Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Πρόεδρος ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ: Το «Νόρμαν Ατλάντικ» είναι το παράδειγμα για να αξιολογήσουμε το περιστατικό με το «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Για την ασφάλεια στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες κρίσιμος είναι ο ρόλος των εργαζομένων. Γα την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη Θάλασσα, όσο σύγχρονο κι αν είναι ένα πλοίο ο ανθρώπινος παράγοντας δεν μπορεί να αντικατασταθεί κι υποκατασταθεί από τίποτε άλλο. Το πλοίο πρέπει να είναι επανδρωμένο όπως πρέπει κι όχι όπως συμφέρει στον εφοπλιστή βάσει της κερδοφορίας του μας είπε ο πρόεδρος του Σωματείου ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, Λευτέρης Μπαρμπαρούσης.

«Για να καταλάβουμε τη σημασία θα σας θυμίσω το παράδειγμα του «Νόρμαν Ατλάντικ πριν λίγα χρόνια, που εκτελούσε τη γραμμή Πάτρα – Ιταλία, ανοιχτά της Κέρκυρας, πήρε φωτιά με τραγικά αποτελέσματα Κάηκαν άνθρωποι. Οι συνθέσεις που είχε το «Νόρμαν Ατλάντικ», όπως κι όλα τα πλοία που δραστηριοποιούνται στην Αδριατική, και τα υπό ιταλική σημαία και αυτά με ελληνική, 5 πλοία στην Πάτρα, στο πλαίσιο του ανταγωνισμού λειτουργούν με πλήρωμα πάρα πολύ χαμηλό. Και σε ότι αφορά τα ελληνικά πλοία οι εταιρείες δίνουν στον υπουργείο πόσους θέλουν να έχουν στο πλοίο και ο υπουργό υπογράφει ό,τι του δίνουν οι εταιρείες.

«Για να καλυφτούν οι ανάγκες τα πληρώματα υπερεργάζονται και αυτό εξυπηρετεί το μέγιστο κέρδος των εφοπλιστών που δραστηριοποιούνται. Υπάρχουν ειδικότητες που εργάζονται από 15-18 ώρες την ημέρα σε καράβια. Αυτό το μοντέλο οι εφοπλιστές απαιτούν και εκβιάζουν να εφαρμοστεί και στην ακτοπλοΐα. Αυτό το μοντέλο της Αδριατικής είναι επικίνδυνο, τόσο για το πλοίο όσο και για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα Και έχουμε το παράδειγμα του ΝΑ που λειτουργούσε με αυτό το πλαίσιο και τα αποτελέσματα ήταν τραγικά και σήμερα το Ελευθέριος Βενιζέλος που το πλήρωμά του λειτούργησα άψογα και δεν υπήρξε ούτε ένα τραυματισμός. Το πλήρωμα έκανε υπεράνθρωπη προσπάθεια για να γυρίσει πίσω το πλοίο και να αποβιβαστούν οι επιβάτες. Δεν ήταν εύκολη φωτιά ακόμη καίει. Ούτε ήταν εύκολη η διαχείριση της κατάστασης, με τόσους επιβάτες, από το πλήρωμα.

Είναι αυτό που καταγγέλλουμε και είναι ένα από τα αιτήματα στην απεργία της Τρίτης για επάνδρωση των πλοίων βάσει των πραγματικών αναγκών για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Και δυστυχώς δεν ακουγόμαστε, και δεν ακουγόμαστε γιατί η πολιτική υποτάσσεται στη λογική της κερδοφορίας των εταιρειών».

Ο κ. Λευτέρης Μπαρμπαρούσης αναφέρθηκε και στην πολυδιαφημισμένη cosco που έχει την ευθύνη του λιμανιού. Δεν υπήρχε μια σκάλα ασφαλείας  για να κολλήσουν στα πλαϊνά του πλοίου γιατί δεν μπορούσαν να ανοίξουν την πόρτα του γκαράζ μην ο αέρας ενισχύσει τη φωτιά.

(Δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι η Cosco πιέζει ήδη από το μεσημέρι το υπουργείο Ναυτιλία γιατί της δημιουργεί πρόβλημα με τα κρουαζερόπλοια που δένουν στην ακτή Ξαβέρη, όπου οδηγήθηκε το Ελευθέριος Βενιζέλος).

Στις 3 Σεπτεμβρίου είναι προγραμματισμένη η απεργία των ναυτεργατών. ο κ. Μπαρμπαρούσης αναφέρθηκε στο μηχανισμό γύρω απ΄πο τους εφοπλιστές και μόνιμο μέλημά τους είναι πω΄ς θα προβοκάρουν την απεργία, γιατί αυτά που ζητάμε είναι κόστος για τους εφοπλιστές. Χρησιμοποιείται μόνιμα ο κοινωνικός αυτοματισμός, μας κατηγορούν ακόμη και για εχθρούς της πατρίδας για υπονομεύουμνε τον τουρισμό. Ακόμη και ο εργοδοτικ΄ςο συνδικαλισμός που υπονομεύουν κάθε προσπάθεια οργανωμένου αγώνα

Αιτήματα της απεργίας: Η συλλογική Σύμβαση Εργασίας, η απώλεια των εισοδημάτων μας (έχουμε απολέσει το 40% του εισοδήματός μας), το συνταξιοδοτικό, η επάνδρωση των πλοίων που συνδέεται με την ασφάλεια στη θάλασσα.