Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Πανελλήνιες 2019: Σάλος με τα θέματα φυσικής

Τα θέματα της Φυσικής, στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι των ΓΕΛ, την Τετάρτη 12 Ιούνη, αποτελεί το επίκεντρο διαμάχης, μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και των Φυσικών, όσο αφορά την δυσκολία και τον όγκο των μαθηματικών πράξεων που έπρεπε να κάνουν οι υποψήφιοι, μέσα στις τρεις ώρες που διήρκεσε η εξέταση.

Με ανακοίνωσή της, η Ένωση Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ), τονίζει ότι «Η δομή σε συνδυασμό με το εύρος των θεμάτων, ως επιλογή είναι μη δόκιμη και αντιπαιδαγωγική. Όπως επανειλημμένως έχει τονιστεί, πρόκειται για διαγωνισμό και όχι για εξετάσεις και επομένως θέματα εξαντλητικά, στα οποία η πλειοψηφία δεν μπορεί να ανταποκριθεί, δεν εξυπηρετούν τον σκοπό για τον οποίο οι μαθητές διαγωνίζονται».

Είναι δε χαρακτηριστικό, ότι στο πλευρό της ΕΕΦ, τάχθηκαν και η Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση (ΕΕΦΕΕ), αλλά και η Ομοσπονδία Φροντιστών Ελλάδας. Η ΕΕΦΕΕ, αφού διατυπώνει το ερώτημα αν επρόκειτο για εξετάσεις ή για τεστ αντοχής επισημαίνει στην ανακοίνωσή της, ότι «Το κύριο ζητούμενο -πρέπει να- είναι η πληρότητα και συνεκτικότητα και όχι η αποσπασματικότητα των διδασκόμενων και εξεταζόμενων θεματικών.

Ακόμη, ζητούμενα -πρέπει να- είναι η διασύνδεση ενός τουλάχιστον θέματος των εξετάσεων με την πειραματική διαδικασία ή πειραματικά δεδομένα και -κυρίως- η ανάδειξη και επιβράβευση όχι της απομνημόνευσης και της επίλυσης εξισώσεων αλλά του ορθολογικού τρόπου σκέψης της φυσικής επιστήμης και των εφαρμογών της».

Σε κάθε περίπτωση, η πολυπλοκότητα των θεμάτων της Φυσικής, αντικατοπτρίζουν την μετατροπή της επιστήμης, σε μάθημα παπαγαλίας της μεθοδολογίας χωρίς λογική, στο πλαίσιο της υποβάθμισης της Παιδείας και της εκπαίδευσης κριτικά σκεπτόμενων νέων.

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ

ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