Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Πού θα πάμε, τι θα δούμε, τι θ’ ακούσουμε …την Τρίτη 11 Οκτωβρίου

ΘΕΑΤΡΟ

«Σιχτίρ ευρώ, μπου­ντρούμ δραχ­μή, θα πεις κι ένα τραγούδι»
«Είμαι Έλλην. Ως εκ τού­του, μου είναι αδύ­να­τον να είμαι σοβα­ρός. Σας ζητώ συγ­γνώ­μη.» Η επι­τυ­χη­μέ­νη περ­σι­νή παρά­στα­ση του Βασί­λη Παπα­βα­σι­λεί­ου «Σιχτίρ ευρώ, μπου­ντρούμ δραχ­μή, θα πεις κι ένα τρα­γού­δι» επι­στρέ­φει για λίγες παρα­στά­σεις στο θέα­τρο Τέχνης. Ο Φωκί­ων Καπνί­δης είναι τρό­φι­μος του ΑΑΨΟΥ (Άσυ­λο Ανιά­τως Ψεκα­σθέ­ντων Ολι­κής Υστε­ρή­σε­ως). Κατέ­κτη­σε την πρώ­τη θέση στον δια­γω­νι­σμό για τον «Τρό­φι­μο της Χρο­νιάς» καθώς αυτο­α­να­γο­ρεύ­τη­κε,» Ο Νεκρός της Αμφι­πό­λε­ως» και έκτο­τε επι­δει­κνύ­ει ανά­λο­γη δια­γω­γή. Σήμε­ρα ο Φ.Κ. έχει την τιμη­τι­κή του. Δίνει την καθη­με­ρι­νή διά­λε­ξη που ανα­λαμ­βά­νει κάθε χρό­νο ο «Τρό­φι­μος της Χρο­νιάς» μπρο­στά σε ένα ακρο­α­τή­ριο που απο­τε­λεί­ται από τους άλλους τρο­φί­μους, συγ­γε­νείς και φίλους καθώς και από το ιατρι­κό, νοση­λευ­τι­κό κτλ. προ­σω­πι­κό του ιδρύ­μα­τος… Κεί­με­νο — Σκη­νο­θε­σία — Ερμη­νεία: Βασί­λης Παπα­βα­σι­λεί­ου. Κάθε Δευ­τέ­ρα και Τρί­τη στις 21.15

«Απο­λο­γία Σωκρά­τους» του Πλάτωνα
Για τρί­τη χρο­νιά, από τις 17 Οκτώ­βρη, ο Κων­στα­ντί­νος Κων­στα­ντό­που­λος παρου­σιά­ζει, κάθε Δευ­τέ­ρα και Τρί­τη, στις 6.30, στο θέα­τρο «Αλκμή­νη» την «Απο­λο­γία Σωκρά­τους» του Πλά­τω­να σε μετά­φρα­ση Αλέ­ξαν­δρου Μωραϊ­τί­δη, μου­σι­κή Χρή­στου Λεο­ντή, δρα­μα­τουρ­γι­κή επε­ξερ­γα­σία Ματί­νας Μόσχο­βη και σκη­νο­θε­σία – ερμη­νεία Κων­στα­ντί­νου Κων­στα­ντό­που­λου. Φωνή Μέλη­του: Ορέ­στης Τρί­κας. Η δίκη του Σωκρά­τη ‑η οποία είχε μια ξεκά­θα­ρη πολι­τι­κή διά­στα­ση και που για κάποιους ήταν σχε­δόν μια τρα­γω­δία, μια σύγκρου­ση, δηλα­δή, στην οποία και οι δύο πλευ­ρές (φαί­νε­ται να) είχαν δίκιο- απο­τε­λεί ιστο­ρι­κό γεγο­νός. Έγι­νε το 399π.Χ., τέσ­σε­ρα χρό­νια μετά την κατά­λυ­ση της τυραν­νί­ας των Τριά­κο­ντα και την επά­νο­δο της δημο­κρα­τί­ας. Ο Σωκρά­της κατη­γο­ρεί­ται ότι δεν ανα­γνω­ρί­ζει και δεν πιστεύ­ει στους θεούς της πόλης, ότι εισά­γει νέες θεό­τη­τες και ότι δια­φθεί­ρει τους νέους. Τίμη­μα: θάνα­τος! Ο Πλά­των ‑μαθη­τής του Σωκρά­τη και παρών στην δίκη- με το  κεί­με­νό του, την ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΣΩΚΡΑΤΟΥΣ, θέλει να απο­δεί­ξει όχι μόνον την αθω­ό­τη­τα του Σωκρά­τη, αλλά και την ηθι­κή του μεγα­λω­σύ­νη. Θέλει να εξα­σφα­λί­σει την αθώ­ω­ση του Δασκά­λου του από το δικα­στή­ριο της ιστορίας.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

«Η πρό­λη­ψη μέσα από την τέχνη»
Στο πλαί­σιο των δρά­σε­ων πρό­λη­ψης και ενη­μέ­ρω­σης για τον καρ­κί­νο του μαστού, 15 Ελλη­νες εικα­στι­κοί παρου­σιά­ζουν έργα που διε­ρευ­νούν την έννοια της ασθέ­νειας στον χώρο της Συλ­λο­γής Σωτή­ρη Φέλιου, από τις 5 έως τις 23 Οκτω­βρί­ου. Συμ­με­τέ­χουν οι Κων­στα­ντί­νος Βαφειά­δης, Αγγέ­λα Κάρα­λη (φωτ.), Βασι­λι­κή Μπλού­κου, κ.ά.  Φωκί­ω­νος Νέγρη 16

 Έκθε­ση Μόρα­λη — Καπρά­λου στο Φάρο του ΚΠΙΣΝ
Το Κέντρο Πολι­τι­σμού Ίδρυ­μα Σταύ­ρος Νιάρ­χος (ΚΠΙΣΝ), σε συνερ­γα­σία με την Εθνι­κή Πινα­κο­θή­κη-Μου­σείο Αλε­ξάν­δρου Σού­τζου, διορ­γα­νώ­νει την έκθε­ση “Γιάν­νης Μόρα­λης – Χρή­στος Καπρά­λος. Μία φιλία ζωής και τέχνης”, η οποία θα φιλο­ξε­νεί­ται στον χώρο του Φάρου στο ΚΠΙΣΝ.  Η έκθε­ση θα είναι ανοι­χτή στο κοι­νό από τις 21 Σεπτεμ­βρί­ου έως και τις 18 Δεκεμ­βρί­ου (καθη­με­ρι­νά από τις 9 π.μ. έως τις 10 μ.μ), με ελεύ­θε­ρη είσοδο. 

ΕΚΘΕΣΕΙΣ

A World Not Ours: Γιάν­νης Μπε­χρά­κης, Tanja Boukal, Róza El-Hassan, Ninar Esber, Mahdi Fleifel, Μαρί­να Γιώ­τη, Sallie Latch κ.ά.
Ο τίτλος προ­έρ­χε­ται από την ομώ­νυ­μη βρα­βευ­μέ­νη ται­νία του Mahdi Fleifel (2012), η οποία με τη σει­ρά της δανεί­ζε­ται τον τίτλο της από ένα βιβλίο του Παλαι­στί­νιου συγ­γρα­φέα Ghassan Kanafani (1936;72). Η έκθε­ση οργα­νώ­νε­ται σε μια περιο­χή που βρέ­θη­κε στο επί­κε­ντρο της προ­σφυ­γι­κής κρί­σης που ξεκί­νη­σε το 2015, κυρί­ως ως απο­τέ­λε­σμα του πολέ­μου στη Συρία  και εστιά­ζει στο θέμα της προ­σφυ­γι­κής κρί­σης και της ανα­γκα­στι­κής μετα­νά­στευ­σης, συγκε­ντρώ­νο­ντας μια ομά­δα εικα­στι­κών, φωτο­γρά­φων, κινη­μα­το­γρα­φι­στών και ακτι­βι­στών που παρου­σιά­ζουν τις σχε­τι­κές αντι­δρά­σεις, τις σκέ­ψεις και τις μαρ­τυ­ρί­ες τους. Μέσα από τις ποι­κί­λες τους πρα­κτι­κές —εγκα­τα­στά­σεις, performance, φωτο­γρα­φία, φιλμ, φωτο­ρε­πορ­τάζ— οι συμ­με­τέ­χο­ντες πηγαί­νουν πέρα από τη μονό­πλευ­ρη και στε­ρε­ό­τυ­πη παρου­σί­α­ση των ΜΜΕ και επι­ση­μαί­νουν τις περί­πλο­κες ρίζες ενός από τα πιο επεί­γο­ντα ζητή­μα­τα της επο­χής μας. Έως τις 15 Οκτω­βρί­ου, στο Art Space Pythagorion της Σάμου

