Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Ξεκινά η διάθεση πετρελαίου θέρμανσης – Θα τουρτουρίσουμε και τούτο το χειμώνα

«Μαύρος χρυσός» όνομα και πράγμα το πετρέλαιο θέρμανσης που από σήμερα, Δευτέρα 15/10, αρχίζει η διάθεσή του, με την τιμή να είναι αυξημένη έως και 20% σε σχέση με πέρσι, κυρίως λόγω των υπέρογκων φόρων και φυσικά των μεγάλων περιθωρίων κέρδους που διατηρούν διυλιστήρια και εφοπλιστές – πετρελαιάδες

Χιλιάδες λαϊκά νοικοκυριά θα προσφύγουν και αυτό το χειμώνα σε …εναλλακτικούς τρόπους θέρμανσης. όπως στη ζεστασιά της κουβέρτας (οι …προνομιούχοι ηλεκτρικό θερμαντικό σώμα) μιας και το πετρέλαιο είναι απλησίαστο μιας και σύμφωνα με το Σύνδεσμο Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών, με τα τωρινά δεδομένα η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης είναι 1,14 ευρώ το λίτρο, όταν πέρσι τον Οκτώβρη κόστιζε 0,95 ευρώ το λίτρο.

Βέβαια, ο βασικότερος λόγος αδυναμίας κάλυψης μιας από τις βασικότερες ανάγκες των οικογενειών, η θέρμανση, είναι η ανεργία, η ημιαπασχόληση, η απληρωσιά και οι πενιχροί μισθοί. Ακόμη και φθηνότερο από πέρσι να ήταν το πετρέλαιο πάλι τα λαϊκά νοικοκυριά θα αδυνατούσαν να καλύψουν το κόστος της θέρμανσης.

Πολλά νοικοκυριά αναμένουν την έκδοση της υπουργικής απόφασης για το επίδομα θέρμανσης, προκειμένου να ξεκινήσουν να προμηθεύονται το πετρέλαιο θέρμανσης. Ήδη από πέρσι η κυβέρνηση φρόντισε να το «τσεκουρώσει» κατά 50%, ενώ ταυτόχρονα επέβαλε και αυστηρά εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.

Σε κάθε περίπτωση, τα λαϊκά στρώματα θα πρέπει να προπληρώσουν τεράστια ποσά προκειμένου να αγοράσουν το πετρέλαιο θέρμανσης, για να λάβουν την άνοιξη το φιλοδώρημα που η κυβέρνηση βαφτίζει επίδομα θέρμανσης.

Η τελική επιβάρυνση των καταναλωτών εξαρτάται ωστόσο, εκτός από την τιμή και από τις καιρικές συνθήκες δηλαδή το κατά πόσο ο χειμώνας θα είναι ήπιος ή βαρύς.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η ζήτηση πετρελαίου θέρμανσης σε σχέση με το 2003, οπότε καταγράφηκε το μέγιστο της κατανάλωσης με 4.248.403 μετρικούς τόνους, μειώθηκε κατά 72% καθώς το 2017 έκλεισε στους 1.172.142 μ.τ.(η μείωση προσέγγισε το 80% το 2013 οπότε η κατανάλωση είχε πέσει στους 959.233 μ.τ.)

Οι Ομοσπονδίες των βενζινοπωλών και των πρατηριούχων ζητούν μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα 60 ευρώ το χιλιόλιτρο (6 λεπτά το λίτρο) από 280 ευρώ που είναι σήμερα προκειμένου να μειωθούν αντίστοιχα οι τελικές τιμές.