Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

ΗΠΑ: Οι κυρώσεις στη Ρωσία οδηγούν σε «χαλάρωση» του εμπάργκο πετρελαίου στη Βενεζουέλα

Ο πρόεδρος της Βενεζουέλας Νικολάς Μαδούρο μίλησε χθες Σάββατο για τα «μικρά αλλά σημαντικά μέτρα» που έλαβαν οι ΗΠΑ για να «δώσουν άδεια» σε πετρελαϊκές εταιρείες προκειμένου αυτές να μπορέσουν να δραστηριοποιηθούν στη χώρα του, επιβεβαιώνοντας ότι η Ουάσινγκτον έχει προχωρήσει σε χαλάρωση των οικονομικών κυρώσεων προς στο Καράκας, προκειμένου να αντισταθμίσει τις ελλείψεις που προκάλεσαν στην αγορά οι κυρώσεις; προς τη Ρωσία.

«Πριν μία εβδομάδα οι ΗΠΑ έλαβαν μικρά αλλά σημαντικά μέτρα δίνοντας άδεια στην (αμερικανική εταιρεία) Chevron, την (ιταλική) Eni και την (ισπανική) Repsol για να ξεκινήσουν τη διαδικασία παραγωγής αερίου και πετρελαίου στη Βενεζουέλα προκειμένου να τα εξάγουν προς τις αγορές τους», επεσήμανε ο Μαδούρο σε συνέντευξη που παραχώρησε σε ραδιοφωνικό σταθμό της Αργεντινής, αποσπάσματα του οποίου αναρτήθηκαν στον λογαριασμό του Βενεζουελάνου προέδρου στο Twitter.

Ο Λευκός Οίκος ανακοίνωσε στις 17 Μαΐου τη χαλάρωση κάποιων από τις κυρώσεις που είχε επιβάλει το 2019 στη Βενεζουέλα με στόχο την εκδίωξη από την εξουσία του Μαδούρο.

Υψηλόβαθμος αξιωματούχος της κυβέρνησης του Αμερικανού προέδρου Τζο Μπάιντεν είχε υπογραμμίσει ότι «αυτή η χαλάρωση των κυρώσεων» αφορά πάνω απ’ όλα «μια περιορισμένη εξαίρεση» που δόθηκε στην αμερικανική πετρελαϊκή εταιρεία Chevron.

Η Chevron θα μπορεί «να διαπραγματευθεί τους όρους πιθανών μελλοντικών δραστηριοτήτων στη Βενεζουέλα», χωρίς ωστόσο να συνάψει νέα συμφωνία με την κρατική εταιρεία της χώρας PDVSA, όπως εξήγησε ο αξιωματούχος.

Ο Αμερικανός αξιωματούχος δεν αναφέρθηκε στις εταιρείες Eni και Repsol, όμως η αντιπρόεδρος της Βενεζουέλας Ντέλσι Ροντρίγκες επεσήμανε ότι «έλεγξε και επιβεβαίωσε» ότι περιλαμβάνονται και αυτές στη χαλάρωση των κυρώσεων.

902.gr (ΑΠΕ-ΜΠΕ, AFP)

«Τσε Γκεβάρα, πρεσβευτής της Επανάστασης», του Νίκου Μόττα