Δωδώ­νη. Το μαντείο των ήχων στο Μου­σείο Ακρόπολης
Το Μαντείο της Δωδώ­νης είναι το θέμα της δεύ­τε­ρης μεγά­λης περιο­δι­κής έκθε­σης που θα φιλο­ξε­νη­θεί στο Μου­σείο Ακρό­πο­λης από τις  20 Ιου­νί­ου 2016 έως τις 10 Ιανουα­ρί­ου 2017. Σκο­πός της είναι να κάνει ευρύ­τε­ρα γνω­στό το παλαιό­τε­ρο ελλη­νι­κό μαντείο, να δεί­ξει τον τρό­πο λει­τουρ­γί­ας, τον ρόλο και τη σημα­σία του στον αρχαίο κόσμο αλλά και να ανα­δεί­ξει την ανά­γκη του ανθρώ­που να προ­βλέ­πει το μέλ­λον. Η έκθε­ση θα συνο­δεύ­ε­ται από επι­στη­μο­νι­κό κατά­λο­γο των εκθε­μά­των. Σε μεγά­λη οθό­νη στον εκθε­σια­κό χώρο θα παρου­σιά­ζε­ται βίντεο για το μαντείο και το φυσι­κό του περι­βάλ­λον. Στο εστια­τό­ριο του Μου­σεί­ου θα προ­σφέ­ρο­νται γιαν­νιώ­τι­κα εδέ­σμα­τα σε όλη τη διάρ­κεια της έκθε­σης. Η έκθε­ση πραγ­μα­το­ποιεί­ται σε συνερ­γα­σία του Μου­σεί­ου Ακρό­πο­λης με την Εφο­ρεία Αρχαιο­τή­των Ιωαν­νί­νων. Τα εκθέ­μα­τα προ­έρ­χο­νται από το Μου­σείο Ιωαν­νί­νων και το Εθνι­κό Αρχαιο­λο­γι­κό Μου­σείο, Συλ­λο­γή Καραπάνου.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Άνθρω­ποι στο δρό­μο της φυγής και της ξενιτιάς
Ο διε­θνώς ανα­γνω­ρι­σμέ­νος και πολυ­βρα­βευ­μέ­νος φωτοει­δη­σε­ο­γρά­φος Νίκος Πηλός φωτο­γρά­φι­σε από τον Σεπτέμ­βριο έως και τον Δεκέμ­βριο του 2015, για το Goethe-Institut Athen, ανθρώ­πους στο δρό­μο της φυγής και της ξενι­τιάς. Ο τίτλος της έκθε­σης ανα­φέ­ρε­ται στη δια­δρο­μή που ακο­λου­θούν οι πρό­σφυ­γες. Η πορεία αυτή περ­νά από τη Λέσβο και την Κω, κι ύστε­ρα μέσα από τα Βαλ­κά­νια με προ­ο­ρι­σμό την Κεντρι­κή και τη Βόρεια Ευρώ­πη. Στα 11 φωτο­γρα­φι­κά δίπτυ­χα του Νίκου Πηλού κατα­γρά­φο­νται οι δρα­μα­τι­κές συν­θή­κες και οι δυσκο­λί­ες που αντι­με­τω­πί­ζουν οι πρό­σφυ­γες για να φτά­σουν από τη χώρα τράν­ζιτ, την Ελλά­δα, ως τη «Γη της Επαγ­γε­λί­ας», τη Γερ­μα­νία.   6 – 15 Οκτω­βρί­ου 2016 — Goethe-Institut Athen, Ομή­ρου 14–16, Τηλ. 210 36 61 000 — Εγκαί­νια έκθε­σης: 6 Οκτω­βρί­ου 2016, 20:00, παρου­σία του φωτοει­δη­σε­ο­γρά­φου Νίκου Πηλού. Ώρες λει­τουρ­γί­ας: Δευ­τέ­ρα-Πέμ­πτη 09:00 – 21:00, Παρα­σκευή 09:00 – 19:00, Σάβ­βα­το 09:00 – 13:00. Είσο­δος ελεύθερη

SEVEN
Με την Οκνη­ρία ξεκι­νά­ει τo Φωτο­γρα­φι­κό Project SEVEN που διορ­γα­νώ­νει ο Πολυ­χώ­ρος VAULT. Η έκθε­ση θα διαρ­κέ­σει 7 ημέ­ρες, από την Παρα­σκευή 7 έως την Πέμ­πτη 13 Οκτω­βρί­ου. Οκνη­ρία = φυγο­πο­νία, τεμπε­λιά, η έλλει­ψη ζωη­ρό­τη­τας και ενερ­γη­τι­κό­τη­τας. Πρό­κει­ται ουσια­στι­κά για ένα Project που περι­λαμ­βά­νει 7 εκθέ­σεις φωτο­γρα­φί­ας εμπνευ­σμέ­νες από τα 7 θανά­σι­μα αμαρ­τή­μα­τα. Τι σημαί­νουν η Οκνη­ρία, η Ζηλο­φθο­νία, η Λαι­μαρ­γία, η Λαγνεία, η Απλη­στία, η Οργή και η Αλα­ζο­νεία για τον Νεο­έλ­λη­να του 2016 και πως μπο­ρούν να γίνουν πηγή έμπνευ­σης τα συγκε­κρι­μέ­να “αμαρ­τή­μα­τα” για έναν καλ­λι­τέ­χνη που ζει στην Ελλά­δα σήμε­ρα; Το Project θα διαρ­κέ­σει 7 μήνες (Οκτώ­βριο με Απρί­λιο) όπου κάθε μήνα θα παρου­σιά­ζε­ται για 7 ημέ­ρες στον Πολυ­χώ­ρο VAULT και μία έκθε­ση φωτο­γρα­φί­ας, εμπνευ­σμέ­νη από κάποιο από τα 7 θανά­σι­μα αμαρ­τή­μα­τα : Οκτώ­βριο η Οκνη­ρία, Νοέμ­βριο η Ζηλο­φθο­νία, Δεκέμ­βριο η Λαι­μαρ­γία, Ιανουά­ριο η Λαγνεία, Φεβρουά­ριο η Απλη­στία, Μάρ­τιο η Οργή, Απρί­λιο η Αλα­ζο­νεία. Τα εγκαί­νια κάθε έκθε­σης θα γίνο­νται στις 7 του μήνα και ώρα έναρ­ξης 7:00 το απόγευμα.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο