Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Zahra… Το πρόσωπο των παιδιών που υποφέρουν

Κάθε χρό­νο η UNICEF απο­νέ­μει το «Photo of the Year Award» στη φωτο­γρα­φία που κατά τηn εκτί­μη­σή της απο­τυ­πώ­νει το δρά­μα των παι­διών — θύμα­τα των ανθρω­πι­στι­κών (όπως τις απο­κα­λεί) κρί­σε­ων σε όλο τον κόσμο.

zahraΓια το 2017 επέ­λε­ξε την εικό­να ενός νεα­ρού κορι­τσιού στη Συρία, της 5χρονης Zahra, που ζει σε έναν καταυ­λι­σμό προ­σφύ­γων της Ιορ­δα­νί­ας, με τους γονείς της και τα επτά αδέλ­φια της. Ένα από τα εκα­τομ­μύ­ρια παι­διά που ζουν σε στρα­τό­πε­δα και καταυ­λι­σμούς προ­σφύ­γων. Ενα από τα παι­διά — θύμα των ιμπε­ρια­λι­στι­κών επεμ­βά­σε­ων και της εκμε­τάλ­λευ­σης λαών και χωρών, αιτί­ες των απο­κα­λού­με­νων ανθρω­πι­στι­κών κρίσεων.

Το 2015, οι γονείς της Zahra έφυ­γαν από τη Συρία για να γλι­τώ­σουν από τις πολε­μι­κές συρ­ρά­ξεις που μαί­νο­νταν στη χώρα, μαζί με την κόρη τους και τα υπό­λοι­πα επτά παι­διά τους. Έκτο­τε ζουν σε μια σκη­νή στον καταυ­λι­σμό. Ο πατέ­ρας της είναι αυτή τη στιγ­μή άνερ­γος, ψάχνο­ντας πλέ­ον μια οποια­δή­πο­τε δου­λειά στα εδά­φη της Ιορ­δα­νί­ας. Ούτε η Zahra ούτε κανέ­να άλλο από τα αδέρ­φια της πηγαί­νουν στο σχολείο.

Η φωτο­γρα­φία της 5χρονης Zahra είναι του γεν­νη­μέ­νου στην Ιερου­σα­λήμ φωτο­ρε­πόρ­τερ Muhammed Muheisen που το φακό του κατα­γρά­φει την προ­σφυ­γι­κή κρί­ση εδώ και πάνω από μια δεκαετία.

Το δεύ­τε­ρο Βρα­βείο Φωτο­γρα­φί­ας της Χρο­νιάς της UNICEF 2017 πήγε στον φωτο­γρά­φο KM Asad που γεν­νή­θη­κε στο Μπα­γκλα­ντές και το τρί­το στον κανα­δι­κό Kevin Frayer. Και οι δύο κατέ­γρα­ψαν την κρί­ση Rohingya.

Asad

Η εικό­να του Asad δεί­χνει μια μητέ­ρα που κου­βα­λά­ει το μωρό της στη θάλασ­σα. Ο Frayer έβγα­λε την απελ­πι­σία ενός αγο­ριού σε ένα στρα­τό­πε­δο προ­σφύ­γων στο στο Μπα­γκλα­ντές που αναρ­ρι­χιέ­ται με δάκρυα σε ένα φορ­τη­γό που φέρει εφό­δια ανακούφισης.

frayer

Τα μάτια των παι­διών πάντα λένε την αλήθεια

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο