Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Κ. Καζάκος: Η καλή δουλειά που έγινε το 2015-2017 στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, οφείλεται σε όλους

«Η καλή δουλειά που έγινε τη θεατρική περίοδο 2015 – 2017 στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, οφείλεται σε όλο τον κόσμο που δούλεψε, σε όλο το προσωπικό του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. και στους βασικούς συνεργάτες». Αυτά τόνισε μεταξύ άλλων ο πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Κώστας Καζάκος, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσε σήμερα στην Πάτρα, κάνοντας απολογισμό της θητείας του.

Όπως ανέφερε στη συνέχεια ο Κώστας Καζάκος, «βασικός στόχος όλων μας ήταν να απευθυνθούμε στον αποκλεισμένο λαό που ζει στις μεγάλες πόλεις, όπως είναι η Πάτρα, τον κόσμο που ζει απομονωμένος στο περιθώριο της κοινωνικής ζωής και εμποδίζεται να απολαμβάνει τα αγαθά του πολιτισμού και της τέχνης», υπογραμμίζοντας σε αυτό το σημείο, ότι «αυτό το πετύχαμε, με προσπάθεια, συντροφικότητα και ομοψυχία».

Σχετικά με το τοπικό καλλιτεχνικό δυναμικό, ο Κώστας Καζάκος είπε ότι «δόθηκε η ευκαιρία και στους ντόπιους καλλιτέχνες να παρουσιάσουν τα επιτεύγματά τους, που θα τα ζήλευαν οι καλύτεροι επαγγελματίες». Μάλιστα, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «αισθάνομαι ευγνωμοσύνη που δούλεψα μαζί τους».

Στη συνέχεια ο Κώστας Καζάκος σχολίασε τις κριτικές που δέχθηκε για τις οποίες είπε ότι «ήταν ανυπόστατες, ψευδείς και κάποιες από αυτές, συνιστούσαν συκοφαντική δυσφήμιση».

«Κατηγορήθηκα -είπε- ότι διασπάθισα τα χρήματα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. για να κάνω το κέφι μου με υψηλού κόστους παραγωγές. Πού στέκεται αυτό; Ο Γαλιλαίος ανέβηκε για να πετύχουμε το βασικό στόχο μας, να φέρουμε τον κόσμο στο θέατρο, με παραστάσεις διδακτικού χαρακτήρα, αλλά και βαθιά ψυχαγωγικές. Κάτι που πέτυχε ο Γαλιλαίος και γι αυτό ανέβαινε επί 4 μήνες και 73 παραστάσεις».

Πλούσιος απολογισμός

Τη συνέντευξη άνοιξε ο Αντρέας Τερζής, ο οποίος κάνοντας απολογισμό του διετούς έργου, ανέφερε ότι το μυστικό της εξαιρετικά πετυχημένης δίχρονης θητείας του Κ. Καζάκου «δεν βρίσκεται μόνο στην τεράστια καλλιτεχνική του αξία αλλά και στον απίστευτα καλοσυνάτο και σεμνό χαρακτήρα του που οδήγησε σε ιδιαίτερα καλές σχέσεις με όλο το δυναμικό του ΔΗΠΕΘΕ και με τους δεκάδες συνεργάτες του θεάτρου από την περιοχή μας και όλη την Ελλάδα».

Tο ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, στη διάρκεια της θητείας του Κ. Καζάκου ανέβασε στην Κεντρική του Σκηνή, με σκηνοθέτη/πρωταγωνιστή τον ίδιο τον Κ. Καζάκο, τις παραγωγές «Η Ζωή του Γαλιλαίου», το εμβληματικό έργο του Μπέρτολτ Μπρεχτ, που παρακολουθήθηκε από 11.000 θεατές, δίνοντας 70 παραστάσεις και «Οι Μικροαστοί» του Μαξίμ Γκόρκι, όπου παρακολουθήθηκε από 5.000 θεατές, δίνοντας 38 παραστάσεις.

Υπέγραψε Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών και θεσμοθέτησε το «Άρμα Θέσπιδος», που με τις παραστάσεις «Ελιξήριον Τσέχωφ» και «Το παιχνίδι του έρωτα και της τύχης» του Μαριβώ, έδωσε 250 παραστάσεις.

Ανέβασε στην Παιδική Σκηνή τις παραγωγές «Μόμο» και το πολυβραβευμένο έργο της Ξένιας Καλογεροπούλου, «ΟδυσσεΒάχ», με 128 παραστάσεις με περίπου 13.000 θεατές, δημιούργησε τη δομή «Opera Studio», με διπλό στόχο τη μετεκπαίδευση λυρικών καλλιτεχνών και την παρουσίαση παραστάσεων όπερας και διατήρησε τις δομές του σχολείου ενηλίκων και του παιδικού/εφηβικού εργαστηρίου, αναπτύσσοντας στέρεα συνεργασία με κοινωνικές δομές του δήμου και της πόλης, όπως το «ΚΟΜΑΙΘΩ», τα ΚΑΠΗ και το Κέντρο Ψυχικής Υγείας.

Στη Δραματική Σχολή προχώρησε με έργα υλικοτεχνικής υποδομής και ανανέωσης του διδακτικού του προσωπικού. Για πρώτη φορά βγήκαν απόφοιτοι, ενώ η διπλωματική παράσταση έγινε στο Θεατράκι της Κρήνης, στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ.

Θέατρο για το λαό

Καταλήγοντας, ο Α. Τερζής τόνισε ότι η διοίκηση του ΔΗΠΕΘΕ θα συνεχίσουμε με συνέπεια στην ίδια σταθερή κατεύθυνση: Θέατρο για το λαό, με γνήσιο προοδευτικό περιεχόμενο και υψηλή καλλιτεχνική αξία.

Ωστόσο, πρόσθεσε ότι η υλοποίηση των στόχων απαιτεί και διεκδίκηση από την κεντρική εξουσία:

– Πλήρη κρατική χρηματοδότηση που θα καλύπτει το σύνολο των αναγκών του δήμου και του θεάτρου.

– Πρόσληψη μόνιμου προσωπικού με πλήρη δικαιώματα για την κάλυψη των αναγκών των υπηρεσιών μας.

– Όχι στη λειτουργία από τους δήμους ΙΕΚ – ΚΕΚ, και της Δραματικής Σχολής, γιατί υπερασπιζόμαστε τη δημόσια – δωρεάν Παιδεία, γιατί είναι ευθύνη του κράτους η βασική Ανώτατη Καλλιτεχνική Εκπαίδευση.

Κώστας Πελετίδης: Ήταν δυο χρόνια γεμάτα, παρά τους “πυροβολισμούς” που δέχθηκε

Το λόγο πήρε στη συνέχεια ο δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, ο οποίος σημείωσε ότι ο Κώστας Καζάκος «εκτός από σημαντικός καλλιτεχνικός διευθυντής, είναι άνθρωπος που διακρίνεται για τη σεμνότητα, την απλότητα και την ανθρωπιά του. Είχαμε μια τέλεια συνεργασία, ολοκλήρωσε μια σημαντική προσπάθεια, αυτή της επαφής του λαού της πόλης μας με το θέατρο. Ήταν δυο χρόνια γεμάτα, με μια παρουσία ζωής και όχι μόνο καλλιτεχνική, παρά τους “πυροβολισμούς” που δέχθηκε και γι’ αυτό θα συνεχίσουμε να έχουμε συνεργασία μαζί του».