Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Βρέθηκε γυμνός προάγγελος της Μόνα Λίζα;

Τον «προ­άγ­γε­λο» της Μόνα Λίζα, ή την γυμνή Τζο­κό­ντα ισχυ­ρί­ζε­ται ότι εντό­πι­σε ένας Γάλ­λος ειδή­μων τέχνης σε Μου­σείο της Γαλλίας.

Πρό­κει­ται για ένα σχέ­διο με κάρ­βου­νο το οποίο για περισ­σό­τε­ρα από 150 χρό­νια απο­τε­λού­σε μέρος της συλ­λο­γής που το 1897 ο Ερρί­κος της Ορλε­ά­νης δώρι­σε στο Musée Condé, στην περιο­χή Chantilly της Γαλλίας.

Το σχέ­διο απει­κο­νί­ζει μια γυμνή γυναί­κα η οποία είναι γνω­στή με το όνο­μα Μόνα Βάνα, η μορ­φή της οποί­ας απο­δί­δε­ται μόνο σε σχέ­δια που υπήρ­χαν στο εργα­στή­ρι του Λεο­νάρ­ντο Ντα Βίντσι.

Τα στοι­χεία που συνέ­λε­ξαν οι ειδι­κοί μετά από διά­φο­ρα τεστ που έκα­ναν συμπε­ραί­νουν πως ο Λεο­νάρ­ντο είναι του­λά­χι­στον κατά το ήμι­συ ο δημιουρ­γός του σχεδίου.

Ανα­φέ­ρουν επί­σης ότι πιθα­νό­τα­τα ο καλ­λι­τέ­χνης δού­λευε πάνω και στα δύο έργα παράλ­λη­λα, στο τέλος της ζωής του. «Δεν πρό­κει­ται για ένα αχνό αντί­γρα­φο» τονίζουν.

«Το σχέ­διο έχει μια ποιό­τη­τα στον τρό­πο με τον οποίο το πρό­σω­πο και τα χέρια απο­δί­δο­νται. Είναι μια πραγ­μα­τι­κά αξιο­θαύ­μα­στη απει­κό­νι­ση», δήλω­σε ο επι­με­λη­τής Μαθιού Ντελ­ντίκ στο Γαλ­λι­κό Πρα­κτο­ρείο Ειδήσεων.

Ο εμπει­ρο­γνώ­μο­νας συντη­ρη­τής έργων τέχνης του Λού­βρου Μπρού­νο Μοτίν επι­βε­βαί­ω­σε ότι το σχέ­διο συμπί­πτει χρο­νο­λο­γι­κά με την περί­ο­δο που ο Λεο­νάρ­ντο έζη­σε και δημιούρ­γη­σε, στις αρχές του 16ου αιώ­να, και ότι είναι «πολύ υψη­λής ποιότητας».

Ο Λεο­νάρ­ντο ντα Βίν­τσι (1452–1519) ήταν ένας από τους μεγά­λους ζωγρά­φους της Ιτα­λι­κής Ανα­γέν­νη­σης και η ελαιο­γρα­φία του Μόνα Λίζα (γνω­στή και ως La Gioconda-Τζιο­κό­ντα) παρα­μέ­νει ένα από τα πιο ανα­γνω­ρί­σι­μα και πολύ­τι­μα έργα τέχνης του κόσμου.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο