Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

ΛαΣυ Βόρειου Αιγαίου: Αίολος –στις καλένδες, ο οδικός άξονας Καλλονής – Πέτρας από ανευθυνότητες της Περιφέρειας

«Γεφύρι της Άρτας» κατάντησε ο δρόμος ΚαλλονήςΠέτρας  στη Λέσβο (οι μελέτες ξεκίνησαν πριν χρόνια παράλληλα -το 2013, με το (ύψους 38μ) «Φράγμα Τσικνιά» (έργο επεξεργασίας και μεταφοράς νερού για την ύδρευση της πόλης της Μυτιλήνης και των περιοχών Καλλονής – Αγίας Παρασκευής, πρώτος σχεδιασμός το 2006).

Σε συνδυασμό με τις απαραίτητες υποστηρικτικές μελέτες (περιβαλλοντική, τοπογραφική, γεωλογική, γεωτεχνικές έρευνες, κλπ)

Τώρα το ελεγκτικό συνέδριο επέστρεψε τον φάκελο προσυμβατικού ελέγχου του έργου για το δρόμο αφήνοντας έκθετη την  Περιφερειακή Αρχή Β. Αιγαίου και προσωπικά τον Περιφερειάρχη, που δημοπράτησαν το έργο «αδιαφορώντας για τις συνέπειες βέβαιης απένταξής του» -όπως καταγγέλλει η ΛαΣυ.

Πράγματι, με μεθόδευση απαράδεκτη, απέκρυψε από το Ελεγκτικό Συνέδριο το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος οδικός άξονας διασχίζει το φράγμα Τσικνιά -σε φάση ωρίμανσης πλέον και επομένως το έργο δεν μπορεί να κατασκευαστεί χωρίς νέα χάραξη,  αλλαγή μελετών, σύνταξη νέου πίνακα απαλλοτριώσεων και νέου προϋπολογισμού σε άγνωστο ύψος.Λα.Συ. Βόρειου Αιγαίου logo

ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ

STOP του ελεγκτικού Συνεδρίου στον οδικό άξονα ΚΑΛΛΟΝΗΣ – ΠΕΤΡΑΣ

Το ελεγκτικό συνέδριο επέστρεψε τον φάκελο προσυμβατικού ελέγχου του έργου “οδικός άξονας Καλλονής – Πέτρας ”, προϋπολογισμού 20.985.821 €.
Η εξέλιξη αυτή αφήνει έκθετη την  Περιφερειακή Αρχή Β. Αιγαίου και προσωπικά τον Περιφερειάρχη.

Πράγματι, με μεθόδευση απαράδεκτη, απέκρυψε από το Ελεγκτικό Συνέδριο το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος οδικός άξονας διασχίζει το φράγμα Τσικνιά και επομένως το έργο δεν μπορεί να κατασκευαστεί χωρίς νέα χάραξη,  αλλαγή μελετών, σύνταξη νέου πίνακα απαλλοτριώσεων και νέου προϋπολογισμού σε άγνωστο ύψος.

Το πρόβλημα αυτό, ενώ το γνώριζε η Περιφερειακή Αρχή από τις αρχές του έτους, το απέκρυψε από το Περιφερειακό Συμβούλιο και  δημοπράτησε το έργο αδιαφορώντας για τις συνέπειες βέβαιης απένταξής του.

Εάν διέφευγε της προσοχής του Ελεγκτικού Συνεδρίου η μεθόδευση αυτή και υπογραφόταν η παράνομη σύμβαση από τον Περιφερειάρχη, όχι μόνο θα απεντασσόταν το έργο, αλλά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα ζητούσε από το κράτος να επιστρέψει όλο το ποσό που είχε εκταμιευτεί.

Αυτά τα γνωρίζει η Διαχειριστική Αρχή και απορούμε γιατί μέχρι σήμερα σιωπά και δεν ενημερώνει τον Περιφερειάρχη για τις νόμιμες διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσει και που προβλέπουν εκπόνηση των νέων μελετών, σύνταξη νέου προϋπολογισμού, ανάρτηση νέου πίνακα απαλλοτριώσεων και επαναδημοπράτηση του νέου έργου. Αν δεν ακολουθήσει αυτές τις διαδικασίες η Περιφέρεια, το  σημαντικό αυτό έργο, θα πάει στα αζήτητα.

Το γραφείο τύπου της Λαϊκής Συσπείρωσης Β. Αιγαίου
Μυτιλήνη 10-Ιαν-2022

Τσικνιάς λίμνη Καλλονή Λέσβος

Το φράγμα αποτελεί εστία κόντρας φορέων του νησιού, οικονομικών συμφερόντων κλπ., όντας έτσι κι αλλιώς έργο με τεχνικά ζητήματα (πχ. βρίσκεται σε σεισμογενή περιοχή που έχει δώσει σεισμούς μεγέθους πάνω από 6 ρίχτερ) με περιβαλλοντικές επιπτώσεις καθώς ο χείμαρρος Τσικνιάς αποτελεί τον μεγαλύτερο παροχέα νερού στους υγροτόπους της Καλλονής τους μεγαλύτερους και σημαντικότερους υγροτόπους στο Αιγαίο,  με άγνωστες  επιπτώσεις στο ευαίσθητο οικοσύστημα του κόλπου της Καλλονής (βλ και σχετική ανακοίνωση του σύλλογου Επαγγελματιέων Αλιέων) κά

Δείτε και -σαν να μην τρέχει τίποτε Χ. Αθανασίου | «Τα έργα (Φράγμα Τσικνιά – Δρόμος Αγ.Παρασκευής – Πέτρας) θα δώσουν ώθηση στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη του νησιού μας»