Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Μετά το Ωραιόκαστρο, Σύλλογος «Γονέων» στη Φιλιππιάδα: Μακριά από το σχολείο μας τα παιδιά των προσφύγων, αλλιώς…

Μετά την απα­ρά­δε­κτη από­φα­ση του Συλ­λό­γου Γονέ­ων και Κηδε­μό­νων του 5ου Δημο­τι­κού Σχο­λεί­ου Ωραιο­κά­στρου που προ­κά­λε­σε αντι­δρά­σεις και απο­τρο­πια­σμό και ο Σύλ­λο­γος Γονέ­ων και Κηδε­μό­νων του 2ου Δημο­τι­κού Σχο­λεί­ου Φιλιπ­πιά­δας Πρέ­βε­ζας με ανα­κοί­νω­σή του κάνει γνω­στό ότι αρνεί­ται να παρα­χω­ρή­σει το σχο­λείο σε παι­διά προσφύγων.

Δια­βά­στε ολό­κλη­ρη την επι­στο­λή του Συλ­λό­γου Γονέ­ων 2ου Δημο­τι­κού σχο­λεί­ου Φιλιπ­πιά­δας, όπως δημο­σιεύ­τη­κε σε μπλογκ της Πρέβεζας:

Από:
Σύλ­λο­γο Γονέ­ων και Κηδεμόνων
2ου Δημο­τι­κού Σχολείου
Φιλιππιάδας

Προς:

1) Περι­φε­ρειάρ­χη Ηπείρου
2) Περι­φε­ρειάρ­χη Πρέβεζας
3) Δήμαρ­χο Ζηρού
4) Περι­φε­ρεια­κή Διευ­θύ­ντρια Α/ΘΜΙΑΣ Εκπαί­δευ­σης Ηπείρου
5) Διευ­θυ­ντή Α/ΘΜΙΑΣ Εκπαί­δευ­σης Πρέβεζας
6) Υπουρ­γείο Παι­δεί­ας — Διεύ­θυν­ση Προ­σφύ­γων – Μεταναστών
7) κο Μπάρ­κα Κων/νο Βου­λευ­τή Ν. Πρέβεζας
8) κο Γιαν­νά­κη Στέρ­γιο Βου­λευ­τή Ν. Πρέβεζας

Την Δευ­τέ­ρα 12 Σεπτεμ­βρί­ου 2016μετά τον Αγια­σμό για τη νέα σχο­λι­κή χρο­νιά, πραγ­μα­το­ποι­ή­θη­κε συνά­ντη­ση γονέ­ων και κηδε­μό­νων στην οποία οι παρευ­ρι­σκό­με­νοι γονείς συμ­φω­νή­σα­με τα κατω­τέ­ρω, προ­κει­μέ­νου να απο­στα­λεί η παρού­σα επιστολή.

ToΔ.Σ. του Συλ­λό­γου Γονέ­ων και Κηδε­μό­νων του 2ου Δημο­τι­κού Σχο­λεί­ου Φιλιπ­πιά­δας δηλώ­νει ρητά και κατη­γο­ρη­μα­τι­κά, ότι δεν πρό­κει­ται να απο­δε­χθεί σε καμιά περί­πτω­ση και χωρίς κανέ­να συμ­βι­βα­σμό τη συστέ­γα­ση των παι­διών των λεγό­με­νων παρά­τυ­πων μετα­να­στών, που επι­βλή­θη­κε στην τοπι­κή κοι­νω­νία του Δήμου μας και που επι­χει­ρεί­ται να επι­βλη­θεί και στο σχο­λείο μας. Οι λόγοι ενα­ντί­ω­σής μας είναι οι εξής:

