Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΤΕΥΧΟΣ 51-52

teuxos51_52

 

Αγαπητοί αναγνώστες

Αν θέλετε να λαμβάνετε τα Θέματα Παιδείας στην ώρα τους, γίνετε συνδρομητές. Υπενθυμίζουμε ότι το περιοδικό μας δε δημοσιεύει διαφημίσεις και δεν έχει άλλους χορηγούς από τους αναγνώστες του. Ενισχύστε την προσπάθειά μας:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ-ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

 

Σημείωμα σύνταξης: “Μια θεληματική σύγχυση” (Δ.Γληνού Η τριλογία του πολέμου)

ΕΠΙΚΑΙΡΑ:

  • Μεγάλη άνοδος σε ψήφους και ποσοστά της Πανσπουδαστικής (Γ.Κονταργύρης)

ΕΙΔΙΚΟ ΘΕΜΑ: Ο φασισμός ξανάρχεται… «σα χάσεις τα ταξικά γυαλιά σου»

  • Γ. Μαργαρίτη: Ο φασισμός στο χτες και στο σήμερα
  • Μ.Αντύπα: Ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος στις ιστορικές σπουδές
  • Μ.Παπαδόπουλου: Η ανησυχητική διείσδυση του νεοφασισμού στην ελληνική κοινωνία και η έλλειψη ιστορικής παιδείας
  • Ά. Ιωαννάτου: Οι έννοιες “μάζα” και “εθνική κουλτούρα” στη ναζιστική ιδεολογία του Μεσοπολέμου
  • Θ. Παπαρήγα: Η ταξική φύση του Ναζιστικού κόμματος

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ:

  • Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου: «ο βασιλιάς είναι γυμνός» (Σ.Σάββα)

ΜΕΛΕΤΕΣ – ΕΡΕΥΝΕΣ – ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ:

  • Χρ.Δ.Τουρτούρα: Παιδαγωγικός προβληματισμός και αντίσταση σε εκπαιδευτικές πολιτικές αντιπαιδαγωγικού προσανατολισμού
  • Κ.Σιδηρόπουλου-Π.Μερτίκα: Ο σχολικός εκφοβισμός και η αποκήρυξη της βίας (ή του φαντάσματός της)
  • Ν.Μαντούβαλου: Η διαμόρφωση των βασικών εννοιών της Φυσικής μέσα από τη σχολική διδασκαλία

ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ: Μνήμη Γιώργου Χουρμουζιάδη

  • Το ιστορικό περιεχόμενο της Προϊστορίας
  • Δείγματα “πρωτογραφής”: κώδικες γραπτής επικοινωνίας στο πλαίσιο του προϊστορικού πολιτισμού
  • Ταξίδι στην εξέλιξη του Ανθρώπου: μια εκπαιδευτική εκδρομή από τα Θέματα Παιδείας
  • Σύντομο βιογραφικό Γ.Χουρμουζιάδη (1932-2013)

ΜΕ ΤΗ ΛΥΡΑ: Άγνωστα ποιήματα του Βάρναλη για παιδιά

  • Επιλογή από την ποιητική συλλογή “Κορυδαλλός”
  • Η. Κακαβάνη: Έργα του Κώστα Βάρναλη για παιδιά

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ:

  • Η ψυχολογική σκέψη κατά την Αναγέννηση

ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΑ – ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ:

  • Συλλογικό –“Αναπτυξιακή Ψυχολογία και αγωγή του παιδιού” (Χ.Παπαϊωάννου)
  • Ε. Γιαροσλάβσκι “Πώς γεννιούνται, ζουν και πεθαίνουν οι θεοί και οι θεές” (Θ.Εξηντάρης-Ξηντάρης)
  • Σπ.Τουλιάτου “Θεωρία και διδασκαλία της ιστορίας” (E.Μπιμπίρη)
  • Η.Κακαβάνη “Ο άγνωστος Βάρναλης και 19 αδημοσίευτα ποιήματά του” (Γ.Λαδογιάννη)
  • Θ.Καραγιάννη “Ιστορία της Δραματουργίας για παιδιά στην Ελλάδα και στην Κύπρο” (Μαίρη Δημάκη-Zώρα)
  • ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ: (γενική επιμέλεια Ε.Μπιμπίρη)
  • “Οφσάιντ(Α.Γκούσκου)
  • H ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΘΟΣ – Μια εξερεύνηση στο λογοτεχνικό κόσμο της Ζωρζ Σαρή (Ζωή Βαλάση)

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ:

  • “Όταν ο ήλιος”θεατρική διασκευή της Βένιας Σταματιάδη (Θ.Καραγιάννης)
  • Βάλιας Σεμερτζίδης-Το επικό στοιχείο είναι ο άνθρωπος (Γ.Μηλιώνης)
  • Έφυγε από τη ζωή ο ζωγράφος- χαράκτης Γ.Βαρλάμος