοντας στο La Bagnole αυτονομία 70-140 km (ανά φόρτιση –). Τίποτε το ιδιαίτερο, αλλά η αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρίζεται ότι μπορεί να φορτιστεί σε λίγες μόνο ώρες, ακόμη και από μια τυπική πρίζα.

 

Η Kilow αναγνωρίζει ότι το La Bagnole είναι ένα «παιχνίδι» και ως εκ τούτου, έχει προτείνει να  πουλιέται με το δικό της κουτί παιχνιδιών. Πέρα από μια χαριτωμένη καινοτομία, το κουτί παιχνιδιών είναι πραγματικά χρήσιμο, καθώς καλύπτεται με ηλιακούς συλλέκτες και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επαναφόρτιση του οχήματος.

Αυτό θα μπορούσε να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε αγροτικές και απομακρυσμένες περιοχές, όπου η εύρεση σημείου είναι ακόμη δύσκολη. Και το La Bagnole είναι πιθανό να βρεθεί σε αυτές τις περιοχές, επειδή, όπως μπορείτε να καταλάβετε από τη σχεδίασή του, προορίζεται να είναι ένα ικανό off-roader.

Μας  λέει επίσης ότι το La Bagnole μπορεί να επιλεγεί με air_condition!! να γίνει αδιάβροχο, να έχει περισσότερη ασφάλεια και περισσότερες θήκες.

Το Kilow εφοδιάζεται με δύο μικρούς ηλεκτροκινητήρες και πατάει πάνω σε λεπτούς τροχούς 18 ιντσών, αποκτώντας με αυτόν τον τρόπο να κινείται με χαρακτηριστική ευκολία τόσο στην άσφαλτο όσο και το χώμα, θυμίζοντας με τις ικανότητές του ένα ηλεκτρικό mountain bike. Η μέγιστη αυτονομία του Kilow ξεπερνά τα 140 χιλιόμετρα, ενώ απαιτούνται μόλις 4 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από στάση στα 40 χλμ./ώρα. Μάλιστα το γαλλικό microcar προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, με μέγιστη ταχύτητα 45 χλμ./ώρα ή 80 χλμ./ώρα.

Στην πρώτη περίπτωση, δεν απαιτεί άδεια οδήγησης ενώ προϋποθέτει γενικά την έκδοση διπλώματος αυτοκινήτου -δεν είναι …πατίνι.

Η τιμή του, χωρίς να υπολογίζονται τα όποια προγράμματα επιδότησης που προσφέρονται -αναλόγως χώρας ΕΕ, ξεκινά από τα 9.990 ευρώ και η γαλλική εταιρεία που το υπογράφει δέχεται ήδη προκρατήσεις απαιτώντας ως προκαταβολή το 10% της τιμής του.

Ατέχνως info

Ηλεκτροκίνηση
«Κίνητρα» κάθε είδους στους ομίλους για να «κινηθούν» τα συσσωρευμένα κεφάλαια

«Κίνητρα» κάθε είδους για τους επιχειρηματικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ηλεκτροκίνησης — αυτοκινητοβιομηχανίες, εταιρείες ανάπτυξης συστημάτων φόρτισης και συσσωρευτών κ.ά. — συνθέτουν το «εθνικό σχέδιο» που παρουσίασαν τον Ιούνη του 2020 ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης και τα συναρμόδια υπουργεία Περιβάλλοντος και Υποδομών, με στόχο να ανοίξει «νέες λεωφόρους» κερδοφορίας για τους επιχειρηματικούς ομίλους και για να βρουν διέξοδο τα συσσωρευμένα κεφάλαια που προκαλούν την κρίση.

Με πρόσχημα τη «μείωση των ρύπων» και με… ευαγγέλιο την «πράσινη ατζέντα» της ΕΕ, η κυβέρνηση θέτει πολύ σφιχτά χρονοδιαγράμματα για την αντικατάσταση του στόλου των οχημάτων που κινούνται στους ελληνικούς δρόμους, επιδιώκοντας μέχρι το 2030 ένα στα τρία νέα οχήματα που θα τίθεται σε κυκλοφορία να είναι ηλεκτρικό.

Γερμανία – ηλεκτροκίνηση
Απειλούνται πάνω από 400.000 θέσεις εργασίας έως το 2030

Σε όλη την Ευρώπη η οικονομική κρίση φορτώνεται για ακόμη μια φορά στους εργαζόμενους, ενώ οι επιχειρηματικοί όμιλοι επιδοτούνται από τις κυβερνήσεις με πολλά δισεκατομμύρια ευρώ, χρήματα των λαών. «Πρέπει να κερδίζουμε σαφώς περισσότερα χρήματα από τα αυτοκίνητά μας για να μπορέσουμε να επενδύσουμε στο μέλλον (…) Οι νέοι ανταγωνιστές μας σε ΗΠΑ και Κίνα έχουν “γκαζώσει” πολύ και πρέπει να καταβάλουμε απίστευτη προσπάθεια για να πιάσουμε το ρυθμό».

Με αυτές τις ξεκάθαρες κουβέντες για τους νόμους του κέρδους και του ανταγωνισμού στον καπιταλιστικό τρόπο παραγωγής, ο επικεφαλής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας «Volkswagen» (VW), Χέρμπερτ Ντις, ανακοίνωσε τον περασμένο Μάρτη μπροστά σε 20.000 υπαλλήλους του τα σχέδια του ομίλου να καταργήσει 5.000 — 7.000 θέσεις εργασίας έως το 2023. Τα λόγια του αποτυπώνουν γλαφυρά πως η εξέλιξη της τεχνολογίας, αντί να συμβάλει στη βελτίωση της ζωής και των εργασιακών συνθηκών, στη μείωση του εργάσιμου και αύξηση του ελεύθερου χρόνου, στην αύξηση μισθών και δικαιωμάτων, στον καπιταλιστικό τρόπο παραγωγής αποτελεί «απειλή» για τους εργαζόμενους. Πολύ περισσότερο, οι εργαζόμενοι καλούνται να θυσιαστούν για τις επενδύσεις, τον ανταγωνισμό, τα κέρδη.

Μέσα στο 2019, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες — η μια πίσω από την άλλη, σαν ντόμινο — ανακοίνωσαν χιλιάδες απολύσεις η καθεμιά. Παράλληλα, ζητούν μέτρα στήριξης (και τα παίρνουν) από τη γερμανική κυβέρνηση μεγάλου συνασπισμού Χριστιανοδημοκρατών/Χριστιανοκοινωνιστών (CDU/CSU) — Σοσιαλδημοκρατών (SPD), ενώ ορισμένες επεκτείνονται με επενδύσεις σε άλλες χώρες (π.χ. Κίνα, Τουρκία κα.).