  1. Δεν είναι ανα­γκαίο να εντα­χθούν στο σύνο­λο της κοι­νό­τη­τας μας εφό­σον φιλο­ξε­νού­νται όπως αρχι­κά δια­βε­βαιώ­σα­τε την τοπι­κή κοι­νω­νία για 6 ως 8 μήνες. Οι ίδιοι δια­δη­λώ­νουν και ζητούν να φύγουν, από την χώρα. Ποια λοι­πόν είναι τα σχέ­δια για αυτούς και συνε­πώς για την κοι­νω­νία μας;
  2. ΙΑΤΡΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ. Προ­έρ­χο­νται από άλλη Ήπει­ρο, με τελεί­ως δια­φο­ρε­τι­κό υπό­βα­θρο ασθε­νειών και συν­θη­κών υγιει­νής. Δεν είναι εμβο­λια­σμέ­νοι σύμ­φω­να με το Εθνι­κό μας σύστη­μα εμβο­λια­σμού και είναι άγνω­στο αν είναι έστω εμβο­λια­σμέ­νοι από το περι­βάλ­λον που προ­έρ­χο­νται. Σε καθη­με­ρι­νή βάση ενη­με­ρω­νό­μα­στε για παρου­σία νέων περι­στα­τι­κών από ασθέ­νειες που έχουν εκλεί­ψει εδώ και δεκα­ε­τί­ες στη χώρα μας και έχουν κατα­γρα­φεί περι­πτώ­σεις με άκρως μετα­δο­τι­κές ασθέ­νειες στις οποί­ες δεν συνερ­γά­στη­καν καθό­λου με τις υγειο­νο­μι­κές αρχές. Θεω­ρού­με ότι τα παι­διά αυτά χρή­ζουν ειδι­κής μέρι­μνας λόγω των ψυχι­κών τραυ­μά­των­και των κατα­στά­σε­ων που έχουν βιώ­σει τα τελευ­ταία χρό­νια στις πατρί­δες τους.Παράγοντες που ίσως δημιουρ­γή­σουν πολ­λά προ­βλή­μα­τα στην προ­σαρ­μο­γή τους.

Γνω­ρί­ζο­ντας τα παρα­πά­νω ποιος μπο­ρεί να μας εγγυ­η­θεί ότι θα τηρη­θούν οι βέλ­τι­στες συν­θή­κες υγιει­νής που απαι­τού­νται σε κάθε σχολείο.

  1. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ. Δεν μπο­ρούν να συνυ­πάρ­ξουν παι­διά μετα­να­στώ­ντα οποία έχουν:α) τερά­στιο εκπαι­δευ­τι­κό κενό λόγω της πολύ­χρο­νης απο­χής τους από οποια­δή­πο­τε μορ­φή εκπαί­δευ­σης, β) δια­φο­ρε­τι­κές αντι­λή­ψεις για το ρόλο της οικο­γέ­νειας, τη θέση της γυναί­κας, τη θρη­σκεία, με ελλη­νό­που­λα που οι γονείς τους στε­ρή­θη­καν και στε­ρού­νται για να προ­σφέ­ρουν στα παι­διά τους την καλύ­τε­ρη μόρ­φω­ση, αυτή που ανα­γνω­ρί­ζουν και συγ­χαί­ρουν τα σχο­λεία της Ευρώπης.

Πως μπο­ρεί ένα παι­δί, των λεγό­με­νων παρά­τυ­πων μετα­να­στών, δεκα­τριών ή δεκα­πέ­ντε ετών να ενσω­μα­τω­θεί στην ίδια τάξη με μικρό­τε­ρα παι­διά δεδο­μέ­νου ότι δεν θα γνω­ρί­ζει βασι­κές λέξεις ελλη­νι­κής γλώσσας?Μήπως οδη­γη­θού­με σε σχο­λι­κό εκφο­βι­σμό ενα­ντί­ων των παι­διών μας;

Στο σύνο­λο αυτά τα παι­διά είναι ορι­σμέ­νες φορές πολύ περισ­σό­τε­ρα από τα ελλη­νό­που­λα που φοι­τούν στα σχο­λεία της πόλης μας. Η τοπι­κή κοι­νω­νία της Φιλιπ­πιά­δας είναι πολύ μικρή και δια­θέ­τει μόλις τρία δημο­τι­κά σχο­λεία μικρής δυνα­μι­κό­τη­τας. Η έντα­ξη επο­μέ­νως των προ­σφυ­γό­που­λων θα αλλοιώ­σει αφε­νός τον ελλη­νι­κό χαρα­κτή­ρα των σχο­λεί­ων και αφε­τέ­ρου θα υπάρ­ξουν σοβα­ρό­τα­τες συνέ­πειες στο μαθη­σια­κό κομ­μά­τι των μαθη­τών των δημο­τι­κών της πόλης μας.

Σαν γονείς βλέ­που­με μπρο­στά μας να έρχε­ται η υπο­βάθ­μι­ση της εκπαί­δευ­σης και γενι­κό­τε­ρα του μορ­φω­τι­κού επι­πέ­δου των παι­διών μας.

