Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Viral “Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης”

Φυσι­κά δεν ανα­φε­ρό­μα­στε στον μεγά­λο Σκια­θί­τη διη­γη­μα­το­γρά­φο μας αλλά στο αερο­δρό­μιο της Σκιά­θου, όπου όχι μόνο τα αερο­πλά­να περ­νούν πολύ κοντά από τον κόσμο αλλά ακρι­βώς σε επα­φή –στα 30μ, με τον αερο­διά­δρο­μο υπάρ­χει παρα­λία λουό­με­νων με αραγ­μέ­να και μικρά σκά­φη, που τρα­βούν το διά­ο­λό τους.

Υπάρ­χουν –όπως πάντα και αρκε­τές σημάν­σεις για τα μάτια του κόσμου

Αερο­σκά­φη ‑θηρία, Airbus ελά­χι­στα μέτρα πάνω από το έδα­φος, με απο­τέ­λε­σμα παρευ­ρι­σκό­με­νοι ‑που βρί­σκουν ευκαι­ρία να γίνουν και σκη­νο­θέ­τες και οπε­ρα­τέρ της κακιάς ώρας με τα κινη­τά τους, να ακρο­βο­λί­ζο­νται και να εξα­φα­νί­ζο­νται πατείς με πατώ σε ‑όπου φύγει φύγει. Το Airbus A321neo της ουγγρικής«Wizz Air», μία από τις εται­ρεί­ες χαμη­λού κόστους, ήταν τόσο κοντά στο έδα­φος και τον κόσμο που μόνο στη θέα του δεν γίνε­ται να μην τρομάξεις.

(συνειρ­μι­κά –σαν σήμε­ρα το 2012)

Τις συνέ­πειες που έχει στην ασφά­λεια της λαϊ­κής οικο­γέ­νειας η αγω­νία του μεγά­λου κεφα­λαί­ου να εξα­σφα­λί­σει low cost -«χαμη­λό κόστος» (προς όφε­λος της κερ­δο­φο­ρί­ας και της «αντα­γω­νι­στι­κό­τη­τάς» του) απο­τυ­πώ­νει δημο­σί­ευ­μα σε ελλη­νι­κή εφη­με­ρί­δα που αφο­ρά σε καταγ­γε­λί­ες της γερ­μα­νι­κής ένω­σης χει­ρι­στών πολι­τι­κής αερο­πο­ρί­ας Cockpit για «σκλη­ρές πιέ­σεις» που ασκεί η εται­ρεία «Ryanair» «στο θέμα της οικο­νο­μί­ας καυ­σί­μων, καταρ­τί­ζο­ντας “πίνα­κες από­δο­σης” των κυβερ­νη­τών βάσει της κατα­νά­λω­σης καυ­σί­μων που επι­τυγ­χά­νουν»! Αντι­γρά­φου­με: «Οπως τονί­ζει στο Γαλ­λι­κό Πρα­κτο­ρείο ο Γιεργκ Χάντ­βερκγ, εκπρό­σω­πος της Cockpit, η ποσό­τη­τα καυ­σί­μων με την οποία τρο­φο­δο­τεί­ται το κάθε αερο­σκά­φος ορί­ζε­ται εν μέρει από τους κανο­νι­σμούς του κατασκευαστή.

Όμως, πέραν της νόμι­μης ελά­χι­στης, ο κυβερ­νή­της είναι εκεί­νος που απο­φα­σί­ζει πόσα απο­θέ­μα­τα οφεί­λει να δια­θέ­τει το αερο­σκά­φος για “περισ­σό­τε­ρη ασφά­λεια” — ιδί­ως όταν εξυ­πη­ρε­τεί πτή­σεις προς πολυά­σχο­λα αερο­δρό­μια, όπου είναι πολύ πιθα­νό να χρεια­στεί να κάνει κύκλους έως ότου του δοθεί άδεια προ­σγεί­ω­σης. Ο Χάντ­βεργκ τόνι­σε πως, εκτός της Ryanair, τα καύ­σι­μα απο­τε­λούν έναν “σοβα­ρό παρά­γο­ντα κόστους ιδί­ως για τις εται­ρεί­ες χαμη­λού κόστους” και πως σε γενι­κές γραμ­μές “πολ­λές εται­ρεί­ες” δίνουν οδη­γί­ες στους κυβερ­νή­τες για τρό­πους χαμη­λής κατα­νά­λω­σης»… να τα μετα­τρέ­πουν αν μπο­ρούν σε ανεμοπλάνα!

Θυμί­ζου­με την αερο­πο­ρι­κή τρα­γω­δία που στις 24 Μάρ­τη 2015 κόστι­σε τη ζωή 150 ανθρώ­πων από τη συντρι­βή του αερο­σκά­φους της «Germanwings» («Τζέρ­μαν­γουινγκς» — θυγα­τρι­κή αερο­πο­ρι­κή εται­ρεία «χαμη­λού κόστους» της γερ­μα­νι­κής «Λου­φτ­χάν­σα») στις Γαλ­λι­κές Άλπεις. Οι αερο­πο­ρι­κές εται­ρεί­ες χαμη­λού κόστους, με τις σχέ­σεις εργα­σί­ας που επι­βάλ­λουν, δημιουρ­γούν σοβα­ρά ερω­τή­μα­τα για την ίδια την ασφά­λεια των πτήσεων

Μπρο­στά σ’ αυτά τα ατυ­χή­μα­τα που έχουν συμ­βεί στο αερο­δρό­μιο της Σκιά­θου είναι –προς το παρόν παρω­νυ­χί­δες. Πριν μερι­κές εβδο­μά­δες μία του­ρί­στρια δελε­ά­στη­κε να βιντε­ο­σκο­πή­σει την απο­γεί­ω­ση  ενός  αερο­σκά­φους της Transavia, με απο­τέ­λε­σμα να βρε­θεί στη θάλασσα!

Νωρί­τε­ρα στις αρχές Ιου­λί­ου μια Βρε­τα­νί­δα 61 (!!) ετών, έπε­σε στο έδα­φος από το πεζού­λι που είχε σκαρ­φα­λώ­σει με απο­τέ­λε­σμα να υπο­στεί κρα­νιο­ε­γκε­φα­λι­κές κακώσεις….

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο