Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Λιγότερο γάλα και ψωμί αγοράζουν οι Έλληνες

Καθημερινά οι Ελληνες περιορίζουν τις καθημερινές τους ανάγκες και αυτό αποτυπώνεται σε όλες τις σχετικές έρευνες των τελευταίων χρόνων. Τη δεινή θέση στην οποία έχουν περιέλθει τα ελληνικά νοικοκυριά καταδεικνύει και έρευνα της Nielsen, σύμφωνα με την οποία διαπιστώνεται κάμψη της κατανάλωσης σε βασικά αγαθά.

Λιγότερο ψωμί και γάλα αγοράζουν τα λαϊκά νοικοκυριά, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2017, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας «Nielsen».

Η πτωτική τάση στα συγκεκριμένα προϊόντα συνεχίζεται ως αποτέλεσμα της πολιτικής που τσακίζει τα λαϊκά εισοδήματα, που δεν μπορούν να καλύψουν ούτε τις βασικές, στοιχειώδεις ανάγκες τους.

Σύμφωνα με την έρευνα, που αφορά καταστήματα άνω των 100 τ.μ. σε Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών και των καταστημάτων της «Lidl», η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων παρουσιάζει απώλειες της τάξης του 1,1% σε αξία.

Τα ταχυκινούμενα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs) στο σύνολό τους υποχώρησαν κατά 2,2% το πρώτο εξάμηνο του 2017.

Στον κλάδο των τροφίμων και ποτών, σημαντικές απώλειες σε αξία συνεχίζουν να παρουσιάζουν οι κατηγορίες του γάλακτος (-8,6%), του συσκευασμένου ψωμιού (-5,3%), καθώς και το ουίσκι (-6,8%).

Εντονότερες πτωτικές τάσεις εμφανίζουν τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης στο -4,4%, καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης στο -3,5%.

Από τις κατηγορίες του κλάδου των προϊόντων προσωπικής περιποίησης, τα αποσμητικά και οι πάνες είναι μεταξύ άλλων δύο κατηγορίες με σημαντικές απώλειες, στο -7,3% και -7,2% αντίστοιχα, ενώ από τις κατηγορίες οικιακής χρήσης υποχωρούν με -8,9% οι χλωρίνες, ενώ με -7,7% το χαρτί κουζίνας.

Τη μοναδική θετική τάση από όλους τους επιμέρους κλάδους εμφάνισαν τα φρέσκα/ χύμα προϊόντα στο +2,0%.