  1. Ο προ­αύ­λιος χώρος του σχο­λεί­ου χρη­σι­μο­ποιεί­ται τις απο­γευ­μα­τι­νές ώρες για αθλο­παι­διές, πολι­τι­στι­κά δρώ­με­να και άλλες δρα­στη­ριό­τη­τες καθώς δεν υπάρ­χουν άλλοι χώροι άθλη­σης και ψυχα­γω­γί­ας (πλα­τεί­ες –αθλη­τι­κές εγκα­τα­στά­σεις) στην Παλαιά Φιλιπ­πιά­δα. Οι αίθου­σες θα χρη­σι­μο­ποι­η­θούν για μαθή­μα­τα σκα­κιού, ζωγρα­φι­κής, χει­ρο­τε­χνί­ας και για διδα­σκα­λία παρα­δο­σια­κών χορών των παι­διών του σχο­λεί­ου και της ευρύ­τε­ρης περιοχής.
  2. ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ. Το 100% των μαθη­τών μας είναι Χρι­στια­νοί Ορθό­δο­ξοι. Γιορ­τά­ζου­με όλες τις θρη­σκευ­τι­κές μας γιορ­τές όπως αρμό­ζει σε κάθε ελλη­νι­κό σχο­λείο που σέβε­ται την ιστο­ρία, τους αγώ­νες και τις θυσί­ες του Έθνους του αλλά και σέβε­ται την ιστο­ρία και τις θρη­σκεί­ες των άλλων λαών. Δεν θα επι­τρέ­ψου­με των θρη­σκευ­τι­κό φανα­τι­σμό που όπως απο­δει­κνύ­ε­ται από τις φανα­τι­κές επι­θέ­σεις σε άλλα Ευρω­παϊ­κά κρά­τη δεν έχουν σκο­πό να σεβα­στούν, αλλά να πλή­ξουν την Θρη­σκεία μας. Οι εικό­νες του Χρι­στού και της Πανα­γί­ας, των Αγί­ων μας αλλά και των ηρώ­ων μας θα εξα­κο­λου­θούν να κοσμούν τις τάξεις μας και περι­μέ­νου­με από όλους τους μαθη­τές να τις σέβονται.
  3. ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ. Το χάσμα στον πολι­τι­σμό είναι τόσο μεγά­λο που μια βίαιη μετα­κί­νη­ση και εγκα­τά­στα­ση μετα­να­στών στον τόπο μας μόνο προ­βλή­μα­τα προ­σαρ­μο­γής θα δημιουρ­γή­σει. Και είναι πιθα­νόν να αλλοιώ­σει πτυ­χές του δικού μας πολι­τι­σμού, όπως της Εθνι­κής, Πολι­τι­σμι­κής και Θρη­σκευ­τι­κής μας ταυ­τό­τη­τας. Σε μια ύπο­πτη δια­δι­κα­σία υπο­βί­βα­σης του βιο­τι­κού και μορ­φω­τι­κού επι­πέ­δου των παι­διών μας, που με πολ­λές στε­ρή­σεις εξα­σφα­λί­ζου­με. Σας καθι­στού­με υπεύ­θυ­νους για ακραί­ες συμπε­ρι­φο­ρές που ενδε­χο­μέ­νως προ­κύ­ψουν. Κανέ­να αίσθη­μα αλλη­λεγ­γύ­ης και ανθρω­πι­σμού δε δικαιο­λο­γεί την απο­δο­χή της μείωσης.

Σαν σύλ­λο­γος γονέ­ων δεν είμα­στε αντί­θε­τοι στην μόρ­φω­ση των παι­διών των πραγ­μα­τι­κών προ­σφύ­γων εφό­σον επι­θυ­μούν την πραγ­μα­τι­κή και ομα­λή τους έντα­ξη στην τοπι­κή κοι­νω­νία οικιο­θε­λώς και χωρίς εξα­να­γκα­σμό από τρί­τους. Άλλω­στε η τοπι­κή κοι­νω­νία αγκά­λια­σε, στή­ρι­ξε και στη­ρί­ζει με πρά­ξεις και υλι­κά τους συναν­θρώ­πους μας αυτούς.

Για τους ανω­τέ­ρω λόγους επι­θυ­μού­με και απαι­τού­με­την πλή­ρη ενη­μέ­ρω­ση από αρμό­διο φορέα για το εν λόγω θέμα, ώστε μελ­λο­ντι­κά να βρε­θεί η βέλ­τι­στη λύση για την τοπι­κή κοινωνία .

Το Δ.Σ. του Συλ­λό­γου Γονέ­ων και Κηδε­μό­νων του 2ου Δημο­τι­κού Σχο­λεί­ου Φιλιππιάδας

Σχε­τι­κά θέματα:

Ωραιό­κα­στρο: Ο Σύλ­λο­γος  Γονέ­ων, ο δήμαρ­χος και εμείς

Το ρατσι­σμό βαθιά κατά­λα­βέ τον…

Ωραιό­κα­στρο: Αυτή η μάνα είπε όχι στο ρατσισμό

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο