Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Έκθεση: «Α Ν Α Σ Υ Ν Θ Ε Σ Η» Κολλάζ με γραμματόσημα

«Α Ν Α Σ Υ Ν Θ Ε Σ Η»
Κολλάζ με γραμματόσημα
Έκθεση του Θοδωρή Νικολάκη
18 – 27 Ιανουαρίου 2019

στο Παναιτώλιο
Πλατεία Παναιτωλίου, Αλσούπολη, Νέα Ιωνία.

Εγκαίνια: 18 Ιανουαρίου και ώρα 7:30μμ

Ωράριο λειτουργίας: Δευτέρα-Παρασκευή 10:30 με 13:30 και 17:30 με 20:30
Σάββατο 17:30 με 20:30 και Κυριακή 10:30 με 13:30

eikastiko1

Λίγα λόγια για την έκθεση:

Η έκθεση περιλαμβάνει περίπου 40 έργα για τη δημιουργία των οποίων έχουν χρησιμοποιηθεί χιλιάδες κομματάκια γραμματόσημα.

Με μια θεματογραφία στηριγμένη στην ελληνική ποίηση, τη φύση και την ιστορία, η έκθεση φιλοδοξεί να αναδείξει και τις πολλές δυνατότητες της τεχνικής αυτής.

Η τεχνική του κολλάζ με γραμματόσημα, στην Ελληνική τέχνη, έκανε την εμφάνισή της στα μέσα της δεκαετίας του 1960, από τον ηθοποιό Μίμη Φωτόπουλο που δημιούργησε και παρουσίασε τα πρώτα σχετικά έργα.

eikastiko2

Από τότε τα γραμματόσημα, με το μικρό τους μέγεθος, με τα άπειρα θέματα και χρώματά τους χρησιμοποιούνται σε διάφορες παραγωγικές τεχνικές Τα συναντάμε στη διακόσμηση διαφόρων αντικειμένων, όπως έργα τέχνης, μικροέπιπλα, κουτιά συσκευασίας δώρων και άλλα..

Κυρίως χρησιμοποιούνται σαν μοναδικό υλικό, ολόκληρα ή τεμαχισμένα, για τη δημιουργία έργων τέχνης.

Η υψηλή ποιότητα στις εκτυπώσεις γραμματοσήμων βοηθά ώστε το έργο τέχνης να έχει πολύ ζωντανά χρώματα, ενώ ο συνδυασμός χιλιάδων κομματιών δίνει ξεχωριστή υφή και μια μοναδική αίσθηση κίνησης.

nikolakis4

Το έργο αυτής της τεχνικής, είναι πιο κοντά στη ζωγραφική, δεδομένου ότι από την τεχνική του κολλάζ κρατάει μόνο την πρακτική διαδικασία, δηλαδή την κόλληση των γραμματοσήμων, ενώ από την ζωγραφική κρατάει το σχέδιο και τη συγκεκριμένη χρήση χρώματος για κάθε ξεχωριστή φόρμα.

Η δυσκολία στη συγκέντρωση αρκετών ποσοτήτων γραμματοσήμων και ο απαιτούμενος χρόνος για τη δημιουργία ενός έργου κάνουν αυτή τη δημιουργική δουλειά ασύμφορη επαγγελματικά.

ράγμα που με τη σειρά του εμποδίζει την ευρεία χρήση των γραμματοσήμων, με αποτέλεσμα να υπάρχει μικρή παραγωγή έργων και από λίγους καλλιτέχνες, κατά κύριο λόγο ερασιτέχνες αλλά πραγματικούς εραστές της τέχνης.

Σύντομο Βιογραφικό

nikolakis6

Ο Θοδωρής Νικολάκης

Γεννήθηκε το 1962 στον Απόλλωνα Νάξου

Έχει εργαστεί, από μικρή ηλικία, πάνω στην κεραμοποιεία, σε μεταλλικές κατασκευές, και για 32 χρόνια στην Τράπεζα Πίστεως (σημερινή Alpha Bank).

Έχει εργαστεί επίσης ως αρθρογράφος και καλλιτεχνικός επιμελητής στο περιοδικό «ΧΡΥΣΟΤΕΧΝΗ» (κλαδικό στο χώρο της αργυροχρυσοχοΐας).

Υπήρξε μέλος των ΔΣ του Ιστορικού και Λαογραφικού Μουσείου, του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Πεύκης και της Πανελλήνιας εταιρία Λόγου και Τέχνης ( ΠΕΛΤ)

Έχει εκδώσει μια ποιητική συλλογή (ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ, εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή).

Έχει εκδώσει επίσης, το βιβλίο «Το Κολάζ με Γραμματόσημα», όπου παρουσιάζεται η τεχνική του κολάζ βήμα, βήμα.

Από την παιδική ηλικία, στο νυχτερινό γυμνάσιο, ασχολήθηκε με τη δημιουργία σκηνικών, αφισών και άλλων υλικών για ερασιτεχνικά θέατρα και εκδηλώσεις.

Είναι συλλέκτης γραμματοσήμων και άλλων μικρών αντικειμένων.

Με το κολλάζ πειραματίστηκε πρώτη φορά το 1998.

Συμμετείχε πρώτη φορά σε ομαδική έκθεση ζωγραφικής το 1983 σε εκδήλωση στα Πατήσια (Πατησιακά).

Συμμετείχε σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Πεύκη, (με τον Πολιτιστικό Οργανισμό του Δήμου), στο Μαρούσι (με το σύλλογο «Έκφραση»), σε δύο εκθέσεις της ΕΕΔΥΕ, το 2008 και το 2015 , στην έκθεση του ΕΚΑ, στο Γκάζι το 2008, στην έκθεση διαγωνισμό της ΟΤΟΕ, το 2008 όπου και βραβεύτηκε, στον Φ.Σ. Παρνασσός το 2010 και με την κίνηση εικαστικών καλλιτεχνών «Πέρα(σ)μα» στη Νίκαια, το 2009 στο Πέραμα, από το 2010 έως και 2014 και στο Κερατσίνι το 2016 και το 2017.

Έχει πραγματοποιήσει ένδεκα ατομικές εκθέσεις σε Μαρούσι, δύο στην Αθήνα, Φάρσαλα, Αιδηψό, Νάξο, Μύκονο δύο στο Γαλάτσι στον Πειραιά και στην Πάτρα.

nikolakis2